Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Перката на климатика работи постоянноА компресора не зацепва


  • Please log in to reply
39 мнения по тази тема

#16 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 29 март 2011 - 16:13

Мммм, зависи от датчика според мене. Ако е само за пуск и стоп не би трябвало да има връзка с откачен/закачен. Ако постоянно обаче се следят данни от него е друга работа.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#17 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 29 март 2011 - 18:45

Датчика го проверих- с два уреда и двата различно показват- накрая взех пробника и го вързах през датчика към акумулатора- не светна. Откачих перката от буксата й и също я вързах с кабелчета през датчика- не тръгна. Според мен датчика си ОК, но какво ми направи впечатление? Закачих единия край на пробника на плюса на акумулатора, а другия сложих на на единия пин на буксата на въпросния датчик- светна. До тук добре, но след като го изместих на другия пин- също ми светна- значи буксата дава на късо някъде и затова върти проклетата перка. Остава въпроса дали някъде са се допрели двата кабела (ако ги знаех къде отиват лесно щях да го проверя) или някъде другаде дава контакта (не знам какъв е пътя на тока към перката- през какви релета минва- къде може другаде да окъси). Окъсяването може и да се е получило при късото съединение на акумулатора. Зад бушоните има едно реле с 4 пина- след като го махна перката спира. Него го проверих и си работи- даже като дам на контакт перката тръгва и след няколко секунди въпросното реле цъква и оборотите на перката се увеличават. Ако има и други релета (примерно някое за управление на компресора или климатика) може там нещо да е залепнало при късото. Май ми трябва схема- да видя къде отиват кабелите и от къде минава тока преди или след датчика докато стигне до перката- според мен или реле ще или кабела някъде окъсява.
  • 0

#18 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 29 март 2011 - 19:26

Датчика го проверих- с два уреда и двата различно показват- накрая взех пробника и го вързах през датчика към акумулатора- не светна. Откачих перката от буксата й и също я вързах с кабелчета през датчика- не тръгна. Според мен датчика си ОК, но какво ми направи впечатление? Закачих единия край на пробника на плюса на акумулатора, а другия сложих на на единия пин на буксата на въпросния датчик- светна. До тук добре, но след като го изместих на другия пин- също ми светна- значи буксата дава на късо някъде и затова върти проклетата перка. Остава въпроса дали някъде са се допрели двата кабела (ако ги знаех къде отиват лесно щях да го проверя) или някъде другаде дава контакта (не знам какъв е пътя на тока към перката- през какви релета минва- къде може другаде да окъси). Окъсяването може и да се е получило при късото съединение на акумулатора. Зад бушоните има едно реле с 4 пина- след като го махна перката спира. Него го проверих и си работи- даже като дам на контакт перката тръгва и след няколко секунди въпросното реле цъква и оборотите на перката се увеличават. Ако има и други релета (примерно някое за управление на компресора или климатика) може там нещо да е залепнало при късото. Май ми трябва схема- да видя къде отиват кабелите и от къде минава тока преди или след датчика докато стигне до перката- според мен или реле ще или кабела някъде окъсява.
  • 0

#19 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 29 март 2011 - 22:41

Въпросния датчик при 20градуса е нормално да отчита от 5-8 килоома.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#20 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 30 март 2011 - 12:21

Значи колеги зеленото реле от снимката като го махна перката спира, но само да дам на контакт и на него му се подава напрежение, сработва и включва проклетата перка. След няколко секунди нещо в това от втората снимка изцъква и оборотите й се увеличават. Някой знае ли какво е това нещо и за какво служи?

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  P1090342.JPG   111,21K   33 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P109043.JPG   118,29K   31 Брой сваляния

  • 0

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4629 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 март 2011 - 14:20

този датчик идва от някой от компютрите. Авто електрониката обикновено работи на 5V, а напрежението на акумулатора е 12V, така че е нормално и на двете да "свети", каквото си връзвал там.

Рискуваш обаче да опукаш нещо по електрониката ако "тестваш" и други датчици така, като връзваш кабелите им към акумулатора.

Виж на изводите на датчика какво напрежение има. Виж и датчика какво съпротивление показва на студен и загрял мотор.

ПЕрката на климатика се включва аварийно за допълнително охлаждане на мотора ако Т на охл стигне 105 градуса, или просто компютъра си мисли че е стигнала 105 градуса.

Включва се и от пресостата, когато работи климатика.

П>С> На този двигател има електронно управление на празния ход и на студен мотор, мисля че е ELR Модула - там отива датчика. ще погледна довечера.

А това дето си снимал е подгревното реле - и то черпи информация от датчика на охл. течност.
  • 0

#22 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4629 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 март 2011 - 14:45

Оп, сега се усетих че тази перка се контролира от комфорт модула на климатика. И вероятно климтичната инсталация има дублираш датчик за Т на охл. течност.

Всъщност, датчиците са 3 - един за Т на таблото, един за ЕЛР модула и подгревното реле, и един за климатика.

Ти тестваш номер 53, който тук не пише за какво е, но предполагам е за климатика.

Виж номера 41, 47 или 48 - това са все термо датчици, намират се под колектора.

41 е за подгрева
47 или 48 вероятно са за Т на таблото и датчик за температура към ЕЛР.

Виж и там, бръкни под колектора ако можеш да видиш да няма някой откачен датчик.

Прикачени файлове


  • 0

#23 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2011 - 18:22

Ходи в някой магазин или морга и им искай датчик само за проба.Няма да го навиваш ами само му хакни буксата и го допри на маса,някой да го задържи а ти палиш.:)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#24 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 30 март 2011 - 18:49

Subsonic правилно тествах датчик 53- той се оказа изправен, но с уреда ми даваше верига между блока на двигателя и двата пина на буксата на същия датчик. Той прекъсва минуса към захранването на релето на перката и трябва при откачена букса да ми дава връзка само на единия пин- не знам може някъде да са се допрели двата кабела или по двигателя някъде. Направих един експеримент. Пуснах кабел от минуса на акумулатора, през термодатчика на блока, до захранването на релето, което пуска перката и всичко си беше ОК. Оказа се, че на захранването на релето имах постоянен минус и затова при даване на контакат релето сработваше.
Пуснах си нов минусов кабел (използвах единия пин на буксата и го вързах на входа на датчика- нали и двата пина ми дават връзка, а друг кабел пуснах от изхода на датчика до захранването на релето)и сега перката се включва само ако термодатчика затвори веригата или пресостата на климатика - през другото реле.
Компресора обаче пак не иска да тръгне- не знам от времето ли е- нито топло, нито студено. Ел. магнитната шайба я проверих работи.
Възможно ли е нещо релето на климатика да прави проблем и другото, което си мисля е, че аз кабелче пуснах и оправих перката, но старото ако идва от релето на климатика- може нещо да го лъже, че перката работи и да не пуска компресора. Какво мога да направя в случая?
Имам една схема, но от нея не ми става ясно как като се включи перката при загрял двигател се изключва компресора.

Прикачени файлове


  • 0

#25 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2011 - 19:01

но с уреда ми даваше верига между блока на двигателя и двата пина на буксата на същия датчик.


Буксата я откачаш като мериш ,нали.

Имам една схема, но от нея не ми става ясно как като се включи перката при загрял двигател се изключва компресора.


Точно така е! Системата се пази при неизправност като включва охлаждането,ама пусто чудо не са едно и две неща.

На някой компресори също има датчик,имай го пред вид като чоплиш.Ако имаш такъв и той не е наред,компресора няма да тръгне!
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#26 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 30 март 2011 - 19:32

При откачена букса меря и ми дава връзка. А знам ли го компресора декември си бачкаше- нещо не му позволява да се включи,но какво, от къде?
Няма ли някой специялист от Русе?
  • 0

#27 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 30 март 2011 - 20:01

Да не би да няма газ.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#28 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 30 март 2011 - 21:14

На дали проблема е в газта- ако беше щеше да стига ток до пресостата, който изключва компресора ако няма газ.
Мисля си- в голямото реле на климатика, което е зад акумулатора има ли силово реленце, през което минава захранването към компресора. Ако има по пътя на логиката когато пусна климатика компресора работи (нормалното състояние на това реле е "свързва веригата", а при сработване я прекъсва), но когато термодатчика сработи подава минус на релето на перката и я пуска да охлажда, но подава и на това реленце- то също сработва, само че не затваря, а отваря веригата и по този начин изключва компресора. Ако има такова реле щом имах постоянен минус на захранването на релето за перката може да имам и на това за компресора- то също е постоянно сработило като дам на контакт и затожа не се пуска компресора. Въпроса е имали силово реле в голямоте реле на климатика зад акумулатора, през което да минава захранването на климатика? Имали схема какво има в това реле?
  • 0

#29 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 30 март 2011 - 23:19

Двете релета на снимката/зеленото и синьото/,са първа и втора степен на вентилатора.Други релета,мисля,няма.Не съм сигурен зад акумулатора дали нямаш контролен модул на компресора,на което ти май викаш голямото реле.Захранването на този модул идва от 7 "бушон"8А,който по описанието ти би трябвало да е здрав.Смятам,че си наясно,че за да включи компресора,трябва да си пуснал вентилатора в купето.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#30 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 31 март 2011 - 07:51

Намерих едно разглобено реле в нета (контролен модул на компресора)- да са живи и здрави япончетата- наистина май има силово реленце в него. Трябва да проверя сработва ли, когато дам на контакт и ако да да намеря на кой извод му влиза сигнала от термодатчика.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни