Такаа.. скуката си каза думата и реших че най-после е време да пусна тема за идеята/проекта ми... Така всичко започна преди 3-4 години когато баща ми ми остави 190тката, която беше карал вече 20 години, и тя стана първата ми кола.. Не след дълго започнах да откривам предимствата на задното предаване, и рано или късно почнаха едни донъти, бърнаути, дрифтове (е, дрифтове е силно казано, по скоро слайдове)..
През цялото това време в мен го имаше желанието за V8, всеки път като чуех някое АМГ и направо настръхвах Та така проучих нещата и започнах да се оглеждам за M117 или M119, но така и не излизаше оферта по джоба ми, докато тази пролет не попаднах на обявата на Бай Васил за S500, която разпродава на части, веднага се свързах с него, видяхме се, оказа се чудесен човек, само суперлативи за него, и се договорихме да вземам двигателя
Ето под каква форма беше транспортиран това лято Oще един път огромни благодарности за бай Васил, който на рождения си ден събра хора и го натоварихме това чудо във френския кенеф.. Естествено пластмасовия под създаде проблеми, но успяхме да се справим и със бавно каране двигателя беше транспортиран до Варна, където ще се осъществява цялата работа
Ето го и вече разтоварен вкъщи във Варна
Двигателя го взех без дистрибуторите, в момента си търся бобини за него, като цялото нещо ще се подкарва със Megasquirt
Така както се досещате рано или късно се стигна до въпроса със скоростната кутия.. Автоматика и дрифта по принцип не се обичат никак, освен ако не си говорим за много модерна секвенциална скоростна кутия, каквато не се предвиждаше по никакъв начин.. И така започна търсене за ръчна кутия.. Естествено главната заподозряна кутия за целта беше Getrag 717.404 от 16 клапанова 190тка, но такава така и не намерих... Следващите заподозрени бяха 717.450 от W124 E320, и 717.451, която се слага на SL300-24.. В общи линии и двете са една и съща кутия, изработка на мерцедес, с обратни скорости, които в началото ме заблудиха, че и тази кутия е изработка на Getrag, но се оказа, че си е чиста мерцедесова кутия.. До колкото знам в мерцедес не е слагана ръчна кутия на по-мощен двигател.. И така точно такава кутия си намерих - 717.451 със обратни скорости
Следващия проблем е че кутията не пасва на двигателя Та пак падна едно търсене и се оказа, че фирма Коортекс във Варна могат да ми изработят необходимия фланец, като за това имат нужда от двете кутии (ръчната и автомата).. Ръчната я имах, а автоматика беше любезно предоставен от бай Васил колкото да се вземат мерките И така в момента до колкото знам се работи по адапторния фланец, ще се опитам да взема чертежите му от въпросната фирма, за да бъде възможно лесното му изработване на всяко място където режат лазерно метал Ако не се лъжа M119 и M117 имат еднакви камбани на кутиите, така че евентуалната изработка на този фланец ще предостави възможността на всеки, който ще прави конверсия с някой от въпросните двигатели, да монтира към него каквато и да била ръчна кутия от М102/М103/М104
В дясно е въпросната кутия която ще ползвам, в средата е 5 скоростна кутия от 190 2.6, а в ляво е 4 степенна кутия, също от 190..
Ето и една снимка на кутията, сравнена със Getrag от 190 2.3-16, която пък е монтирана на 3.6AMG
На тази снимка малко или много си личи разликата в дължините
Смятам също да ползвам кардана, диференциала и полуоските от S-класата.. Там също няма да мине без преправяне, диференциала как да е ще се закрепи за задния мост, но полуоските и кардана ще трябва да се скъсяват..
Ето го диференциала, който тежи 40+ кг Оказа се, че не е с хидравличен блокаж ASD, а със ASR, който колкото и да не вярвах се оказа, че работи със задните спирачки, което не ме устройва тъй като 190тката ми няма ABS.. А дори и да имаше не съм сигурен че щеше да е възможно да се пригоди.. За сега няма да бързам, но предполагам, че още като го сложа, ще трябва да се мисли някакъв тип ограничено приплъзване.. (limited slip)
Ии така ще има още снимки, не качвам снимки на колата защото още не съм много наясно в коя кола ще се слага двигателя.. Чудя се дали да разколачвам ежедневката, бях взел друга 190тка, която след година и половина работа даде фал в документацията и я разпродадох на части, та сега или пак ще взема друга, или ежедневката ще ляга под ножа...
Това е от мен за сега, като има напредък по проекта ще пиша, който има каквито и да било коментари/идеи/предложения да казва, ще се радвам да ги чуя