В резултат на толкова многo четене, реших да си сменя средното гърне.
Гърнето не е оригиналното, за съжаление, а е блед заместител, произведен от виден български производител. ПРоблемът е, че този производител не е спазил не само формата, което е по-малкото зло, но и вида гърне.
Оригиналното гърне е проходно, макар и входът да е страничен, а изходът централен.
Aspo.jpeg 23.02K
83 downloads
Заменката е камерно гърне.
Това стана ясно един ден след като се бях завирал под колата и забелязах че точно по средата, гърнето има една по-тъмна ивица, вероятно където е преградата. Съмненията ми се потвърдиха след демонтажа - две тръби по 17см, при обща дължина на гърнето под 30см. Освен това на няколко см след края на тръбата има преграда. Вероятно преградите са 2, т.е. имаме 3-камерно гърне.
Photo0328.jpg 92.85K
109 downloads
Photo0329.jpg 89.67K
91 downloads
Photo0330.jpg 66.43K
93 downloads
Photo0336.jpg 74.56K
82 downloads
Въпросът е за какъв дявол са сложени 2 камерни гърнета едно след друго, защото задното гърне също е камерно или комбинирано камерно-резонаторно.
Тъй като ми се намираше подръка "резонатор" със сходни размери (30см х 15см х 9см овално), прецених че ще рискувам и ще сменя камерното средно гърне, с проходно.
На няколко места ме разубеждаваха - колата щяла да стане шумна, какво съм си мислел, то било смятано, не можело да монтират резонатора, щото входа и изхода му били център-център, пък средното гърне е дясно-център и т.н.
Все пак накрая намерих място, на което отрязаха средното камерно гърне и ми монтираха проходното което имах от предишни експерименти.
Резултат: колата не е по-шумна от преди (или поне не осезаемо), но вероятно генерацията е по-близо до фабричните параметри и съпротивлението е с около 30% по-ниско. Дори бих казал че в дадени диапазони е по-тиха защото комбинацията проходно и камерно гърне се допълва по-добре, отколкото двете камерни гърнета.
Характерният импеданс на системата е по-постоянен в различните диапазони на работа.