Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Дневни светлини


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#31 krasimir

krasimir

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Posted 21 October 2012 - 16:32

Според мен това с включените фарове през деня е пълна глупост поради ред причини. Първо инсталацията на автомобилите не е пригодена за такова ползване. Второ акумулатора и алтернатора ще се повреждат много по често поради постоянната употреба. Трето честа смяна на крушки.Четвърто повишаване на разхода на гориво, което при тези цени не е никак маловажно. Пето в закона не е точно описано с какви светлини можеш да се движиш по пътищата на България защото пише, че трябва да имаш включени светлини за движение през деня или къси. Явно светлини за движение през деня са фабрично поставените светлини на по новите автомобили. Само, че при включване на тези светлини не работят от зад габаритите на автомобила. Освен това интересното е ,че светлините за движение през деня представляват при повечето автомобили обикновенни крушки от тези които поставяме на габаритите отзад, които са 21 вата. Аз например имам Е 210 и габаритите ми са халогенни и светят доста ярко. И например не трябва да имам проблем с господата от КАТ дори и да карам на габарити. Аз така и правя и нямам проблем.В закона не пише точно кои фарове трябва да светят /с изключение на фаровете за мъгла/ важно е да има осветление. Не се споменава и колко да светят.
  • 0

#32 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 02 November 2012 - 18:06

Аз например имам Е 210 и габаритите ми са халогенни и светят доста ярко. И например не трябва да имам проблем с господата от КАТ дори и да карам на габарити. Аз така и правя и нямам проблем.В закона не пише точно кои фарове трябва да светят /с изключение на фаровете за мъгла/ важно е да има осветление. Не се споменава и колко да светят.

Е как да не пише - пише, даже си го цитирал:

пише, че трябва да имаш включени светлини за движение през деня или къси.

Ако нямаш фабрични дневни светлини - значи караш на къси, не на габарити!
Единствената хватка, която се прилага е - да се сложи устройство, което пали само късите - без габаритите... и свети само отпред и само късите. Предните габарити, както и задните - не светят! На практика става като на дневните...

Ти може да не си имал проблеми, ама аз вече познавам трима, дето отнесоха фиш за 20 лв. щото са карали на габарити, а не на къси. Ти си преценяваш...

А на английски габаритите се наричат parking lights, ти си прави извода, дали са предназначени за шофиране?! По-важното е не колко ватова е крушката (то на новите са диоди по 5W), а как и в каква посока е фокусирана светлината. Тия светодиодни работи на новите коли се виждат на повече от 100 метра по светло, стига да няма мъгла, докато габаритите по обяд ще ги видиш на 100 метра, ама друг път.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#33 krasimir

krasimir

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Posted 03 November 2012 - 18:05

Ами в крайна сметка полицая като те спре откъде ще знае на какви светлини си в момента дали си на дълги, къси, дневни светлини или габарити. В закона никъде не е писано с каква сила /интензитет/ трябва да светят дневните или късите светлини. То по тая логика /на закона/ ако си поставя така наречения DRL модул -дневни светлини с възможност да се регулира силата на осветеността-например на 20%, които много колеги вече си ги поставят на колите, какво ще стане.Ще стане така,че фаровете /късите/ ми няма да светят повече от моите габарити с халогенни крушки, които са 7-8 вата и светят много бяло. Това исках да кажа, че в закона е записано малко лаишки и благодарение на това сега много водачи на МПС си карат кой както му скимне. Можеш да видиш по пътищата да карат на габарити,дълги,къси,фарове за мъгла,допълнително сложени фарове и диодни осветления и приспособления и най лошото е че доста от всичките тези светлини не са и регулирани но това е друга тема. Иначе колега Горанов си абсолютно прав.
  • 0

#34 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 03 November 2012 - 19:00

DRL модулът може да се настройва на колкото искаш проценти. Аз лично реших проблема, появил след поредната законова безумица, като си купих DRL модул, свързах го само и единствено към дългите светлини (американския вариант ;) ), настроих го на около 50% и толкова. Паля двигателя, след две секунди светлините се включват плавно (много готино изглежда) и светят само двата "малки" фара на ЦЛК-то, нищо друго по колата не свети. Така се получава икономия на алтернатор, акумулатор, ксенони!!! баласти, всички 1000 бр.крушки и крушчици по заден номер, табло, уреди, пепелници и т.н. които светкат при пуснати къси. За изключването на модула е нужно само да включа на габарити.
Проблеми не съм имал с никакъв вид органи. През деня дори и по-слабо светещи, дългите се забелязват отчетливо много отдалеч, явно поради ъгъла на светене на крушката, същевременно са достатъчно слаби, за да не заслепяват никой от участниците в движението.

Нещо подобно се получава, само където при мене изглежда по-хубаво :D
Публикувано изображение
  • 0

#35 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 03 November 2012 - 23:25

Точно както казаха колегите по - горе имитиране на дейност и хранилка за куките. Понеже нормалните хора няма лятото при 40 градуса и без облаче на небето да пуснат фаровете , да може куката дето ти седи в събота в 12 на обяд да вземе някой лев. И със това включване изключване почна да ми се прецаква ключа и както беше стегнат така сека и с котре може да го завъртиш

Най интересното е,че хора с коли след 2000г.,се оплакват от прецакани ключове,като имат заводска опция,дневни светлини.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#36 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 04 November 2012 - 01:21

Най интересното е,че хора с коли след 2000г.,се оплакват от прецакани ключове,като имат заводска опция,дневни светлини.


Моята е произведена 2001 г. и нямам заводски... макар че реално моделът е от 1997 (но пък фейслифта е от 2000)... Както и да е - ключът за светлините никога не ми се е повреждал, аз от 11 години имам книжка и почти винаги съм карал на къси светлини и по светло и по тъмно и лятото и зимата, не само Мерцедеса - всичките си коли съм ги карал така. Така и продължавам да правя и нямам никакви проблеми - не ми горят чак толкова много крушки, не ми се разтопяват фаровете, не ми се чупи ключа за светлините...

Явно съм от много малкото хора, които изцяло подкрепят шофирането със светлини (не уточнявам какви точно)... през цялото време.


Ами в крайна сметка полицая като те спре откъде ще знае на какви светлини си в момента дали си на дълги, къси, дневни светлини или габарити.

Ами въпросът е, дали иска да се заяжда или не, както и колко е грамотен. На моите фарове, например, късите са в отделно тяло от габаритите. Ако полицаят знае този дребен факт - много лесно може да познае - на къси ли съм или на габарити. Съгласен съм, че има доста автомобили, на които не можеш да разбереш кое точно свети...

Ако следваме буквата на закона... ама точка по точка - всичките тия добавени DRL модули могат да са аконни, само ако си минал технотест и са ти дали документ, че покриват изискванията (които не са в закона, а в някоя наредба към него)... Както се досещаш - в България няма вероятно нито един такъв автомобил!
  • 2

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#37 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,773 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
Garage View Garage

Posted 10 November 2012 - 01:03

Ако следваме буквата на закона... ама точка по точка - всичките тия добавени DRL модули могат да са законни, само ако си минал технотест и са ти дали документ, че покриват изискванията (които не са в закона, а в някоя наредба към него)... Както се досещаш - в България няма вероятно нито един такъв автомобил!


Да Илия може и така да е, ама куката от къде да е толкова грамотен, че да знае дали съм с модул или си ми светят фаровете. Казвам му че е заводски настроено от официалния дилър, тъй като компютъра на колата позволява тая опция..... на това няма как да отговори ;)
пп И да вдигне капака, отдолу ще намери един голям.... двигател :D никъде нищо не издава наличието на DRL модул.

Edited by Алфонсо, 10 November 2012 - 01:05 .

  • 0

#38 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 10 November 2012 - 11:21

Е то е ясно, че както и всичко останало - и в тази глупост нормативната уредба е смешки на кълбета. Няма предвидено абсолютно нищо...
За съжаление това позволява да си оставен на произвола на съдбата и на настроението на куката... Ако е весел, ще те пусне... ако е недоклатен, ще те глоби...

Давам ти пример (да не казвам с кого, ама е член на клуба, не съм аз лично): кара в бус лентата и го спират...
- Знаете ли, че е забранено карането в бус лентата?
- Знам!
- Тогава защо карате в бус лентата?
- Ми нали карам бус?!

Наистина караше товарен микробус Спринтер... и го пуснаха, казаха, че им е оправил деня :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#39 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 10 November 2012 - 14:26

@Алфонсо DRL модула е добро решение и покрива новия закон 100%. И аз съм с такъв / коментирахме в една тема ако си взел такъв е ок/
Имам една забележка само в Закона е написано включени къси светлини /не говорят за интензитет/ или дневни светлини за които горе Илия Горанов наистина е прав, но за добавени допълнителни дневни светлини или трябва да са фабрични или минали оторизиран у нас технотест.

А ДРЛа просто прави това което го изискват по закон - пали късите.

Забележката ми е , че си го включил на дългите... да в Америка е така, но у нас по ЕС е на късите.
При проверка от КАТ дори да е напълно неграмотен като поиска да включиш къси дълги ще разбере , че не си по Закона.
И аз ДРЛа го вързах на дългите на моята W210 с настройка 25% светят повече от добре . Но поради горните съображения ги преместих на късите с 35% .Тоест халогенната крушка свети таka с 20W което е ок.
Айде лятото като е по светло може да ги бутна на 45 -50% да се вижда повече...

п.п. като пусна габаритите не деактивира късите дето са на 35% понякога карам и така...много е кул :yeah светят и четрите секции отпред и габарити отзад при сравнително малка консумация, а DRL модула се деактивира като мина на къси от ключа вътре...изключа ли късите пак се активира DRLа автоматично.

Edited by polaris, 10 November 2012 - 14:38 .

  • 0

#40 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 10 November 2012 - 18:04

Но поради горните съображения ги преместих на късите с 35% .Тоест халогенната крушка свети таka с 20W което е ок.

35% от 35W са 12.5W... как ги сметна 20W?
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#41 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 10 November 2012 - 18:13

Мощността на халогена H7 е 55W / на мерцедес W210 това е лампата и на къси и на дълги/ на 35% намалена е 19,5W

35W e ксенон. На ксенона не може да се намалява консумацията с ДРЛ /то може ама няма да запали/ но тук също е подходящ тоя модул...не чепкаш по ключа и изобщо не ги мислиш фаровете, а като запалиш двигателя щарк автоматично пали ксенона на пълна мощност обаче 35w

Edited by polaris, 10 November 2012 - 18:15 .

  • 0

#42 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 10 November 2012 - 21:25

Хъм, не знам защо, ама бях абсолютно сигурен, че H7 и H1 са по 35W... ама наистина е 55W
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#43 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
Garage View Garage

Posted 11 November 2012 - 10:28

На ксенона не може да се намалява консумацията с ДРЛ /то може ама няма да запали/ но тук също е подходящ тоя модул...не чепкаш по ключа и изобщо не ги мислиш фаровете, а като запалиш двигателя щарк автоматично пали ксенона на пълна мощност обаче 35w

Така е и поради тази причина и аз реших да сложа ,но има едно голямо Но.На фабричен ксенон на цлк сложих такъв модул и изрично ги питах дали става за фабричен ксенон.След като го поставихме ,всичко тръгна нормално ,на 10 секунда запали ксенона ,НO излезе сигнализация Check Lamp.След всякакви проби да го излъжем не успяхме и го върнах .Тъй като има спор за и против дневните светлини ,сега в момента съм в Намибия и всички карат на дневни светлини,нищо че е Африка.Освен това от летището пътувах с една G -класа и ми направи впечатление че при запалване на двигателя светват и късите.Питах шофьора и той ми каза че е в сервиза са му ги направили така.Знам ,че и в канада мерцовете така пристигат от завода,при включване на скорост светват и късите светлини.Въпроса ми към знаещите,възможно ли е да има такава опция и да се пусне от компа?Между другото така наречените Follow me светлини могат да се пуснат от компа в това съм сигурен.
  • 0

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#44 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
Garage View Garage

Posted 11 November 2012 - 11:04

Да доуточня горния пост,G класата беше с ксенон и африканеера каза че е направено софтуерно без допълнителни модули.
  • 0

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#45 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 11 November 2012 - 18:56

Да доуточня горния пост,G класата беше с ксенон и африканеера каза че е направено софтуерно без допълнителни модули.

Да, има я тая опция но на по-новите.При ЕС-класата я слагат за първи път през 98-а г.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users