Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Механична инжекция


  • Please log in to reply
58 мнения по тази тема

#31 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 септември 2011 - 10:00

Ако зачетеш темата, ще видиш че работата с махането на резистора е дебела :).

Вчера търсих инфо във WIS-а какво става като комутатора "види" безкрайно съпротивление на октан коректора при колите след 89-та, където има на октан коректорите пише "ЕЗЛ КАТ Механиш" и "ЕЗЛ КАТ Аутоматиш", но не можах да намеря. А съм сигурен че съм го чел, но там можеш да се загубиш понякога.

Може и да греша.

Интересното е, че в горе-цитираната тема, един пич споделя, че двете касакади резистори - r16 и r17 са свързани. R17 e една подобна каскада, до ЕКУ-то на КЕ-Джетроника, номерирана от 1-7.

На някои модели /или може би на всички/ КЕ-Джетроника има карти за управление на две горивни системи - с КАТ, и РУФ(без кат.), които се викат с различни каскади. За КАТ, коректора има един парт номер, а за РУФ има друг и общо взето съпротивленията в РУФ каскадата са по-малки.

Та той твърди, че комутатора дава макс. аванс на пложение 1 на R16(безкрайно съпротивление), само когато в R17 e сложена капачка за РУФ (оловен бензин 98). Има логика - щото хората са прецнили че ако го караш на безоловен, който тогава 90-те бил макс. 95 октана, повече аванс отколкото на 2400 не ти трябва. За да проверим дали е вярно, трябва да замерим със стробоскоп, какъв аванс дава при различните положения на октан кореткора.


За горенето на газта - скоростта и склонноста към детонация са две различни неща.
Октановото число е устойчивост на детонация - за газта тя е по-висока от на бензин. Т на самовъзпламеняване също е по-висока при газта - около 450градуса по Целзии, срещу само 220градуса за бензина.

НО скоростта на горене на газта е по-висока от на бензин. Затова перфектната крива за газ би изглеждала така - на празен ход и ниски обороти 5 градуса повече от бензин, средни обороти - колкото на бензин, високи обороти - 5 градуса по-малко отколкото на бензин.

Един вид в ниските обороти повече влияние има по-високото октаново число, а във високите - по-голямата скорост на горене. Лощото е, че всички аванс процесори, които се продават, просто добавят нещо над оригиналнат акрива. Има само един два, които позволяват да се задава индивидуално аванс или закъснение според оборотите.
  • 0

#32 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 19 септември 2011 - 10:11

Ако зачетеш темата, ще видиш че работата с махането на резистора е дебела :).

Вчера търсих инфо във WIS-а какво става като комутатора "види" безкрайно съпротивление на октан коректора при колите след 89-та, където има на октан коректорите пише "ЕЗЛ КАТ Механиш" и "ЕЗЛ КАТ Аутоматиш", но не можах да намеря. А съм сигурен че съм го чел, но там можеш да се загубиш понякога.

Може и да греша.

Интересното е, че в горе-цитираната тема, един пич споделя, че двете касакади резистори - r16 и r17 са свързани. R17 e една подобна каскада, до ЕКУ-то на КЕ-Джетроника, номерирана от 1-7.

На някои модели /или може би на всички/ КЕ-Джетроника има карти за управление на две горивни системи - с КАТ, и РУФ(без кат.), които се викат с различни каскади. За КАТ, коректора има един парт номер, а за РУФ има друг и общо взето съпротивленията в РУФ каскадата са по-малки.

Та той твърди, че комутатора дава макс. аванс на пложение 1 на R16(безкрайно съпротивление), само когато в R17 e сложена капачка за РУФ (оловен бензин 98). Има логика - щото хората са прецнили че ако го караш на безоловен, който тогава 90-те бил макс. 95 октана, повече аванс отколкото на 2400 не ти трябва. За да проверим дали е вярно, трябва да замерим със стробоскоп, какъв аванс дава при различните положения на октан кореткора.


За горенето на газта - скоростта и склонноста към детонация са две различни неща.
Октановото число е устойчивост на детонация - за газта тя е по-висока от на бензин. Т на самовъзпламеняване също е по-висока при газта - около 450градуса по Целзии, срещу само 220градуса за бензина.

НО скоростта на горене на газта е по-висока от на бензин. Затова перфектната крива за газ би изглеждала така - на празен ход и ниски обороти 5 градуса повече от бензин, средни обороти - колкото на бензин, високи обороти - 5 градуса по-малко отколкото на бензин.

Един вид в ниските обороти повече влияние има по-високото октаново число, а във високите - по-голямата скорост на горене. Лощото е, че всички аванс процесори, които се продават, просто добавят нещо над оригиналнат акрива. Има само един два, които позволяват да се задава индивидуално аванс или закъснение според оборотите.

Гледах такива където се програмират,на какви обороти ,какво да е предварението.Мисля бяха на DEK.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#33 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 септември 2011 - 10:16

Ей сега се зачетох пак в темата и открих интересен линк.

Там някой е мерил аванса на различни мотори, при различни положения на октан коректора.

http://www.wurm-onli...tecker/test.htm

mU - mit Unterdruck - с вакум
oU - ohne Unterdruck - без вакум

В дъното на табличката са мерили един 230 с механични скорости, като моя, със съответния октан коректор.

Четвъртата колонка отзад напред е аванса при 3200 оборота, с вакум/без вакум.

С вакум дава макс. 40 градуса на всички положения, но без вакум (натоварен мотор) има най-голям ъгъл на предварение на положение S - около 24 градуса.

На 1 и 2, които са празни, тоест безкрайно съпртовление, дава колкото на N, около 17.5 градуса.

EDIT: Един приятел сега търси такъв аванс процесор. Ще му кажа да потърси ДЕК, че той се беше насочил към AEB, но нещо на местно ниво представителят им не е много активен.
  • 0

#34 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 септември 2011 - 09:25

Колеги, кажете ми моля ви според вас моят октан коректор в каква позиция трябва да бъде при положение,че само паля на бензин да поработи 10на минути и след това карам на газ? Коректора е EZL-KAT с няколко положения 1,2,3,S,5,N,7 в момента според мен е на 5 ако е горният зъб мярката. Колата е 260Е автомат 1991. И как се коригира евентуално вади се и се слага в новата позиция или само се върти? Благодаря предварително!
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#35 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 28 септември 2011 - 10:11

Вади се, но не напълно, завърта се леко, и се натикса отново.

Показалеца е горното ръбче, боядисано в бяло.

На позиция 1 трябва да има най-голяма аванс, после е позиция S.

5 е горе-долу колкото между две и три.

Погледни табличката от линка. Скролваш настрани - последните колонки са различните октан кортектори, и авансите измерени на различните положения.
  • 0

#36 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 септември 2011 - 10:22

А на коя позиция трябва да го сложа все пак?
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#37 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 септември 2011 - 17:10

А на коя позиция трябва да го сложа все пак?

Колко да е предварението с други думи? И трябва ли да въртя пак шестограма 3мм в филтъра?
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#38 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 септември 2011 - 20:02

На 1 или на S.

Няма нужда да коригираш сместа.
  • 0

#39 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 септември 2011 - 20:38

OK от утре сме на 1. Караме 2-3 дни и ще пиша за резултата.Благодаря много!
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#40 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 октомври 2011 - 17:55

Колеги,ще се позабавя с отговора. Ремонтирах изпарителя /мембрани,счупена игла,рязани пружини, изтървали болтове на изпарителя, май стъпков мотор за почистване и т.н./ майстора беше бесен за такава подигравка/ама я хареса много колата иска да я купува :hailandkill /. А аз полудях за отношението на някой некадърник към такова бижу!!!Ще пиша обезателно! Бъдете живи и здрави!!!И :flagmbcb
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#41 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 октомври 2011 - 20:24

Колега,

Каква марка е изпарителят? Изглежда е претърпял много премеждия.
  • 0

#42 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 октомври 2011 - 13:22

Lovato обикновен.Само се замислям дали това че не работи добре на бензин може да е от дълго каране на газ/предната ми кола беше така/.Когато купих мерцедеса и сложих добавка на петрол и 96 бензин и си беше ок.Мисля да опитам пак така преди почистването на стъпковият мотор/което ми е за четвъртък или петък/.Не иска да държи обороти пък сега.Направо съм в безтегловност вече...Ще пиша.
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#43 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 ноември 2011 - 15:17

Развръзката: Сложих за 20 кинта 96бензин и добавка на петрол за 20литра бензин. После да позагрее и ГАЗ!!! Като и побеля "дупето" работи като нова на бензин... :hailandkill Газта май ще да е "приличен" разхода 12-14 при 90-110км/ч извън града при много силен вятър. На S положение на октан-коректора се чувства много по-добре дзверо. Благодаря на всички,които помогнаха!
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#44 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 март 2012 - 20:47

Колеги, ново 20! Зад акумулатора има още едно EZL-KAT на позиция 1 и запечатано с пломба, като водомер. На нея пише МВ. Та, като единия EZL-KAT/ е на позиция S, този пред бушоните/ а другия зад акумулатора е на 1 има ли конфликт на "интереси" според вас?
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#45 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2012 - 18:24

Колеги, ново 20! Зад акумулатора има още едно EZL-KAT на позиция 1 и запечатано с пломба, като водомер. На нея пише МВ. Та, като единия EZL-KAT/ е на позиция S, този пред бушоните/ а другия зад акумулатора е на 1 има ли конфликт на "интереси" според вас?

Имате ли идеи дали и двата трябва да са на една и съща позиция?
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни