Спортно окачване
Започната от mitkofitnes, 08 дек 2012 - 21:54:49
93 мнения по тази тема
#61
Публикувано 27 февруари 2013 - 14:34
Направих опит и сложих пружините,на височина застана перфекно за моите изисквания но не са много твърди и започна да опира във всички калници на всяка неравност.Някакси вози по меко,да припомня че пружините са спортни от ц-класа 94г и се оказа че имат разлика от след 95г,може и за това да не станаха.Видимата разлика е горе,моята е като отдолу завършва еднакво а другите са намотани до равно,на дължина дойдоха еднакви.Спортните горе бяха намотани по ситно.Та сега наникъде,ще ги продавам и ще търся други.
#62
Публикувано 27 февруари 2013 - 19:40
И моите оригинални са намотани еднакво отгоре и отдолу, а тези от спорт които съм си сложил са навити така, че в горния край се получава равнина, но и тампоните с които ги взех са като за тях съвсем тънки и равни, а при старите ми пружини бяха дебели и бяха направени така, че да може пружината да легне в тях при положение, че не е равна, но проблем съм нямал. При тебе явно джантите ти са с по-малко ЕТ, защото поне според мен дори и да клекне много колата примерно да е натоварена с нещо в багажника не би трябвало да опира :/
C200 KOMPRESSOR
#63
Публикувано 27 февруари 2013 - 19:53
Колега , едните пружини които не са заравнени отгоре се слагат с тампони като твоя тип . Другите се слагат с гладките тампони от 124-190 и първите Ц-ки . Имам няколко комплекта тампони 1-ви (най ниския ) и 2-ри номер . Ако искаш оригинални пружини от СПОРТ версия 98 година . пиши ми лично имам и тях
П.С . Най-вероятно са ти продали пружини , които са умекнали или са за 190-ка .
П.С . Най-вероятно са ти продали пружини , които са умекнали или са за 190-ка .
Този пост е редактиран от sers: 27 февруари 2013 - 19:55
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе
#64
Публикувано 20 октомври 2013 - 19:44
Искам да попитам има ли разлика в дължината на амортисьорите от елеганс и спорт или са еднакво дълги ? Смъкнал съм колата доста на земята и амортисьорите ми в по сериозни неравности бият в тампоните. Как да си реша проблема без да вдигам колата.
#65
Публикувано 30 януари 2014 - 11:34
Някой има ли впечатление от H&R Cup-Kit, версия спорт? Идват на добра цена -http://www.orange-tu...tml?language=en
Пише , че свалят с 60мм отпреде и 40 отзад. Има и по-комфортна версия с 30/30мм.
Мисля да ги сложа лятото на C124 E220 автомат с климатик.
Пише , че свалят с 60мм отпреде и 40 отзад. Има и по-комфортна версия с 30/30мм.
Мисля да ги сложа лятото на C124 E220 автомат с климатик.
#66
Публикувано 31 януари 2014 - 23:31
Ня знам дали някой ги е пробвал, но не ме кефи че нямат индивидуални снимки на продуктите, а продават по общи. Плащаш 500 евро, а даже няма реална снимка.
Аз бих заложил на по-консервативния подход - 30/30мм.
#67
Публикувано 01 февруари 2014 - 10:03
Ето снимки на версията 30/30, и аз към нея клоня http://www.mbclub.co...lowering-4.html . Другия вариант е само пружини на 30/30, но се чудя как ще се държат амортисьорите ми (Bilstein B4) с тях.
#68
Публикувано 02 февруари 2014 - 12:43
Принципно амортисьор и пружина трябва да работят като една система. Амортисьора трябва да гаси трептенията на пружината в диапазона на т.нар. критично демпване - по-малко и системата е склонна към осцилация, повече и системата става бавна (пре-демване).
Честотата на трептене на пружината се определя от броя активни витки, диаметъра и свойствата на материала.
Можеш да пробваш с отнемане на витки от оригиналните пружини. Но не повече от 1 витка. Имам едни предни, скъсени с около половин витка, мога да ти ги дам за проба.
След монтажа, трябва да провериш дали системата не е склонна към осцилация - разклащаш и пускаш. Ако направи повече от половин цикъл до спиране - значи нещата не са добре.
Рязането на пружините ще ги втвърди, променяйки настройката на окачването, така че внимавай.
Ако искаш само да свалиш автомобила, проучи въпроса дали няма по-тънки подложки за пружините. Виж номер 11 - http://www.auto-part...699aca3a1aadfd1
В каталога има 4 вида подложки за отпред - от 8мм до 23мм, през 5мм. За отзад има 3 вида подложки - 8мм, 13мм и 18мм
Ще ти трябва задъжително и реглаж на геометрията след монтажа.
#69
Публикувано 02 февруари 2014 - 13:06
Благодаря за информацията колега. Всичко това съм го пробвал и изчел вече
Моите пружини ги резнах с половин витка, защото едната предна беше счупена с толкова.
Поведението на колата се промени, но само защото преди беше с две различни като дължина предни пружини.
Когато се реже пружина, подобна на тази на W124 с до една витка максимум не се променя много твърдостта на пружината, защото въпросната витка не е активна. А твърдостта зависи от активните витки.
Аз целя не толкова снижаване, колкото по-твърдо окачване. А и мисля, че сегашните ми пружини са доста изморени - като кача някои по едър - например 140кг - отпред и колата започва да опира на всеки легнал полицай. А без хора е на 17см от земята, мерено от тампоните за подемник.
Та се чудех дали с Билщайн Б4 колата ще е нестабилна при по-къси и по-твърди пружини - до -30мм например. Четох, че такива амортисьори търпят снижаване до -30мм, запазвайки активната си работна област. Но едно е да прочетеш, друго е да пробваш. А и не съм видял това споменато никъде в официален документ или официална страница на Билщайн.
Този пост е редактиран от rado_penev: 02 февруари 2014 - 13:08
#70
Публикувано 02 февруари 2014 - 18:38
Дайте ми съвет колеги имам 202ка Класик 95г дизел, да търся ли спортни пружини от Елеганс, Еспирит или Спорт версия или да режа моите ? Нужно ли е да сменявам и амортисьор и пружини или мога да си търся само пружини ? Също така при мен (не знайно как) предницата ми е доста по-висока от задницата например между предните гуми и калника имам около 10см разстояние а на задните 2-3см ? Чета по темата за различни оригинални спортни пружини по цветове, всеки цвят какво означава ?
Стойката в момента на колата е ужасна..,моля помогнете
Този пост е редактиран от Mr.Benz: 02 февруари 2014 - 18:45
#71
Публикувано 03 февруари 2014 - 14:46
Пробвай със смяна на подложките.
#72
Публикувано 03 февруари 2014 - 14:53
Благодаря за информацията колега. Всичко това съм го пробвал и изчел вече
Моите пружини ги резнах с половин витка, защото едната предна беше счупена с толкова.
Поведението на колата се промени, но само защото преди беше с две различни като дължина предни пружини.
Когато се реже пружина, подобна на тази на W124 с до една витка максимум не се променя много твърдостта на пружината, защото въпросната витка не е активна. А твърдостта зависи от активните витки.
Аз целя не толкова снижаване, колкото по-твърдо окачване. А и мисля, че сегашните ми пружини са доста изморени - като кача някои по едър - например 140кг - отпред и колата започва да опира на всеки легнал полицай. А без хора е на 17см от земята, мерено от тампоните за подемник.
Та се чудех дали с Билщайн Б4 колата ще е нестабилна при по-къси и по-твърди пружини - до -30мм например. Четох, че такива амортисьори търпят снижаване до -30мм, запазвайки активната си работна област. Но едно е да прочетеш, друго е да пробваш. А и не съм видял това споменато никъде в официален документ или официална страница на Билщайн.
Няма кой да ти гарантира, особено пък производителя, че даден амортисьорът ще работи с някакви пружини (твърдост?, дължина?) - по-горе обясних защо.
За промяната на твърдостта при рязане, не съм сигурен - режеш "неактивна" витка, ама намаляваш броя на активните, защото свиването почва от края към средата и следващата става "неактивна". Моите впечатления бяха, че колата стана по-ниска и по-твърда. Предницата започна да бута повече в завоите и да оре в снега при по-резки маневри - сигурен признак на недозавиване.
Ако целиш по-твърдо окачване, а не просто снижаване защо си се насочил към снижаващ кит? А и 140кг не са шега работа. Като сложиш още 80-90 за пасажера и стават - 220-230кг, което си е половината от полезния товар на автомобила, концентрирани предимно върху предния мост.
#73
Публикувано 03 февруари 2014 - 16:05
За твърдостта при рязане на половин витка - аз поне не забелязах осезаема промяна. Освен, че колата се снижи.
Не знам има ли начин да повиша твърдостта, без да намаля височината на колата - не намирам афтърмаркет пружини, които да са само по-твърди. Повечето се предлагат като снижаващи. Има усилени варианти със стандартната дължина - но предполагам ще повдигнат колата.
Като гледам ще събирам за H&R -30мм кита. Намерих и друг вариант, сваля с 40мм на фирмата FK - http://www.kz-tuning...oduct&show=3227 Но няма никакви отзиви за мерцедеси с него, в Опел форума четох, че е добър за парите си.
ПП: примера със 140кг беше за един роднина, возя го рядко но едва ли е нормално да опира. Аз съм 75кг, той 140, отзад жените 120 общо - стават 335кг и колата започва да опира всеки път.
#74
Публикувано 03 февруари 2014 - 16:09
Ако искаш по-твърди - потърси оригинални такива от шестак примерно, или от дизел. Но не знам дали няма да стане много вирната колата отпред.
#75
Публикувано 03 февруари 2014 - 16:19
Не ми се експериментира. Идеята ми беше ако някой вече е пробвал - да сподели. Като нищо може да се окаже, че амортисьорите от H&R кита са скъсени B4 или B6. За 1000лв могат да се купят преко сили 2 предни амортисьора Б6 и два задни Б4, та къде остават парите за пружини...
Този пост е редактиран от rado_penev: 03 февруари 2014 - 16:22
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни