
Перката на климатика работи постоянноА компресора не зацепва
Започната от Iavor, 25 мар 2011 - 21:07:41
39 мнения по тази тема
#1
Публикувано 25 март 2011 - 21:07
Здравейте колеги- мерцедеса е 124-ка Е250 чист дизел 113 к.с. много теми имаше по моят въпрос (тзи беше най- близка http://mercedes-bulg...otqt-postoqnno/ ), но така и не намерих решение на проблема си.
Малко предистория- сменях всички опръстени по горивопроводите и доста неща бях разглобил за да стигна до всички опръстени на ГНП-то. След като сглобих всичко давам на контакт да паля и перката на климатика тръгва (май на втора степен, защото доста бързо се върти) и не спира докато не изключа контакта, а когато включа климатроника компресора не зацепва. Въпросът ми е къде може да е евентуална проблема и има ли някой датчик или нещо друго, което да съм направил нещо при споменатия ремонт. Допълнително баща ми да вземе да си пробва някакво моторче от чистачки на москвич на акумулатора на мерцедеса и объркал нещо кабелите му и дал на късо- възможно ли е от това късо някое реле нещо да се е прецакало? Много кофти ситуация- оправих си течовете на нафта, а останах без климатик лятото clap
Ако някоя има някаква идея, да ме насочи какво да търся ще съм му много благодарен.
Малко предистория- сменях всички опръстени по горивопроводите и доста неща бях разглобил за да стигна до всички опръстени на ГНП-то. След като сглобих всичко давам на контакт да паля и перката на климатика тръгва (май на втора степен, защото доста бързо се върти) и не спира докато не изключа контакта, а когато включа климатроника компресора не зацепва. Въпросът ми е къде може да е евентуална проблема и има ли някой датчик или нещо друго, което да съм направил нещо при споменатия ремонт. Допълнително баща ми да вземе да си пробва някакво моторче от чистачки на москвич на акумулатора на мерцедеса и объркал нещо кабелите му и дал на късо- възможно ли е от това късо някое реле нещо да се е прецакало? Много кофти ситуация- оправих си течовете на нафта, а останах без климатик лятото clap
Ако някоя има някаква идея, да ме насочи какво да търся ще съм му много благодарен.
#2
Публикувано 25 март 2011 - 23:06
Дам, пресостатът на климатика изработва сигнала съответно за компресора и перката на кондензатора. Откачи му буксата и виж дали ще спре. Значи как да го намериш? Гледаш компресора, от него излизат две тръби, едната е по-тънка. Следиш я докато стигнеш до едно такова, което прилича на голям клапан и излизат от него 4 или повече кабела. Това единствената част в двигателното ( изключаем ел. съединителя ) , която е ел по системата. На него откачаш буксата.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#3
Публикувано 26 март 2011 - 08:53
Благодаря ти Crush ще пробвам да видим какво ще стане междо другото намерих кое е релето за перката- зад бущоните е едно зелено, но си работи нормално. Направи ми впечатлени, че като дадох на контакат тази сутрин перката тръгна, след няколко секунди релето изцъка и оборотите и се учеличиха. И забелязах, че на датчика от снимката (отпред до горивния филтър син с два пина) се бяха допрели двете кабелчета (някой знае ли за какво е той- за отчитане температурата на антифриза или за климатика) оправих ги, но това не повлия на перката. С уреда го замерих ми дава връзка при студена и изгасена кола (не знам така ли трябва да бъде), а на самта букса като сложа уреда също ми дава връзка (мисля, че там е нормално нали все пак прекъсва веригата).
Прикачени файлове
#4
Публикувано 26 март 2011 - 10:45
Колега ако това е въпросният пресостат махнах му сините кабели и тези дето излизат от червеничкото, но не спира да се въти проклетата перка.
Прикачени файлове
#5
Публикувано 26 март 2011 - 10:54
Това на първата снимка е датчик за темп. на антифриза. А на втората е пресостатът. Това над него с малкото прозорче е дехидраторът.
П.П. ИМа едно с една зелена капачка, което не го виждам хубаво какво е...
П.П. 2 Сега се сетих, че на някои по-стари модели пресостатът изработва сигнала само за компресора. Перката се включва от друга команда, било то копчето или друг изпълнителен механизъм. Ако след като го откачиш не спре, значи не е той виновникът. Попринцип от опит мога да кажа, че до сега съм виждал само един единствен повреден пресостат за цялата си практика, така че е малко вероятно да е повреден. Тази част и ТРВ-то според мен са практически вечни.
П.П. ИМа едно с една зелена капачка, което не го виждам хубаво какво е...
П.П. 2 Сега се сетих, че на някои по-стари модели пресостатът изработва сигнала само за компресора. Перката се включва от друга команда, било то копчето или друг изпълнителен механизъм. Ако след като го откачиш не спре, значи не е той виновникът. Попринцип от опит мога да кажа, че до сега съм виждал само един единствен повреден пресостат за цялата си практика, така че е малко вероятно да е повреден. Тази част и ТРВ-то според мен са практически вечни.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#6
Публикувано 26 март 2011 - 11:14
Това зеленото е на тръбата от компресора, която влиза в радиатора- някаква капачка е май. Я виж на тази снимка като я бях разглобил има един син датчик на блока (горе в дясно на снимката) знаеш ли той за какво е, че него го откачах- да не би той да е нещо за перката да я вклюва при определана температура на двигателя?
Прикачени файлове
#7
Публикувано 26 март 2011 - 11:44
този датчик ти мери температурата и
ти включва перката на климатика като прегрее колата
само ,че тези с оргинален климатик
имат два такива един до друг май бяха син и зелен
или нещо такова
и това че ти дава връзке нищо не значи
кажи късо ли дава или съпротивление и колко е
ти включва перката на климатика като прегрее колата
само ,че тези с оргинален климатик
имат два такива един до друг май бяха син и зелен
или нещо такова
и това че ти дава връзке нищо не значи
кажи късо ли дава или съпротивление и колко е
#8
Публикувано 26 март 2011 - 11:50
А ти колко перки имаш всъщност? Би трябвало да са ти една ел. ( пред кондензатора на климатика ) и една механична на мотора със силиконовия съединител. Проблемът може въобще да не е във връзка с управлението на климатика. Датчиците на климатика са закачени само на него. Всички останали нямат връзка с управлението. Макар че това не важи в 100% от случаите. Какво направи с пресостата??
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#9
Публикувано 26 март 2011 - 19:04
Разкачих пресостата, но перката не спира (една е и е пред радиатора на климатика). Спира единствено като и разкача захранването или като извадя релето и. А този синия датчик отпред на двигателя той включва другата перка- на двигателя- така ли е?
Може ли нещо да има връзка с датчика за външната температура, но той от край време нищо не ми показва (не знам в него ли е проблема или в дисплейчето му в таблото), а климатика си работеше и перката не се въртеше като давам на контакт. Всичко се получи след смяната на опръстените, но не виждам каква връзка може да има и какво може да е станало.
Може ли нещо да има връзка с датчика за външната температура, но той от край време нищо не ми показва (не знам в него ли е проблема или в дисплейчето му в таблото), а климатика си работеше и перката не се въртеше като давам на контакт. Всичко се получи след смяната на опръстените, но не виждам каква връзка може да има и какво може да е станало.
#10
Публикувано 26 март 2011 - 20:16
Така ми е много сложно да преценя. Ако не те мързи утре може да се разходиш при мене да погледна. Цял ден съм почивка така че... В крайна сметка ако искаш може да ти дам координатите на жичкаджията, с който работя. Той със сигурност ще ти оправи проблема и то на ниска цена.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#11
Публикувано 28 март 2011 - 10:20
Колеги имам една теория, но нека някой по- запознат да каже прав ли съм. Перката на двигателя ми е с т.нар. вискосъединител (това според мен означава, че тя не се включва от някякъв датчик при достигане на определена температура- не е с електромагнит, а просто при загряване на двигателя този вискосъединител я зацепва и тя се увлича). Датчикът от снимката (синия до горивния филтър с двата пина) не е за отчитане на температурата на охлаждащата течност на таблото, тъй като след като извадя буксата му пак си ми я отчита- според мен той е за включване на перката на климатика, която при достигане на оперделена (висока температура) се включва, за да помогне на охлаждането на двигателя. Щом тя се е включила се предполага, че двигателя е пред прегряване, и за да се разтовари не се позволява включването на компресора на климатика (с други думи включили се аварийно перката на климатика да охлади двигателя компресора не може да се включи). Ако съм прав на мене ми е повреден този датчик и затова перката на климатика се включва постоянно (аварийно) , когато дам на контакт. Когато извадя буксата му тя не спира, защото доколкото знам е направена така, че при повреден датчик или извадена букса работи постоянно.
Някой по- запознат може ли да изкаже мнение и мога ли по някакъв начин да проверя този датчик повреден ли е?
Някой по- запознат може ли да изкаже мнение и мога ли по някакъв начин да проверя този датчик повреден ли е?
Прикачени файлове
#12
Публикувано 28 март 2011 - 11:11
При мен от един глупав токов удар - "+ и -" съединих по погрешка ми гръмнаха няколко бушона отпред в резултат на което когато дадох на контакт ми се включваше въпросната перка. Смених изгорелите бушони и се оправи. Вярно, имаше и други проблеми, но това с перката ми направи впечатление.
Предполагам, че си проверил първо бушоните щом започваш да се оглеждаш по датчиците, но все пак реших да споделя.
Предполагам, че си проверил първо бушоните щом започваш да се оглеждаш по датчиците, но все пак реших да споделя.

The best or nothing.
#13
Публикувано 28 март 2011 - 12:08
Колеги имам една теория, но нека някой по- запознат да каже прав ли съм. Перката на двигателя ми е с т.нар. вискосъединител (това според мен означава, че тя не се включва от някякъв датчик при достигане на определена температура- не е с електромагнит, а просто при загряване на двигателя този вискосъединител я зацепва и тя се увлича). Датчикът от снимката (синия до горивния филтър с двата пина) не е за отчитане на температурата на охлаждащата течност на таблото, тъй като след като извадя буксата му пак си ми я отчита- според мен той е за включване на перката на климатика, която при достигане на оперделена (висока температура) се включва, за да помогне на охлаждането на двигателя. Щом тя се е включила се предполага, че двигателя е пред прегряване, и за да се разтовари не се позволява включването на компресора на климатика (с други думи включили се аварийно перката на климатика да охлади двигателя компресора не може да се включи). Ако съм прав на мене ми е повреден този датчик и затова перката на климатика се включва постоянно (аварийно) , когато дам на контакт. Когато извадя буксата му тя не спира, защото доколкото знам е направена така, че при повреден датчик или извадена букса работи постоянно.
Някой по- запознат може ли да изкаже мнение и мога ли по някакъв начин да проверя този датчик повреден ли е?

#14
Публикувано 28 март 2011 - 19:12
Аз перката лесно ще я изключа, но заради нея не ми се включва климатика- трябва да се оправи този проблем- бушоните и релетата ги проверих - всичко е ОК- много ме съмнява този датчик, но не знам как да го проверя- не ми се иска да купувам нов без да съм сигурен. Никой ли не знае как да го проверя?
#15
Публикувано 29 март 2011 - 08:35
Ако съм прав на мене ми е повреден този датчик и затова перката на климатика се включва постоянно
(аварийно)
Когато извадя буксата му тя не спира, защото доколкото знам е направена така, че при повреден датчик или извадена букса работи постоянно.
+1
И аз мисля че е той. Точно така е,както предполагаш.....повреден ли е,перката тръгва за да не стане беля.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни