Спортно окачване
Започната от mitkofitnes, 08 дек 2012 - 21:54:49
93 мнения по тази тема
#16
Публикувано 10 декември 2012 - 20:53
Митак аз съм само с пружини и колата стана съвсем друга на пътя сравнение със елеганс пружините. Но за другата година мисля и аз за амортисьори защото обичам да ми вози твърдо и колата ми да е стъбила не че като съм само с пружини много ми подскача колата но просто съм малко мазохист Разликата като махнеш елеганс пружините и сложиш спортни ...... УААУУ .... сядам в колата първо че като се качих в колата седнах доста по на нисичко и 2-ро като излязох на пътя и газ колкото може и в завойте си е направо спортачка. Ако искаш ще ти кача снимки с пружините и без пружините да видиш разликата горе долу каква е.
#17
Публикувано 11 декември 2012 - 02:14
Да,качи снимки колега да видим всички пък и да развенчаеш митовете,че за спортни пружини задължително трябват и спортни амортесиори.Разкажи ни как се държи колата по подробно,на неравности по нестабилна ли е.Някакви недостатъци отчиташ ли,сподели с нас.Всъщност намерих нещо интересно по темата http://www.tuning.bg...?showtopic=8922
Този пост е редактиран от mitkofitnes: 11 декември 2012 - 02:41
#18
Публикувано 11 декември 2012 - 14:29
Ето снимка на колата ми като я купих с оригиналните пружини
а ето снимка на колата сега с пружините също с 15" джанти.
Като държание на колата на пътя ... заспива все пак си е Мерцедес и е тежичък неможе така да подскача както например Голф 4.Приятелката ми има Голф 4 и го караше лятото с чисто нови пружини на FK и ето как седи и той на пътя но е по лекичък от Мерцедеса и доста си се друска особено след 90-100km/h
ето го и решението на въпроса с подскачането по пътя Само че нашите окачвания струват 470-500 паунда а тя го взема за 109 паунда без доставката
Аз лично не бих дал 500 паунда за регулируемо окачване при положение че колата си ми е евридейка а не за пистите. Приятелката ми си ги взема защото си беше голяма оферта за 109 паунда ... Най-много на пролет да разгледам за 4 Billstein амортисьора но ... знам ли ги кви пари ще ми излязат и те за пустия му Мечок
а ето снимка на колата сега с пружините също с 15" джанти.
Като държание на колата на пътя ... заспива все пак си е Мерцедес и е тежичък неможе така да подскача както например Голф 4.Приятелката ми има Голф 4 и го караше лятото с чисто нови пружини на FK и ето как седи и той на пътя но е по лекичък от Мерцедеса и доста си се друска особено след 90-100km/h
ето го и решението на въпроса с подскачането по пътя Само че нашите окачвания струват 470-500 паунда а тя го взема за 109 паунда без доставката
Аз лично не бих дал 500 паунда за регулируемо окачване при положение че колата си ми е евридейка а не за пистите. Приятелката ми си ги взема защото си беше голяма оферта за 109 паунда ... Най-много на пролет да разгледам за 4 Billstein амортисьора но ... знам ли ги кви пари ще ми излязат и те за пустия му Мечок
#19
Публикувано 11 декември 2012 - 14:37
даааа, голф 4-ри само със сменени пружини е ужасен за каране когато пътя не е идеален (ако е хубав може си предашиш и с 200км/ч) . Ако е много твърдо окачването МБ-то също става гадно за каране, случвало ми се е при висока скорост в завой цялата кола да подскочи настрани, доста е гадно.
П.П. моята 4-ка беше по-ниска от тази на снимките, сега е с фабрични пружини, стои по-грозно но вози много по-добре, а при нормално
ежедневно градско каране не може да се усети разлика в стабилността (виж на писта или планиски път .... ) :-D
П.П. моята 4-ка беше по-ниска от тази на снимките, сега е с фабрични пружини, стои по-грозно но вози много по-добре, а при нормално
ежедневно градско каране не може да се усети разлика в стабилността (виж на писта или планиски път .... ) :-D
Този пост е редактиран от joreto: 11 декември 2012 - 14:40
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#20
Публикувано 11 декември 2012 - 15:15
Пичове, каквото и да си говорим спортни пружини без съответните амортисьори си е половинчата работа.
Точно защото двата елемента работят в тандем.
ОФФ: Иначе Голф 4 не е лош автомобил, стига да не е с мотор AKQ
Точно защото двата елемента работят в тандем.
ОФФ: Иначе Голф 4 не е лош автомобил, стига да не е с мотор AKQ
#21
Публикувано 11 декември 2012 - 17:44
Аз съм за ! Ще ти опиша моята ситоация , колата дойде с 4 конита и 4 пругини спортни , била е Елеганс на времето . Задното кони замина и сложих , амортесиори от Спорт с обикновени пружини и ниските подложки . Резултат отзад е твърда на 2 пръста от калника . Отпред ми писна да ми тръска и бартеросах конито за 2 чисто нови билщайна за класик , пружините останаха същите , резултата е по мека возия и когато карам бързо и мина през неравност е по кекава , обратния ход или 2-ното действие на Конито го няма . Но пък возията си е по мека , но пак е твърда , калника ми отпред е на 2-3 пръста или 4-5 см. с 2-ри номер подложки на пружините.
Този пост е редактиран от sers: 11 декември 2012 - 17:48
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе
#22
Публикувано 11 декември 2012 - 20:17
Сори за оффтопика ама ..
пАрФе , ако тая мацка ти е приятелка .. направо се жени за нея - мацката е уникална
пАрФе , ако тая мацка ти е приятелка .. направо се жени за нея - мацката е уникална
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#23
Публикувано 11 декември 2012 - 21:10
Наска , мНого Много си прав ...
Парфе , къде изгуби готината фейслифтова броня ?
Парфе , къде изгуби готината фейслифтова броня ?
Този пост е редактиран от sers: 11 декември 2012 - 21:14
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе
#24
Публикувано 11 декември 2012 - 23:51
Да Насе Това е приятелката ми ама не съм за женене още ххихи. SERS фейслифтовата броня е при баща ми в сервиза че сега с тея качвания по Шипка и Узана .... да не я начупя че ми я пребоядиса прясно прясно
#25
Публикувано 12 декември 2012 - 02:21
Абе пружина без амортисьор не става. Т.е. става, ама е българска работа, хем е супер, хем за нищо не става
Няколко примера.
1. Приятел с БМВ 323 купе Е36. Беше със някакви ужасяващо къси амортисьори от койловър кит. Единият умря на някоя дупка.
Имах 2 отлични стандартни Ам-а от същата кола, бяха ми останали от предната, подарих му ги.
Колата градско е супер.
Тръгна на дълъг път, карал я малко със 160-170... вика "не мога да я вкарам в пътя при тази скорост". Задницата подскачала постоянно и се клатела.
Такаа... ще кажете, че амовете дето му дадох са изпуснали... ама не са. Просто пружините са толкова твърди, че амортисьорите не могат да погасят вибрациите, които твърдите пружини пораждат.
2. Едно време се водеха разни спорове дали само амортисьори могат да вдигнат клирънса на кола.
Моето БМВ... купих го с пружини и амортисьори APEX, но на една кутия цигари от земята й беше бронята.
Аз нови пружини имам (вече), и понеже се боядисва, реших да я вдигна колкото да може да се кара до там.
Свалихме 4 обикновени пружини от същото 4цил. купе за части. С тях колата донор имаше доста приемлива стойка. Като ги сложихме на моята, щръкна с над 2 пръста от донора и отпред, и отзад.
Возията абсолютно същата като с ниските пружини: твърда и стегната, почти без накланяне.
Новите й пружини са леко свалящи: 35/30 и съм сигурен, че возията ще остане същата.
Така че едното без другото не става.
При доста от Мерцовете, може да не е валидно за предницата, поради отделните пружина и ам, но за задницата е 100% валидно.
Иначе опити много... Много хора го правят и после се чудят какво да правят, но пишат по форумите как всичко е супер.
Ако все още не ви се вярва, направете го, но не си затваряйте вратичките да поправите окачването после.
Т.е. не режете пружини, а си намерете по-ниски, които са добро качество. Не че рязането е проблем, но после ходи търси пружини за твоята кола, никога няма да е същата във вашите очи, както когато си е била с нейните пружини. По-добре, ако ще режете, взимайте някакви други пружини, режете тях и си запазете оригиналните.
Няколко примера.
1. Приятел с БМВ 323 купе Е36. Беше със някакви ужасяващо къси амортисьори от койловър кит. Единият умря на някоя дупка.
Имах 2 отлични стандартни Ам-а от същата кола, бяха ми останали от предната, подарих му ги.
Колата градско е супер.
Тръгна на дълъг път, карал я малко със 160-170... вика "не мога да я вкарам в пътя при тази скорост". Задницата подскачала постоянно и се клатела.
Такаа... ще кажете, че амовете дето му дадох са изпуснали... ама не са. Просто пружините са толкова твърди, че амортисьорите не могат да погасят вибрациите, които твърдите пружини пораждат.
2. Едно време се водеха разни спорове дали само амортисьори могат да вдигнат клирънса на кола.
Моето БМВ... купих го с пружини и амортисьори APEX, но на една кутия цигари от земята й беше бронята.
Аз нови пружини имам (вече), и понеже се боядисва, реших да я вдигна колкото да може да се кара до там.
Свалихме 4 обикновени пружини от същото 4цил. купе за части. С тях колата донор имаше доста приемлива стойка. Като ги сложихме на моята, щръкна с над 2 пръста от донора и отпред, и отзад.
Возията абсолютно същата като с ниските пружини: твърда и стегната, почти без накланяне.
Новите й пружини са леко свалящи: 35/30 и съм сигурен, че возията ще остане същата.
Така че едното без другото не става.
При доста от Мерцовете, може да не е валидно за предницата, поради отделните пружина и ам, но за задницата е 100% валидно.
Иначе опити много... Много хора го правят и после се чудят какво да правят, но пишат по форумите как всичко е супер.
Ако все още не ви се вярва, направете го, но не си затваряйте вратичките да поправите окачването после.
Т.е. не режете пружини, а си намерете по-ниски, които са добро качество. Не че рязането е проблем, но после ходи търси пружини за твоята кола, никога няма да е същата във вашите очи, както когато си е била с нейните пружини. По-добре, ако ще режете, взимайте някакви други пружини, режете тях и си запазете оригиналните.
#26
Публикувано 12 декември 2012 - 12:30
Ако е много твърдо окачването МБ-то също става гадно за каране, случвало ми се е при висока скорост в завой цялата кола да подскочи настрани, доста е гадно
На мен един път с 200 в завой на магистралата преди софия пътя се беше надигнал направо беше като рампа и аз в лявата лента, като подскочи вече се виждах как прескачам мантинелата и директно отивам в насрещното, още ми държи.. Това не беше с мерцедеса де, странно с него никога не съм имал страшни преживявания извънградско, като изключим вродения ми страх от недозавиване..
Къде видяхте снимка на мацка? На мен явно не ми излиза нещо, ама гоуфа е лачен, и щом си го поддържа.. земай
kdl - не знам дали говориш за спора в тоя форум, в който аз бях едната страна, но аз да си кажа пак че съм твърдо на мнение че амортисьорите влияят на "нивото" на колата (няма да казвам клиърънс защото това е една доста абстрактна дума), да кажем просто че две еднакви коли - еднакво тежки с еднакви пружини, едната със изпуснали амортисьори, другата със здрави, тая със здравите ще е по-висока от другата - дали с 1см, с 1 пръст или с 1 инч.. Аз си казах при предишния спор - имал съм амортисьори кони регулируеми, в натегната позиция трябва да ги натисна с цялата си тежест за да ги събера (а съм си едни 90-100 кила), 4 такива амортисьора дали няма да повлияят на височината..
Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 12 декември 2012 - 12:51
Follow your own star...
#27
Публикувано 12 декември 2012 - 13:38
Напълно подкрепям Subsonic и kdl.Просто не ми се изписваха 30 реда
И за да не съм голословен - два клипа на една и съща кола - първия само с пружини и се мятка като риба на сухо, а втория е със същите пружини, но с амортисьори Koni (по окачването модификации не са правени, освен амортисьорите, също и като килограми се доближават, понеже и на първия клип беше одърпана отвътре)
- само със спортни пружини ясно личи как се мятка по 4 пръста
- ето я същата кола, същите килограми, същите пружини и се вижда, че не се накланя повече от 2-3 сантиметра с новите амортисьори.
Тей, че който каквото иска да ми говори, аз виждам ясната разлика на моята кола. Дет се вика лашкам бенцове по завоите от 16 годишен и пружини без амортисьори си е половинчата работа. А за рязане на пружини и пълнене на амортисьори мисля, че е работа за лададжиите, при бенц звучи малко несериозно също като регенератите, коването на съединител, ракия в казанчето за течността, все похвати забравени в 21 век
И за да не съм голословен - два клипа на една и съща кола - първия само с пружини и се мятка като риба на сухо, а втория е със същите пружини, но с амортисьори Koni (по окачването модификации не са правени, освен амортисьорите, също и като килограми се доближават, понеже и на първия клип беше одърпана отвътре)
- само със спортни пружини ясно личи как се мятка по 4 пръста
- ето я същата кола, същите килограми, същите пружини и се вижда, че не се накланя повече от 2-3 сантиметра с новите амортисьори.
Тей, че който каквото иска да ми говори, аз виждам ясната разлика на моята кола. Дет се вика лашкам бенцове по завоите от 16 годишен и пружини без амортисьори си е половинчата работа. А за рязане на пружини и пълнене на амортисьори мисля, че е работа за лададжиите, при бенц звучи малко несериозно също като регенератите, коването на съединител, ракия в казанчето за течността, все похвати забравени в 21 век
#28
Публикувано 12 декември 2012 - 17:09
колеги, на мен пък ми предстои обратната процедура - имаме пружини с амортисьори комплект от нормална А-класа и ще заменим сегашните, с които колата е много ниска и вози супер твърдо, няма абсолютно никакъв ход на пружината и гумите са в калниците. Това за изцяло градска кола по софийските дупки е мноооооого зле. Надявам се малко да стане по-висока и с по-мека возия...
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#29
Публикувано 12 декември 2012 - 19:37
Изчетох всичко написано по темата,но окончателен отговор не си дадох.Да разбрах че да сложиш и спортни амортесиори е по добре,аз в това не съм се и съмнявал.Да си играя да преправям моите също е гаражна работа.Но все още не мога да си обясна,ще стане ли по зле със спортните пружини или не,защо ги продават и отделно,и защо на 124- ката и се отразиха толкоз добре.
#30
Публикувано 12 декември 2012 - 21:17
Специално спортните пружини се продават отделно, примерно защото може да искаш да ги съчетаеш със друга марка амортисьори.. Иначе слагаш пробваш караш, и си преценяваш дали теб те устройва
Follow your own star...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни