Най-добрите летни гумиЕдан интересна статия за гумите и оценки за тях
Започната от hammer^BaTe, 25 апр 2011 - 14:30:57
43 мнения по тази тема
#1
Публикувано 25 април 2011 - 14:30
Предвид климатичните условия в нашата страна, типовете гуми, с които българинът трябва да кара, са два - зимни и летни. Съществуват и т.нар. всесезонни, но по отношение на безопасност те са непрепоръчителни, а покупката им е оправдана единствено от финансова гледна точка.
Дойде времето, когато е необходимо да сменим зимните гуми с летни
На много от водачите на моторни превозни средства им предстои покупка на нови летни гуми и точно поради тази причина решихме да ви представим тест, който показва силните и слаби страни на 15 модела. Изследването е направено от немската организация ADAC, на която, специално за подобен вид тестове, може да се вярва.
Независимо от марката, лятната гума е хубаво да се помпа с азот
Така се елиминират температурни разлики, което е един от основнтите фактори за безопасно шофиране през лятото. Много важни са т.нар. “шарка” на гумата и “каналите”. Последните трябва да са изразени и разположени така, че да могат да отвеждат максимално бързо водата настрани. Точно поради тази причина
напоследък се налага и V-образната шарка
Каучуковото покритие обаче има най-голямо значение за качеството на гумата. Заради това е хубаво
преди покупка на гуми да проверите техния DOT
Това съкращение показва седмица и година, в която е произведен продуктът. Трябва да се знае, че колкото “по-пресни” са гумите, толкова по-добре. Но и това не е всичко. В повечето случаи гуми със сходна шарка и произведени по едно и също време, но от различна марка, не дават еднакви резултати.
Комплексът от гореизброените фактори прави една гума препоръчителна или непреоръчителна. Интересен е фактът, че
не винаги по-скъпите предложения на пазара са по-удачни
въпреки че такава зависимост определено има. Спряхме се именно на теста за летни гуми на ADAC, тъй като петнайсетте модела гуми са изпробвани върху автомобил Skoda Oktavia и са с размер 195/65 R15, което според нас е един от най-популярните размери в родния автомобилен парк. Нито един от 15-те модела не получава максималния брой звезди и прословутия израз “зеер гуд”.
Гумите са тествани на сух асфалт и на мокра настилка
При съставянето на общата оценка специалистите залагат много на изравняването на различните качества на гумата. Идеята е, че тя трябва да има добри показатели и на сухо, и на мокро, да не се износва бързо и да не влияе отрицателно на разхода на гориво. Иначе водачът би имал много малка полза, ако една гума спира идеално на сух асфалт, но на мокра настилка има опасно дълъг спирачен път. За да не влияе обаче един фактор прекалено негативно на дадена гума, се използват посочените в таблица 2 гранични оценки в отделните категории.
Vredestein Sportrac 3 е гумата, която получава най-висока оценка. Още три модела са определени от специалистите като “Силно препоръчителни”. Това са Bridgestone Ecopia EP 150, Nokian V и Maloya Lugano. Цената им в България варира в диапазона от 119 до 129 лева за брой, така че спокойно може да се определи като сходна. Най-скъпа от гумите в теста е Dunlop SP Sport Fastresponse, която се предлага на цена от 140 лева, в класацията заема шесто място, но и тя е определена като силно препоръчителна. Continental ContiPremium Contact 2 и Semperit Speed-Life са другите два силно препоръчителни модела.
Table.jpg 326,14K 79 Брой сваляния
Източник и таблица
Дойде времето, когато е необходимо да сменим зимните гуми с летни
На много от водачите на моторни превозни средства им предстои покупка на нови летни гуми и точно поради тази причина решихме да ви представим тест, който показва силните и слаби страни на 15 модела. Изследването е направено от немската организация ADAC, на която, специално за подобен вид тестове, може да се вярва.
Независимо от марката, лятната гума е хубаво да се помпа с азот
Така се елиминират температурни разлики, което е един от основнтите фактори за безопасно шофиране през лятото. Много важни са т.нар. “шарка” на гумата и “каналите”. Последните трябва да са изразени и разположени така, че да могат да отвеждат максимално бързо водата настрани. Точно поради тази причина
напоследък се налага и V-образната шарка
Каучуковото покритие обаче има най-голямо значение за качеството на гумата. Заради това е хубаво
преди покупка на гуми да проверите техния DOT
Това съкращение показва седмица и година, в която е произведен продуктът. Трябва да се знае, че колкото “по-пресни” са гумите, толкова по-добре. Но и това не е всичко. В повечето случаи гуми със сходна шарка и произведени по едно и също време, но от различна марка, не дават еднакви резултати.
Комплексът от гореизброените фактори прави една гума препоръчителна или непреоръчителна. Интересен е фактът, че
не винаги по-скъпите предложения на пазара са по-удачни
въпреки че такава зависимост определено има. Спряхме се именно на теста за летни гуми на ADAC, тъй като петнайсетте модела гуми са изпробвани върху автомобил Skoda Oktavia и са с размер 195/65 R15, което според нас е един от най-популярните размери в родния автомобилен парк. Нито един от 15-те модела не получава максималния брой звезди и прословутия израз “зеер гуд”.
Гумите са тествани на сух асфалт и на мокра настилка
При съставянето на общата оценка специалистите залагат много на изравняването на различните качества на гумата. Идеята е, че тя трябва да има добри показатели и на сухо, и на мокро, да не се износва бързо и да не влияе отрицателно на разхода на гориво. Иначе водачът би имал много малка полза, ако една гума спира идеално на сух асфалт, но на мокра настилка има опасно дълъг спирачен път. За да не влияе обаче един фактор прекалено негативно на дадена гума, се използват посочените в таблица 2 гранични оценки в отделните категории.
Vredestein Sportrac 3 е гумата, която получава най-висока оценка. Още три модела са определени от специалистите като “Силно препоръчителни”. Това са Bridgestone Ecopia EP 150, Nokian V и Maloya Lugano. Цената им в България варира в диапазона от 119 до 129 лева за брой, така че спокойно може да се определи като сходна. Най-скъпа от гумите в теста е Dunlop SP Sport Fastresponse, която се предлага на цена от 140 лева, в класацията заема шесто място, но и тя е определена като силно препоръчителна. Continental ContiPremium Contact 2 и Semperit Speed-Life са другите два силно препоръчителни модела.
Table.jpg 326,14K 79 Брой сваляния
Източник и таблица
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#2
Публикувано 25 април 2011 - 15:59
Ще ме извинявате ма по-голяма тъпотия не бях чел през живота си... тотална глупост.. по добре я махни преди някой да е повярвал и да земе да използва тая статия за стандарт.
Малко ми напомня на "как да задоволиме мъжа си" в списание за жената ...писано от жена... та и тва е писано от явно абсолютни малоумници или пишман професори в областа.
единственото смислено в цялата драсканица отгоре е : "преди покупка на гуми да проверите техния DOT"
Малко ми напомня на "как да задоволиме мъжа си" в списание за жената ...писано от жена... та и тва е писано от явно абсолютни малоумници или пишман професори в областа.
единственото смислено в цялата драсканица отгоре е : "преди покупка на гуми да проверите техния DOT"
#3
Публикувано 25 април 2011 - 17:00
Според мен най-купуваната гума е марка "втора употреба"!
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#4
Публикувано 25 април 2011 - 17:31
Добре де...ама обоснови се..Ще ме извинявате ма по-голяма тъпотия не бях чел през живота си... тотална глупост.. по добре я махни преди някой да е повярвал и да земе да използва тая статия за стандарт.
Малко ми напомня на "как да задоволиме мъжа си" в списание за жената ...писано от жена... та и тва е писано от явно абсолютни малоумници или пишман професори в областа.
единственото смислено в цялата драсканица отгоре е : "преди покупка на гуми да проверите техния DOT"
всеки може да каже-това е глупост и не е вярно-обаче-в спора се ражда истината-а аз съм готов да поспоря-не за марките гуми-а за другите фактори..
и за шарките съм съгласен...и за ДОТа,,,и за "всесезонната "глупост,,,и за много неща...
та така де-лошо няма да отричаме нещо ,но когато го подковем с факти или поне със разсъждения-става достъпно и за другите-а иначе ,,,нищо-геврек.
Поздрави
#5
Публикувано 25 април 2011 - 17:53
Аз съм с летни Сontinental ContiPremiumContact 2 размер (225/60/16) за моята кола и съм доволен, карам ги вече 2ри сезон и съм много доволен. Наистина са препоръчителни и се държат добре на пътя.
#6
Публикувано 25 април 2011 - 18:09
Ще ме извинявате ма по-голяма тъпотия не бях чел през живота си... тотална глупост.. по добре я махни преди някой да е повярвал и да земе да използва тая статия за стандарт.
Малко ми напомня на "как да задоволиме мъжа си" в списание за жената ...писано от жена... та и тва е писано от явно абсолютни малоумници или пишман професори в областа.
единственото смислено в цялата драсканица отгоре е : "преди покупка на гуми да проверите техния DOT"
Колега я кажи защо според теб е пълна простотия и кое е по точно пълна простотия от по горе написаното?
Поздрави
By Batev
#7
Публикувано 25 април 2011 - 18:28
голям минус за дунлоп спорт , супер кофти гума
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#8
Публикувано 25 април 2011 - 19:03
Независимо от марката, лятната гума е хубаво да се помпа с азот
- първата абсолютна простотия. Азота се слага на съзтезателни автомобили - да, обаче незнам дали сте забелязали преди съзтезание гумите седят в едни обвивки, а именно тези гуми се държат първо изкуствено в някаква температура, която после се подържа по време на състезанието. Вие на вашия автомобил да сложите азот е пълна глупсот и грешка. Зашо ? Ами :
- да кажеме авмоболила заводстко е сложен най-примерно 2.3 на 2.2. Карате си градско с 60-70 на 2.3 и сте ок. Ма стъпвате на магистралата и качвате на 150-160.. и от топлината и загряването гумите ви стават на 2.5 на 2.4 и сте си екстра. Колата стабилна на високата скорост всичко ток и жица. С азота си киснете на 2.3 и се люлеете като пиян циганин. АКо искате си слагайте азот ..и ходете си го допомпвайте преди всяко патуване и псоле си го изпускайте. Въпрос на личен избор...
Азота е абсолютна ненужна изгъзица и незнам защо го пробутват на хората и ги лъжат колко било по-добре.. по добре ма не...
Идеята е, че тя трябва да има добри показатели и на сухо, и на мокро, да не се износва бързо и да не влияе отрицателно на разхода на гориво
-Втората колосална простотия. Гумата не трябвала да се износва бързо.. ми земете си видинки ..вижте на ладите са на по 20+ годинки и грайфера не е мръднал... гумите по всички държави с остановени закони и правила се карат по 2 сезона... и грайфера да не мръднал се изфърлят (и идват обикновенно в България и някои им се радва и си мисли ,1е е на далавера гуми с много грайфер и на малко пари)... хубавите гуми се износват нормално...няма бързо и бавно износване.. или се износват нормално или са 3-то разрядно боклуци които бързо се опичат и си остават вечно млади.
-Третата колосална простотия - занимават хората и им наслагват че гумата влияе на разхода на горивото... повярвайте ми шарката влияе ..толкова ,че да пиете едно кафе от 20ст. веднъж на месец зарад разход спестен от гумите
Много важни са т.нар. “шарка” на гумата и “каналите”. ........ Точно поради тази причина напоследък се налага и V-образната шарка
-4 простотия - V образните шарки са доста остарял концепт... в моемнта се залага на несиметричните шарки и посоковите гуми.
петнайсетте модела гуми са изпробвани върху автомобил Skoda Oktavia
-5 простотия - никога като се изпробват гуми ..не трябва да се прави на един автомобил. За тестване се взимат 4-5 автомобила с различен клас и тегло. Аз сами съм доказателство на тази теза защото съм имал удоволствито да карам един и същ модел гуми на мерцедеса ми и на ситроена ми ..и поведението и спирането е доста различно на 2-та автомобила. Ако ги карах само на мерцедеса не бих ги препоръчал на никой ..а на ситроена бих казал да си ги зимат хората най-смело..
Съгласен съм с това ,че е препоръчително да се кара с 2 комплекта гуми -летни/зимни. Съгласен съм с това, че като се купува гума е добре да се гледа дота, въпреки ,че напоследък толкова го вглабиха на хората ,че гума на 6-7 месеца им се вижда стара , което е епохална глупст отново.
Като цяло съм и доста силно против тези тестове... давам пример за Ауто Билд с техните тестове, които всеки път ме карат да смея и да плача едновременно... но все пак едва ли някой ги зима на сериозно тях вече особено след дивите реклами и 100001 статии колко велика и хубава кола е Дачия и как е силен конкурент на голф 5,6 и тн... общо взето които си плати той бива препоръчан... а тука в работилницита бащата се сцепва да поправя и да слуша реването на хората от така "препоръчваните гуми".
А сега виждам в статията, че биват препоръчвани на хората да си взимат Малоя.. тука се прекръствам и свършвам с разказа.
- първата абсолютна простотия. Азота се слага на съзтезателни автомобили - да, обаче незнам дали сте забелязали преди съзтезание гумите седят в едни обвивки, а именно тези гуми се държат първо изкуствено в някаква температура, която после се подържа по време на състезанието. Вие на вашия автомобил да сложите азот е пълна глупсот и грешка. Зашо ? Ами :
- да кажеме авмоболила заводстко е сложен най-примерно 2.3 на 2.2. Карате си градско с 60-70 на 2.3 и сте ок. Ма стъпвате на магистралата и качвате на 150-160.. и от топлината и загряването гумите ви стават на 2.5 на 2.4 и сте си екстра. Колата стабилна на високата скорост всичко ток и жица. С азота си киснете на 2.3 и се люлеете като пиян циганин. АКо искате си слагайте азот ..и ходете си го допомпвайте преди всяко патуване и псоле си го изпускайте. Въпрос на личен избор...
Азота е абсолютна ненужна изгъзица и незнам защо го пробутват на хората и ги лъжат колко било по-добре.. по добре ма не...
Идеята е, че тя трябва да има добри показатели и на сухо, и на мокро, да не се износва бързо и да не влияе отрицателно на разхода на гориво
-Втората колосална простотия. Гумата не трябвала да се износва бързо.. ми земете си видинки ..вижте на ладите са на по 20+ годинки и грайфера не е мръднал... гумите по всички държави с остановени закони и правила се карат по 2 сезона... и грайфера да не мръднал се изфърлят (и идват обикновенно в България и някои им се радва и си мисли ,1е е на далавера гуми с много грайфер и на малко пари)... хубавите гуми се износват нормално...няма бързо и бавно износване.. или се износват нормално или са 3-то разрядно боклуци които бързо се опичат и си остават вечно млади.
-Третата колосална простотия - занимават хората и им наслагват че гумата влияе на разхода на горивото... повярвайте ми шарката влияе ..толкова ,че да пиете едно кафе от 20ст. веднъж на месец зарад разход спестен от гумите
Много важни са т.нар. “шарка” на гумата и “каналите”. ........ Точно поради тази причина напоследък се налага и V-образната шарка
-4 простотия - V образните шарки са доста остарял концепт... в моемнта се залага на несиметричните шарки и посоковите гуми.
петнайсетте модела гуми са изпробвани върху автомобил Skoda Oktavia
-5 простотия - никога като се изпробват гуми ..не трябва да се прави на един автомобил. За тестване се взимат 4-5 автомобила с различен клас и тегло. Аз сами съм доказателство на тази теза защото съм имал удоволствито да карам един и същ модел гуми на мерцедеса ми и на ситроена ми ..и поведението и спирането е доста различно на 2-та автомобила. Ако ги карах само на мерцедеса не бих ги препоръчал на никой ..а на ситроена бих казал да си ги зимат хората най-смело..
Съгласен съм с това ,че е препоръчително да се кара с 2 комплекта гуми -летни/зимни. Съгласен съм с това, че като се купува гума е добре да се гледа дота, въпреки ,че напоследък толкова го вглабиха на хората ,че гума на 6-7 месеца им се вижда стара , което е епохална глупст отново.
Като цяло съм и доста силно против тези тестове... давам пример за Ауто Билд с техните тестове, които всеки път ме карат да смея и да плача едновременно... но все пак едва ли някой ги зима на сериозно тях вече особено след дивите реклами и 100001 статии колко велика и хубава кола е Дачия и как е силен конкурент на голф 5,6 и тн... общо взето които си плати той бива препоръчан... а тука в работилницита бащата се сцепва да поправя и да слуша реването на хората от така "препоръчваните гуми".
А сега виждам в статията, че биват препоръчвани на хората да си взимат Малоя.. тука се прекръствам и свършвам с разказа.
#9
Публикувано 25 април 2011 - 19:16
Благодаря !
By Batev
#10
Публикувано 25 април 2011 - 19:55
А статията я видях в Мобиле-то и бих казал, че според мен класацията си е добра. Истината е, че точно една определена гума от дадена марка е супер и всички останали модели са пълен боклук и тук това е интересното, че хората казват точно кой е модела! А що се отнася за гумите Малоя-аз мога да кажа само хубави неща! Въпрос на вкус.................
#11
Публикувано 25 април 2011 - 20:22
-Третата колосална простотия - занимават хората и им наслагват че гумата влияе на разхода на горивото... повярвайте ми шарката влияе ..толкова ,че да пиете едно кафе от 20ст. веднъж на месец зарад разход спестен от гумите
Много важни са т.нар. “шарка” на гумата и “каналите”. ........ Точно поради тази причина напоследък се налага и V-образната шарка
-4 простотия - V образните шарки са доста остарял концепт... в моемнта се залага на несиметричните шарки и посоковите гуми.
За разхода на гориво не си много прав, при един и същ размер гуми на мен разликата в разхода ми е около 2 литра на 100км. и мога да кажа че с така наречената V-образната шарка разхода е по висок, колата по нестабилна и лично аз не я предпочитам, прав си за симетричните и посокови гуми че са по добри. Всичко това го казвам от опит.
#12
Публикувано 25 април 2011 - 22:13
Гледах го и аз този тест,като си избирах гуми сега за лятото.Четох тук,там и накрая реших Uniroyal RainExpert.Имаше доста добри отзиви за нея и по чуждестранните сайтове.DОТ е 2011 и нали се занимавам с гуми за мен си бяха на добра цена.Koлеги,само да добавя,че гумата на вода е невероятна(висока защита срещу аквапланинг и спира много добре)
#13
Публикувано 25 април 2011 - 22:55
Колкото и да е трудно да се повярва, това е най-добрата гума, с която някога съм карал!
http://ssl.delti.com...=153&sowigan=So
То зависи и много от колата. Горната съм я тествал на БМВ, което е доста първична кола. В момента съм с едни ужасни Мишлени, дето влачи дупата CLK-то на всеки завой. Водят я страхотна гума, но на мен лично не ми допада.
Другата велика гума, която съм карал е Dunlop Sport 2000, но съм я карал на малка кола. Държеше се невероятно. Не бих я купил за Мерца, много ме е страх от аквапланинг.
Засега съм доволен и от Firenza гумите, спират страхотно, не недозавива, страхотно поведение на вода, да видим как ще са в края на сезона, но имам добро предчувствие за тях.
Напълно съгласен със Skull за всичко. Само за V-шарката съм малко на кантар. По-шумни са, но на вода са незаменими.
http://ssl.delti.com...=153&sowigan=So
То зависи и много от колата. Горната съм я тествал на БМВ, което е доста първична кола. В момента съм с едни ужасни Мишлени, дето влачи дупата CLK-то на всеки завой. Водят я страхотна гума, но на мен лично не ми допада.
Другата велика гума, която съм карал е Dunlop Sport 2000, но съм я карал на малка кола. Държеше се невероятно. Не бих я купил за Мерца, много ме е страх от аквапланинг.
Засега съм доволен и от Firenza гумите, спират страхотно, не недозавива, страхотно поведение на вода, да видим как ще са в края на сезона, но имам добро предчувствие за тях.
Напълно съгласен със Skull за всичко. Само за V-шарката съм малко на кантар. По-шумни са, но на вода са незаменими.
#14
Публикувано 26 април 2011 - 09:45
Да дам и аз моя принос в спора, използвайки поста на колегата Skull. По ред на номерата:Независимо от марката, лятната гума е хубаво да се помпа с азот
- първата абсолютна простотия. Азота се слага на съзтезателни автомобили - да, обаче незнам дали сте забелязали преди съзтезание гумите седят в едни обвивки, а именно тези гуми се държат първо изкуствено в някаква температура, която после се подържа по време на състезанието. Вие на вашия автомобил да сложите азот е пълна глупсот и грешка.
Идеята е, че тя трябва да има добри показатели и на сухо, и на мокро, да не се износва бързо и да не влияе отрицателно на разхода на гориво
-Втората колосална простотия. Гумата не трябвала да се износва бързо.. ми земете си видинки ...
Много важни са т.нар. “шарка” на гумата и “каналите”. ........ Точно поради тази причина напоследък се налага и V-образната шарка
-4 простотия - V образните шарки са доста остарял концепт... в моемнта се залага на несиметричните шарки и посоковите гуми.
петнайсетте модела гуми са изпробвани върху автомобил Skoda Oktavia
-5 простотия - никога като се изпробват гуми ..не трябва да се прави на един автомобил. За тестване се взимат 4-5 автомобила с различен клас и тегло.
Съгласен съм с това ,че е препоръчително да се кара с 2 комплекта гуми -летни/зимни. Съгласен съм с това, че като се купува гума е добре да се гледа дота, въпреки ,че напоследък толкова го вглабиха на хората ,че гума на 6-7 месеца им се вижда стара , което е епохална глупст отново.
А сега виждам в статията, че биват препоръчвани на хората да си взимат Малоя.. тука се прекръствам и свършвам с разказа.
- Азота - в някои моторни спортове се използва, в други напълно се отрича. Мото ГП гумите са с въздух, ако забелязвате преди старта колко са меки задните гуми, почти на джанти стоят на старта, а след старта доста бързо влизат в оптимална температура и форма. Въздуха, с който си помпим гумите е 78% азот, което аз лично намирам за достатъчно и не помпам със 100% азот. Много е важно да се има предвид случая с магистралата, както е описал колегата.
- В тия статии никой няма предвид гумата да издържа петилетка. Ваярно, че хубавата високоскоростна гума лепи колата за асфалта, ама удоволствието е кратко и доста скъпо. Все пак статиите са ореантирани към средно статистически хора, които не се състезават и приоритета им е безопастност на разумна цена, а не висока скорост. Така че тук не се съгласявам с колегата. Дори и по състезаният издръжливостта на гумите е фактор при избора.
- Шарката тип V е доста популярна в моторните спортове на асфалт при наличие на вода, за разлика от асиметричните гуми, сигурно има защо. Тук не съм съгласен с колегата:
- Тестовете на гумите се провеждат на автомобил от класа за който са предназначени. За 205/55/16 тестовете не са на Шкода Октавия, ами на Суперб. За да се видят ясно разликите в поведението на един размер гуми, не само трябва да се тестват на еднакви автомобили, ами и на един и същ автомобил. Всеки, окойто очаква, тестваните гуми да имат същото поведение на Смарт ще остане разочарован. Точно за това ADAC провежда тестове на различни размери гуми с различни автомобили.
- Периода в който гумата има приблизително еднакви характеристики с току що произведена е околко 3 години, ще се опитам да намеря филмчето с изследванията. След това характеристиките драстично се влошават с времето, да не говорим при употреба, особенно спирачните. Разбира се, като си даваме трудно изкараните парички искаме да получим нещо състоятелно, а не гума която до година трябва пак да сменяме и аз бих искал гумата да е на 1-2 месеца максимум.
Като резултат от моето проучване, аз съм се спрял на Vrederstain SportTrack 3 за моя автомобил. Тази седмица ще се преобуя и ще споделя ...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Публикувано 26 април 2011 - 10:04
DОТ е 2011 и нали се занимавам с гуми за мен си бяха на добра цена.
Колега я ни светни как така са с ДОТ 2011 като сега сме 18-та седмица?
ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН - ПРОДАЖБА, МОНТАЖ И НАСТРОЙКА ОТ МАКС ГАЗ
http://maxgas-bg.com/
бул. Асен Йорданов 17
+359 878 14 14 60
http://maxgas-bg.com/
бул. Асен Йорданов 17
+359 878 14 14 60
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни