Автомобилът на старо: Mercedes-Benz CLK
Започната от hammer^BaTe, 02 дек 2010 - 18:12:59
64 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 декември 2010 - 18:12
Mercedes-Benz поднесе някои неприятни изненади на почитателите си през втората половина на 90-те години. Прочутата марка се бе сблъсквала с проблеми с качеството и в миналото, но винаги бе успявала да направи нужното, за да запази доверието на клиентите си. Лансираната през 1995 г. E-Klasse W210 обаче повлече крак с непознати дотогава слабости на изработката, които подрониха авторитета на трилъчевата звезда. В Щутгарт имаха нужда от модел, който да възстанови реномето на Mercedes-Benz с качество, надеждност и стил в най-добрите традиции на производителя. Намериха го в лицето на спортното купе CLK, което се появи в гамата две години по-късно.
Автомобилите с две врати обикновено служат за пример за непрактичност. Въпреки това германците успяха да продадат над 115 000 бройки от CLK, сериозна цифра за возило от този клас. На всичко отгоре моделът трябваше да завоюва позиции в категория, в която Mercedes-Benz нямаше представител до онзи момент, като се пребори с противник от калибъра на BMW 3-er Coupe. Макар мнозина и до днес да смятат, че щутгартският спортист е E-Klasse с две врати, CLK всъщност бе построен на платформата на C-Klasse. Майсторлъкът на дизайнерите обаче позволи на автомобила хем да поеме щафетата от старото купе C124, хем да привлече нови купувачи с доста по-ниска цена заради позиционирането си в по-долен клас. Добрата новина бе, че недоволни от цялата тази маркетингово-дизайнерска еквилибристика нямаше. В Щутгарт инкасираха нужните печалби, а на пазара излезе истински Mercedes-Benz, който затвърди целия престиж зад това име.
Объркването онези, които смятат CLK за двуврата Е-Klasse, има съвсем логично обяснение. С характерните си четири фара и стилистичното сходство на светотехниката отзад спортното купе действително прилича много на седана. Дизайнът обаче си остава единственото общо между двата модела. CLK може да се похвали с много по-добра антикорозионна подготовка на
каросерията
Моделът се произвежда единствено в Бремен и изненади с качеството на изработката са изключени. Наличието на ръжда говори недвусмислено не само за претърпяна авария, а и за начина, по който предишният собственик се е грижил и стопанисвал колата. Като цяло обаче в това отношение неприятностите са рядкост. Макар да попада в по-ниска ценова категория от идейния си предшественик C124, CLK си остава доста скъп автомобил. Почти сигурно е, че принадлежал на човек, който е имал възможностите да се грижи за него подобаващо.
Високото ниво на инженеринга и качествената изработка си личат и в
салона
на щутгартското купе. Типичното за марката сдържано оформление, добре премисленото използване на модерни технологични решения и изпипаните материали оставят твърде малко шанс за изнамиране на недостатъци. Един от малкото възможни проблеми засяга люка на покрива. Не би било зле при оглед да се провери състоянието на уплътненията. В редки случаи пропускат и развалят цялото впечатление. Това е малко странно, защото с покрива на лансирания година след купето кабриолет такива непрятности практически липсват. Все пак предпазливостта при толкова скъпа покупка никога не е излишна.
Специалистите са единодушни, че грешка с избора на
моторизация
за CLK не може да се направи. Единствените резерви са свързани с иначе великолепния V-образен 8-цилиндров двигател с мощност 279 к.с. Експлоатационните му разходи излизат прекалено солено, а и поддръжката изисква доста повече, отколкото четири- и шестцилиндровите мотори. Към тях се числят базовият двулитров агрегат с мощност 136 или 163 к.с. в зависимост от пълненето и 2.3-литровата машина с механичен компресор и 193/197 коня, която се сочи почти единодушно за оптимален вариант за модела. Отстъпва на 3.2-литровия V-образен шестак с 218 к.с. само по плавност на хода. Що се отнася до върховите модификации с емблемата на AMG с мощност 347 к.с., коментари трудно могат да бъдат правени в контекста на масовото автомобилостроене. Едно обаче е сигурно - всички двигатели са изключително здрави, надеждни и издръжливи. Проблеми са възможни само вследствие крайно немарливо отношение към поддръжката. Типичен пример за това е затлаченият горивен филтър, заради чиято пренебрегната смяна се нарушава притокът на гориво и се получават пробиви в работата на двигателя.
Показателен за качеството на изработката на CLK факт е, че проблеми с обичайно слаби за Mercedes-Benz места като силовото предаване на практика отсъстват. Омасленият диференциал, например, се среща крайно рядко. Същото важи и за шарнирните връзки на кардана, които са стара болест на щутгартската продукция.
За жалост дори CLK не успява да се спаси от бича на почти всички съвременни автомобили - неизправностите по
електрическата инсталация
и бордовата електроника. Дефектите, както и разходите по отстраняването им, са от най-широк спектър. Налагат се както евтини поправки на отказали електрически стъкла, така и доста по-солени инвестиции в ремонт на електрическите седалки с памет или подгряването им. В списъка попада и единичната чистачка, чийто механизъм струва безбожни пари, а има навика да се поврежда непоправимо. Звучи нелепо, че след толкова години опит с подобна конфигурация за почистване на предното стъкло в Mercedes-Benz така и не са успели да усъвършенстват конструкцията до нужната степен на надеждност и се налага преди покупка човек да проверява дали всичко работи както трябва, а след това да полага специални грижи, за които дори упътването мълчи.
При цена между 30 000 и 50 000 евро като нов CLK бе непостижима мечта за 99% от обикновените автомобилисти. Десет години след дебюта на модела той вече е по джоба на доста повече купувачи, макар че си остава едно от най-скъпите предложения в тази възрастова група. Щутгартското купе обаче се заслужава и последната стотинка.
Източник
Автомобилите с две врати обикновено служат за пример за непрактичност. Въпреки това германците успяха да продадат над 115 000 бройки от CLK, сериозна цифра за возило от този клас. На всичко отгоре моделът трябваше да завоюва позиции в категория, в която Mercedes-Benz нямаше представител до онзи момент, като се пребори с противник от калибъра на BMW 3-er Coupe. Макар мнозина и до днес да смятат, че щутгартският спортист е E-Klasse с две врати, CLK всъщност бе построен на платформата на C-Klasse. Майсторлъкът на дизайнерите обаче позволи на автомобила хем да поеме щафетата от старото купе C124, хем да привлече нови купувачи с доста по-ниска цена заради позиционирането си в по-долен клас. Добрата новина бе, че недоволни от цялата тази маркетингово-дизайнерска еквилибристика нямаше. В Щутгарт инкасираха нужните печалби, а на пазара излезе истински Mercedes-Benz, който затвърди целия престиж зад това име.
Объркването онези, които смятат CLK за двуврата Е-Klasse, има съвсем логично обяснение. С характерните си четири фара и стилистичното сходство на светотехниката отзад спортното купе действително прилича много на седана. Дизайнът обаче си остава единственото общо между двата модела. CLK може да се похвали с много по-добра антикорозионна подготовка на
каросерията
Моделът се произвежда единствено в Бремен и изненади с качеството на изработката са изключени. Наличието на ръжда говори недвусмислено не само за претърпяна авария, а и за начина, по който предишният собственик се е грижил и стопанисвал колата. Като цяло обаче в това отношение неприятностите са рядкост. Макар да попада в по-ниска ценова категория от идейния си предшественик C124, CLK си остава доста скъп автомобил. Почти сигурно е, че принадлежал на човек, който е имал възможностите да се грижи за него подобаващо.
Високото ниво на инженеринга и качествената изработка си личат и в
салона
на щутгартското купе. Типичното за марката сдържано оформление, добре премисленото използване на модерни технологични решения и изпипаните материали оставят твърде малко шанс за изнамиране на недостатъци. Един от малкото възможни проблеми засяга люка на покрива. Не би било зле при оглед да се провери състоянието на уплътненията. В редки случаи пропускат и развалят цялото впечатление. Това е малко странно, защото с покрива на лансирания година след купето кабриолет такива непрятности практически липсват. Все пак предпазливостта при толкова скъпа покупка никога не е излишна.
Специалистите са единодушни, че грешка с избора на
моторизация
за CLK не може да се направи. Единствените резерви са свързани с иначе великолепния V-образен 8-цилиндров двигател с мощност 279 к.с. Експлоатационните му разходи излизат прекалено солено, а и поддръжката изисква доста повече, отколкото четири- и шестцилиндровите мотори. Към тях се числят базовият двулитров агрегат с мощност 136 или 163 к.с. в зависимост от пълненето и 2.3-литровата машина с механичен компресор и 193/197 коня, която се сочи почти единодушно за оптимален вариант за модела. Отстъпва на 3.2-литровия V-образен шестак с 218 к.с. само по плавност на хода. Що се отнася до върховите модификации с емблемата на AMG с мощност 347 к.с., коментари трудно могат да бъдат правени в контекста на масовото автомобилостроене. Едно обаче е сигурно - всички двигатели са изключително здрави, надеждни и издръжливи. Проблеми са възможни само вследствие крайно немарливо отношение към поддръжката. Типичен пример за това е затлаченият горивен филтър, заради чиято пренебрегната смяна се нарушава притокът на гориво и се получават пробиви в работата на двигателя.
Показателен за качеството на изработката на CLK факт е, че проблеми с обичайно слаби за Mercedes-Benz места като силовото предаване на практика отсъстват. Омасленият диференциал, например, се среща крайно рядко. Същото важи и за шарнирните връзки на кардана, които са стара болест на щутгартската продукция.
За жалост дори CLK не успява да се спаси от бича на почти всички съвременни автомобили - неизправностите по
електрическата инсталация
и бордовата електроника. Дефектите, както и разходите по отстраняването им, са от най-широк спектър. Налагат се както евтини поправки на отказали електрически стъкла, така и доста по-солени инвестиции в ремонт на електрическите седалки с памет или подгряването им. В списъка попада и единичната чистачка, чийто механизъм струва безбожни пари, а има навика да се поврежда непоправимо. Звучи нелепо, че след толкова години опит с подобна конфигурация за почистване на предното стъкло в Mercedes-Benz така и не са успели да усъвършенстват конструкцията до нужната степен на надеждност и се налага преди покупка човек да проверява дали всичко работи както трябва, а след това да полага специални грижи, за които дори упътването мълчи.
При цена между 30 000 и 50 000 евро като нов CLK бе непостижима мечта за 99% от обикновените автомобилисти. Десет години след дебюта на модела той вече е по джоба на доста повече купувачи, макар че си остава едно от най-скъпите предложения в тази възрастова група. Щутгартското купе обаче се заслужава и последната стотинка.
Източник
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#2
Публикувано 02 декември 2010 - 18:48
Харесва ми статията. Малко повърхностно е написана, но е добре.
Като цяло имат безумни проблеми с износване на секторните кутии.
Класическия проблем с пълненето с маслени пари на всмукателните тръби, MAF-а и дросела.
Кофти синхронизатори на 5 и 6ск. кутии.
Пропуснали са вечния проблем с дисплеите на всички модели от това поколение.
НЯМА СИНХРОНИЗАТОР НА ЗАДНА СКОРОСТ. Което е недопустимо за кола 2000г.
За сметка на това не им гори 3тия стоп, което е похвално, на фона на по-новите скъпи кочини.
Люкът на покрива е точно толкова проблемен, колкото на всяка друга 10 годишна кола с люк. Оправя се лесно, но трудоемко. Сваля се, почистват се жилата и отводнителните канали и се калибрира отново.
Много малко коли ще имат проблем с ел.седалките по разбираеми причини Отстраняването не е проблем, но отнема време. За 100ина лв. се оправя.
Като цяло е много приятна кола с отличен разход за 192к.с., съпоставим с много коли с 1.6 мотор.
Тромава е при потегляне, но само до там. Тиха нискооборотна кола и много приятна за дълъг път.
Като цяло имат безумни проблеми с износване на секторните кутии.
Класическия проблем с пълненето с маслени пари на всмукателните тръби, MAF-а и дросела.
Кофти синхронизатори на 5 и 6ск. кутии.
Пропуснали са вечния проблем с дисплеите на всички модели от това поколение.
НЯМА СИНХРОНИЗАТОР НА ЗАДНА СКОРОСТ. Което е недопустимо за кола 2000г.
За сметка на това не им гори 3тия стоп, което е похвално, на фона на по-новите скъпи кочини.
Люкът на покрива е точно толкова проблемен, колкото на всяка друга 10 годишна кола с люк. Оправя се лесно, но трудоемко. Сваля се, почистват се жилата и отводнителните канали и се калибрира отново.
Много малко коли ще имат проблем с ел.седалките по разбираеми причини Отстраняването не е проблем, но отнема време. За 100ина лв. се оправя.
Като цяло е много приятна кола с отличен разход за 192к.с., съпоставим с много коли с 1.6 мотор.
Тромава е при потегляне, но само до там. Тиха нискооборотна кола и много приятна за дълъг път.
#3
Публикувано 03 декември 2010 - 12:27
Аз бих добавил, че като повечето автомобили с карданен вал и ръчни скорости - и този модел има проблеми с шлиците на кардана - досега не съм чул/вилял CLK без такъв проблем - къде повече, къде по-малко... като основният недостатък е, че шлиците не са на отделна част, а са част от самия кардан и няма как да се сменят без да се смени целият вал.
Тромава е, защото е тежка... сравнено с повечето купета на други марки е тежка. По принцип идеята на купето е, че двувратата конструкция позволява повече олекотяване, от конструкцията с четири врати, а CLK не бих го нарекъл олекотен автомобил - затова е тромав на потегляне. Въпреки това двигателят има чудесна динамика, дори и при 163 к.с.
И разбира се - може да се добави и недомислицата с 4 цилиндъра и 2 бобини
Иначе не бих казал, че има сериозни проблеми с електрониката - като изключим LCD екраните на таблото и климатика - не съм имал никакви проблеми с нищо електрическо в автомобила. Не само това - не съм чул някой в клуба да е имал сериозен ел. проблем с CLK. Лилов прави нещо по седалките и дотам. Арматурно табло, аларми, осветление, седалки, отопление, памети, огледала, централно, климатици, ECU, автоматични скорости - всичко работи без проблеми в този модел.
Между другото - темата е полезна за раздела, затова ще я закача най-отгоре!
Тромава е, защото е тежка... сравнено с повечето купета на други марки е тежка. По принцип идеята на купето е, че двувратата конструкция позволява повече олекотяване, от конструкцията с четири врати, а CLK не бих го нарекъл олекотен автомобил - затова е тромав на потегляне. Въпреки това двигателят има чудесна динамика, дори и при 163 к.с.
И разбира се - може да се добави и недомислицата с 4 цилиндъра и 2 бобини
Иначе не бих казал, че има сериозни проблеми с електрониката - като изключим LCD екраните на таблото и климатика - не съм имал никакви проблеми с нищо електрическо в автомобила. Не само това - не съм чул някой в клуба да е имал сериозен ел. проблем с CLK. Лилов прави нещо по седалките и дотам. Арматурно табло, аларми, осветление, седалки, отопление, памети, огледала, централно, климатици, ECU, автоматични скорости - всичко работи без проблеми в този модел.
Между другото - темата е полезна за раздела, затова ще я закача най-отгоре!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#4
Публикувано 31 май 2011 - 10:34
Мен ме интересува дали съответно подръжката на тази доста здррава кола се различава чак толкова много от например подържането на "обикновена" масова като като Ситроен Ксара 1999-2000 година примерно. В смисъл като си купи човек кола на старо - има проблеми и малко или много се налага периодично да се поправя. Така или инае пари ше се дават за ремонти - за какво да си взимам друга кола, като Мерцедес ЦЛК си е автомобил истински - голяма широка и удобна. Сега дали ше давам 100-200 лв повече за части от време на време не мисля, че е някакъв кой знае какъв проблем.
Благодаря предварително.
С.
Благодаря предварително.
С.
#5
Публикувано 31 май 2011 - 11:02
Мен ме интересува дали съответно подръжката на тази доста здррава кола се различава чак толкова много от например подържането на "обикновена" масова като като Ситроен Ксара 1999-2000 година примерно.
Естествено че се различава, французинът излиза по-солен!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Публикувано 31 май 2011 - 11:24
Koригирам си първия пост... явно нямат никакви проблеми с кормилните кутии... просто трябва да се обере луфта.
Марти ми каза, че моята е била отлична и нямало нужда да се сваля изобщо. Само да се обере луфта.
Не знам много коли да дават 6.7 разход извънградско за 400км. Подобрих си предния рекорд от 6.8, на който Гангстера беше свидетел.
Новия рекорд го има документиран на снимка
Иначе е адски здрава машина.
Понякога липсата на рамки дразни при лошо регулирани прозорци. Издават гадни звуци.
Също може да се надраска стъклото от малки камъчета попаднали м/у изолацията и прозореца. Ама то така, пред нас като духне вятър и все едно съм в Сахара от тези строежи.
Колега, ако попаднеш на хубав модел, нищо не пипаш освен консумативите и си караш и си свиркаш.
Ама то като при всяка друга кола.
Марти ми каза, че моята е била отлична и нямало нужда да се сваля изобщо. Само да се обере луфта.
Не знам много коли да дават 6.7 разход извънградско за 400км. Подобрих си предния рекорд от 6.8, на който Гангстера беше свидетел.
Новия рекорд го има документиран на снимка
Иначе е адски здрава машина.
Понякога липсата на рамки дразни при лошо регулирани прозорци. Издават гадни звуци.
Също може да се надраска стъклото от малки камъчета попаднали м/у изолацията и прозореца. Ама то така, пред нас като духне вятър и все едно съм в Сахара от тези строежи.
Колега, ако попаднеш на хубав модел, нищо не пипаш освен консумативите и си караш и си свиркаш.
Ама то като при всяка друга кола.
#7
Публикувано 31 май 2011 - 11:36
Подобрих си предния рекорд от 6.8, на който Гангстера беше свидетел..
Само да добавя, че този разход го постигна и при условие, че от София до Петрич те переше сняг на парцали.
By Batev
#8
Публикувано 31 май 2011 - 11:49
е го и летния:
Прикачени файлове
#9
Публикувано 31 май 2011 - 13:27
Средна скорост 61км/ч... Коце, май не си карал по магистрали Аз като ходех към 7-те рилски на скоро ударих разход 7-7,5 на колонката (жалко, че нямам борд...) при положение, че пусках климатика от време на време и в двете посоки като стъпех магистралата, не я жалех много. Проблема на тази кола е градския разход, но както казват хората - "Няма пълно щастие". На мен редовно си ми е около 14л/100км в града, но съм я смъквал и на 11л/100км - първите два дни след като я купих
Относно колко е скъпа за подръжка... Нямам наблюдение за други коли. Ако колегата наистина се замисля за покупка, мога да му споделя аз какви пари съм давал за части и какво съм сменил до сега - нека ми пише лично. Иначе колко скъпо излиза е строго индивидуално. Има хора, които си правят колите само в Балканстар, има и хора, които купуват скъпи части - заместители на оригиналните, а има и такива, които са на мнението, че щом е ново, значи е хубаво и купуват това, което е най-евтино. Хубавото е, че има аналози и богат избор на части. Изборът е индивидуален.
Относно колко е скъпа за подръжка... Нямам наблюдение за други коли. Ако колегата наистина се замисля за покупка, мога да му споделя аз какви пари съм давал за части и какво съм сменил до сега - нека ми пише лично. Иначе колко скъпо излиза е строго индивидуално. Има хора, които си правят колите само в Балканстар, има и хора, които купуват скъпи части - заместители на оригиналните, а има и такива, които са на мнението, че щом е ново, значи е хубаво и купуват това, което е най-евтино. Хубавото е, че има аналози и богат избор на части. Изборът е индивидуален.
The best or nothing.
#10
Публикувано 31 май 2011 - 14:03
Здравейте,
абе май май няма много разлика между 136 конския двигател и 193 конския в харча? Или се бъркам? Разликата е, че 136 конския по-малко върви за разлика от другия. И друго искам да попитам на тея 136 кончета данъка им на година ще е някъде 200 лв + . На 193 коня дали не е към пет стотака? някой който има и кара такива коли в София ако може да каже. Благодаря много
С.
абе май май няма много разлика между 136 конския двигател и 193 конския в харча? Или се бъркам? Разликата е, че 136 конския по-малко върви за разлика от другия. И друго искам да попитам на тея 136 кончета данъка им на година ще е някъде 200 лв + . На 193 коня дали не е към пет стотака? някой който има и кара такива коли в София ако може да каже. Благодаря много
С.
#11
Публикувано 31 май 2011 - 15:42
Към 400лв е данъка.
Марти, снимката е на магистралата преди Керамоти в Гърция. Имаше и малко магистрално, но основно м/уградски пътища.
Както се сещаш нон-стоп на климатик в Гърция.
+ минах през Гоце Делчев, пътищата са малко планински, особено в Гръцката част. Очаквах доста по-висок разход.
Градско ми е 11-13, понякога до 10.
Няма смисъл да пиша какво съм сменил по моята, понеже като се изключи дебитомера, всичко друго е сменяно като го чуя да хлопне и за кеф.
Марти, снимката е на магистралата преди Керамоти в Гърция. Имаше и малко магистрално, но основно м/уградски пътища.
Както се сещаш нон-стоп на климатик в Гърция.
+ минах през Гоце Делчев, пътищата са малко планински, особено в Гръцката част. Очаквах доста по-висок разход.
Градско ми е 11-13, понякога до 10.
Няма смисъл да пиша какво съм сменил по моята, понеже като се изключи дебитомера, всичко друго е сменяно като го чуя да хлопне и за кеф.
#12
Публикувано 31 май 2011 - 16:16
Мерси много за отговорите. Адски много искам да си взема такава кола и най-вероятно ще. Въпросът ми е дали с 1200-1300 лв чиста заплата мога да подържам спокойно такава кола, без да трябва когато се налага да се смени нещо - като платя да се стискам до края на месеца. Става въпрос ако взема сравнително читава и добра кола (не някой кенеф)? Знам че въпросът ми е относителен - защото може да се счупи един път нещо за 800 лв и след това нищо да не се чупи и да се налага смяната му за дълъг период от време. Сценарии безброй много. Но ме интересува хората, които карат такава кола във форума горе долу с какви пари разполагат на месец - в смисъл не точна цифра разбира се - но горе долу толкова или малко повече или доста повече и т.н.
Благодаря много отново.
ПС: Този форум ме кефи!
Поздрави
С.
Благодаря много отново.
ПС: Този форум ме кефи!
Поздрави
С.
#13
Публикувано 31 май 2011 - 16:33
Ако я платиш накуп и не я изплащаш за някаква космическа сума на месец, нямаш никакъв проблем. Но това зависи от другите ти разходи.
#14
Публикувано 31 май 2011 - 16:44
Други разходи нямам. Не плащам квартира. Плащам само сметки, които деля с брат си, които в зимния месец излизат максимум по 100ина лв на човек. Това е.
Благодаря
С.
Благодаря
С.
#15
Публикувано 31 май 2011 - 16:53
Като си разхвърляш данъците ти излиза по 100лв на месец само за тях. Отделно масла+филтри=150лв. Гумите няма да ги споменавам. Според мен ако в момента можеш да отделяш 300-400лв на месец няма да имаш проблеми. И все пак не говорим за сериозни ремонти, но за всяка кола труда при майстора е горе долу един и същ. Предимството на компресора е повече пъргавина и вървеж на горе-долу същия харч. Недостатъка е данъка, втория допълнителен кръг отпред (говоря за ремъци), което го прави по-скъп за обслужване.
Както каза Лилов, ако я вземеш без кредит ще смогнеш, но си отдели едни 2000лв, за да я регистрираш, застраховаш, обслужиш и смениш нещо тропащо отдолу.
И все пак мерца си е мерц!
Както каза Лилов, ако я вземеш без кредит ще смогнеш, но си отдели едни 2000лв, за да я регистрираш, застраховаш, обслужиш и смениш нещо тропащо отдолу.
И все пак мерца си е мерц!
The best or nothing.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни