Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * - 2 гласа

Спортно окачване


  • Please log in to reply
93 мнения по тази тема

#31 projektzwo

projektzwo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 149 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W124 200CE '91
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 декември 2012 - 16:44

Изчетох всичко написано по темата,но окончателен отговор не си дадох.Да разбрах че да сложиш и спортни амортесиори е по добре,аз в това не съм се и съмнявал.Да си играя да преправям моите също е гаражна работа.Но все още не мога да си обясна,ще стане ли по зле със спортните пружини или не,защо ги продават и отделно,и защо на 124- ката и се отразиха толкоз добре.

Няма и как да получш окончателен отговор, защото тук повечето фантазират на база картинки в нета, не че нещо, ама хайде който не е на 100% наясно с нещо по-добре да замълчи, че тук се начетох на глупости...

Питам сега разбирачите, кое кара колата да подскача, да се подхвърля или както искате си го наричайте... амортисъора или пружината, въобще каква им е функцията на тези две "неща"?

А килограмите на пружините за какво са и какво е значението на килограми / Нм ?

И в крайна сметка, мнения дълги по половин километър, големи разсъждения, вода се извади и от 10-я кладенец, но все пак конкретен отговор на въпроса аз не виждам.

Този пост е редактиран от projektzwo: 14 декември 2012 - 16:45

  • 0

70cd580bc35b0323.jpg


#32 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 декември 2012 - 12:16

Няма и как да получш окончателен отговор, защото тук повечето фантазират на база картинки в нета, не че нещо, ама хайде който не е на 100% наясно с нещо по-добре да замълчи, че тук се начетох на глупости...


Както казват в един друг форум - месец експерименти спестява цял час четене :).
  • 2

#33 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 25 декември 2012 - 12:10

Ето малко интересна информация

http://grassrootsmot...corner-weights/

http://www.eatonspri...alculations.htm
  • 0
Follow your own star...

#34 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 декември 2012 - 12:46

Митко сменяваш само пружините и постигаш ефект, ниска кола, твърда возия, перфектен вид :)

Писъл съм писъл съм достатъчно, ако искаш перни една шайба и ще ти обясня :)
  • 1
Публикувано изображение

By Batev

#35 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 декември 2012 - 10:55

Да, но като се скъси пружината се увеличава spring rate-a - тя наистина става по-твърда. Амортисьора не успява ефективно да гаси вибрациите. Като промениш пружинния коефициент К, и запазиш масата и демпващия коефициент същите, полежението се променя. Затова като се втвърдяват пружините, се слагат и подходящи амортисьори.
Публикувано изображение


Прост тест - натискаш надолу върху някое колело и ако колата направи повече от 1-2 движения, значи си отишъл твърде далеч с рязането. Като даже второто трябва да е съвсем леко, почти неусетно.

Мине ли се тази граница, вместо стабилност вече има само твърда возия и подскачане, особено на неравна настилка, а пътищата в България не са от най-гладките. По-малко контакт с пътя - по-бавно спиране и по-голям риск от поднасяне.
  • 3

#36 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2012 - 11:49

Доколкото виждам, момчето иска да постави твърди пружини-които са и по-къси, не да реже.

Гангстера е отговорил най-правилно!

Нищо и няма ако се сменят само пружините....ама не само предните!

Рязането също трябва да се прави на всичките колелета и не е за препоръчване ако ще се пипа само отпред или само отзад.

Няма да се впускам в обяснения, как се прави, защото може да има лоши последствия. ....само ще вметна че амортисьора, било горе, било долу от хода му, работи по абсолютно еднакъв начин и ще реагира точно както е реагирал и с високите пружини !!! .....протичането бамбашка.


Скоро рязах една 140ка само отпред, но така трябваше, беше със нови пружини отпред и се беше навирила като Гейнгста мен пред колежката която му прави пищовите. Задницата и беше по ниска от отпред и возенето беше кошмар.

жокер:

За да няма рипане гледайте дъгите които образуват пружините да са еднакви огледално, поставяйте пружините по начина по който са лежали отгоре преди рязането, но само ако сте сигурни че позицията на вашата кола е заводската! Бележете! Позицията на горната витка е от основно значение и от нея се коригират и напасват дъгите!

Нямате ли правилни дъги, не само ще рипате ами може и да литнете!

Този пост е редактиран от Вай Басо: 27 декември 2012 - 11:57

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#37 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2012 - 11:52

И не забравяйте че, гумените тампони на стабилизиращите ви щанги трябва да са абсолютно плътни!
  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#38 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 декември 2012 - 12:14

И след "рязането", задължително реглаж!
  • 2

#39 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2012 - 12:16

Абсолютно и отпред и отзад! :beer
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#40 denis_amg

denis_amg

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    mercedes c36 amg 1995

Публикувано 27 декември 2012 - 20:04

Е е супер обяснение Бай Василе!!!
  • 1

#41 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 27 декември 2012 - 22:17

Да много добре обяснено.Ще закупя след нова година комплект предни и задни спортни пружини и ще ги монтирам да видя ефекта.Ще пиша за резултата и други да се информират.Благодаря на всички и весели празници.
  • 1

#42 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 28 декември 2012 - 14:14

И да кажеш какво е поведението при движение по магистрала ;)
  • 0

#43 sakata

sakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 724 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210 E320T CDI
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 януари 2013 - 12:00

В духа на темата да кажа и аз какво смених на А-класата - направо 4те пружини в комплект с амортиьорите им. Сложих оригинален комплект от друга А-класа, свалени са aftermarket О.Z. Racing, които някой си е играл да слага в Италия. Това което се постигна е - по-мека возия, по-висока кола, комфорт като цяло и вече не опира по легналите полицаи.
  • 0
I expect nothing. I fear no one. I am free.

#44 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 януари 2013 - 22:48

Ако предните ти амове са здрави, колко пари ще им искаш? Предстои ми ми да купувам за наща...
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#45 saitov

saitov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 125 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 януари 2013 - 00:52

След като закупих и монтирах комплект пружини от "меката" серия на Eibach не мога да съм по-доволен от цялата работа. Бай Васо я знаеше моето купе 124 как се беше вирнало отпред и хич не изглеждаше добре така. С новите пружини стойката стана много готина, а пък от возията съм още по-доволен. С прогресивните пружини колата вози съвсем леко по-твърдо по малките неравности, но в завой и на по-висока скорост се усеща много по-стабилна и адекватна. Разлика в работата на заводските амортисьори не усещам. Много доволен съм от новите пружини и бих посъветвал създателя да темата да не се притеснява да сложи само пружини. За ежедневна употреба са супер. Единствено бих посъветвал преди новите пружини да се сменят ако има износени гумени тампони и тн.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни