Дневни светлини
Започната от Subsonic, 07 авг 2012 - 11:27:46
52 мнения по тази тема
#16
Публикувано 08 август 2012 - 09:44
Не мисля, че е свързано с Брюксел.
Според мен нашите симулират дейност...
Аз нямам нерви да напиша всичко, което мисля по темата. Просто съм съгласен, че това е поредната глупост!
Според мен нашите симулират дейност...
Аз нямам нерви да напиша всичко, което мисля по темата. Просто съм съгласен, че това е поредната глупост!
#17
Публикувано 08 август 2012 - 10:05
Най сетне стигнахте до истината.Според мен нашите симулират дейност...
Никога не оставям магарето си в калта.
#18
Публикувано 08 август 2012 - 10:35
Това е ясно от момента в който споменаха ще че се гласува.Най сетне стигнахте до истината.
Въпрос е както каза колегата Subsonic дали е редно и законово съобразно.
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#19
Публикувано 08 август 2012 - 11:37
Също не съм съгласен да топлим допълнително обстановката. Към проблема се добавят и автомобилите със система за измиване на фаровете - ще пръска загрята на 80гр. течност върху и без това нажежените стъкла. Вчера загледах, масово не можеш да разбереш светят ли фарове на т'ва слънце. Отдавна обаче се оглеждам за решения, и за щастие за 124 има 2 такива фабрични - ДРЛ модул за Канада, Исландия, Норвегия и Швеция, и ДРЛ модул за Великобритания (който пали светлините на 10%. Въпросът е каква е цената, и откъде може да се намерят. После, не знам законово как стоят нещата с добавянето на екстри от същия модел, води ли се конструктивна промяна?
http://www.w124perfo...WipersRadio.htm
http://www.w124perfo...WipersRadio.htm
#20
Публикувано 08 август 2012 - 11:46
Аз от три години карам с такъв модул,който свети на 50% на дългите.Проблем никой не ми е правил.Модула следи напрежението и тогава се включва,пък напоследък е пълно с разни такива идеи.
Никога не оставям магарето си в калта.
#21
Публикувано 08 август 2012 - 12:03
Незнаех че има такъв модул. Но намирането според мен ще е невъзможно тук на такова нещо.....
Варианта е както каза колегата Дилянски. Слагаш си модул който ти пали на 50% дългите. Много коли карат така.
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#22
Публикувано 08 август 2012 - 13:18
Аз на мойта Ц класа и халогените за мъгла дето са в бронята не знам откъде и как да си паля
та камо ли некви такива модули... Това за мен е абсолютна идиотщина, ама какво да се прави, като се налага и в България да караме... От друга страна пък ще правя каквото искат, защото не 50 лефа ми и един леф няма да им позволя да ми вземат... докато не видя, че наистина тези пари отиват където трябва.
та нещо не разбрах на какви точно светлини трябва да караме през деня?
та камо ли некви такива модули... Това за мен е абсолютна идиотщина, ама какво да се прави, като се налага и в България да караме... От друга страна пък ще правя каквото искат, защото не 50 лефа ми и един леф няма да им позволя да ми вземат... докато не видя, че наистина тези пари отиват където трябва.
та нещо не разбрах на какви точно светлини трябва да караме през деня?
Кучета не са ме хапали, само хора...
#23
Публикувано 08 август 2012 - 13:37
Аз на мойта Ц класа и халогените за мъгла дето са в бронята не знам откъде и как да си паля
Когато си вкл. фаровете, копчето се дърпа към теб, първо се вкл. халогените, а ако го дръпнеш докрай и фара за мъгла отзад
#24
Публикувано 08 август 2012 - 13:53
Наистина ценен линк колега, ще се поинтересувам откъде може да се намери такъв модул за дневни светлини или "градски" светлини. По-скоро ме интересува модулът за "градски" светлини - при който фаровете работят на 10% капацитет.
От фабричното по-добро няма. Някак си не вярвам на разни самозвани спецове да ми насаждат чужда електроника по колата. Всяка кола си има специфична ел. инсталация, а и няма да съм 100% сигурен, че насаденият модул няма да ме изостави точно в най-неподходящия момент, или недай Боже да ми прецака нацяло ел. инсталацията.
#25
Публикувано 09 август 2012 - 19:20
Не мисля, че е свързано с Брюксел.
Според мен нашите симулират дейност...
Аз нямам нерви да напиша всичко, което мисля по темата. Просто съм съгласен, че това е поредната глупост!
+1, това което имам нерви да напиша е, че никой 5 пари не дава за произшествията, и ако някой дава - това е защото някой друг изисква по-малко инциденти, но не с оглед на човешките жертви (а както казахме вече - симулация на дейност, примерно..).. За мен това е просто поредната хранилка за куките, айде колана рядко забравям да го сложа, особено когато колата ти писка, ама фаровете колко често ще се сетиш да ги пуснеш лятото през деня.. А литрите гориво които Илия спомена - хранилка и за бензиностанциите да има. Това е всичко е една хранилка, да ни източват с каквото могат..
Follow your own star...
#26
Публикувано 10 август 2012 - 08:40
Още малко инфо от нета за тея дневни светлини:
Изискванията са в ECE R48, като дефиницията за "Daytime Running Lamp" е просто "'Daytime running lamp' means a lamp facing in a forward direction used to make the vehicle more easily visible when driving during daytime", или просто "лампа, сочеща напред, която прави МПС-то по-лесно видимо в движение през деня".
Има изисквания: двe лампи, разположени по вертикал между 250 и 1500мм от пътя, разстоянието от най-близките им части по хоризонтал не може да е по-малко от 600мм, разстоянието от най-външните им части до външната част на колата не може да е по-голямо от 400мм; излъчването трябва да е +-20 градуса по хоризонтал и +-10 градуса по вертикал. При включване на някоя от останалите светлини (вкл. фарове за мъгла) DRL-а трябва да гасне, ако е на разстояние, по-голямо от 40мм от основните светлини (т.е. ако не е интегриран във фара). Интересно е, че няма никакви изисквания за интензитет (или поне аз не видях). И всяка промяна на типа/инсталацията на фабричните светлини трябва да минава през одобрение - тук губим "преправените дълги", но от друга страна нищо там не забранява използването на габарити като DRL (няма промяна в нито в типа, нито в инсталацията).
Този пост е редактиран от staniola: 10 август 2012 - 08:47
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#27
Публикувано 10 август 2012 - 08:52
Още малко инфо от нета за тея дневни светлини:
Изискванията са в ECE R48, като дефиницията за "Daytime Running Lamp" е просто "'Daytime running lamp' means a lamp facing in a forward direction used to make the vehicle more easily visible when driving during daytime", или просто "лампа, сочеща напред, която прави МПС-то по-лесно видимо в движение през деня". Има изисквания: двe лампи, разположени по вертикал между 250 и 1500мм от пътя, разстоянието от най-близките им части по хоризонтал не може да е по-малко от 600мм, разстоянието от най-външните им части до външната част на колата не може да е по-голямо от 400мм; излъчването трябва да е +-20 градуса по хоризонтал и +-10 градуса по вертикал. При включване на някоя от останалите светлини (вкл. фарове за мъгла) DRL-а трябва да гасне, ако е на разстояние, по-голямо от 40мм от основните светлини (т.е. ако не е интегриран във фара). Интересно е, че няма никакви изисквания за интензитет (или поне аз не видях). И всяка промяна на типа/инсталацията на фабричните светлини трябва да минава през одобрение - тук губим "преправените дълги", но от друга страна нищо там не забранява използването на габарити като DRL (няма промяна в нито в типа, нито в инсталацията).
Това е чудесна информация за производителите, само че законово нямаме право да променяме осветителната уредба на автомобила без да минем технотест. Четох какво е конструктивна промяна на автомобила, ама пак не ми стана особено ясно какво е позволено. Според законодателя, светлините трябва да са от одобрен тип, но пак трябва Технотест да потвърди, че си ги монтирал правилно. В този дух мен много ме учуди как и по БНТ и по Нова рекламираха поставянето на афтърмаркет ДРЛ, което си е бъркане по ел. системата и рязане на кабели, не виждам как би било позволено. Ясно е, че в този дух и поставянето на аларма е противозаконно без да минеш Технотест, ама въпросът е по-скоро принципен - да знаем поне дали сме в някакво нарушение. Аз лично си карам колата на фарове за мъгла (които са в основния фар), само че както някои спомена, това са 2 нарушения - не карам на къси светлини (тъй като колата ми фабрично не е оборудвана с такива за движение през деня), и карам на фарове за мъгла през деня, което също е забранено. Изобщо, изпадаме в параграф 22, както обикновено се случва. Между другото, на теория управление на МПС е самото запалване на ДВГ, и в този смисъл не сме ли в нарушение, ако палим на загасени фарове?
#28
Публикувано 10 август 2012 - 09:22
По презумпция, на пътя си в нарушение, до доказване на нарушениетоМежду другото, на теория управление на МПС е самото запалване на ДВГ, и в този смисъл не сме ли в нарушение, ако палим на загасени фарове?
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#29
Публикувано 10 октомври 2012 - 01:06
Точно както казаха колегите по - горе имитиране на дейност и хранилка за куките. Понеже нормалните хора няма лятото при 40 градуса и без облаче на небето да пуснат фаровете , да може куката дето ти седи в събота в 12 на обяд да вземе някой лев. И със това включване изключване почна да ми се прецаква ключа и както беше стегнат така сека и с котре може да го завъртиш
#30
Публикувано 21 октомври 2012 - 16:11
Точно както казаха колегите по - горе имитиране на дейност и хранилка за куките. Понеже нормалните хора няма лятото при 40 градуса и без облаче на небето да пуснат фаровете , да може куката дето ти седи в събота в 12 на обяд да вземе някой лев. И със това включване изключване почна да ми се прецаква ключа и както беше стегнат така сека и с котре може да го завъртиш
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни