088 - Код Наглост (Филм за злоупотребите на М-Тел)
Започната от ivostankov, 20 яну 2011 - 16:19:01
20 мнения по тази тема
#16
Публикувано 22 януари 2011 - 18:04
Май иска да каже,че ако не са ни издали фактура,когато трябва,не сме длъжни да я плащаме
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#17
Публикувано 22 януари 2011 - 22:20
Подобно на глобите в кат, ако не ги плащаш определно време, мисля 3 години беше, не ти ги и търсят повече. Принципно давността е 5 години(дори за данъци мисля). За фактурите има срок за издаване на фактурата в зависимост от датата на данъчното събитие, но не го помня колко е. Ако срока е изпуснат, фактурата е невалидна. Нека юристите тук да кажат вещо мнение, да не подведа някой.Ще ми е интересно да чуя повече за това "време на фактуриране"
Където работех имаше ядове с печатането на фактурите и беше голям спек да са готови в определения срок, е не сме закъснявали с повече два до три дни, ама пак имаше голяма смрад от към правния.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#18
Публикувано 22 януари 2011 - 23:03
Сега мобилните оператори работят с една фирма "Кредитореформ" мисля, че беше. Та ако не си платиш задълженията към съответния мобилен оператор получаваш писмо от горе споменатата фирма, в което пише, че ако не си изплатиш дължимото ще те съдят... и т.н. На мен преди години М-тел пак бяха надписали една фактура за 500лв и си смених оператора без да я плащам ( и уж се бях зарекъл повече никога да нямам нишо общо с мтел). Един ден обаче олучих писмо, че ще ме съдят... и почнах по малко да я плащам. По - късно обаче един приятел, който е служител в Германос ми каза, че каквито и писма да получаваш, че ще те съдят и т.н. в крайна сметка никой нищо не е можел да ти вземе. Нека, ако някой знае повече да сподели, иначе аз съм на мнение, че ако си длъжник на държавата или на която и да е голяма фирма- те ще намерят как да си вземат задълженията даже и с лихвите към тях.Подобно на глобите в кат, ако не ги плащаш определно време, мисля 3 години беше, не ти ги и търсят повече. Принципно давността е 5 години(дори за данъци мисля). За фактурите има срок за издаване на фактурата в зависимост от датата на данъчното събитие, но не го помня колко е. Ако срока е изпуснат, фактурата е невалидна. Нека юристите тук да кажат вещо мнение, да не подведа някой.
Където работех имаше ядове с печатането на фактурите и беше голям спек да са готови в определения срок, е не сме закъснявали с повече два до три дни, ама пак имаше голяма смрад от към правния.
Сега след години за добро или зло пак съм клиент на М-тел.
Луд умора нема, само се поти

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#19
Публикувано 22 януари 2011 - 23:52
Сега мобилните оператори работят с една фирма "Кредитореформ" мисля, че беше. Та ако не си платиш задълженията към съответния мобилен оператор получаваш писмо от горе споменатата фирма, в което пише, че ако не си изплатиш дължимото ще те съдят... и т.н. На мен преди години М-тел пак бяха надписали една фактура за 500лв и си смених оператора без да я плащам ( и уж се бях зарекъл повече никога да нямам нишо общо с мтел). Един ден обаче олучих писмо, че ще ме съдят... и почнах по малко да я плащам. По - късно обаче един приятел, който е служител в Германос ми каза, че каквито и писма да получаваш, че ще те съдят и т.н. в крайна сметка никой нищо не е можел да ти вземе. Нека, ако някой знаае повече да сподели, иначе аз съм на мнение, че ако си длъжник на държавата или на която и да е голяма фирма- те ще намерят как да си вземат задълженията даже и с лихвите към тях.
Сега след години за добро или зло пак съм клиент на М-тел.
Телекомите не начисляват наказателни лихви. Биха могли, но трябва да се регистрират като финансови институции, което ще им убие бизнеса много лошо. Могат обаче да начисляват еднократни фиксирани такси(изрично упоменати в договори и обши условия) за събиране на задълженията, изпращане на напомнящи писма и т.н. Някои лизингови компании, Алианц примерно, таксуват напомнящо писмо при закъснение 30 лева.
Компании за събиране на дългове колкото си поискаш. Методи също. Тези компании не работят само с телекоми, а с всички кредитни институции(електрото, топлофикация и ВиК също са кредитни институции колкото и да е чудно, ама още не са узрели). Изкупуват дълга ти за 20% примерно и почват да се опитват да те накарт да си го платиш. Факторинг се казва операцията. Когато аз работех за телекома сме продавали дългове от по 50-60 лева, които няма как да бъдат събрани, защото за да заведеш дело има минимум(мисля две минимални работни заплати), другото е да плаши гаргите и да ти създава лоша кредитна история. Компанията, разбира се, се опитва да си субере всички купени дългове, по всякакви начини, щото от това се храни. Все пак има праг на рационалност, демек ако дължиш 8 лева ще ти се обадят и ако се уплашиш и платиш - добре, иначе си оставаш с обажданео и край. Ако дължиш 50+ ще ти звънят, ще ти пращат писма и така докато разхода по опити за събиране не стане нерационален и спират, щото си инат. Ако дължиш няколко стотин, дори ще ти пратят човек да те посети лично и да разговаря с теб. Ако дължиш няколко хиляди, по-добре ти ги потърси и виж как може да си разсрочиш дълга най-благоприятно. Точно тия от по няклко хиляди и на горе са най-ценни за тях.
Сега пак имам вземане даване с тия компании, нали съм лихвар
Лошата кредитна история в моента не е много страшна, но след 3-5 години ще започне да указва влияние и в БГ.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#20
Публикувано 23 януари 2011 - 14:15
Подобно на глобите в кат, ако не ги плащаш определно време, мисля 3 години беше, не ти ги и търсят повече. Принципно давността е 5 години(дори за данъци мисля). За фактурите има срок за издаване на фактурата в зависимост от датата на данъчното събитие, но не го помня колко е. Ако срока е изпуснат, фактурата е невалидна. Нека юристите тук да кажат вещо мнение, да не подведа някой.
Където работех имаше ядове с печатането на фактурите и беше голям спек да са готови в определения срок, е не сме закъснявали с повече два до три дни, ама пак имаше голяма смрад от към правния.
Тука трябва пояснение малко, че да не стане сакатлък
Наистина има срок за издаването на фактурите, но този срок НЯМА отношение към задължението на потребителя да си плаща за ползваната стока/услуга.
Огромната грешка на преобладаващата част от счетоводителите (освен тази, че ООД отговаря за задълженията си до размера на капитала) е, че същите са убедени, че задължението за плащане възниква по силата на издадената фактура, а по правило задължението е свързано с ДОГОВОРА, така че парите ще бъдат искани съвсем правомерно (напр. ако сега издам една фактурка, за това, че съм те консултирал, то същата не е основание за задължение към мен, т.е. право на вземане не възниква. Основание би била уговорката ни за платена консултация, ако има такава. По същия начин дължиш пари на хазяйката по договор за наем, нищо че тя не ти издава фактура).
И още нещо: Давностния срок не е свързан със прекратяване на задължението. Същото продължава да се дължи и след изтичането му, просто Държавата не защитава кредитора. Ако последния обаче намери начин да си вземе паричките и впоследствие се сетиш, че давността е изтекла, то той не следва да ти ги върне, защото си изпълнил съществуващо задължение.
Дано да съм бил ясен, че е трудно в спретнат вид да се обяснят нещата.
#21
Публикувано 23 януари 2011 - 22:13
Тука трябва пояснение малко, че да не стане сакатлък
Наистина има срок за издаването на фактурите, но този срок НЯМА отношение към задължението на потребителя да си плаща за ползваната стока/услуга.
Огромната грешка на преобладаващата част от счетоводителите (освен тази, че ООД отговаря за задълженията си до размера на капитала) е, че същите са убедени, че задължението за плащане възниква по силата на издадената фактура, а по правило задължението е свързано с ДОГОВОРА, така че парите ще бъдат искани съвсем правомерно (напр. ако сега издам една фактурка, за това, че съм те консултирал, то същата не е основание за задължение към мен, т.е. право на вземане не възниква. Основание би била уговорката ни за платена консултация, ако има такава. По същия начин дължиш пари на хазяйката по договор за наем, нищо че тя не ти издава фактура).
И още нещо: Давностния срок не е свързан със прекратяване на задължението. Същото продължава да се дължи и след изтичането му, просто Държавата не защитава кредитора. Ако последния обаче намери начин да си вземе паричките и впоследствие се сетиш, че давността е изтекла, то той не следва да ти ги върне, защото си изпълнил съществуващо задължение.
Дано да съм бил ясен, че е трудно в спретнат вид да се обяснят нещата.
Съгласен съм,
При хазяйката е лесно щото договора фиксира наема. За мобилния оператор как да разбереш клко му дължиш, ако не ти издаде фактура? Имаше нещо със сроковете за издаване на фактури от телекомите, но е възможно да е част от лиценза, не си спомням.
Обаче ако има сгрешена една такса цялата сметка ти е невалидна и не си длъжен да плащаш до издаване на нова вярна.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни




Виж ГАРАЖА








