![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Вчера търсих инфо във WIS-а какво става като комутатора "види" безкрайно съпротивление на октан коректора при колите след 89-та, където има на октан коректорите пише "ЕЗЛ КАТ Механиш" и "ЕЗЛ КАТ Аутоматиш", но не можах да намеря. А съм сигурен че съм го чел, но там можеш да се загубиш понякога.
Може и да греша.
Интересното е, че в горе-цитираната тема, един пич споделя, че двете касакади резистори - r16 и r17 са свързани. R17 e една подобна каскада, до ЕКУ-то на КЕ-Джетроника, номерирана от 1-7.
На някои модели /или може би на всички/ КЕ-Джетроника има карти за управление на две горивни системи - с КАТ, и РУФ(без кат.), които се викат с различни каскади. За КАТ, коректора има един парт номер, а за РУФ има друг и общо взето съпротивленията в РУФ каскадата са по-малки.
Та той твърди, че комутатора дава макс. аванс на пложение 1 на R16(безкрайно съпротивление), само когато в R17 e сложена капачка за РУФ (оловен бензин 98). Има логика - щото хората са прецнили че ако го караш на безоловен, който тогава 90-те бил макс. 95 октана, повече аванс отколкото на 2400 не ти трябва. За да проверим дали е вярно, трябва да замерим със стробоскоп, какъв аванс дава при различните положения на октан кореткора.
За горенето на газта - скоростта и склонноста към детонация са две различни неща.
Октановото число е устойчивост на детонация - за газта тя е по-висока от на бензин. Т на самовъзпламеняване също е по-висока при газта - около 450градуса по Целзии, срещу само 220градуса за бензина.
НО скоростта на горене на газта е по-висока от на бензин. Затова перфектната крива за газ би изглеждала така - на празен ход и ниски обороти 5 градуса повече от бензин, средни обороти - колкото на бензин, високи обороти - 5 градуса по-малко отколкото на бензин.
Един вид в ниските обороти повече влияние има по-високото октаново число, а във високите - по-голямата скорост на горене. Лощото е, че всички аванс процесори, които се продават, просто добавят нещо над оригиналнат акрива. Има само един два, които позволяват да се задава индивидуално аванс или закъснение според оборотите.