Разглобявал съм ги моите и 16-те повдигача, после при сглобяването и първоначалния старт тракаха 10-ина минути докато утихнат. От тогава обаче несъм им чул гласа.
По принцип във ВИС-нет пише да се пълнят с масло хидравличните повдигачи преди монтаж. Ако слагаш нови - те са винаги пълни, а ако не са значи са седели твърде дълго или изпускат.
до колкото виждам колегата е с компресор,двигателя е натоварен така че 10w40 не му върши работа.Има си спецификация MB approval 229.3 там пише 5w40,и не слушай разни квартални майстори които те съветват че понеже двигателя е на 200х му слагай 10w40,по тая логика като стане на 300х трябва да му слагаш 15w40 .
Стандартите 229.1 и 229.3 нямат общо с натоварването на мотора. 229.3 са с по-голям интервал на смяна и гарантират по-нисък разход.
Има и много различни теории скакво масло трябва да се кара натоварен мотор. Radical SR-8, автомобилът с най-добро време на Нюрбургринг, е с 20W-50, но в инструкцията пише да се подгрее първо до 60, да се остави 5-10 минути загасен, после да се запали отново и да се подгрее постепенно до работна температура.
Според мен проблемът на колегата е комплексен - поизносени повдигачи и масло което е загубило качествата си - около 4000-5000км е времето когато се вижда кое масло става и кое не.
А относно добавката на лики-моли, единствените масла с одобрение по МБ на тази марка са тези без молибденов дисулфид. Защо - питайте Мерцедес. Някои казват че половин кило АТФ в маслото 200-300 км преди смяна върши чудеса с повдигачите - заради повечето почистващи съставки в АТФ-а.
Добре поддържаният мотор с редовна смяна на маслото няма нужда от такива "магии".
А и в крайна сметка новите повдигачи са си нови. Понякога на старите, по една или друга причина, просто им идва времето.