Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Разходи след покупка на CLK


  • Please log in to reply
63 мнения по тази тема

#1 stefa4ko

stefa4ko

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Varna

Публикувано 11 януари 2013 - 07:29

Здравейте интересува ме какви са разходите след покупката на CLK 200Kompressor 192ps. Данъци, граждански, обслужване и т.н. Имам книжка от декември 2009. Искам да си направя хубаво сметката горе долу колко ще ми стъпи всичко. Мерси.
  • 0

#2 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2013 - 10:00

Ами зависи от няколко фактора.

Данъка зависи от това, в кой град си регистрираш колата и коя година е. Имаше някъде из нета калкулатор за данък. В София ми взимат 216лв за 141kW/192hp, но за Варна не знам колко ще е. Предполагам малко по-малко. Това обаче е за кола над 14 години. Ако вземеш под 14 години данъка е по-висок (нелогично, ама в България е така :))
Гражданската отговорност също може да си я видиш онлайн на разни калкулатори, но е 220-250лв, зависи кои си харесаш. Аз попринцип взимам най-евтината, просто защото слагам каско.
Каското вече зависи на колко ще ти оценят колата и кой ти я оценява. Моята е 97-ма и повечето застрахователи дори не я намериха за да я оценят и общо взето ми даваха 5000-5500. В момента съм към Армеец на 6600, като каското е 440лв, ако не се лъжа. Само едно обещетение са ми правили досега и съм доволен, имайки предвид ниската оценка. Попринцип е хубаво да се стремиш към по-висока оценка, за да може да вземеш каско с опция за ремонт в сервиз, а не само в кинти. Ако не ме лъже паметта се гонеше вноска от около 500лв.

По прехвърляне и т.н. някви ексцесии нямаше. Ако се сетя още нещо ще драсна после.
  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#3 ivantov

ivantov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 147 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    CLK 200, 1999 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2013 - 12:48

Обслужването на моя ЦЛК 200 136 к.с. 1999 г. (без компресор), с ръчна скоростна кутия, като го купих март 2012 г. ми струваше приблизително 1 000 лв. Това включва: смяна на всички дискове и накладки, спирачна течност, 2 бр. напукани маркучета, всички филтри, двигателно масло 5 W 40, масло скоростна кутия, добавка за хидравлично масло, свещи и една изгоряла крушка на габарита. Пистов ремък не съм сменял, тъй като в сервиза казаха че е в много добро състояние. От тогава съм навъртял близо 15 хил. км. и само наливам бензин. Колата ми не гори масло (нивото на щеката е намаляло с около 5 мм и още е по-билзо до максимума), но вече е за смяна и скоро пак ще посещавам сервиза (сервизният интервал се показва на 15 000 км).
Каското за 1 година в "Лев Инс" е 465 лв. - за 6 000 лв. застрахователна сума.
За данъка и гражданската колегата ти е написал. Моят данък е 160 лв., но съм с по-малко конски сили и съм я регистрирал в Казанлък.
Ще имаш допълнителни разходи за обслужването на компресора, а ако е автомат - и за автоматичната скоростна кутия.
Обслужването не е проблем. По-важното е колата да е запазена :).
  • 0

#4 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2013 - 14:30

Що се отнася до ремонти там е много относително. Много зависи на какво ще попаднеш. Аз имах късмета да взема колата от колега, който вече беше вложил 6 месеца и цифра пара в ремонти на колата, но пак имаше останали дребни работи. Най-добре добий представа от онлайн магазините за това колко струват частите които се сменят най-често (окачване, спирачки, филтри и т.н.). Генерално мога да ти кажа, че колата не е скъпа за поддръжка. Има голямо разнообразие, както от изключително евтини части, така и от скъпи качествени (с надоригинално качество) части. Зависи как искаш да си я поддържаш колата. Аз например спирачки и окачване сменям само с висококачествени афтър маркет части, но винаги може да си ползваш оригиналните за модела, които са на доста прилични цени. Единственото скъпо нещо, което често създава проблеми при купените на старо CLK-та е дебитомера. Почти не съм чул за CLK без сменен такъв.

За ориентир, мойто по километраж е 150 000, но тъй като е сменяна ангренажна верига с минимално отклонение, то реално е 250-300 000. За тези километри автоматика не е мръднал, защото е поддържан като хората. Сменяни са кормилна щанга и рейка. Кормилната кутия има лек луфт при завой. Двигателя е смесвал масло с антифриз заради което са сменени гарнитурите, пилена е глава и т.н. Ако не ме лъже паметта, колегата е дал към 800лв за цялата процедура и двигателя работи перфектно. Дискове, накладки, амортесьори и пружини не знам на какъв интервал се сменят. Общо взето зависи от много фактори. Хубави предни накладки са 100-тина лева и ако ги ползваш правилно държат много. Още не съм ѝ сменял маслото и филтрите, тъй като засега съм ѝ навъртял едва 7-8000км, но майстора ми даде цена от 126лв за всички филтри + маслото ( с по-евтино масло може и повече да слезе, ама не е хубаво да се пести от масло. Дори и аз най-вероятно ще взема по-скъпо, но още не съм решил какво). Другото интересно е, че колата е все още с оригиналния си катализатор, който тепърва показва признаци за смяна, които са леко дразнещ звук на моменти, ама при високи обороти изобщо не се разбира. Гърнетата също са перфекти, но не мога да ти кажа дали са оригиналните. На пръв поглед не изглеждат да са сменяни някога.

Скъп консуматив обаче са гумите. Ако си на 16-ка това прави 200-250лв за зимни или летни гуми (броя), тъй като за 192кс ще ти трябват добри гуми и там не трябва да се свениш. Евентуално може да минеш и с малко по-нисък клас, но до 160-180лв минимум.


А само да се върна на режийните за колата, общо взето се връзват около 1000лв на година за каскота, граждански, винетки, масло и т.н. Т.е. 100лв на месец. Ведъж стегнеш ли колата обаче, ще сменяш масло и накладки :)
  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#5 ivantov

ivantov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 147 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    CLK 200, 1999 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2013 - 16:17

http://fakti.bg/avto...-gumi-2012-2013

http://automedia.inv...-za-zimni-gumi/

Прочети какво пишат хората за тестовете на зимни гуми.

Ето и интересен цитат от втората статия:
"Най-лоши резултати дават китайски модели като Star Performer Winter и Westlake SW601 Snowmaster, които например на мокър терен имат съответно с 18 и 22 метра по-дълъг спирачен път от най-добрите гуми в теста (от 100 км/ч до 0 км/ч). Автомобилът „обут“ с тези китайски гуми все още се е движил съответно със скорост от 46,5 и 52,2 км/ч в момента, когато би бил напълно спрял, ако е с някой от трите най-добри модела". :kill_myself

Преките ми наблюдения от каране на сняг и лед са, че колата се държи прилично на сняг, но на лед и леко нанагорнище е много зле, ако се наложи да спреш и след това да потеглиш. При това карам с много запазени зимни гуми Vredestein.

Или с две думи, пестенето от гуми не е оправдано.
  • 0

#6 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2013 - 16:41

Здравейте интересува ме какви са разходите след покупката на CLK 200Kompressor 192ps. Данъци, граждански, обслужване и т.н. Имам книжка от декември 2009. Искам да си направя хубаво сметката горе долу колко ще ми стъпи всичко. Мерси.


Като на всяка друга кола, са разходите. Даже са по-малки в сравнение с повечето от тия години.
Ако колата е читава, след покупка имаш да смениш масло 5.5л синтетика 5W40 и филтри между 100 и 150лв, да си направиш каско и гражданска общо между 500 и 700лв (ако е нов внос) и си готов :)
Двигателя е здрав, компресора също е безпроблемен, нямаш ангренажен ремък, нямаш 3-4-5 различни ролки покрай него. Имаш два пистови ремъка, които са смешно евтини и се сменят само ако са за смяна за 10 мин това е ;)
После данъка- за кола над 14 години е 217лв са София на кола между 5 и 14 години е 327лв пак за София. Има калкулатор за данъци, който е изключително точен ето тук http://www.calculato...obil_danak.html
Евентуални проблеми:
-дебитомер 400-500лв за истински има и по-евтини
-бобини 2бр по 150-160лв БЕРУ, пак има и по евтини
-хубаво е да смениш и свещите, оригиналния БОШ за модела е по 10лв бройката, NGK обаче правят едни Iridium свещи, около 80лв са 4-те, с които моторът заспива а разхода пада с 1л/100, проверено ;)
Частите по окачването- здрави и сравнително евтини, кофти е обаче ако ти се разбият вътрешните накрайници на кормилната щанга, не се продават отделно, а в комплект с цялата щанга (цена над 200лв)
-Хубави предни амортисьори са около 250-300лв, има и по-евтини, предни дискове ХУБАВИ 200лв, накладки поне 80лв, тука по-евтини не ти трябват щото със спирачките на 200 коня кола шега не бива!
Гуми ... има и под 200лв чисто нови хубави, карам с чисто нови BF Goodrich индекс за210км/ч от Гуми център Диана на цена преди отстъпката 190лв/бр

Друго не се сещам, ако има нещо питай.
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2013 - 19:42

Колата далеч не е скъпа за поддръжка.
Цената на каското пада в комбинация с гражданска. Т.е. спестяване на 10лв. от гражданска, може да довлече увеличаване на Каското със 100ина лева, понякога и повече, зависи от "карък" фактора.
Данъкът е скъп, така е. Няма лечение там. Единствено по-малко коне и по-стар автомобил, което е глупаво. Под 163к.с., тази кола с това купе е адския мъртвец. 163 не е особено пъргава сама по себе си, но не дразни при нормално каране. 136 е много мудна. Да не говорим за кабриолети, поради повишеното тегло, чистия 2.0 мотор не знам защо изобщо е монтиран. Първо че гори повече от тези с големите мотори, второ е много тромава.

До колегата по-горе: 5мм на щека не е "не гори масло", даже е много за 10-12х.км. Не трябва да пада изобщо.
Ако пада, или се кара на огромни обороти нон-стоп, или маслото е ужасно менте, или най-кофти варианта е проблем с нещо по мотора. Вероятно гумички на клапани, понеже са най-евтини и лесни за смяна :)

Успех в търсенето, колега.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 ivantov

ivantov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 147 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    CLK 200, 1999 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2013 - 01:05

Явно в ръководството по експлоатация са допуснали техническа грешка относно допустимия разход на моторно масло за 1 000 км. пробег, но дори и да е за 10 000 км., съм твърде далеч от него :)

Прикачен файл  CLK_208_manual.jpg   191,35K   101 Брой сваляния
  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2013 - 14:10

За пръв път виждам такава страница в каквото и да е упътване на CLK.
Имах италианското, в него нямаше нищо такова.
Toва 1л/1000км е колкото на BMW M5... струва ми се абсурдно.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2013 - 18:39

И в немското и в руското ръководства така пише,при високи натоварвания и движение по магистрала с висока постоянна скорост разхода може да е до 1л на 1000км.

Този пост е редактиран от doich: 12 януари 2013 - 19:24

  • 0

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#11 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2013 - 21:56

То и в упътването на Аспирина пише кво ли не, явно си връзват гащите.
И все пак бензиновите мотори на БМВ са известни с маслоядство, за бенц не мислех, че е така ( все пак съм имал само дизели :)
  • 0

#12 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2013 - 22:28

Наистина си вързват гащите.На моя исках да му налея една добавка от 300 мл .на лики моли за хидравлични повдигачи ,но нивото беше на макс и за 10000км така и не падна даже с 2мм.Накрая я сложих при смяната на маслото.Но ако го юркаш с 190-200 по магистралата е нормално да изгори малко.
  • 0

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#13 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 януари 2013 - 22:30

и моя 600 при 250 имаше разход на масло...
  • 0

#14 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2013 - 23:16

За пръв път виждам такава страница в каквото и да е упътване на CLK.
Имах италианското, в него нямаше нищо такова.
Toва 1л/1000км е колкото на BMW M5... струва ми се абсурдно.


Има я тази страница, още в ръководството на 124-ката ми съм я чел, абсолютно същите неща.
Максимално допустим разход 1л/1000км, след това двигателя е за ремонт, така ги разбирам аз нещата. Споменатия разход е максимален и наистина според мен си връзват гащите, минимален няма, значи може да е и 0мл на 1000км ;)
  • 1

#15 batvas

batvas

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB
    W208 CLK430

    Alfa
    GTV - 3.0 V6 24v (for FUN)
    155 - 2,5 V6 - 12v (for FUN)
    164 - 2.0 TS - 8v

Публикувано 14 януари 2013 - 19:27

Ей тука, четох бая време, че е на руски, но от това което разбрах излиза че няма нищо лошо да погорва малко масалце http://mb-info.ru/li...l/waste_oil.htm
  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни