Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Механична инжекция


  • Please log in to reply
58 мнения по тази тема

#1 dan4060 6ipa

dan4060 6ipa

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    Мерцедес 124 200Е купе

Публикувано 01 юли 2011 - 07:39

Здравейте.При мен проблема е такъв.Здобих се с Мерцедес 124, 200Е с мех.инжекция.92 г купе.Има сложена газова уредба Ловато, обикновенна.Получи се проблем ,че трудно палеше, както на бензин така и на газ т.е. доста се върти на стартер.Всички консумативи са сменени , свещи, кабели ,палец дистибутор ,проверена е компресия 10.5 на всички цилиндри.Ходих тук таме по майстори и всеки върти шестограма от към възд. фиртър, но нищо.Отидох в сервиз БОШ , майстора по същият начин започна на око да върти шестограма и регулира дросела .Преди това колата отказа да пали на бензин.След като свърши с врътките колата взе лесно да пали, но оборотите взеха да се менят т.е . ту нагоре ту надолу .променят се.Това, не можа да оправи.Гледах вакумите и напръсках със спрей всички датчици, но без успех.На всичко отгоре и ми светна АБС .За диагностика виждам букса до акумолатора, но всеки казва, че нямало този модел.От там не можело да се направи такава.Надух ви главите но помагайте, че моята се наду по отдавна.От Сливен съм.Поздрави.п.п.ПРОИЗНЕСОХА СЕ, ДА СИ ВИДЯ ДАЛИ НЕ Е ОБЪРНАТ ТЕМП. ДАТЧИК БУКСАТА .вИЖДАМ БУКСИ НА ГЛАВАТА 3 БР.мисля, че бяха но кой е за температурният ,който влияе при загряване мотора да паднат оборотите.
  • 0

#2 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 01 юли 2011 - 10:39

Газта в този случай няма нищо общо с бензина.На газ трябва да си е перфектна.За бензина туй с въртенето/шестограмчето/иска съвсем малко връткане.Иначе зад акумулатора има едно халуминиево реле с бушон отгоре.отваря се и се ПРЕЗАПОЯВАТ спойките вътре в него.Трябва да се провери и на лостовата система с жилото за газта,дали си допира хубаво до датчика.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#3 dan4060 6ipa

dan4060 6ipa

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    Мерцедес 124 200Е купе

Публикувано 01 юли 2011 - 16:30

Това за релето до акумолатора дай малко инфо колега.
  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 юли 2011 - 14:07

Зад акумулатора има един черен пластмасов капак.

Сваляш го.

Отзад ще видиш два електронни модула и две-три релета.

Алуминиевото реле с капачето и предпазител отгоре е твоя човек. Извади го.

Леко с отверчица го отваряш отдолу и изтегляш откъм пиновете към теб. Ще падне целия корпус.

Презапояваш спойките. Почистваш флюса с бензин или кореселин. Монтираш по обратен ред.

АБС модула ти свети защото това реле захранва модула на инжекциона, на АБС-а и стъпковото моторче.

После пак бягай на газ-анализатор. CO 0.5 -1% или до получаване на 7V между 2-ри и 3-ти пин на 9 пиновата кръгла букса на левия калник.
  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 юли 2011 - 14:11

Т датчик е 4-пинов с кръгла букса. 2 по 2 на кръст са датчиците. както и да го въртиш нема да сбъркаш. Най-много да провериш двойките дали дават еднакво съпротивление.

При 20градуса - 2-3Кома, при 80 градуса - 300 ома.

Те от Мерцедес не са толкова прости. Никоя букса по колата няма как да обърнеш.

Освен ако не я разглобиш, и не разместиш ръчно кабелите...

Първо оправи релето. После много проблеми ще изчезнат.

Каквото е останало - ще борим дружно, едно по едно.
  • 0

#6 dan4060 6ipa

dan4060 6ipa

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    Мерцедес 124 200Е купе

Публикувано 06 юли 2011 - 18:06

Колеги, здравейте.По проблема ми с мех. инжекция, намерих човек който, я вкара в релси т.е на газ анализатор като я закачихме, показа високи стойности, много над допустимото т.е. 8.2 а трябва да е в 0.3 0.4.Отворихме дроселовата клапа, имаше доста свободен ход, регулирана .Направа на центровка и се наложи да се мръдне делкото .Стигна се до това, че мени обороти като я запалиш и прехвърли на газ, оборотите падат на 550 и после сами се вдигат, това го прави и на бензин.Проверен е и темп. датчик, чудесен работи .Релето за което, пишете го изчистих презапоих и сложих ,но на моменти ток не отива до стъпково моторче т.е преди да го сложа и примеря има 13 .7 но след слагането на буксата и мерене не отива, имам чувството, че това реле изключва защита и не е в ред.Отидох до морга и открих подобно реле, което е пак на мерцедес, но по обозначението една цифра не съответства т.е. моето е 3 а другото 8 .Сложих го за проба ,но по зле.На маг.това реле струва 117 лв.Ще се търси 2 ра ръка .Ако някой има такова за моят Мерджан и да е работещо то ще, изпратя точният номер на релето и ще, се разберем за пари и доставка.Иначе сега колата пали на четвърт и върви, по добре от преди.Но това проблемче за мененето на оборотите си остана.Пишете .
  • 1

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 юли 2011 - 15:26

ако имаш октан коректор на колата и в комутатора влиза едно вакумно маркуче - делкото не се пипа!

Отвиваш, завърташ делкото макс. по часовника и затягаш. Ако не е презацепвано ще падне точно на белег ОТ на голямата ремъчна шайба дето е закачена директно на вала.

Потенциометъра на дебитомера ти е аут - с 95% сигурност ти го казвам - или е разместен.

Колата е гърмяла на газ. Може клапата да не се качва догоре. Може да имаш пукнатини в гуменото дъно на дебитомера.

Механичния инжекцион е чудесен, но имам 3-4 неща които трябва да се нагласят ако са разместени. За жалост в БГ няма майстори които да разбират от механичен инжекцион.

Почвай да събираш информация и да си помагаш сам.

За моторчето регулатор на празния ход - то е постоянно захранено с напрежение. ЕКУ-то на инжекциона му отваря масата.

Това че мени оборотите значи че работи. ТОя номер с 550-те оборота го прави когато на потенциометъра на дебитомера дава над 0.9В на празен ход.

Имаш ли ламбда сонда? Като загрее колата почва ли да работи нормално?
  • 0

#8 dan4060 6ipa

dan4060 6ipa

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    Мерцедес 124 200Е купе

Публикувано 14 юли 2011 - 12:55

Колеги, здравейте.Благодаря ви за съветите и напътствията.Колата стана перфектна, от всякъде.Смяна релето и регулиране дроселова клапа.Всичко разглобих и едно по едно, центроване и ефект имаше.Релето, го взех от една морга за 10 лв.Модовете биха могли да затворят темата.Проблема е решен
  • 0

#9 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 14 юли 2011 - 20:00

Колеги, здравейте.Благодаря ви за съветите и напътствията.Колата стана перфектна, от всякъде.Смяна релето и регулиране дроселова клапа.Всичко разглобих и едно по едно, центроване и ефект имаше.Релето, го взех от една морга за 10 лв.Модовете биха могли да затворят темата.Проблема е решен

Защо искаш модовете да ти затворят темата.Според мен някой с твоя проблем,може да прочете и той да си поправи колата.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#10 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 август 2011 - 19:09

Зад акумулатора има един черен пластмасов капак.

Сваляш го.

Отзад ще видиш два електронни модула и две-три релета.

Алуминиевото реле с капачето и предпазител отгоре е твоя човек. Извади го.

Леко с отверчица го отваряш отдолу и изтегляш откъм пиновете към теб. Ще падне целия корпус.

Презапояваш спойките. Почистваш флюса с бензин или кореселин. Монтираш по обратен ред.

АБС модула ти свети защото това реле захранва модула на инжекциона, на АБС-а и стъпковото моторче.

После пак бягай на газ-анализатор. CO 0.5 -1% или до получаване на 7V между 2-ри и 3-ти пин на 9 пиновата кръгла букса на левия калник.


Е, дойде време май и аз да се замисля! Колега при мен между 2-ри и 3-ти пин дава 11,50V и на бензин и на газ. 260E 4matic 1991год. Това нормално ли е?
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 22 август 2011 - 22:23

Не е съвсем нормално. Още повече и на двете горива да дава еднаква стойност.

Виж дали като завъртиш половин оборот обратно на часовника на шестограма във филтъра ще се промени стойността. И помни колко си завъртял.

Ако не се промени, значи е записала код за неизправност - колата ти е 91-ва, така че има памет за грешки.

От другата страна, пред акумулатора има една правоъгълна букса с капаче. Даваш контакт. Там на 1-ви и 3-ти пин можеш да четеш кодовете със светодиод - късото краче на 1-ви пин. Окъсяваш 1 и 3-ти пин за 3 сек и броиш миганията. Като спре да мига - пак окъсяваш 1-ви и 3-ти, но за 6 сек, да изтриеш грешката. за нов код, пак 3 секунди накъсо. И така, докато мигне само веднъж.

След това изключваш от контакт, палиш и след 30 сек. регулираш от шестограма.

Ако пък стойността се промени още с първото въртене - регулираш до около 7V на бензин, а на газ ако си доволен, не го пипай.
  • 0

#12 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 август 2011 - 09:20

Колега, не мога да открия шестограма.Дали са двата монтажни отстрани или в отвора трябва да търся нещо.Вкарвам шестограм вътре и не закача или е "замазан" или не е това. Маркирай моля те в прикачените снимки къде да го търся.На jpg.1 е стойността веднага след старт а на снимка jpg.2 е стойността 15 секунди по-късно и остава така на 11,60V.Между другото колата е с обикновенна газова, регулатор на оборотите и въртенето на всички газови врътки не променя нищо в стойността на уреда.Благодаря, предварително!

Прикачени файлове


  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#13 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 23 август 2011 - 16:09

В тая дупка по средата,бъркаш с дълъг шестограм 4мм.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 август 2011 - 16:38

Реглажния винт е шестограм 3мм. И за да го завъртиш - натискаш леко надолу. Но не много, че ще угасиш мотора.

4мм е на БРЦ изпарителите :)

Ако и на бензин не се регулира, значи имаш записан код за неизправност - трябва да прочетеш паметта - едва тогава ще почне да реагира.

Тествай прекъсвача на дросела и микро-ключето за принудителен празен ход.

Прикачени файлове


  • 0

#15 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 23 август 2011 - 18:34

Обърках човека с моите 4мм,ма ко беше по-настоятелен можеше и да го вкара. :yeah
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни