Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Метанова уредба без ТАП w124 e320 t, 1994


  • Please log in to reply
39 мнения по тази тема

#16 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 29 април 2012 - 13:38

Имали разлика в икономията със или без Тап :? и значителен вървеж със тап :?


Има огромна разлика / вървеж - гаранция / с и без процесора :)
Особено за вървежа .. даже с ТАП зле настроен и без ТАП пак има разлика :)
ТАП-а ти променя искрите , възпламеняване и тн .. въобще двигателя започва да "мисли" и работи по съвсем различен начин
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#17 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 29 април 2012 - 14:45

хубавите онжекционни уредби са без ТАП
и четат директно от дюзите и т. н.
  • 0

#18 funfunfan

funfunfan

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Музика, хора, Мерцедес
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w220 s320cdi 2003

Публикувано 29 април 2012 - 21:37

Ето резултата от днешния опит, без ТАП:
Русе-Варна-Русе
В Русе заредих 12 kg, бях на 817 km на километража
свърши ми на 987 km (Провадия)
R - около 10 km
във Варна беше на 1010 km
15 km каране във Варна - 2,50 lv (1,85 лв./кг)
заредих 13,42 kg
- на отиване карах както си искам - по възможност 140 km/h на темпомат, на магистралата малко под 150 km/h
- на връщане карах с 120 km/h на магистралата, на темпомат, иначе пак по възможност 120 km/h на темпомат
Метана при пристигане в Русе беше на R, но ми стигна да отида до метан станцията.

Русе - Варна 190 km
12 - 170
x - 100
x=1200/170=7 kg/100 km
*1,85=13 lv/100 km

Русе-Варна-Русе
метан 52 lv
нафта 80 lv (при сметнат среден разход 7/100)
бензин 102 lv (при сметнат среден разход 9,5/100)

Много ми хареса карането, въобще не е слаба колата. Естествено че няма как да е като на бензин, но като настъпиш малко повече ти дава нужното ускорение. Преди малко я пробвах, една патка караше бавно отляво, минах отдясно да я изпреваря, тя естествено заигра на детски чуства и тръгна да настъпва за да не ме остави да я мина, но след следващото натискане на педала бях на 30 метра напред. На бензин става просто по-бързо.
- Любимата тема при метана - БАИР: карах и на 120 и на 140 на баир без проблем, естествено ако някой те спъне и тряа биеш спирачки, има известно замисляне, но настъпиш ли яко, колата си набира, някъде към 4500 оборота сменя.
Общо впечатление - много добро, и при изпреварване, и на равно, и на баир. Надявам се сряда като сложим ТАП да е още по-добре.
  • 0

#19 funfunfan

funfunfan

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Музика, хора, Мерцедес
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w220 s320cdi 2003

Публикувано 29 април 2012 - 21:48

niknd,
Какво имаш предвид? Някаква конкретна марка ли?
При мене редуктора е REG, италиански.
Инжекционна система DREAM XXI
Фирма OMVL, Италия
  • 0

#20 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 април 2012 - 22:02

Слагай ТАП-а и си свиркай.
Инжекциона си е инжекцион "чете" си от дюзите и си взима необходимите сигнали т.н.,
ТАП-а върши съвсем друга работа ;)
  • 0

#21 funfunfan

funfunfan

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Музика, хора, Мерцедес
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w220 s320cdi 2003

Публикувано 03 май 2012 - 20:01

Слагай, ма не може. Не успяха днес да сложат ТАП. След срязване на кабела на датчика на коляновия вал се оказа, че не става да се сложи ТАП. Питали са и колеги от други сервизи за монтиране на такива уредби ,и сега чакаме някой да направи откритие. Ако има нещо ще пиша.

Този пост е редактиран от hammer^BaTe: 03 май 2012 - 21:06

  • 0

#22 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 май 2012 - 20:48

А какъв ТАП слагате? И къде режете този кабел?
Принципно AEB са водещи в това отношение...аз съм с AEB 510N на газ с 6гр. допълнително предварение....на метан трябва да е повече...


Кабела на датчика на кол. вал е коаксиален специален и се реже горе в кутията...

За мерцедес зависи от запалването свързването е различно ето за HFM на очиларка 2л 1997г купува се и кабел тип F пак na АЕБ
http://snimki.be//st...21336070180.png
имат схема на свързване за сименс запалване, за бош , НFM и др.
eto http://www.aeb.it/pr...rocessors/cobra
eto и схемите
http://www.aeb.it/pr...ductAttachment1

А ето всичките им тапове с кабелите към тях...
и за дистрибуторни запалвания имат AEB 549N например е за мерцедес 190
http://www.aeb.it/pr...ance-processors
изобщо бих се учудил ако АЕБ нямат тап за каквато и да е кола...за някои модерни пежа май нямаше...но тук говорим за коли все пак... :wacko
имат и вносител у нас...просто потърси

Този пост е редактиран от polaris: 03 май 2012 - 21:15

  • 0

#23 funfunfan

funfunfan

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Музика, хора, Мерцедес
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w220 s320cdi 2003

Публикувано 03 май 2012 - 21:34

Просто търся, но не е нито очиларка 1997, нито 190. Оказва се че е смесица няква тоя двигател. Сега се събира съвета на метановите специалисти и евентуално някой ако реши нещо, чакам да разбера.
  • 0

#24 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 май 2012 - 22:13

ами опиши точно двигателя и питай тук дали са мейли
http://www.aeb.it/co...t-us/contact-us
а може и дистрибутора им у нас
http://www.btg-gas.c...ategory&path=23
има и други марки тапове, но за АЕБ съм чувал че са водещи...също съм чувал, че за метан ТАП е задължителен.

Този пост е редактиран от polaris: 03 май 2012 - 22:18

  • 0

#25 funfunfan

funfunfan

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Музика, хора, Мерцедес
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w220 s320cdi 2003

Публикувано 07 май 2012 - 18:42

Питах направо италианците от АЕБ. Отговориха кратко и отчайващо: Съжаляваме но нашите вариатори (те така му викат) не са съвместими с вашия автомобил. Помолих ги да ми дадат идея няква - 0. Писах на българския им представител - той дори не отговори. Сега чакам да видим дали на някой от майсторите дето слагат метан ще им светне.

Този пост е редактиран от hammer^BaTe: 07 май 2012 - 21:25

  • 0

#26 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 13 май 2012 - 21:38

Колега има само 1 начин , да ти мапнат компа , лошо е че софтуерно ще и се даде повече предварение и само на метан ще върви добре . На бензин ще и идва повече предварение . Аз съм със ц280 193 к/с също на метан и наистина мощноста спада както описваш и ще търся начин за повече аванс. Разхода ти е добър и моя е там някаде със 10-11 лв минавам 100 км извън градско при скорост 100-120.
  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#27 funfunfan

funfunfan

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Музика, хора, Мерцедес
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w220 s320cdi 2003

Публикувано 14 май 2012 - 18:16

Ама имаш ли ТАП?
Разхода ясно, ма не ме интересува само това. Исках да е направено както трябва, с ТАП, за да е добре не само за джоба, ми и за двигателя, и за усещането на шофьора...
И не е само карането, сега майстора на метана я бутна и вече върви добре и на метан, без да се налага да натискам до кикдаун всеки път на баир ако тръгвам от място, както беше, доколкото разбрах това е свързано с 4-степенната скоростна кутия, затова е по-трудно да се настрои, но той го оправи това. Проблема е че сега ми гасне при палене ако е седяла ден-два. 5-6 пъти трябва да я паля наново и докато тръгне като хората минава известно време, което ако я подкараш в трафика е супер потискащо усещане - седиш и задръстваш движението с Мерцедес...

Този пост е редактиран от hammer^BaTe: 14 май 2012 - 18:20

  • 0

#28 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 14 май 2012 - 20:59

Не нямам ТАП.

Как , как ти гасне ? Моята е БРЦ система на 35гр. обръща на метан . Пали винаги на бензин и на 5- сек. прехвърля на метан когато е топла.

А когато ти прехвърля на метан първите 2-3 секунди има ли едно заклащане на мотора ?

Този пост е редактиран от sers: 14 май 2012 - 20:59

  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#29 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 14 май 2012 - 23:13

Това е от редките случаи когато може да попаднеш на малоумен служител вероятно служителка... става не само у нас ... направих си екперимент писах им и аз и за моята не били съвместими вариаторите им...или не чете кво им пиша или не знам...

В линка колега са го написали 510N Кобра с кабел тип Ф става и точно за мотора на колегата sers Ц280 двигател M104.941 запалване HFM
http://www.aeb.it/pr...processors/410f
eto схемите и за кои мерцедеси става
http://www.aeb.it/pr...ductAttachment1

C 280 2.8i HFM Pg.3
CLK 200 2.0i BOSCH Pg.11
E 200 2.0i HFM Pg.3
ML 320 3.2i V6 BOSCH Pg.19
дори и за Vобразния М112.942 туин спарка имат а на мейла говорят глупости.
няма как kолега да е смесица тоя твой двигател HFM e запалването с 3 бобини ... нали двигателя е M104.992 същия е като запалване със 104.941 за който изрично казват, че работи Тапа!?
или не е , м!?
схема 3 я показах http://snimki.be//st...21336070180.png

просто намерете в кутията къде идва кабела от датчика на кол. вал пин 74 е но проверете дали е така при вас и прекъснете го и свържете синия кабел после свържете белия за другата част на кабела.
А за оплетката на кабела от кол. вал без да режете свържете и кафявия и черния кабел...
от другия сноп синия за плюса на газовия клапан ...червения плюс през контакт, черния на маса .
жълто-синия е да не сработва ТАПа на празен ход...при мерцедес няма смисъл...работи винаги като е на газ...
и се радвайте на динамиката...
при Бош запалване вижда се прекъсва се и и другия кабел и се връзват и черния и кафявия от Тапа фиг.11 и фиг.19
просто трябва да се погледне

При някои запалвания не става Кобрата ама понеже ТАПа като измести с 10 градуса да речем показанието на датчика за ГМТ на кол. вал по рано /то това е смисъла/ компа отчита разсинхронизиране с разпределителните валове и те имат датчици, и дава грешки... но при тези мерцедеси това не става...НО И за такива коли имат АЕБ тапове...а тази кокошка на мейла явно е заспала...

Ако не ви се дават 100лв да го купите на риск....намерете в Русе някой с АЕБ Кобра и тествайте...
разликата е доста...на празен ход като го включвам и изключвам мотора променя работа...да не говорим в езда как е...

###################################################################
мапването на компа е идея ама когато караш с две горива ти трябват и две запалителни карти...с Тап на газ и без Тап на бензин...

Този пост е редактиран от polaris: 14 май 2012 - 23:37

  • 0

#30 funfunfan

funfunfan

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Музика, хора, Мерцедес
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w220 s320cdi 2003

Публикувано 15 май 2012 - 00:15

Не нямам ТАП.

Как , как ти гасне ? Моята е БРЦ система на 35гр. обръща на метан . Пали винаги на бензин и на 5- сек. прехвърля на метан когато е топла.

А когато ти прехвърля на метан първите 2-3 секунди има ли едно заклащане на мотора ?


Е така, гасне. Когато не е ползвана 10тина часа примерно. И мойта пали първо на бензин и кат дигна 1000 оборота минава на метан. Ама аз ти казвам че гасне и преди да е минала на метан. Без да натискам газ че да дигам оборотите. Така 4-5 пъти паля - гасне, паля - гасне... И после вече като тръгне да върви не го прави тоя номер и на метан вече. Просто докато сгрее ли, докато напълни с гориво ли... не знам. Супер гадно.
Горе съм написал ква ми е системата - OMVL, с изпарител REG, Италия.
Аз не усещам кога ми минава на метан.

Този пост е редактиран от funfunfan: 15 май 2012 - 00:16

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни