Клапан компресор?
Започната от rado_ss, 18 сеп 2012 - 23:59:45
42 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 септември 2012 - 23:59
Здравейте от още един собственик на Мерцедес
От седмица имам 230 компресор 98г., закачихме го на диагностика с един приятел който е средно запознат с това и показа 2 грешки. Едната горе долу ми е ясна и тя е датчик на разпределителните валове. Той ще се смени. Но другата е "соленоиден клапан на компресора". Та единия ми въпрос е къде да го намеря тва животно под капака и продава ли се, колко пари е,нов или от някоя морга? Мога ли аз да направя нещо,да проверя?
А колата според мен не върви като за 193 коня,предната ми кола беше 2,4 JTD 136к.с. алфа156 и ми се струва че ускорява по-добре. Нямам някакви забивания докато набира,просто си върви като атмосферка все едно.Като я взимах я пробвах и вдигаше 200км/ч без проблеми,мисля че можеше и още но тогава ме достраша. От днес вече с настъпан педал докрай вдига 190км/ч и май даже на 4та скорост ми се струва(автоматик е),все едно няма мощност да вдигне още малко обороти и да включи 5та скорост. Иначе като си дръпна малко крака от педала за газта си включва 5та скорост. Oт място като я настъпя докрай почти не превърта гуми,със или без ASR-a. А и понеже е автоматик,има спортен и зимен режим...имам чувството че няма разлика между двете,все едно все си е на зимен режим
А и още нещо ми направи впечатление. 1-2 пъти КАТО Я РЪЧКАХ,просто спря на обороти. На каквото и положение да е скоростния лост си стои на 800 оборота някъде и нищо не прави. Дали е на N,D,R натискам педала на газта и нищо,не мърда и 1 оборот... Вадя ключа,паля и тръгва.
Знам,че е най-добре да ида в БС да ми направят диагностиката,но и знам,че и тука може да ми спестите някои главоболия.
Мерси предварително колеги
От седмица имам 230 компресор 98г., закачихме го на диагностика с един приятел който е средно запознат с това и показа 2 грешки. Едната горе долу ми е ясна и тя е датчик на разпределителните валове. Той ще се смени. Но другата е "соленоиден клапан на компресора". Та единия ми въпрос е къде да го намеря тва животно под капака и продава ли се, колко пари е,нов или от някоя морга? Мога ли аз да направя нещо,да проверя?
А колата според мен не върви като за 193 коня,предната ми кола беше 2,4 JTD 136к.с. алфа156 и ми се струва че ускорява по-добре. Нямам някакви забивания докато набира,просто си върви като атмосферка все едно.Като я взимах я пробвах и вдигаше 200км/ч без проблеми,мисля че можеше и още но тогава ме достраша. От днес вече с настъпан педал докрай вдига 190км/ч и май даже на 4та скорост ми се струва(автоматик е),все едно няма мощност да вдигне още малко обороти и да включи 5та скорост. Иначе като си дръпна малко крака от педала за газта си включва 5та скорост. Oт място като я настъпя докрай почти не превърта гуми,със или без ASR-a. А и понеже е автоматик,има спортен и зимен режим...имам чувството че няма разлика между двете,все едно все си е на зимен режим
А и още нещо ми направи впечатление. 1-2 пъти КАТО Я РЪЧКАХ,просто спря на обороти. На каквото и положение да е скоростния лост си стои на 800 оборота някъде и нищо не прави. Дали е на N,D,R натискам педала на газта и нищо,не мърда и 1 оборот... Вадя ключа,паля и тръгва.
Знам,че е най-добре да ида в БС да ми направят диагностиката,но и знам,че и тука може да ми спестите някои главоболия.
Мерси предварително колеги
#2
Публикувано 19 септември 2012 - 09:19
Ако е тоя клапан за който си мисля , а именно разтоварващия клапан, намира се на кутията за въздушния филтър, ако клапата е заседнала отворена, нормално колата да не върви.
Отиди на читав сервиз с истинска диагностика, където са правили и други мерцедеси като твоя.
Отиди на читав сервиз с истинска диагностика, където са правили и други мерцедеси като твоя.
#3
Публикувано 20 септември 2012 - 07:23
Отиди на читав сервиз с истинска диагностика, където са правили и други мерцедеси като твоя.
Ето от това ме е страх много колега. Всички имат диагностика,ама малко разчитат правилно какво показва тя. Мога да ти кажа,че доста хора се научиха на предната ми кола Ще ме накарат да сменя пет неща заради едно. Ще сменя дебитомер,ламбда сонда,свещи,а накрая ще се окаже бобина(например). Взех си датчик на разпределителните валове и днес ще го сменя и ще докладвам какво е положението.
А и като покарам известно време и после като загася и слезна от колата,и ако е тихо се чува едно постоянно цъкане под колата Стоял съм 5мин и все цъка. На сутринта го няма
#4
Публикувано 20 септември 2012 - 07:29
Да не кажа че и няма Балкан Стар в СтЗ. Има някакви ИТА сервиз като оторизиран сервиз,ама последно един приятел като ходи с цедката си и даже не работеха...
П.С. Не можах да намеря бутона за редактиране на мнение,за да не пускам две поред...
П.С. Не можах да намеря бутона за редактиране на мнение,за да не пускам две поред...
#5
Публикувано 20 септември 2012 - 10:40
Пловдив ти е близо, а Балкан Стар в Пловдив е много хвален от всички, отиди там
#6
Публикувано 20 септември 2012 - 12:51
Цъкане или пукане? Като спреш, колекторите веднага започват да изстиват и е нормално да сечува леко пукане, защото металът се свива от изстиването. Има го при много автомобили.А и като покарам известно време и после като загася и слезна от колата,и ако е тихо се чува едно постоянно цъкане под колата Стоял съм 5мин и все цъка. На сутринта го няма
Редактирането е разрешено за кратък интервал от време след пускането на мнението (мисля 10 минути, не съм сигурен). Това е направено поради различни съображения, да не обяснявам сега. Иначе бутонът стои точно до бутоните Цитирай и Мултицитат под всяко твое мнение.П.С. Не можах да намеря бутона за редактиране на мнение,за да не пускам две поред...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Публикувано 20 септември 2012 - 13:12
Цъкане или пукане? Като спреш, колекторите веднага започват да изстиват и е нормално да сечува леко пукане, защото металът се свива от изстиването. Има го при много автомобили.
Да ти кажа по скоро е равномерно цъкане през 1 секунда. И се чува най вече като се наведа под шофьорската врата.
Аз често отскачам до Пловдив и ще отида там при следващото ми посещение,щом са добри. Скоро с единия ми колега ходихме до Мото Пфое в Плд,понеже тука в СтЗ нашето Пфое не можеше да му закачи волвото ХС70,нямали програмата за диагностика! Крайно разочаровани сме и от Плд Мото Пфое. Взеха му 66лв и казаха "Не знаем защо не ти работи активното окачване"...след 2 часа чакане Ама щом казвате за Балкан Стар ПЛД абсолютно ви се доверявам и съм там!
Смених датчика на разпределителните валове...никаква разлика. Нищо няма да сменям вече докато не ида на читава диагностика...
Някой колега с автомат да ме светне: По принцип сменя предавка при съвсем леко натиснат педал на газта на около 1800 оборота. Днес колата реши,че при така натиснат педал няма да сменя...стигна 2000 об. карам 1мин на около тези обороти и не сменя предавка. Трябва да натисна още малко да стигне 2500-2700 и тогава сменя. Просто решава че докато не стигне 2500-2700 оборота няма да сменя. Паркирам и след 10мин тръгвам и пак си сменя на около 1800 об...
#8
Публикувано 20 септември 2012 - 18:33
Вижте дали някой от маркучите по въздушните пътища дали не е излязъл или цепнат...
След диагностика и отстраняване на грешката ако не се оправи,свалете дросела който е под въздушният филтър, разглобете го и го почистете.
Дръжте ни в течение...
След диагностика и отстраняване на грешката ако не се оправи,свалете дросела който е под въздушният филтър, разглобете го и го почистете.
Дръжте ни в течение...
Този пост е редактиран от Вай Басо: 20 септември 2012 - 18:38
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 20 септември 2012 - 18:45
Здравейте от още един собственик на Мерцедес
От седмица имам 230 компресор 98г.
А и още нещо ми направи впечатление. 1-2 пъти КАТО Я РЪЧКАХ,просто спря на обороти. На каквото и положение да е скоростния лост си стои на 800 оборота някъде и нищо не прави. Дали е на N,D,R натискам педала на газта и нищо,не мърда и 1 оборот... Вадя ключа,паля и тръгва.
Вижте нивото на маслото в кутията, колата ви дава сериозна авария и иска правилно обслужване!
Кога е сменяно за последно това масло?
Има ли теч по линията за охлаждането на кутията?
Ако е нов внос, за да запазите механиките, немедлено тряа веща намеса!!!
Този пост е редактиран от Вай Басо: 20 септември 2012 - 18:47
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Публикувано 20 септември 2012 - 18:56
Ако има нагорнище няма как да си сменя на 1800.
Никога не оставям магарето си в калта.
#11
Публикувано 20 септември 2012 - 19:26
Ако е нов внос, за да запазите механиките, немедлено тряа веща намеса!!!
Нов внос от Германия е отпреди 10-ина дена. Да иска веща намеса,ама на 2-3 сервиза ходих и дори не знаят къде се намира този прословут клапан на компресора " ми май е ей там,ми май е ей тука...". И се врътвам и си тръгвам. Ще пообиколя още докато наистина не видя някой,който поне малко е виждал 230 компресор и има някакво желание да поръчка по колата... Да не кажа,че това са големи сервизи в града...не са някакви гаражчета.
А и не беше само на нанагорнище,а и надолу пак на 2700 сменяше,обърнах внимание на това. Има ли вариант докато загрее двигателя или нещо друго да сменя предавките на повече обороти?
Засега ще поразпитвам и няма да я оставям на некадърници да се учат на количката ми. Ще си покарам алфата няколко дена докато разбера на кой да се доверя....та това не е касетофон А и ако ви кажа алфичката колко по-леко върви...даже лети нищо,че е 136 коня дизел...въпреки че турбото лъже малко за вървенето реално.
Та дори консумативите не съм сменил още заради некадърността лъхаща от хората в сервизите. Така,че засега май е излишно да ви тормозя с повече въпроси.
Като мине през някой сервиз ще ви докладвам задължително
Искам искрено да Ви благодаря за насоките колеги. Много сте отзивчиви и Бог със здраве да ви убие
#12
Публикувано 20 септември 2012 - 21:13
За алфичката няма да спорим,ма да подскажа,като им е толкова на очи тоя клапан,да го разменят с тоя на EGR,и ще се разбере дали е от него.
Никога не оставям магарето си в калта.
#13
Публикувано 23 септември 2012 - 16:47
Днес по случай,че е неделя и имах малко време реших да почистя маркучите около дебитомера и въздушния филтър. Имаше си масълце в маркучите.
Имам обаче един въпрос. Прилагам снимка долу. Реших да видя тази клапа като дам на контакт как се държи. Оставих маркуча изваден и гледам. По принцип стои нацяло отворена клапата и когато дам на контакт мърда само 1-2мм да се затваря,и пак се връща в начална позиция. Иначе моторчето вътре си бръмчи. Може и да е нормално,но реших все пак да попитам защото ме съмнява. Някой колега по вещ или със същата кола да сподели как е неговата.
Имам обаче един въпрос. Прилагам снимка долу. Реших да видя тази клапа като дам на контакт как се държи. Оставих маркуча изваден и гледам. По принцип стои нацяло отворена клапата и когато дам на контакт мърда само 1-2мм да се затваря,и пак се връща в начална позиция. Иначе моторчето вътре си бръмчи. Може и да е нормално,но реших все пак да попитам защото ме съмнява. Някой колега по вещ или със същата кола да сподели как е неговата.
Прикачени файлове
#14
Публикувано 23 септември 2012 - 19:04
градски да караме подред
1. като е клапана на компресора ако наистина е развален
нама да помпи или ще пренадува и в двата случая - авариен режим
2. от датчика на разпр. вал ще пали по-трудно друго няма да усетиш
3. това с постоянните обороти не го разбрах
4. скоростите като е студена включват малко при по-високи обороти
5.това че си я закачал нищо не значи
каква беше апаратурата и какви бяха точно грешките
изрази от рода на "Едната горе долу ми е ясна и тя е датчик на разпределителните валове"
нищо не значат не трябва веднага да сменяш датчика
важна е каква е грешката ако е от разсинхронизиране на
валовете и да го смениш какво очакваш да стане
1. като е клапана на компресора ако наистина е развален
нама да помпи или ще пренадува и в двата случая - авариен режим
2. от датчика на разпр. вал ще пали по-трудно друго няма да усетиш
3. това с постоянните обороти не го разбрах
4. скоростите като е студена включват малко при по-високи обороти
5.това че си я закачал нищо не значи
каква беше апаратурата и какви бяха точно грешките
изрази от рода на "Едната горе долу ми е ясна и тя е датчик на разпределителните валове"
нищо не значат не трябва веднага да сменяш датчика
важна е каква е грешката ако е от разсинхронизиране на
валовете и да го смениш какво очакваш да стане
#15
Публикувано 25 септември 2012 - 14:44
Отвори капака, на неутрална, застани пред пасажерския фар, дай рязко газ до ограничител и я пусни. Можеш и от лостчето до кутията с бушоните. Ако усетиш струя въздух в един момент някъде около фара, всичко е наред и не човъркаш разтоварващата клапа повече.,
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни