Не мога да се съглася напълно с нито една от точките.
1. и последователното, и успоредното си имат + и - страни. Току що загряла кола, едва стигнала 40 градуса на антифриз преди изпарителя... е много далеч от перфектно работеща, но е компромисната точка на икономията, в случай че шофьорът си познава автомобила.
2. да, ако е атмосферна малолитражка няма проблеми. комбинация принудително пълнене, малко цилиндри и автомат, съчетани с тежък крак на шофера, водят до теми като тази. да... може и да е по-зле: Турбо 4цил. кола с много коне и автомат, но те по дефиниция горят кошмарно много и на никой не му прави впечатление.
3. абсолютно невярно. Разликата в разхода е минимум 10% при съпоставими/препокриващи се стойности на ламбда трима. Може да стигне много по-грозни отношения от типа на 25%. %ите варират много сериозно на база това дали се кара в ниски обороти, градско със светофари и магистрала. От моите наблюдения, на магистрала гори в % най-много спрямо бензиновите стойности.
Неправилно е да се посочват като генерално правило цифри от типа "най-много 1л. отгоре". %ни стойности не могат да се абсолютизират при всички двигатели и кутии. Аналогично звучи "всички брюнетки са грозни".
Истината е, че газта е ОК от гледна точка сигурност и непретенциозно придвижване, но не е 100% заместител на бензина при мощни автомобили. От гледна точка "трябва ми колата да отида от т.А до т.Б", е най-доброто решение, имайки предвид, че струва 1/2 от цената на 1л. бензин и не вреди на двигателя.
За хората с рейсинг пориви, има копче за превключване на бензин.
Всичко друго е успиване на клиента и измиване на ръцете.
Но да... тази кола с тази газова трябва да може да ходи до ограничител на газ без да изключва цилиндри, когато е напълно загряла. Няма да издържи на нон-стоп такова каране, но за инцидентни изпреварвания, не се предполагат драми.