Разходи след покупка на CLK
Започната от stefa4ko, 11 яну 2013 - 07:29:09
63 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 януари 2013 - 07:29
Здравейте интересува ме какви са разходите след покупката на CLK 200Kompressor 192ps. Данъци, граждански, обслужване и т.н. Имам книжка от декември 2009. Искам да си направя хубаво сметката горе долу колко ще ми стъпи всичко. Мерси.
#2
Публикувано 11 януари 2013 - 10:00
Ами зависи от няколко фактора.
Данъка зависи от това, в кой град си регистрираш колата и коя година е. Имаше някъде из нета калкулатор за данък. В София ми взимат 216лв за 141kW/192hp, но за Варна не знам колко ще е. Предполагам малко по-малко. Това обаче е за кола над 14 години. Ако вземеш под 14 години данъка е по-висок (нелогично, ама в България е така )
Гражданската отговорност също може да си я видиш онлайн на разни калкулатори, но е 220-250лв, зависи кои си харесаш. Аз попринцип взимам най-евтината, просто защото слагам каско.
Каското вече зависи на колко ще ти оценят колата и кой ти я оценява. Моята е 97-ма и повечето застрахователи дори не я намериха за да я оценят и общо взето ми даваха 5000-5500. В момента съм към Армеец на 6600, като каското е 440лв, ако не се лъжа. Само едно обещетение са ми правили досега и съм доволен, имайки предвид ниската оценка. Попринцип е хубаво да се стремиш към по-висока оценка, за да може да вземеш каско с опция за ремонт в сервиз, а не само в кинти. Ако не ме лъже паметта се гонеше вноска от около 500лв.
По прехвърляне и т.н. някви ексцесии нямаше. Ако се сетя още нещо ще драсна после.
Данъка зависи от това, в кой град си регистрираш колата и коя година е. Имаше някъде из нета калкулатор за данък. В София ми взимат 216лв за 141kW/192hp, но за Варна не знам колко ще е. Предполагам малко по-малко. Това обаче е за кола над 14 години. Ако вземеш под 14 години данъка е по-висок (нелогично, ама в България е така )
Гражданската отговорност също може да си я видиш онлайн на разни калкулатори, но е 220-250лв, зависи кои си харесаш. Аз попринцип взимам най-евтината, просто защото слагам каско.
Каското вече зависи на колко ще ти оценят колата и кой ти я оценява. Моята е 97-ма и повечето застрахователи дори не я намериха за да я оценят и общо взето ми даваха 5000-5500. В момента съм към Армеец на 6600, като каското е 440лв, ако не се лъжа. Само едно обещетение са ми правили досега и съм доволен, имайки предвид ниската оценка. Попринцип е хубаво да се стремиш към по-висока оценка, за да може да вземеш каско с опция за ремонт в сервиз, а не само в кинти. Ако не ме лъже паметта се гонеше вноска от около 500лв.
По прехвърляне и т.н. някви ексцесии нямаше. Ако се сетя още нещо ще драсна после.
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
#3
Публикувано 11 януари 2013 - 12:48
Обслужването на моя ЦЛК 200 136 к.с. 1999 г. (без компресор), с ръчна скоростна кутия, като го купих март 2012 г. ми струваше приблизително 1 000 лв. Това включва: смяна на всички дискове и накладки, спирачна течност, 2 бр. напукани маркучета, всички филтри, двигателно масло 5 W 40, масло скоростна кутия, добавка за хидравлично масло, свещи и една изгоряла крушка на габарита. Пистов ремък не съм сменял, тъй като в сервиза казаха че е в много добро състояние. От тогава съм навъртял близо 15 хил. км. и само наливам бензин. Колата ми не гори масло (нивото на щеката е намаляло с около 5 мм и още е по-билзо до максимума), но вече е за смяна и скоро пак ще посещавам сервиза (сервизният интервал се показва на 15 000 км).
Каското за 1 година в "Лев Инс" е 465 лв. - за 6 000 лв. застрахователна сума.
За данъка и гражданската колегата ти е написал. Моят данък е 160 лв., но съм с по-малко конски сили и съм я регистрирал в Казанлък.
Ще имаш допълнителни разходи за обслужването на компресора, а ако е автомат - и за автоматичната скоростна кутия.
Обслужването не е проблем. По-важното е колата да е запазена .
Каското за 1 година в "Лев Инс" е 465 лв. - за 6 000 лв. застрахователна сума.
За данъка и гражданската колегата ти е написал. Моят данък е 160 лв., но съм с по-малко конски сили и съм я регистрирал в Казанлък.
Ще имаш допълнителни разходи за обслужването на компресора, а ако е автомат - и за автоматичната скоростна кутия.
Обслужването не е проблем. По-важното е колата да е запазена .
#4
Публикувано 11 януари 2013 - 14:30
Що се отнася до ремонти там е много относително. Много зависи на какво ще попаднеш. Аз имах късмета да взема колата от колега, който вече беше вложил 6 месеца и цифра пара в ремонти на колата, но пак имаше останали дребни работи. Най-добре добий представа от онлайн магазините за това колко струват частите които се сменят най-често (окачване, спирачки, филтри и т.н.). Генерално мога да ти кажа, че колата не е скъпа за поддръжка. Има голямо разнообразие, както от изключително евтини части, така и от скъпи качествени (с надоригинално качество) части. Зависи как искаш да си я поддържаш колата. Аз например спирачки и окачване сменям само с висококачествени афтър маркет части, но винаги може да си ползваш оригиналните за модела, които са на доста прилични цени. Единственото скъпо нещо, което често създава проблеми при купените на старо CLK-та е дебитомера. Почти не съм чул за CLK без сменен такъв.
За ориентир, мойто по километраж е 150 000, но тъй като е сменяна ангренажна верига с минимално отклонение, то реално е 250-300 000. За тези километри автоматика не е мръднал, защото е поддържан като хората. Сменяни са кормилна щанга и рейка. Кормилната кутия има лек луфт при завой. Двигателя е смесвал масло с антифриз заради което са сменени гарнитурите, пилена е глава и т.н. Ако не ме лъже паметта, колегата е дал към 800лв за цялата процедура и двигателя работи перфектно. Дискове, накладки, амортесьори и пружини не знам на какъв интервал се сменят. Общо взето зависи от много фактори. Хубави предни накладки са 100-тина лева и ако ги ползваш правилно държат много. Още не съм ѝ сменял маслото и филтрите, тъй като засега съм ѝ навъртял едва 7-8000км, но майстора ми даде цена от 126лв за всички филтри + маслото ( с по-евтино масло може и повече да слезе, ама не е хубаво да се пести от масло. Дори и аз най-вероятно ще взема по-скъпо, но още не съм решил какво). Другото интересно е, че колата е все още с оригиналния си катализатор, който тепърва показва признаци за смяна, които са леко дразнещ звук на моменти, ама при високи обороти изобщо не се разбира. Гърнетата също са перфекти, но не мога да ти кажа дали са оригиналните. На пръв поглед не изглеждат да са сменяни някога.
Скъп консуматив обаче са гумите. Ако си на 16-ка това прави 200-250лв за зимни или летни гуми (броя), тъй като за 192кс ще ти трябват добри гуми и там не трябва да се свениш. Евентуално може да минеш и с малко по-нисък клас, но до 160-180лв минимум.
А само да се върна на режийните за колата, общо взето се връзват около 1000лв на година за каскота, граждански, винетки, масло и т.н. Т.е. 100лв на месец. Ведъж стегнеш ли колата обаче, ще сменяш масло и накладки
За ориентир, мойто по километраж е 150 000, но тъй като е сменяна ангренажна верига с минимално отклонение, то реално е 250-300 000. За тези километри автоматика не е мръднал, защото е поддържан като хората. Сменяни са кормилна щанга и рейка. Кормилната кутия има лек луфт при завой. Двигателя е смесвал масло с антифриз заради което са сменени гарнитурите, пилена е глава и т.н. Ако не ме лъже паметта, колегата е дал към 800лв за цялата процедура и двигателя работи перфектно. Дискове, накладки, амортесьори и пружини не знам на какъв интервал се сменят. Общо взето зависи от много фактори. Хубави предни накладки са 100-тина лева и ако ги ползваш правилно държат много. Още не съм ѝ сменял маслото и филтрите, тъй като засега съм ѝ навъртял едва 7-8000км, но майстора ми даде цена от 126лв за всички филтри + маслото ( с по-евтино масло може и повече да слезе, ама не е хубаво да се пести от масло. Дори и аз най-вероятно ще взема по-скъпо, но още не съм решил какво). Другото интересно е, че колата е все още с оригиналния си катализатор, който тепърва показва признаци за смяна, които са леко дразнещ звук на моменти, ама при високи обороти изобщо не се разбира. Гърнетата също са перфекти, но не мога да ти кажа дали са оригиналните. На пръв поглед не изглеждат да са сменяни някога.
Скъп консуматив обаче са гумите. Ако си на 16-ка това прави 200-250лв за зимни или летни гуми (броя), тъй като за 192кс ще ти трябват добри гуми и там не трябва да се свениш. Евентуално може да минеш и с малко по-нисък клас, но до 160-180лв минимум.
А само да се върна на режийните за колата, общо взето се връзват около 1000лв на година за каскота, граждански, винетки, масло и т.н. Т.е. 100лв на месец. Ведъж стегнеш ли колата обаче, ще сменяш масло и накладки
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
#5
Публикувано 11 януари 2013 - 16:17
http://fakti.bg/avto...-gumi-2012-2013
http://automedia.inv...-za-zimni-gumi/
Прочети какво пишат хората за тестовете на зимни гуми.
Ето и интересен цитат от втората статия:
"Най-лоши резултати дават китайски модели като Star Performer Winter и Westlake SW601 Snowmaster, които например на мокър терен имат съответно с 18 и 22 метра по-дълъг спирачен път от най-добрите гуми в теста (от 100 км/ч до 0 км/ч). Автомобилът „обут“ с тези китайски гуми все още се е движил съответно със скорост от 46,5 и 52,2 км/ч в момента, когато би бил напълно спрял, ако е с някой от трите най-добри модела".
Преките ми наблюдения от каране на сняг и лед са, че колата се държи прилично на сняг, но на лед и леко нанагорнище е много зле, ако се наложи да спреш и след това да потеглиш. При това карам с много запазени зимни гуми Vredestein.
Или с две думи, пестенето от гуми не е оправдано.
http://automedia.inv...-za-zimni-gumi/
Прочети какво пишат хората за тестовете на зимни гуми.
Ето и интересен цитат от втората статия:
"Най-лоши резултати дават китайски модели като Star Performer Winter и Westlake SW601 Snowmaster, които например на мокър терен имат съответно с 18 и 22 метра по-дълъг спирачен път от най-добрите гуми в теста (от 100 км/ч до 0 км/ч). Автомобилът „обут“ с тези китайски гуми все още се е движил съответно със скорост от 46,5 и 52,2 км/ч в момента, когато би бил напълно спрял, ако е с някой от трите най-добри модела".
Преките ми наблюдения от каране на сняг и лед са, че колата се държи прилично на сняг, но на лед и леко нанагорнище е много зле, ако се наложи да спреш и след това да потеглиш. При това карам с много запазени зимни гуми Vredestein.
Или с две думи, пестенето от гуми не е оправдано.
#6
Публикувано 11 януари 2013 - 16:41
Здравейте интересува ме какви са разходите след покупката на CLK 200Kompressor 192ps. Данъци, граждански, обслужване и т.н. Имам книжка от декември 2009. Искам да си направя хубаво сметката горе долу колко ще ми стъпи всичко. Мерси.
Като на всяка друга кола, са разходите. Даже са по-малки в сравнение с повечето от тия години.
Ако колата е читава, след покупка имаш да смениш масло 5.5л синтетика 5W40 и филтри между 100 и 150лв, да си направиш каско и гражданска общо между 500 и 700лв (ако е нов внос) и си готов
Двигателя е здрав, компресора също е безпроблемен, нямаш ангренажен ремък, нямаш 3-4-5 различни ролки покрай него. Имаш два пистови ремъка, които са смешно евтини и се сменят само ако са за смяна за 10 мин това е
После данъка- за кола над 14 години е 217лв са София на кола между 5 и 14 години е 327лв пак за София. Има калкулатор за данъци, който е изключително точен ето тук http://www.calculato...obil_danak.html
Евентуални проблеми:
-дебитомер 400-500лв за истински има и по-евтини
-бобини 2бр по 150-160лв БЕРУ, пак има и по евтини
-хубаво е да смениш и свещите, оригиналния БОШ за модела е по 10лв бройката, NGK обаче правят едни Iridium свещи, около 80лв са 4-те, с които моторът заспива а разхода пада с 1л/100, проверено
Частите по окачването- здрави и сравнително евтини, кофти е обаче ако ти се разбият вътрешните накрайници на кормилната щанга, не се продават отделно, а в комплект с цялата щанга (цена над 200лв)
-Хубави предни амортисьори са около 250-300лв, има и по-евтини, предни дискове ХУБАВИ 200лв, накладки поне 80лв, тука по-евтини не ти трябват щото със спирачките на 200 коня кола шега не бива!
Гуми ... има и под 200лв чисто нови хубави, карам с чисто нови BF Goodrich индекс за210км/ч от Гуми център Диана на цена преди отстъпката 190лв/бр
Друго не се сещам, ако има нещо питай.
#7
Публикувано 11 януари 2013 - 19:42
Колата далеч не е скъпа за поддръжка.
Цената на каското пада в комбинация с гражданска. Т.е. спестяване на 10лв. от гражданска, може да довлече увеличаване на Каското със 100ина лева, понякога и повече, зависи от "карък" фактора.
Данъкът е скъп, така е. Няма лечение там. Единствено по-малко коне и по-стар автомобил, което е глупаво. Под 163к.с., тази кола с това купе е адския мъртвец. 163 не е особено пъргава сама по себе си, но не дразни при нормално каране. 136 е много мудна. Да не говорим за кабриолети, поради повишеното тегло, чистия 2.0 мотор не знам защо изобщо е монтиран. Първо че гори повече от тези с големите мотори, второ е много тромава.
До колегата по-горе: 5мм на щека не е "не гори масло", даже е много за 10-12х.км. Не трябва да пада изобщо.
Ако пада, или се кара на огромни обороти нон-стоп, или маслото е ужасно менте, или най-кофти варианта е проблем с нещо по мотора. Вероятно гумички на клапани, понеже са най-евтини и лесни за смяна
Успех в търсенето, колега.
Цената на каското пада в комбинация с гражданска. Т.е. спестяване на 10лв. от гражданска, може да довлече увеличаване на Каското със 100ина лева, понякога и повече, зависи от "карък" фактора.
Данъкът е скъп, така е. Няма лечение там. Единствено по-малко коне и по-стар автомобил, което е глупаво. Под 163к.с., тази кола с това купе е адския мъртвец. 163 не е особено пъргава сама по себе си, но не дразни при нормално каране. 136 е много мудна. Да не говорим за кабриолети, поради повишеното тегло, чистия 2.0 мотор не знам защо изобщо е монтиран. Първо че гори повече от тези с големите мотори, второ е много тромава.
До колегата по-горе: 5мм на щека не е "не гори масло", даже е много за 10-12х.км. Не трябва да пада изобщо.
Ако пада, или се кара на огромни обороти нон-стоп, или маслото е ужасно менте, или най-кофти варианта е проблем с нещо по мотора. Вероятно гумички на клапани, понеже са най-евтини и лесни за смяна
Успех в търсенето, колега.
#8
Публикувано 12 януари 2013 - 01:05
Явно в ръководството по експлоатация са допуснали техническа грешка относно допустимия разход на моторно масло за 1 000 км. пробег, но дори и да е за 10 000 км., съм твърде далеч от него
CLK_208_manual.jpg 191,35K 101 Брой сваляния
CLK_208_manual.jpg 191,35K 101 Брой сваляния
#9
Публикувано 12 януари 2013 - 14:10
За пръв път виждам такава страница в каквото и да е упътване на CLK.
Имах италианското, в него нямаше нищо такова.
Toва 1л/1000км е колкото на BMW M5... струва ми се абсурдно.
Имах италианското, в него нямаше нищо такова.
Toва 1л/1000км е колкото на BMW M5... струва ми се абсурдно.
#10
Публикувано 12 януари 2013 - 18:39
И в немското и в руското ръководства така пише,при високи натоварвания и движение по магистрала с висока постоянна скорост разхода може да е до 1л на 1000км.
Този пост е редактиран от doich: 12 януари 2013 - 19:24
Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно
#11
Публикувано 12 януари 2013 - 21:56
То и в упътването на Аспирина пише кво ли не, явно си връзват гащите.
И все пак бензиновите мотори на БМВ са известни с маслоядство, за бенц не мислех, че е така ( все пак съм имал само дизели
И все пак бензиновите мотори на БМВ са известни с маслоядство, за бенц не мислех, че е така ( все пак съм имал само дизели
#12
Публикувано 12 януари 2013 - 22:28
Наистина си вързват гащите.На моя исках да му налея една добавка от 300 мл .на лики моли за хидравлични повдигачи ,но нивото беше на макс и за 10000км така и не падна даже с 2мм.Накрая я сложих при смяната на маслото.Но ако го юркаш с 190-200 по магистралата е нормално да изгори малко.
Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно
#13
Публикувано 12 януари 2013 - 22:30
и моя 600 при 250 имаше разход на масло...
#14
Публикувано 12 януари 2013 - 23:16
За пръв път виждам такава страница в каквото и да е упътване на CLK.
Имах италианското, в него нямаше нищо такова.
Toва 1л/1000км е колкото на BMW M5... струва ми се абсурдно.
Има я тази страница, още в ръководството на 124-ката ми съм я чел, абсолютно същите неща.
Максимално допустим разход 1л/1000км, след това двигателя е за ремонт, така ги разбирам аз нещата. Споменатия разход е максимален и наистина според мен си връзват гащите, минимален няма, значи може да е и 0мл на 1000км
#15
Публикувано 14 януари 2013 - 19:27
Ей тука, четох бая време, че е на руски, но от това което разбрах излиза че няма нищо лошо да погорва малко масалце http://mb-info.ru/li...l/waste_oil.htm
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни