Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с W163/ 320 дебитомер???


  • Please log in to reply
53 мнения по тази тема

#1 ionata

ionata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML320 W163

Публикувано 07 февруари 2012 - 11:57

Добър ден колеги, имам Мерцедес МЛ320 бензин производство 1999г. Колата има газов инжекцион. Та относно проблема, колата започна да не върви на бензин, на газ също не не чак толкова усезаемо. Когато е на бензин и натисна разко педала на газта, колата вдига обороти но не върви и не превключва, започва да свети "check engine" и да работи на по-малко цилиндри. Първият път като направи този номер, майсторите я гледаха и ми казаха, че е от карането на газ и са се запушили дюзите. Изчистиха ги с ултразвукова ваничка и не знам какво още. Бяха я поразглобили бая. След като я сглобиха колата се оправи по отношение на вървене и високите обороти, но се прецакаха ниските. Започна да гасне и да не ги държи равномерни. Отидох в оторизиран сервиз на мерцедес където ми казаха, че е дросовата клапа, след като я изчистиха и реголираха се оправиха и ниските обороти, но ми казаха, че дебитомера ми е заминал и не отчита точно. Закубих друг дебитомер втора употреба който тестваха отново със стар дигноза и си работеше идеално. Покарах колата 2 седмици и проблема с високите обороти отново се появи, след закачане отново със стар диагнозата показа че "miss fire" и то всеки път първо на 4-ти цилиндър. Хората от сервиза ми казаха, че отново е дебитомер, но пробвах старият ми, който преди това бяха казали, че не отчита правилно, но иначе работи и когато я закрах там колата нямаше проблем с високите обороти, но не се оправи и пак дава същата грешка.

Някой може ли да ми помогне или да ме посъветва къде да ида да видя какво му е точно, защото газачийте ми казаха,че компютара на газта взима данните от този на бензина, съответно би трябвало и на газ да прави такъв проблем, а то не го прави или поне не до таква степен, че да излизат грешки и тн.
Благодаря предварително
  • 0

#2 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 07 февруари 2012 - 16:23

0888706804 -това е телефона на Васил,диагностика от сервиза на Петко.Обади му се и му обясни,да видим какво ще каже.Ако решиш отиди при него.Може и да потърсиш Лазо и Хари от форума,чувам много добри отзиви за тях,но за съжаление трябва да им потърсиш координатите сам.
  • 0

#3 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 07 февруари 2012 - 17:04

последната ти грешка показва
че е по вероятно да имаш проблем с
свещ кабел или бубина на 4 цилиндър
малко вероятно е да е от дебитомера
  • 0

#4 ionata

ionata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML320 W163

Публикувано 07 февруари 2012 - 18:02

Да де, ама хората, провериха свещите, кабелите, бобините и не знам си още какво, та даже ми казаха, че са го отваряли да погледнат веригата дали не е разстегната, че можело и от нея да е. След като провериха всичките тези неща казаха, че е дебитомера ОТНОВО
  • 0

#5 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 08 февруари 2012 - 11:28

Казваш че проблема с високите обороти отново се е появил след чистенето на дюзите. Забелязал ли си обаче, дали когато е загряла колата мотора работи добре или поне малко по-добре на бензин отколкото като е студена. При мен след 50 000 км. на газ има същия проблем с дюзите, но когато двигателя е топъл почти не се забелязва. Предполагам че при теб отново се касае за запушване на дюзи или поне на една от тях. Аз се примирих с невъзможността да изфорсираш мотора когато е студен и го карам много внимателно докато не загрее или превключи на газ. Ако загаси някой цилиндър, спирам гася двигателя и после го паля отново. Превключването на скоростите и при мен е затруднено когато не работи някой цилиндър и мотора не може да влезе в обороти. За момента съм решил да не чистя дюзите защото ефекта е краткотраен при положение че 95% от времето двигателя работи на газ. Би ли споделил колко хиляди километра показва твоята кола. Питам, защото са инспектирали веригата ти и доколкото разбрах не е разтегната. Интересно ми е на какви километри се разтяга!
  • 0

#6 ionata

ionata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML320 W163

Публикувано 08 февруари 2012 - 11:40

Ами колега, на километража ми показва 195 000 км., ама не ми се вярва да е на толкова, все пак е кола на 13г. Съгласен съм с теб, че ако съм минал 50 000км на газ може да има запушване или нещо такова, ама съм я карал има няма 7 макс 8 000км. на газ, а и не я карам само на газ, защото газовата ми уредба е настреоена да пали на бензин, след това доката стигне 45 градуса температура, чак тогава да прехвърля и даже ако е на място няма да прехвърли, ами трябва да я изворсираш до 2000 оборота и тогава, другото което е , че колата като я карам (преди да се развали) като настъпиш педала и мине над 4800 оборота минава автоматично на бензин и после пак на газ, така че не съм я карал мн мн на газ. Пък и дори след чистенето на дези дюзи съм минал едва 200 или 300 км. , не ми се вярва пак да е бил това проблема. Майсторите които първи я правиха, които чистиха дюзите, след поставянето на вече почистените такива, не се оправи колата мн мн, а след като разглобиха половината кола, не можаха да кажат от какво е и я згобиха и тя се оправи, но никои не разбра от какво точно се е оправила.
Колкото до това и на топло и на студено все един и същ си е проблема, лошото е че и на газ не върви както преди и пак се спъва на високите обороти не е чак толкова колкото на бензин но все пак го има. Мериха и безниновата помпа- не е от нея, работи си в нормални стойности. Откачиха и компютъра на газовата , за да не би случайно нещо да не бърка компютъра на бензина, но уви и от това не е.
Един колега от форума ми каза за негов подобен проблем, само че с Мерцедес С220 дизел. След завъртане на някакви вакумни клапани, колата се е оправила, но тези вакумни клапани се намирали покрай компресора му. Не знам дали аз имам такива и дали някой може да ми каже дали е от тях.
  • 0

#7 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 февруари 2012 - 13:06

Вили ти ли си бре?
  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#8 ionata

ionata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML320 W163

Публикувано 08 февруари 2012 - 13:49

Да баце, аз съм :)
  • 0

#9 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 февруари 2012 - 13:58

Предполагам, че няма да ти коства много да вземеш още едно мнение от колегите ХаРи и Лазар, имат сервиз, не че ги хвалим, но поне са хора от клуба (някой даже в управата ;) )...може да се разбереш с тях.
  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#10 ionata

ionata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML320 W163

Публикувано 08 февруари 2012 - 14:01

Давай някакви кординати да им се обаждам да видя какво ще става, че започвам да откачам вече :Р Къде им е сервиза? Ти как си?
  • 0

#11 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 февруари 2012 - 14:13

http://forums.mbclub...%D1%85%D0%B0pu/ Хари - В профила му му има и телефона, обади му се, ако не е чел вече темата ти, обясни му, едва ли ще ти откаже :)

А сервиза е в Люлин до Кауфланд, ама 15 км, няма да те бутнат :beer

Този пост е редактиран от eMs1: 08 февруари 2012 - 14:16

  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#12 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 08 февруари 2012 - 23:47

Същия ефект като при теб колега се получи и при мен и то след първите 5 000 км. От тогава автомобила е все с тези проблеми при студен старт. Когато е топъл мотора, няма грижи с изфорсирането и високите обороти. Като чета твоите мнения обаче почвам да се съмнявам че проблема е в дюзите. Ще следя развитието на темата с интерес.
Между другото всички ГИ са направени да палят винаги на бензин. От софтуера на ГИ може също да се настрои и над какви обороти двигателя да минава на бензин с цел по-ефетивно изпреварване да речем. Това обаче не може да гарантира че бензиновите инжектори няма да се задръстят. Различните коли които съм карал по различен начин "реагират" на газта. Някои придобиват проблеми след първите километри на газ а други и след 70 000 км. нямат никакви грижи.
  • 0

#13 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 08 февруари 2012 - 23:54

За тези километри инжекторите в никакъв случай не могат да се задръстят.Но от разни ултразвукови ванички могат!Най-добре е както предложих по-горе да се посъветвате с професионалист.
  • 0

#14 Blago

Blago

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 220 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140, S320, 1998

Публикувано 09 февруари 2012 - 09:54

А дали misfire-а не идва от недостатъчен дебит на изпарителя на газовата уредба?
При мен това е и до момента съществуващ проблем - при рязко настъпване колата гаси цилиндър и се налага рестарт.
С дизагностика показва точно misfire. Ако не я рестартираш, колата просто си работи на по-малко цилиндри.

Проблема се появява само при каране на газ.
  • 0

#15 ionata

ionata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML320 W163

Публикувано 09 февруари 2012 - 10:10

Колеги съгласен съм с всеки от Вас поотделно, но при мен не иска да върви ни на бензин ни на газ. Просто на газ е съвсем малко по -добре и не дава грешка, иначе пак не върви. Колкото до колегата Blago, и при мен в началото го правише този номер с missfire на газ, но след като ми увеличиха налягането (не съм 100% сигурен) на изпарителя, колата се оправи, но това беше само на газ и то при обороти над 4000, още в началото като сложих ГИ.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни