Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD


  • Please log in to reply
388 мнения по тази тема

#361 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 10 март 2015 - 20:57

Не мога да разбера какво се кефите на това куатро... на времето може да е било голяма работа но в днешно време това ще е последния пирон който ауди ще си забият сами в собствения си ковчег. Заради него колите им страдат от лош дизайн от толкова години (не говоря за коледните лампички във фаровете и стоповете), заради куатрото измислят какви ли не малоумни WWWWW 6/8/12 двигатели и какви ли не други измислици, заради куатрото ангренажите на двигателите са отзад, което автоматично означава вадене на двигателя при най-малкия проблем с ангренажа. Да не говорим за бруталното недозавиване поради добрия дизайн тип "двигателя барабар и със малко от кутията изцяло пред предната ос"... И поради същата тая причина нямат V12 двигатели, вече и V10 нямат, няма да се изненадам ако скоро зарежат и V8 в полза на W12 или някоя друга такава измислица. Не мога да разбера защо продължават да робуват на тази идеология, вместо да си признаят един път че куатрото не става и да се приключат мъките, но предполагам ще почакат още малко да им паднат продажбите преди да си преглътнат егото.

 

Добре че Марто спомена за москвич алеко, и вкъщи имаше един такъв преди 15тина години, това е единствената кола която знам със предно и надлъжно разположен двигател и предно предаване. Та на куатрото като му махнете задното предаване, получаваме един истински москвич алеко...

 

e2106702.jpg

 

Ето и едно клипче което много хубаво изобразява всички "качества" на куатро задвижването - колкото пързаляне отзад, толкова и отпред, и то добре че е снега да се хлъзне малко и задницата, защото иначе щеше да обере пича де що имаше дървета и стълбове. Не мога да намеря в момента едно клипче на същата кола на сухо какво прави при същите опити за пързаляне

 

 

Марто много хубаво си го каза за недозавиването. Имаше една приказка - при презавиване се молят пътниците, при недозавиване се моли водача.


Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 10 март 2015 - 21:07

  • 2
Follow your own star...

#362 rosen sn

rosen sn

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 241 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Шумен
  • Автомобил:
    MERCEDES 560 SEC BRABUS
    MERCEDES 300CE-24, turbo,wide body project - 360 hp
    MB, 350 CLS Shooting brake
    AMG 123 COUPE 320 hp project

Публикувано 10 март 2015 - 21:43

То теории много, ама като човек 100000 км мога да ви кажа, че 4x4 ми е трябвало по 2-3 пъти годишно, задното е ок ако си на 100% подготвен - гуми, опит и добра кола, а с предно и разумно каране съм ОК на 99 %от случаите
  • 0

#363 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 март 2015 - 11:44

Moите 5ст. по темата.

7 години карах предно само, после 8 задно и то доста коли.

Не е универсално заключението предно спрямо задно.

Предното ясно, все се кара, внимаваш да не тръгне предницата, ако тръгне със завит волан, връщам газта и се надявам да не съм се надценил преди това със скоростта в завоя.

Задното обаче:

CLK W208 с ESP- много балансирана кола с окачване, което прощава грешки (заводско спортно). Рядко ще хвърли задника или ще те изненада, ако не искаш. Понеже е висока кола, съм минавал през над 20 санта неразчистен паркинг без никакви изненади, до ден днешен много респект към тази машина.

CLK W209 с ESP- същата работа, малко по-тъпо окачване, но усещането е по-приятно. Т.е. хубаво вози, по-стегнато някак, но не съм фен на окачването на 203/209 (дори и пак спортното), а съм покарал доста такива.

SLK R170 с ESP- е това нещо не можеше да се кара зимата. Много tail-happy кола, обаче някак неконтролируема, не можех да преценя кога ще ми набие камшик . За нормално каране, с включено ESP едва качих един баир към Редута, който никога не ми е представлявал проблем (говорим за чисто нови Ултра Грип-ове по цялата кола). На сухо беше супер, на вода и сняг, мама миа!

E36 318is (coupe, ASC) - самоубийствена кола, много непредвидими камшици. Всичко се оправи, когато сложих шпер, преди това ме беше откровено страх от кола с мотор на миксер под капака. Това важи и за всички по-големи мотори на купе, седан, комби без шпер.

Е36 318ti (compact, никакви системи) - мноооого по-добре, вози малко по-гадно, поради конструкцията на задния мост от Е30, но е доста прощаваща и контролируема. Дори и да тръгне да презавива, го знаеш малко време преди да се случи, усеща се в колата преди това. Доста по-проходима и лесна за каране.

Е36 323ti (compact, ASC) - същото като горната, с изненадата, че малко по-лоши летни гуми също могат да те убият. Откровено ме е страх от тази кола. Секунда невнимание и може да се окажеш в дърво странично. Обмислям шпер много сериозно за нея :)

Е46 318i (седан, не моя, ASC) - сходно с Е36 седан, купе, комби, но окачването е по-меко при малките мотори и е малко по-добре. Имаш леко предупреждение преди да стане сакатлък, но също трябва да се внимава.

Е90 320i (седан с DTC) - това... не знам какво са направили тук. Същото поведение като 208, но много стегнато. Откакто карам тази кола, ми е все тая къде тръгвам да карам. Тази зима си имаше сняг, колата не е поднесла, забуксувала или направила каквато и да е глупост. Поклон пред инженерите на това окачване. Без DTC става малко по-притеснително, но го отдавам на автомата. Единствената разлика в проходимостта е, че е значително по-ниска от ЦЛК.

 

и 2 коли 4x4 съм покарал повечко...

VW Bora ръчка и Audi A4 quattro автомат ot 2002ра, ами... то няма много какво да сбъркаш. Ако искаш спортно каране, трябва да се помисли какво е поведението на колата и какво би направила, ако раздаваш много газ, но като цяло, просто да караш и да не мислиш, са идеални.

Не съм сигурен, че бих си купил Audi quattro някакво по-скъпо, но някой утрепан Голф или Бора за без пари, определено си е интересна идея.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#364 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 11 март 2015 - 12:23

Е90 320i (седан с DTC) - това... не знам какво са направили тук. Същото поведение като 208, но много стегнато. Откакто карам тази кола, ми е все тая къде тръгвам да карам. Тази зима си имаше сняг, колата не е поднесла, забуксувала или направила каквато и да е глупост. Поклон пред инженерите на това окачване. Без DTC става малко по-притеснително, но го отдавам на автомата. Единствената разлика в проходимостта е, че е значително по-ниска от ЦЛК.

 

Аз мога да те насоча пред кой да се поклониш :) Да ти е познато това окачване? Къде ли съм го виждал...

 

284.png

 

А, сетих се. Виждам го всеки път като легна под 190тките ми  :D

 

controlarm.jpg


  • 1
Follow your own star...

#365 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 март 2015 - 12:39

@kdl - забрави да споделиш какви коли с предно си карал

а задно с блокаж/esp/dtc зимата е ок
  • 1

#366 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 март 2015 - 12:40

Якооооо, респект, не бях се заглеждал дори как изглежда задното окачване на 90.

 

Форд Ескорт, Форд Фиеста, Форд Таурус или Таунус (не знам как се води), тоя клозет щеше да ме убие в Щатите, непредвидимо, с около 60км/ч, докато карах направо, се завъртя на 360 градуса на пътя. Просто беше леко надолнище, нито заледено, нито заснежено, просто леко мокро. и ме метна встрани на пътя, добре че нямаше канавка и дървета. Ебахти.

Микра и Ибиза... Та тези си се карат нормално. Относително малки коли и що годе предвидими. За Ескорта нищо хубаво не мога да кажа, освен че тази кочина още се движи и никога не е опитала да ме убие, нищо че задният мост представлява една права греда.

 

И много други боклуци, които съм карал по няколкостотин километра, но не съм останал кой знае колко впечатлен. (Голф 6 е готина кола м/у другото, както и повечето A3-ки)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#367 machine

machine

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 503 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210
    E 290 TD
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 март 2015 - 12:52

Моето мнение също се базира на опит с коли- с предно и задно. С предно съм се въртял със скорост от 40, абсолютно неуправляемо е ако поднесе, докато задното може да се овладее. Предното, както казахте има недозавиване. Но за зимата, предното е по-добре от задното. Стане ли въпрос за големи наклони, предното изкарва по-лесно, дори и назад. Докато при задното счисто ново гуми с актуален дот, изкачването си е прилючение. А 4по4 за зимата е идеалният избор
  • 0

#368 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 11 март 2015 - 12:59

То не е само 190тката, от тогава насам май всички мерцедеси са така... 202ки, 203ки, 204ки, 124ки, 210тки, 140ки, 208, 209, за по-новите не съм много сигурено, особено за еските със тия въздушни възглавници, но специално 124ките и 208ците ползват даже абсолютно същите щангички като 190, само магарето е различно за различните размери и монтажни точки на колата. Всъщност 5-точковото окачване за пръв път е представено в края на 60тте на мерцедес C111, и след това във 201 и 124.


  • 0
Follow your own star...

#369 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 март 2015 - 13:41

незнам дали е редно да се направи едно обобщение че няма печеливш в спора предно или задни. много зависи от модела.
голяма и тежка кола е по лесно управляема със задно
малка и лека кола е по лесно контролируема с предно
джиповете са си екстра с 4х4 :)
  • 2

#370 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 11 март 2015 - 13:59

Всичко си е до предпочитание.

Едни обичат задно,други предно.Да не забравяме и едно магаре,средно. :beer


  • 2
Не хапи този,който може да те изяде.

#371 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 март 2015 - 18:07

Ламбо ,тая цялата теория за куатрото ,трябваше да я обясня на оня с осмицата ,само дето той си замина ,а аз останах да бутам.
Иначе съм съгласен за недозавиването ,но аз не се състезавам по улиците ,особено когато си возя детето ,просто искам да стигна от точка А до точка Б без да се притеснявям ,а това с 202-ка с ETS(не може да се изключва)автомат при наистина тежки зимни условия НЕ СТАВА!
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#372 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 март 2015 - 00:14

Хари, не се ядосвай. На задното най-големият проблем зимата е тръгването. Управлението и спирането са окей, стига да не правиш глупости. Но дори да не успееш да тръгнеш, това е по-добре отколкото да не можеш да я държиш в пътя. В края на краищата е по-добрия изход.

 

На предното - тръгването е по-лесно. Ама дали са управляеми при спиране и в завой? Това ми е най-големия страх - да ме изпревари задницата при спиране на кола с предно. Или в завой с неравности.

 

4х4 е най-опасно. Мислиш, че си хванал Господ за шлифера и изведнъж, когато е най-важно, колата тръгва странично и се пързаля и с 4-те колела.

 

Все пак зависи и от настройки на окачването и разпределение на масата на автомобила. 

 

2.6-така съм го нагласил за недозавиване, както беше и 2.3-ката. Не раздава камшици, дори да загуби сцепление, освен ако не правиш нещо наистина тъпо Трябва да навиеш почти докрай волана за да стане камшик.

 

При намалено сцепление първо тръгва предницата. Малко е стряскащо, но спирачката обикновено го връща в пътя. Ако дадеш само газ се пързаля странично като 4х4.

 

При добро сцепление обаче играта с газта го прави неутрален и позволява да изцедиш максимума.

 

П.С. Шпера увеличава недозавиването. Прави палавата кола по-неутрална. Играта с шпера е какво зацепване ще има под товар и по инерция. Не е толкова проста работа.


  • 3

#373 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 12 март 2015 - 17:12

Аз знам само, че откакто карам 4х4 повече само на предно или само на задно няма да се кача. Само за града мисля да си купя една малка колица с предно.

 

За да се хвърлиш с 4х4 в някоя канавка трябва наистина да си карал като луд - при разумно каране и разумно превишаване на скоростта е много по-сигурно като те теглят и 4те колела 

в някакво съотношение, щото има разни 4х4та дето се включва преден или заден мост при превъртане на задвижващите колела, а това не ме кефи.

 

Зимно време със задно буташ, с предно - в мантинелата, с 4х4 - където ти е кеф.

 

Аз смятам,че щом рали автомобилите са с 4х4, значи с това задвижване е най-малко вероятно да се пречукаш при ненормално каране. Представям си, ако бяха само със задно или пък с предно какъв смях щеше да е.


Този пост е редактиран от shotgun600: 12 март 2015 - 23:36

  • 0

#374 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 12 март 2015 - 22:04

И аз съм се решил следващата кола живот и здраве,да е 4x4.Джип за сега не ми трябва,за това едно комби с двойно задвижване на ваг групата ще е супер.Този последния сняг при нас,отпреди някой ден си беше ад.Само джипове можеха да се движат,всички други бяха затрупани.Мерцедеса три дена в гаража стоя.Задното е супер,като усещане за шофиране,пъргавина и предвидимост,но зимата си  е батак отвсякъде.Тук не сме летни шофьори,ама покрай 8 март бмв и мерцедес не видях.Предното няма да го коментирам,по-зле няма на къде от него.Истината си остава в двойното,а и както и да го гледаме 4 си е повече от 2.


  • 1

#375 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 март 2015 - 22:25

https://m.youtube.co...h?v=RddxtACnaJY
  • 1
NO PAIN - NO GAIN!




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни