Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Перката на климатика работи постоянноА компресора не зацепва


  • Please log in to reply
39 мнения по тази тема

#1 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 25 март 2011 - 21:07

Здравейте колеги- мерцедеса е 124-ка Е250 чист дизел 113 к.с. много теми имаше по моят въпрос (тзи беше най- близка http://mercedes-bulg...otqt-postoqnno/ ), но така и не намерих решение на проблема си.
Малко предистория- сменях всички опръстени по горивопроводите и доста неща бях разглобил за да стигна до всички опръстени на ГНП-то. След като сглобих всичко давам на контакт да паля и перката на климатика тръгва (май на втора степен, защото доста бързо се върти) и не спира докато не изключа контакта, а когато включа климатроника компресора не зацепва. Въпросът ми е къде може да е евентуална проблема и има ли някой датчик или нещо друго, което да съм направил нещо при споменатия ремонт. Допълнително баща ми да вземе да си пробва някакво моторче от чистачки на москвич на акумулатора на мерцедеса и объркал нещо кабелите му и дал на късо- възможно ли е от това късо някое реле нещо да се е прецакало? Много кофти ситуация- оправих си течовете на нафта, а останах без климатик лятото clap
Ако някоя има някаква идея, да ме насочи какво да търся ще съм му много благодарен.
  • 0

#2 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 25 март 2011 - 23:06

Дам, пресостатът на климатика изработва сигнала съответно за компресора и перката на кондензатора. Откачи му буксата и виж дали ще спре. Значи как да го намериш? Гледаш компресора, от него излизат две тръби, едната е по-тънка. Следиш я докато стигнеш до едно такова, което прилича на голям клапан и излизат от него 4 или повече кабела. Това единствената част в двигателното ( изключаем ел. съединителя ) , която е ел по системата. На него откачаш буксата.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#3 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 26 март 2011 - 08:53

Благодаря ти Crush ще пробвам да видим какво ще стане междо другото намерих кое е релето за перката- зад бущоните е едно зелено, но си работи нормално. Направи ми впечатлени, че като дадох на контакат тази сутрин перката тръгна, след няколко секунди релето изцъка и оборотите и се учеличиха. И забелязах, че на датчика от снимката (отпред до горивния филтър син с два пина) се бяха допрели двете кабелчета (някой знае ли за какво е той- за отчитане температурата на антифриза или за климатика) оправих ги, но това не повлия на перката. С уреда го замерих ми дава връзка при студена и изгасена кола (не знам така ли трябва да бъде), а на самта букса като сложа уреда също ми дава връзка (мисля, че там е нормално нали все пак прекъсва веригата).

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  P1090325.JPG   142,5K   78 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1090326.JPG   138,67K   56 Брой сваляния

  • 0

#4 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 26 март 2011 - 10:45

Колега ако това е въпросният пресостат махнах му сините кабели и тези дето излизат от червеничкото, но не спира да се въти проклетата перка.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  P1090330.JPG   131,01K   78 Брой сваляния
  • Прикачен файл  P1090331.JPG   151,67K   75 Брой сваляния

  • 0

#5 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 26 март 2011 - 10:54

Това на първата снимка е датчик за темп. на антифриза. А на втората е пресостатът. Това над него с малкото прозорче е дехидраторът.

П.П. ИМа едно с една зелена капачка, което не го виждам хубаво какво е...

П.П. 2 Сега се сетих, че на някои по-стари модели пресостатът изработва сигнала само за компресора. Перката се включва от друга команда, било то копчето или друг изпълнителен механизъм. Ако след като го откачиш не спре, значи не е той виновникът. Попринцип от опит мога да кажа, че до сега съм виждал само един единствен повреден пресостат за цялата си практика, така че е малко вероятно да е повреден. Тази част и ТРВ-то според мен са практически вечни.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#6 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 26 март 2011 - 11:14

Това зеленото е на тръбата от компресора, която влиза в радиатора- някаква капачка е май. Я виж на тази снимка като я бях разглобил има един син датчик на блока (горе в дясно на снимката) знаеш ли той за какво е, че него го откачах- да не би той да е нещо за перката да я вклюва при определана температура на двигателя?

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  P1090320.JPG   519,67K   55 Брой сваляния

  • 0

#7 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 26 март 2011 - 11:44

този датчик ти мери температурата и
ти включва перката на климатика като прегрее колата
само ,че тези с оргинален климатик
имат два такива един до друг май бяха син и зелен
или нещо такова
и това че ти дава връзке нищо не значи
кажи късо ли дава или съпротивление и колко е
  • 0

#8 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 26 март 2011 - 11:50

А ти колко перки имаш всъщност? Би трябвало да са ти една ел. ( пред кондензатора на климатика ) и една механична на мотора със силиконовия съединител. Проблемът може въобще да не е във връзка с управлението на климатика. Датчиците на климатика са закачени само на него. Всички останали нямат връзка с управлението. Макар че това не важи в 100% от случаите. Какво направи с пресостата??
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#9 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 26 март 2011 - 19:04

Разкачих пресостата, но перката не спира (една е и е пред радиатора на климатика). Спира единствено като и разкача захранването или като извадя релето и. А този синия датчик отпред на двигателя той включва другата перка- на двигателя- така ли е?
Може ли нещо да има връзка с датчика за външната температура, но той от край време нищо не ми показва (не знам в него ли е проблема или в дисплейчето му в таблото), а климатика си работеше и перката не се въртеше като давам на контакт. Всичко се получи след смяната на опръстените, но не виждам каква връзка може да има и какво може да е станало.
  • 0

#10 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 26 март 2011 - 20:16

Така ми е много сложно да преценя. Ако не те мързи утре може да се разходиш при мене да погледна. Цял ден съм почивка така че... В крайна сметка ако искаш може да ти дам координатите на жичкаджията, с който работя. Той със сигурност ще ти оправи проблема и то на ниска цена.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#11 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 28 март 2011 - 10:20

Колеги имам една теория, но нека някой по- запознат да каже прав ли съм. Перката на двигателя ми е с т.нар. вискосъединител (това според мен означава, че тя не се включва от някякъв датчик при достигане на определена температура- не е с електромагнит, а просто при загряване на двигателя този вискосъединител я зацепва и тя се увлича). Датчикът от снимката (синия до горивния филтър с двата пина) не е за отчитане на температурата на охлаждащата течност на таблото, тъй като след като извадя буксата му пак си ми я отчита- според мен той е за включване на перката на климатика, която при достигане на оперделена (висока температура) се включва, за да помогне на охлаждането на двигателя. Щом тя се е включила се предполага, че двигателя е пред прегряване, и за да се разтовари не се позволява включването на компресора на климатика (с други думи включили се аварийно перката на климатика да охлади двигателя компресора не може да се включи). Ако съм прав на мене ми е повреден този датчик и затова перката на климатика се включва постоянно (аварийно) , когато дам на контакт. Когато извадя буксата му тя не спира, защото доколкото знам е направена така, че при повреден датчик или извадена букса работи постоянно.
Някой по- запознат може ли да изкаже мнение и мога ли по някакъв начин да проверя този датчик повреден ли е?

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  P1090.JPG   142,5K   24 Брой сваляния

  • 1

#12 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Публикувано 28 март 2011 - 11:11

При мен от един глупав токов удар - "+ и -" съединих по погрешка ми гръмнаха няколко бушона отпред в резултат на което когато дадох на контакт ми се включваше въпросната перка. Смених изгорелите бушони и се оправи. Вярно, имаше и други проблеми, но това с перката ми направи впечатление.
Предполагам, че си проверил първо бушоните щом започваш да се оглеждаш по датчиците, но все пак реших да споделя. :)
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#13 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Публикувано 28 март 2011 - 12:08

Колеги имам една теория, но нека някой по- запознат да каже прав ли съм. Перката на двигателя ми е с т.нар. вискосъединител (това според мен означава, че тя не се включва от някякъв датчик при достигане на определена температура- не е с електромагнит, а просто при загряване на двигателя този вискосъединител я зацепва и тя се увлича). Датчикът от снимката (синия до горивния филтър с двата пина) не е за отчитане на температурата на охлаждащата течност на таблото, тъй като след като извадя буксата му пак си ми я отчита- според мен той е за включване на перката на климатика, която при достигане на оперделена (висока температура) се включва, за да помогне на охлаждането на двигателя. Щом тя се е включила се предполага, че двигателя е пред прегряване, и за да се разтовари не се позволява включването на компресора на климатика (с други думи включили се аварийно перката на климатика да охлади двигателя компресора не може да се включи). Ако съм прав на мене ми е повреден този датчик и затова перката на климатика се включва постоянно (аварийно) , когато дам на контакт. Когато извадя буксата му тя не спира, защото доколкото знам е направена така, че при повреден датчик или извадена букса работи постоянно.
Някой по- запознат може ли да изкаже мнение и мога ли по някакъв начин да проверя този датчик повреден ли е?

:allhail: Здравей колега.Аз не съм по-запознат ,но от две години имам подобен проблем.Колата ми е 124ТЕ,бензин 2200куб..150 к.с.Той се появи след като в сервиз ми рециклираха ел инсталацията по двигателя /сложиха нови силиконови маркучи на мястото на остарелите напукани...Та значи взимам си колата от сервиза и климатика не ми работи ...връщам се и казвам ,че преди работеше...Оказа се че са "забравили" да свържат един щепцел /този до копресора дето го имате на снимката.Свързаха го и климатика проработи...Обаче перката /тази за климатика а не с виското/ непрекъснато работеще и не изключваше.На другия ден се връщам пак в сервиза и казвам за проблема....Смениха ми за тяхна сметка датчика с такъв втора употреба и проблема временно се реши...Казвам временно защото от ден на ден сутрин като запаля колата перката се включваше веднага и след около минута две се изключваще.Това се случваше само лятото..като дойде есента и зимата перката не се включваще...Следващата есен и зима обаче перката взе да се включва и взе даже и да не изключва.Тази зима отидох и поисках да ми сменят нов датчик/скрува 80-90лв./оказа се че проблема не е в датчика и не знаят къде точно е проблема /казаха че май е в блока за управление /контролното табло в купето/Писна ми и изключих перката като махнах бушона и по този начит изключих тази проклета перка...Климатика обаче си ми работи когато пожелая..лошото е че тази перка е предназначена както за климатика така и за аварийно включване при прекалено загрят двигател.Моето предположение че става въпрос за някое реле ама само предполагам...Засега карам така ама не ми е комфортно защото съм свикнал всичко да ми е наред и да нямам неяснотии....
  • 0

#14 Iavor

Iavor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E250 DT 1993 g.

Публикувано 28 март 2011 - 19:12

Аз перката лесно ще я изключа, но заради нея не ми се включва климатика- трябва да се оправи този проблем- бушоните и релетата ги проверих - всичко е ОК- много ме съмнява този датчик, но не знам как да го проверя- не ми се иска да купувам нов без да съм сигурен. Никой ли не знае как да го проверя?
  • 0

#15 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2011 - 08:35

Ако съм прав на мене ми е повреден този датчик и затова перката на климатика се включва постоянно

(аварийно)

Когато извадя буксата му тя не спира, защото доколкото знам е направена така, че при повреден датчик или извадена букса работи постоянно.


+1

И аз мисля че е той. Точно така е,както предполагаш.....повреден ли е,перката тръгва за да не стане беля.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни