Механична инжекция
Started by dan4060 6ipa, 01 Jul 2011 - 07:39:55
58 replies to this topic
#31
Posted 19 September 2011 - 10:00
Ако зачетеш темата, ще видиш че работата с махането на резистора е дебела .
Вчера търсих инфо във WIS-а какво става като комутатора "види" безкрайно съпротивление на октан коректора при колите след 89-та, където има на октан коректорите пише "ЕЗЛ КАТ Механиш" и "ЕЗЛ КАТ Аутоматиш", но не можах да намеря. А съм сигурен че съм го чел, но там можеш да се загубиш понякога.
Може и да греша.
Интересното е, че в горе-цитираната тема, един пич споделя, че двете касакади резистори - r16 и r17 са свързани. R17 e една подобна каскада, до ЕКУ-то на КЕ-Джетроника, номерирана от 1-7.
На някои модели /или може би на всички/ КЕ-Джетроника има карти за управление на две горивни системи - с КАТ, и РУФ(без кат.), които се викат с различни каскади. За КАТ, коректора има един парт номер, а за РУФ има друг и общо взето съпротивленията в РУФ каскадата са по-малки.
Та той твърди, че комутатора дава макс. аванс на пложение 1 на R16(безкрайно съпротивление), само когато в R17 e сложена капачка за РУФ (оловен бензин 98). Има логика - щото хората са прецнили че ако го караш на безоловен, който тогава 90-те бил макс. 95 октана, повече аванс отколкото на 2400 не ти трябва. За да проверим дали е вярно, трябва да замерим със стробоскоп, какъв аванс дава при различните положения на октан кореткора.
За горенето на газта - скоростта и склонноста към детонация са две различни неща.
Октановото число е устойчивост на детонация - за газта тя е по-висока от на бензин. Т на самовъзпламеняване също е по-висока при газта - около 450градуса по Целзии, срещу само 220градуса за бензина.
НО скоростта на горене на газта е по-висока от на бензин. Затова перфектната крива за газ би изглеждала така - на празен ход и ниски обороти 5 градуса повече от бензин, средни обороти - колкото на бензин, високи обороти - 5 градуса по-малко отколкото на бензин.
Един вид в ниските обороти повече влияние има по-високото октаново число, а във високите - по-голямата скорост на горене. Лощото е, че всички аванс процесори, които се продават, просто добавят нещо над оригиналнат акрива. Има само един два, които позволяват да се задава индивидуално аванс или закъснение според оборотите.
Вчера търсих инфо във WIS-а какво става като комутатора "види" безкрайно съпротивление на октан коректора при колите след 89-та, където има на октан коректорите пише "ЕЗЛ КАТ Механиш" и "ЕЗЛ КАТ Аутоматиш", но не можах да намеря. А съм сигурен че съм го чел, но там можеш да се загубиш понякога.
Може и да греша.
Интересното е, че в горе-цитираната тема, един пич споделя, че двете касакади резистори - r16 и r17 са свързани. R17 e една подобна каскада, до ЕКУ-то на КЕ-Джетроника, номерирана от 1-7.
На някои модели /или може би на всички/ КЕ-Джетроника има карти за управление на две горивни системи - с КАТ, и РУФ(без кат.), които се викат с различни каскади. За КАТ, коректора има един парт номер, а за РУФ има друг и общо взето съпротивленията в РУФ каскадата са по-малки.
Та той твърди, че комутатора дава макс. аванс на пложение 1 на R16(безкрайно съпротивление), само когато в R17 e сложена капачка за РУФ (оловен бензин 98). Има логика - щото хората са прецнили че ако го караш на безоловен, който тогава 90-те бил макс. 95 октана, повече аванс отколкото на 2400 не ти трябва. За да проверим дали е вярно, трябва да замерим със стробоскоп, какъв аванс дава при различните положения на октан кореткора.
За горенето на газта - скоростта и склонноста към детонация са две различни неща.
Октановото число е устойчивост на детонация - за газта тя е по-висока от на бензин. Т на самовъзпламеняване също е по-висока при газта - около 450градуса по Целзии, срещу само 220градуса за бензина.
НО скоростта на горене на газта е по-висока от на бензин. Затова перфектната крива за газ би изглеждала така - на празен ход и ниски обороти 5 градуса повече от бензин, средни обороти - колкото на бензин, високи обороти - 5 градуса по-малко отколкото на бензин.
Един вид в ниските обороти повече влияние има по-високото октаново число, а във високите - по-голямата скорост на горене. Лощото е, че всички аванс процесори, които се продават, просто добавят нещо над оригиналнат акрива. Има само един два, които позволяват да се задава индивидуално аванс или закъснение според оборотите.
#32
Posted 19 September 2011 - 10:11
Гледах такива където се програмират,на какви обороти ,какво да е предварението.Мисля бяха на DEK.Ако зачетеш темата, ще видиш че работата с махането на резистора е дебела .
Вчера търсих инфо във WIS-а какво става като комутатора "види" безкрайно съпротивление на октан коректора при колите след 89-та, където има на октан коректорите пише "ЕЗЛ КАТ Механиш" и "ЕЗЛ КАТ Аутоматиш", но не можах да намеря. А съм сигурен че съм го чел, но там можеш да се загубиш понякога.
Може и да греша.
Интересното е, че в горе-цитираната тема, един пич споделя, че двете касакади резистори - r16 и r17 са свързани. R17 e една подобна каскада, до ЕКУ-то на КЕ-Джетроника, номерирана от 1-7.
На някои модели /или може би на всички/ КЕ-Джетроника има карти за управление на две горивни системи - с КАТ, и РУФ(без кат.), които се викат с различни каскади. За КАТ, коректора има един парт номер, а за РУФ има друг и общо взето съпротивленията в РУФ каскадата са по-малки.
Та той твърди, че комутатора дава макс. аванс на пложение 1 на R16(безкрайно съпротивление), само когато в R17 e сложена капачка за РУФ (оловен бензин 98). Има логика - щото хората са прецнили че ако го караш на безоловен, който тогава 90-те бил макс. 95 октана, повече аванс отколкото на 2400 не ти трябва. За да проверим дали е вярно, трябва да замерим със стробоскоп, какъв аванс дава при различните положения на октан кореткора.
За горенето на газта - скоростта и склонноста към детонация са две различни неща.
Октановото число е устойчивост на детонация - за газта тя е по-висока от на бензин. Т на самовъзпламеняване също е по-висока при газта - около 450градуса по Целзии, срещу само 220градуса за бензина.
НО скоростта на горене на газта е по-висока от на бензин. Затова перфектната крива за газ би изглеждала така - на празен ход и ниски обороти 5 градуса повече от бензин, средни обороти - колкото на бензин, високи обороти - 5 градуса по-малко отколкото на бензин.
Един вид в ниските обороти повече влияние има по-високото октаново число, а във високите - по-голямата скорост на горене. Лощото е, че всички аванс процесори, които се продават, просто добавят нещо над оригиналнат акрива. Има само един два, които позволяват да се задава индивидуално аванс или закъснение според оборотите.
Никога не оставям магарето си в калта.
#33
Posted 19 September 2011 - 10:16
Ей сега се зачетох пак в темата и открих интересен линк.
Там някой е мерил аванса на различни мотори, при различни положения на октан коректора.
http://www.wurm-onli...tecker/test.htm
mU - mit Unterdruck - с вакум
oU - ohne Unterdruck - без вакум
В дъното на табличката са мерили един 230 с механични скорости, като моя, със съответния октан коректор.
Четвъртата колонка отзад напред е аванса при 3200 оборота, с вакум/без вакум.
С вакум дава макс. 40 градуса на всички положения, но без вакум (натоварен мотор) има най-голям ъгъл на предварение на положение S - около 24 градуса.
На 1 и 2, които са празни, тоест безкрайно съпртовление, дава колкото на N, около 17.5 градуса.
EDIT: Един приятел сега търси такъв аванс процесор. Ще му кажа да потърси ДЕК, че той се беше насочил към AEB, но нещо на местно ниво представителят им не е много активен.
Там някой е мерил аванса на различни мотори, при различни положения на октан коректора.
http://www.wurm-onli...tecker/test.htm
mU - mit Unterdruck - с вакум
oU - ohne Unterdruck - без вакум
В дъното на табличката са мерили един 230 с механични скорости, като моя, със съответния октан коректор.
Четвъртата колонка отзад напред е аванса при 3200 оборота, с вакум/без вакум.
С вакум дава макс. 40 градуса на всички положения, но без вакум (натоварен мотор) има най-голям ъгъл на предварение на положение S - около 24 градуса.
На 1 и 2, които са празни, тоест безкрайно съпртовление, дава колкото на N, около 17.5 градуса.
EDIT: Един приятел сега търси такъв аванс процесор. Ще му кажа да потърси ДЕК, че той се беше насочил към AEB, но нещо на местно ниво представителят им не е много активен.
#34
Posted 28 September 2011 - 09:25
Колеги, кажете ми моля ви според вас моят октан коректор в каква позиция трябва да бъде при положение,че само паля на бензин да поработи 10на минути и след това карам на газ? Коректора е EZL-KAT с няколко положения 1,2,3,S,5,N,7 в момента според мен е на 5 ако е горният зъб мярката. Колата е 260Е автомат 1991. И как се коригира евентуално вади се и се слага в новата позиция или само се върти? Благодаря предварително!
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#35
Posted 28 September 2011 - 10:11
Вади се, но не напълно, завърта се леко, и се натикса отново.
Показалеца е горното ръбче, боядисано в бяло.
На позиция 1 трябва да има най-голяма аванс, после е позиция S.
5 е горе-долу колкото между две и три.
Погледни табличката от линка. Скролваш настрани - последните колонки са различните октан кортектори, и авансите измерени на различните положения.
Показалеца е горното ръбче, боядисано в бяло.
На позиция 1 трябва да има най-голяма аванс, после е позиция S.
5 е горе-долу колкото между две и три.
Погледни табличката от линка. Скролваш настрани - последните колонки са различните октан кортектори, и авансите измерени на различните положения.
#36
Posted 28 September 2011 - 10:22
А на коя позиция трябва да го сложа все пак?
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#37
Posted 29 September 2011 - 17:10
Колко да е предварението с други думи? И трябва ли да въртя пак шестограма 3мм в филтъра?А на коя позиция трябва да го сложа все пак?
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#38
Posted 30 September 2011 - 20:02
На 1 или на S.
Няма нужда да коригираш сместа.
Няма нужда да коригираш сместа.
#39
Posted 30 September 2011 - 20:38
OK от утре сме на 1. Караме 2-3 дни и ще пиша за резултата.Благодаря много!
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#40
Posted 09 October 2011 - 17:55
Колеги,ще се позабавя с отговора. Ремонтирах изпарителя /мембрани,счупена игла,рязани пружини, изтървали болтове на изпарителя, май стъпков мотор за почистване и т.н./ майстора беше бесен за такава подигравка/ама я хареса много колата иска да я купува /. А аз полудях за отношението на някой некадърник към такова бижу!!!Ще пиша обезателно! Бъдете живи и здрави!!!И
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#41
Posted 09 October 2011 - 20:24
Колега,
Каква марка е изпарителят? Изглежда е претърпял много премеждия.
Каква марка е изпарителят? Изглежда е претърпял много премеждия.
#42
Posted 10 October 2011 - 13:22
Lovato обикновен.Само се замислям дали това че не работи добре на бензин може да е от дълго каране на газ/предната ми кола беше така/.Когато купих мерцедеса и сложих добавка на петрол и 96 бензин и си беше ок.Мисля да опитам пак така преди почистването на стъпковият мотор/което ми е за четвъртък или петък/.Не иска да държи обороти пък сега.Направо съм в безтегловност вече...Ще пиша.
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#43
Posted 15 November 2011 - 15:17
Развръзката: Сложих за 20 кинта 96бензин и добавка на петрол за 20литра бензин. После да позагрее и ГАЗ!!! Като и побеля "дупето" работи като нова на бензин... Газта май ще да е "приличен" разхода 12-14 при 90-110км/ч извън града при много силен вятър. На S положение на октан-коректора се чувства много по-добре дзверо. Благодаря на всички,които помогнаха!
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#44
Posted 05 March 2012 - 20:47
Колеги, ново 20! Зад акумулатора има още едно EZL-KAT на позиция 1 и запечатано с пломба, като водомер. На нея пише МВ. Та, като единия EZL-KAT/ е на позиция S, този пред бушоните/ а другия зад акумулатора е на 1 има ли конфликт на "интереси" според вас?
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
#45
Posted 08 March 2012 - 18:24
Имате ли идеи дали и двата трябва да са на една и съща позиция?Колеги, ново 20! Зад акумулатора има още едно EZL-KAT на позиция 1 и запечатано с пломба, като водомер. На нея пише МВ. Та, като единия EZL-KAT/ е на позиция S, този пред бушоните/ а другия зад акумулатора е на 1 има ли конфликт на "интереси" според вас?
Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users