Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Застрахователите изземват закона!!!!Или някой им позволява да тормозят хората!


  • Please log in to reply
55 мнения по тази тема

#1 D-R. VO

D-R. VO

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 137 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:ЛОВ
    ОФРОУД - МАЛКО
  • Автомобил:
    СУБАРУ АУТБЕК Н6 2006г.
    124 - 260Е 4MATIC 1989г замина за Молдова
    ГАЗ-69 1972 - втора регистрация

Публикувано 16 април 2011 - 14:06

Случая е следния. Моя позната, която наскоро загуби съпруга си и в момента не ползва колата си по ред причини, получи писмо от някаква асоциация на застрахователите, която я заплашва, че ако не склочи гражданска отговорност щели да предприемат мерки. Тоест да уведомят властите,че тя няма такава. Даже се позоваваха на някакакъв член от законодателството. Колата не била официално спряна от движение и видиш ли въпреки, че не е мръднала от мястото си 1 година то пак трябва да е с гражданска. Изумен съм и питам някой от колегите от форума ако е по-наясно със тези заплашителни писма, тяхната законност и възможните последствия за нас като поданици на страната нека да сподели. С уважение - D-R. VO
  • 0
MB-моето бъдеще!?

#2 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 16 април 2011 - 14:41

Явно има такъв закон , на мене ми казаха , че гражданската застраховка е ЗАДЪЛЖИТЕЛА , което означава , че колата ти може да стой в гаража и 5 години и ти си задължен да плащаш ГО.
Поредния абсурд е , че вече и при неплатени фишове и актове , полицая може на място да ти вземе книжката . Този абсурд го видях с очите си в Плевен.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#3 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 16 април 2011 - 14:56

И аз съм на този хал...Дойде ми писмо за мотора,които не се кара зимата,а миналата година ГО изтече Октомври месец.Уведомиха ме че ако не си направя годишна ГО ,ще ми го спрът от движение и глоба 400-600лв.Незнам колко е законно,но ще ни принудят да ходим с колелета...
  • 0

#4 D-R. VO

D-R. VO

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 137 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:ЛОВ
    ОФРОУД - МАЛКО
  • Автомобил:
    СУБАРУ АУТБЕК Н6 2006г.
    124 - 260Е 4MATIC 1989г замина за Молдова
    ГАЗ-69 1972 - втора регистрация

Публикувано 16 април 2011 - 14:57

Не ми се вярва за ГО да е така! Но не знам къде да проверя. Да плащаш застраховка за "невъможно предстоящо" застрахователно събитие ми се струва абсурдно. Все едно да съм умрял и да си плащам застраховка за здраве!!! /не осигуровка/ Мисля, че някой тарикат застраховател се е сетил за това и сега от страха на хората да печелят. Ще трябва да се провери за това и ако е така да се вдигне врява. Не е честно да те принуждават да плащаш за нещо което не ползваш.
  • 0
MB-моето бъдеще!?

#5 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 16 април 2011 - 15:12

Ето го и самото писмо,кой каквото може да разбере...

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  Image737.jpg   267,39K   72 Брой сваляния

  • 0

#6 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2011 - 15:39

Не е нещо ново, ГО е задължителна от доста отдавана, в момента за да се намали броя на тези които карат без ГО, тази асоциация уведомява МВР за МПС-та без ГО, като своевременно уведомяват и собствениците им.
  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#7 Skull

Skull

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 16 април 2011 - 15:55

хахах аз в нас имам 3 писма... те такива същите.. 2 са за автомобили които си имат ГО.. и за една която не е в движение от 8 години !!!
Покрай мен пропищяха маса хора от тия писма.. и то за застраховани коли...
Съвсем скоро ще се дигне много шум и ще се разбере колко са резонни тия заплахи и тн...

Аз лично съм на мнение ,че немогат да те задължат да плащаш ГО за кола която не караш... сега в кризата много хора не си карат колите... и кво да ги спират от движение ли ... поредната тъпня е това да видиме къде ще избие.
  • 0

#8 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 16 април 2011 - 17:41

D-R. VO, съболезнования за съпруга на твоята приятелка като за начало .
Искам само да вметна по темата, че асоцияцитата на застрахователните компании не изпраща тези писма
а това е самият ГФ (гаранционен фонд).
Защо го правят ли? Отговарям:
1. От 2005г. има в сила закон гласящ именно това - ГО (гражданска отговорност)
е задължителна застрахователна полица и е необходим реквизит от документите съпътвстващи
управлението и притежаването на МПС. Факта, че дадено такова не се управлява съвсем не означава,
че не трябва да се заплати не само ГО но и Пътният му данък! Единственото , което не е необходимо
ако МПС не се кара е минаването на периодичен ГТП.
Глобата за ненаправена навреме вноска по разсрочена ГО, или съответно неподновяването на изтекла такава
се пише директно от самичт орган и не подлежи на обжалване, освен ако в малкият период между писмото и
издаването на нак.постановление не се докаже , че ГО е била вече сключена.
2. Да, подобни писма получават и хора с валидни полици, и на първо четене това звучи парадоксално,
но има своето логическо обяснение, и то е следното - преди време имаше ( а и все още има) разни писачи на крак
, които прибират премиите по ГО ( че и по каско), издават иначе оригинални полици, но след това не правят вноски към ЗК и ГФ
а прибират събраните суми. Получава се така, че много полици официално не са платени към ЗК и ГФ а хората си мислят
че имат валидни такива.
Ето затова, ако някой от колегите четящи тази тема получи такова писмо и има валидна ГО трябва или да се обади на
застрахователният си агент или брокер, или ако му е писана както вече казах на крак, да направи копие и да се свърже
и я изпрати на служителите от ГФ.


С този пост не защитавам и не оправдавам, нито упреквам когото и да било,
а по - скоро искам да вкарам малко яснота по върпоса, за да не се изписват ненужни
коментари без човек да е наясно, както и да се избегне излишно притеснение и напрежение
при получаване на такова писмо :flagMB new:

п.с. пак казвам, моля не намесвайте асоциацията на застрахователите и тази на застрахователните брокери,
те няма отнощение по въпроса и по никакъв начин не могат да въздействат :icon_coolgrin:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#9 Skull

Skull

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 16 април 2011 - 18:24

Колега Хаус, това което казваш е истина, НО при проверка на http://www4.fsc.bg/insn/ , колите се водят с гражданска отговорност .. и хората пак си получават писъмцата... както е моя случей... тъй че явно е имало пращане на ангро ... да се плаши народа та да си знаят. :protest:
  • 0

#10 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 16 април 2011 - 18:30

Така е,
има и погрешно пратени писма , затова и в предишният си пост писах,
че не е нужно получаването на това писмо да предизвиква излишно напрежение :flagMB new:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#11 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 16 април 2011 - 20:32

Явно има такъв закон , на мене ми казаха , че гражданската застраховка е ЗАДЪЛЖИТЕЛА , което означава , че колата ти може да стой в гаража и 5 години и ти си задължен да плащаш ГО.
Поредния абсурд е , че вече и при неплатени фишове и актове , полицая може на място да ти вземе книжката . Този абсурд го видях с очите си в Плевен.

Излъгали са те и за ГО и за книжката. Единственото, което е задължително да плащш, докато не спреш колата от движение, е данъка. Свидетелство за правоуправление не могат да ти изземат за неплатени глоби. Ако си видял нещо подобно, то бил си свидетел на някакъв полицейски самовол, който е наказуем. Виж, ако има съдебно решение да ти бъде отнета книжката, това е друго.
Тоя гаранционен фонд не е законодателен орган, може да си приема каквито си иска кодекси, валидни за застрахователите, но не и за гражданите. Някъде другда, освен в застрахователния кодекс да го има това, че си длъжен да плащаш ГО?
P.S.
Позачетох застрахователния кодекс. Наистина може да бъде наложена санкция, ако има МПС в движение и не си платил ГО.
НО! Винаги има но:
Чл. 287. (1) Гаранционният фонд, наричан по-нататък "фонда", е юридическо лице със седалище София. Всички застрахователи, предлагащи задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и/или задължителна застраховка "Злополука" на пътниците в Република България посредством установяване или при условията на свободата на предоставяне на услуги, правят вноски във фонда в размер, определен съгласно този кодекс. Минималният размер на разполагаемите средства във фонда е 3 000 000 лв.

(2) Средствата на фонда се набират от:

1. вноски на застрахователите по ал. 1, които се определят въз основа на сключените задължителни застраховки "Гражданска отговорност" на автомобилистите и сключените задължителни застраховки "Злополука" на пътниците, включително граничните застраховки по чл. 259, ал. 2;

2. допълнителни вноски на застрахователите по чл. 290, ал. 2, т. 7;

3. (доп. - ДВ, бр. 97 от 2007 г.) глоби и имуществени санкции по чл. 315 и петдесет на сто от имуществените санкции по чл. 317а, ал. 4;

4. приходи от инвестиране на средствата на фонда;

5. други източници, незабранени със закон.

(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 54 от 2006 г., доп. - ДВ, бр. 97 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 86 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Комисията по предложение на Съвета на фонда или по своя инициатива определя размера на вноските по ал. 2, т. 1 и срока за извършване на вноските. Решението по изречение първо се обнародва в "Държавен вестник". Годишните вноски на застрахователите се отчитат като разходи и са част от застрахователната премия. Вноската се посочва на отделен ред в застрахователната полица или в застрахователния договор.

(4) (Доп. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Комисията по предложение на Съвета на фонда или по своя инициатива определя размера на допълнителните вноски по ал. 2, т. 2 и срока за извършване на вноските. Решението по изречение първо се обнародва в "Държавен вестник".

(5) (Доп. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Застрахователите, които не извършват дължимите плащания по ал. 2, т. 1 и 2, дължат законната лихва за срока на забавата. Вземанията на фонда за вноски и лихви по тях се определят по основание и размер с решение на управителния съвет на фонда.

(6) (Доп. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Средствата на фонда се инвестират по реда за инвестиране на техническите резерви на застрахователите, предвиден в този кодекс. Фондът закупува покритие на отговорностите си по този кодекс на международния презастрахователен пазар в съответствие с критерии, определени с решение на комисията. Комисията може да освободи фонда от задължението по изречение второ при достигане на достатъчен финансов капацитет.

(7) Комисията приема правилник за устройството и дейността на фонда, който се обнародва в "Държавен вестник".

Тоя фонд няма право нито да глобява, нито да комуникира с крайния клиент.
Единственото място, където се споменават лични данни в тоя кодекс е:
Чл. 292. (1) За целите на предоставяне на възможност на увреденото лице да получи обезщетение по застраховките "Гражданска отговорност" и "Злополука" към фонда се създава Информационен център, който поддържа регистър на:

1. (изм. - ДВ, бр. 24 от 2009 г., в сила от 31.03.2009 г.) регистрационните номера на моторните превозни средства, които обичайно се намират на територията на Република България, като тази информация се предоставя на Информационния център от комисията по реда на наредбата по чл. 295, ал. 6;

2. застрахователите, предлагащи задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите в Република България посредством установяване или при условията на свободата на предоставяне на услуги;

3. (доп. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) данни от договорите за задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, от сертификатите "Зелена карта" и от договорите за гранична застраховка относно номер на застрахователния договор, името на застрахователя, начална и крайна дата на покритието, регистрационния номер и номер на рама (шаси) на моторното превозно средство, име/наименование и адрес/адрес на управление на собственика на моторното превозно средство;

4. списък на представителите за уреждане на претенции на застрахователите, предлагащи задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, назначени за Република България от застрахователи със седалище в държава членка и назначени за държавите членки от застрахователи със седалище в Република България;

5. данни за превозвачите, получили разрешение да извършват обществен превоз на пътници, като тази информация се предоставя на Информационния център от Министерството на транспорта по реда на наредбата по чл. 295, ал. 6;

6. застрахователите, предлагащи задължителна застраховка "Злополука" на пътниците в Република България посредством установяване или при условията на свободата на предоставяне на услуги;

7. данни от договорите за задължителна застраховка "Злополука" на пътниците относно номера на застрахователния договор, името на застрахователя, начална и крайна дата на покритието, регистрационния номер на средството за обществен превоз;

8. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) сведения за моторните превозни средства във всяка държава членка, които са освободени от задължението да сключват задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, както и за органите, натоварени да изплащат обезщетение на лицата, увредени от такива автомобили; сведенията по тази точка се набавят по реда на чл. 293, ал. 4;

9. (нова - ДВ, бр. 97 от 2007 г.) данни за пътнотранспортните произшествия и за участниците в тях;

10. (нова - ДВ, бр. 24 от 2009 г., в сила от 31.03.2009 г.) данни за изплатени обезщетения по застраховки по т. 3 и 10 от раздел II, буква "А" на приложение № 1.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2007 г.) Информационният център събира, обработва и съхранява информацията по ал. 1 и я предоставя на правоимащите лица при условия и по ред, определени в този кодекс и в правилника по чл. 287, ал. 7. Срокът за съхраняване на информацията по ал. 1, т. 1 - 4 и 9 е 7 години, считано от датата на прекратяване на регистрацията на моторното превозно средство или от прекратяването на застрахователния договор. Срокът за съхраняване на информацията по ал. 1, т. 7 е 5 години от датата на прекратяване на дейността като превозвач на пътници със средства за обществен превоз или от прекратяване на застрахователния договор.

(3) При обработката на лични данни се прилага Законът за защита на личните данни.

(4) Структурата и дейността на Информационния център се уреждат в правилника по чл. 287, ал. 7.

(5) Националното бюро на българските автомобилни застрахователи има право на достъп до информацията, съхранявана в Информационния център, необходима за осъществяване дейността на бюрото по този кодекс, при условия и по ред, определени в правилника по чл. 287, ал. 7.

Според Закона за защита на ЛД, тоя фонд трябва да има съгласието ми за да борави и съхранява личните ми данни, така, че според мен тия писма могат да се считат за чиста проба заплаха и потърпевшите трябва да си потърсят правата.
В Закона за защита на ЛД пише:
Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) (1) Обработването на лични данни е допустимо само в случаите, когато е налице поне едно от следните условия:

1. обработването е необходимо за изпълнение на нормативно установено задължение на администратора на лични данни;

2. физическото лице, за което се отнасят данните, е дало изрично своето съгласие;

3. (изм. - ДВ, бр. 91 от 2006 г.) обработването е необходимо за изпълнение на задължения по договор, по който физическото лице, за което се отнасят данните, е страна, както и за действия, предхождащи сключването на договор и предприети по негово искане;

4. обработването е необходимо, за да се защитят животът и здравето на физическото лице, за което се отнасят данните;

5. обработването е необходимо за изпълнението на задача, която се осъществява в обществен интерес;

6. обработването е необходимо за упражняване на правомощия, предоставени със закон на администратора или на трето лице, на което се разкриват данните;

7. обработването е необходимо за реализиране на законните интереси на администратора на лични данни или на трето лице, на което се разкриват данните, освен когато пред тези интереси преимущество имат интересите на физическото лице, за което се отнасят данните.

(2) Обработването на лични данни е допустимо и в случаите, когато то се извършва единствено за целите на журналистическата дейност, литературното или художественото изразяване, доколкото това обработване не нарушава правото на личен живот на лицето, за което се отнасят данните. В тези случаи разпоредбите на глава трета не се прилагат.

Гаранционния фонд не отговаря на нито едно от условията, но разполага с личните ни данни, следователно е в нарушение, а писмата му са незаконни и са тормоз и заплаха.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#12 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 16 април 2011 - 20:50

Петък вечер , гонките в Плевен , имаше полицейска акция , затвориха ни от 5 страни и който имаше неплатени глоби му взиха книжката , имаше своеволие и то много , но аз съм редовен и само гледах сеира . Много момчета с бмв-та и бързи голфове останах без книжки.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#13 D-R. VO

D-R. VO

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 137 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:ЛОВ
    ОФРОУД - МАЛКО
  • Автомобил:
    СУБАРУ АУТБЕК Н6 2006г.
    124 - 260Е 4MATIC 1989г замина за Молдова
    ГАЗ-69 1972 - втора регистрация

Публикувано 18 април 2011 - 08:23

Перфектно! Типично за милата Татковина! В крайна сметка от прочетеното до тук се разбира, че подозренията ми са били верни! Разбра се, че застраховката не е данък и може да не се плаща без последствия ако колата е "на трупчета". Имам колега който казва за такива ситуации - "Като съм си внушил, че имам п..чи въшки, и то верно!"
  • 0
MB-моето бъдеще!?

#14 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2011 - 11:44

Тоя гаранционен фонд не е законодателен орган, може да си приема каквито си иска кодекси, валидни за застрахователите, но не и за гражданите. Някъде другда, освен в застрахователния кодекс да го има това, че си длъжен да плащаш ГО?
P.S.
Позачетох застрахователния кодекс. Наистина може да бъде наложена санкция, ако има МПС в движение и не си платил ГО.
НО! Винаги има но:
...
Тоя фонд няма право нито да глобява, нито да комуникира с крайния клиент.
...
Единственото място, където се споменават лични данни в тоя кодекс е:
...
Гаранционния фонд не отговаря на нито едно от условията, но разполага с личните ни данни, следователно е в нарушение, а писмата му са незаконни и са тормоз и заплаха.

Както винаги имаш странни виждания за законите в тази държава - ако не ти изнасят, значи не е вярно!

1. Фондът не е законодател, но е държавен орган, а кодексът е закон и е приет от Народното събрание и е обнародван в държавен вестник. Разликата между закон и кодекс е, че кодексът обединява няколко закона покриващи сходни дейности. Примерно кодекс на труда (който също не се пише от работещите или работодателите, а от законодателя) или пресния пример за изборния кодекс (който също се пише от законодателя, а не от избирателите или избираните), който обединява всички досега съществуващи избирателни закони и покрива всички видове избори в страната. Т.е. кодексът си е валиден!

2. В писмоот не пише, че фондът те глобява... в писмото толкова ясно е написано точно какво правят, дори са цитирани точно членовете, алинеите и точките от кодекса... В кодекса си пише:
1. Чл. 249 1 - трябва да имаш ГО, ако колата не е спряна от движение;
2. Чл. 315 (1) - ако нямаш ГО, те глобяват
3. Чл. 292 (1) - информационният център е орган на фонда
3. Чл. 295 (3) - информационният център подава информация към компетентните органи
4. Чл. 295 (4) - компетентните органи налагат глоби и спират от движение
5. Чл. 320 (1) - компетентени по налагането на глоба и спиране от движение са лица на службите за контрол по Закона за движението по пътищата
Кое по-точно не е ясно? Какво значи няма право да комуникира? Откога е необходимо някой да разреши комуникация?

3. Стига с тия лични данни...
Чл. 4 (1) 1 от ЗЗЛД - Обработването на лични данни е допустимо само в случаите, когато е налице поне едно от следните условия: обработването е необходимо за изпълнение на нормативно установено задължение на администратора на лични данни;
Чл. Чл. 295 (2) и (3) от КЗ - Получават информация от компетентните органи и връщат информация на компетентните органи.


И какво, накрая се оказа, че в писмото няма нищо незаконно!? Хората напомнят какво пише в закона. Изчетох цялото писмо и не видях заплаха - това е уведомление, каква информация има в държавните органи и какво предвижда законът.
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#15 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2011 - 12:29

Ето още малко инфо
  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни