Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Дневни светлини


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#16 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 08 August 2012 - 09:44

Не мисля, че е свързано с Брюксел.
Според мен нашите симулират дейност...
Аз нямам нерви да напиша всичко, което мисля по темата. Просто съм съгласен, че това е поредната глупост!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#17 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 08 August 2012 - 10:05

Според мен нашите симулират дейност...

Най сетне стигнахте до истината.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#18 staniola

staniola

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,736 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 190D '93 продаден :(
    W140 400SE '92 продаден :(
    S210 E280 4matic '00
Garage View Garage

Posted 08 August 2012 - 10:35

Най сетне стигнахте до истината.

Това е ясно от момента в който споменаха ще че се гласува.
Въпрос е както каза колегата Subsonic дали е редно и законово съобразно.
  • 1
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance


Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!


#19 anarchymisc

anarchymisc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 163 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен/София
  • Автомобил:
    W124 250DTurbo '92
Garage View Garage

Posted 08 August 2012 - 11:37

Също не съм съгласен да топлим допълнително обстановката. Към проблема се добавят и автомобилите със система за измиване на фаровете - ще пръска загрята на 80гр. течност върху и без това нажежените стъкла. Вчера загледах, масово не можеш да разбереш светят ли фарове на т'ва слънце. Отдавна обаче се оглеждам за решения, и за щастие за 124 има 2 такива фабрични - ДРЛ модул за Канада, Исландия, Норвегия и Швеция, и ДРЛ модул за Великобритания (който пали светлините на 10%. Въпросът е каква е цената, и откъде може да се намерят. После, не знам законово как стоят нещата с добавянето на екстри от същия модел, води ли се конструктивна промяна?

http://www.w124perfo...WipersRadio.htm
  • 0

#20 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 08 August 2012 - 11:46

Аз от три години карам с такъв модул,който свети на 50% на дългите.Проблем никой не ми е правил.Модула следи напрежението и тогава се включва,пък напоследък е пълно с разни такива идеи.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#21 staniola

staniola

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,736 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 190D '93 продаден :(
    W140 400SE '92 продаден :(
    S210 E280 4matic '00
Garage View Garage

Posted 08 August 2012 - 12:03

....

Незнаех че има такъв модул. Но намирането според мен ще е невъзможно тук на такова нещо.
Варианта е както каза колегата Дилянски. Слагаш си модул който ти пали на 50% дългите. Много коли карат така.
  • 0
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance


Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!


#22 martinis

martinis

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Интереси:Automotive Diecast Models
    Whisky & Cigars
  • Автомобил:
    (S203) C320CDI Elegance 2005
Garage View Garage

Posted 08 August 2012 - 13:18

Аз на мойта Ц класа и халогените за мъгла дето са в бронята не знам откъде и как да си паля :blush :blush :blush
та камо ли некви такива модули... Това за мен е абсолютна идиотщина, ама какво да се прави, като се налага и в България да караме... От друга страна пък ще правя каквото искат, защото не 50 лефа ми и един леф няма да им позволя да ми вземат... докато не видя, че наистина тези пари отиват където трябва.
та нещо не разбрах на какви точно светлини трябва да караме през деня?
  • 0
Кучета не са ме хапали, само хора...

#23 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 08 August 2012 - 13:37

Аз на мойта Ц класа и халогените за мъгла дето са в бронята не знам откъде и как да си паля :blush :blush :blush


Когато си вкл. фаровете, копчето се дърпа към теб, първо се вкл. халогените, а ако го дръпнеш докрай и фара за мъгла отзад
  • 0

#24 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 08 August 2012 - 13:53

http://www.w124perfo...WipersRadio.htm


Наистина ценен линк колега, ще се поинтересувам откъде може да се намери такъв модул за дневни светлини или "градски" светлини. По-скоро ме интересува модулът за "градски" светлини - при който фаровете работят на 10% капацитет.

От фабричното по-добро няма. Някак си не вярвам на разни самозвани спецове да ми насаждат чужда електроника по колата. Всяка кола си има специфична ел. инсталация, а и няма да съм 100% сигурен, че насаденият модул няма да ме изостави точно в най-неподходящия момент, или недай Боже да ми прецака нацяло ел. инсталацията.
  • 0

#25 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 09 August 2012 - 19:20

Не мисля, че е свързано с Брюксел.
Според мен нашите симулират дейност...
Аз нямам нерви да напиша всичко, което мисля по темата. Просто съм съгласен, че това е поредната глупост!


+1, това което имам нерви да напиша е, че никой 5 пари не дава за произшествията, и ако някой дава - това е защото някой друг изисква по-малко инциденти, но не с оглед на човешките жертви (а както казахме вече - симулация на дейност, примерно..).. За мен това е просто поредната хранилка за куките, айде колана рядко забравям да го сложа, особено когато колата ти писка, ама фаровете колко често ще се сетиш да ги пуснеш лятото през деня.. А литрите гориво които Илия спомена - хранилка и за бензиностанциите да има. Това е всичко е една хранилка, да ни източват с каквото могат..
  • 0
Follow your own star...

#26 staniola

staniola

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,736 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 190D '93 продаден :(
    W140 400SE '92 продаден :(
    S210 E280 4matic '00
Garage View Garage

Posted 10 August 2012 - 08:40

Още малко инфо от нета за тея дневни светлини:


Изискванията са в ECE R48, като дефиницията за "Daytime Running Lamp" е просто "'Daytime running lamp' means a lamp facing in a forward direction used to make the vehicle more easily visible when driving during daytime", или просто "лампа, сочеща напред, която прави МПС-то по-лесно видимо в движение през деня".
Има изисквания: двe лампи, разположени по вертикал между 250 и 1500мм от пътя, разстоянието от най-близките им части по хоризонтал не може да е по-малко от 600мм, разстоянието от най-външните им части до външната част на колата не може да е по-голямо от 400мм; излъчването трябва да е +-20 градуса по хоризонтал и +-10 градуса по вертикал. При включване на някоя от останалите светлини (вкл. фарове за мъгла) DRL-а трябва да гасне, ако е на разстояние, по-голямо от 40мм от основните светлини (т.е. ако не е интегриран във фара). Интересно е, че няма никакви изисквания за интензитет (или поне аз не видях). И всяка промяна на типа/инсталацията на фабричните светлини трябва да минава през одобрение - тук губим "преправените дълги", но от друга страна нищо там не забранява използването на габарити като DRL (няма промяна в нито в типа, нито в инсталацията).


Edited by staniola, 10 August 2012 - 08:47 .

  • 0
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance


Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!


#27 anarchymisc

anarchymisc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 163 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен/София
  • Автомобил:
    W124 250DTurbo '92
Garage View Garage

Posted 10 August 2012 - 08:52

Още малко инфо от нета за тея дневни светлини:

Изискванията са в ECE R48, като дефиницията за "Daytime Running Lamp" е просто "'Daytime running lamp' means a lamp facing in a forward direction used to make the vehicle more easily visible when driving during daytime", или просто "лампа, сочеща напред, която прави МПС-то по-лесно видимо в движение през деня".
Има изисквания: двe лампи, разположени по вертикал между 250 и 1500мм от пътя, разстоянието от най-близките им части по хоризонтал не може да е по-малко от 600мм, разстоянието от най-външните им части до външната част на колата не може да е по-голямо от 400мм; излъчването трябва да е +-20 градуса по хоризонтал и +-10 градуса по вертикал. При включване на някоя от останалите светлини (вкл. фарове за мъгла) DRL-а трябва да гасне, ако е на разстояние, по-голямо от 40мм от основните светлини (т.е. ако не е интегриран във фара). Интересно е, че няма никакви изисквания за интензитет (или поне аз не видях). И всяка промяна на типа/инсталацията на фабричните светлини трябва да минава през одобрение - тук губим "преправените дълги", но от друга страна нищо там не забранява използването на габарити като DRL (няма промяна в нито в типа, нито в инсталацията).


Това е чудесна информация за производителите, само че законово нямаме право да променяме осветителната уредба на автомобила без да минем технотест. Четох какво е конструктивна промяна на автомобила, ама пак не ми стана особено ясно какво е позволено. Според законодателя, светлините трябва да са от одобрен тип, но пак трябва Технотест да потвърди, че си ги монтирал правилно. В този дух мен много ме учуди как и по БНТ и по Нова рекламираха поставянето на афтърмаркет ДРЛ, което си е бъркане по ел. системата и рязане на кабели, не виждам как би било позволено. Ясно е, че в този дух и поставянето на аларма е противозаконно без да минеш Технотест, ама въпросът е по-скоро принципен - да знаем поне дали сме в някакво нарушение. Аз лично си карам колата на фарове за мъгла (които са в основния фар), само че както някои спомена, това са 2 нарушения - не карам на къси светлини (тъй като колата ми фабрично не е оборудвана с такива за движение през деня), и карам на фарове за мъгла през деня, което също е забранено. Изобщо, изпадаме в параграф 22, както обикновено се случва. Между другото, на теория управление на МПС е самото запалване на ДВГ, и в този смисъл не сме ли в нарушение, ако палим на загасени фарове?
  • 0

#28 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 10 August 2012 - 09:22

Между другото, на теория управление на МПС е самото запалване на ДВГ, и в този смисъл не сме ли в нарушение, ако палим на загасени фарове?

По презумпция, на пътя си в нарушение, до доказване на нарушението ;)
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#29 AlexandarS

AlexandarS

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Mercedes и други
  • Автомобил:
    Mercedes E320 CDI 2005

Posted 10 October 2012 - 01:06

Точно както казаха колегите по - горе имитиране на дейност и хранилка за куките. Понеже нормалните хора няма лятото при 40 градуса и без облаче на небето да пуснат фаровете , да може куката дето ти седи в събота в 12 на обяд да вземе някой лев. И със това включване изключване почна да ми се прецаква ключа и както беше стегнат така сека и с котре може да го завъртиш
  • 0

#30 krasimir

krasimir

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Posted 21 October 2012 - 16:11

Точно както казаха колегите по - горе имитиране на дейност и хранилка за куките. Понеже нормалните хора няма лятото при 40 градуса и без облаче на небето да пуснат фаровете , да може куката дето ти седи в събота в 12 на обяд да вземе някой лев. И със това включване изключване почна да ми се прецаква ключа и както беше стегнат така сека и с котре може да го завъртиш


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users