Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 2 votes

Ремонт на дисплеите за часовник и температура на таблотоMercedes CLK W208 и Е-class W210 (и вероятно други модели)


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#61 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 15 July 2016 - 09:43

eBay, алуминиеви са, бяха скъпички.

и... той HIFI е мега мастъра :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#62 NaniG

NaniG

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:Банкя

Posted 24 January 2017 - 20:28

Здравейте,

 

малко е старичка темата, но пък е много полезна. И на нашата S210 има проблем с лентовия кабел. Баща ми ходи при негов познат, който е електротехник, но не се нае да го смени лентовия кабел. Евентуално може ли контакти на колегата HIFI, ако има възможност той да съдейства. 

 

Благодаря предварително :)


  • 0

#63 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
Garage View Garage

Posted 25 August 2017 - 16:10

Между другото - някой може ли да каже как се изважда самото табло на W208,  че не намирам клипче ?

 

edit : Намерих, то на всички мерцедеси било еднакво

 

 


Edited by aladin, 25 August 2017 - 17:58 .

  • 0

855712_2.png


#64 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
Garage View Garage

Posted 26 August 2017 - 21:31

Така, дойдоха ми нови кабелчета, но нищо не направих.

 

Нещо пропускам явно. Не разбрах как лентовия кабел се закача към дисплея. Към платката си има писти, които е лесно да ги нацелиш. Но дисплея има ли значение как се поставя лентовият кабел на него ? Има ли някакви писти  на дисплея, които не вижда или просто се лепи ?

Гумата, която подпира кабела към дислпея  електропроводима ли е  и има ли някаква роля освен да притиска кабела към дисплея ?

В този ред на мисли - не разбирам и как при метода, посочен в първият пост  кабелите контактуват с дисплея ?


  • 0

855712_2.png


#65 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
Garage View Garage

Posted 29 August 2017 - 22:30

Така. Понеже нещо се закучиха нещата с тези дисплеи, а не мога да намеря човек за ремонта им и също не мога да намеря електропроводима гума , защото всички нови игри, калкулатори и сие са с лепени лентови кабели, да напиша какво намерих по нета.

 

За метода , описан в началото на темата е необходимо :

 

- Електропроводима гума / Elastomeric connector / Conductive Rubber Strip 

 

https://en.wikipedia...meric_connector

 

в Ebay са около 15$ 10броя, като има различни размери.

 

http://www.ebay.com/...s-/172657664552

 

За кабелчетата може да ползвате IDE кабел - става като с  лентов кабел и ще е по-удобно за работа.

 

 

За стандартният начин, чрез лепене на лентови кабели :

 

- в алиекспрес  3 лентови кабелчета, поялник с Т-образна човка и гума, която предполагам, че е за по-добро залепване на кабелчета към дисплея и платката , но не съм сигурен, защото мисля , че е тефлонова  са 13 лева.

 

3pcs/Set For MB W210 W202 W208 Cluster Ribbon Cable For Benz Dead Pixel LCD Repair+ 1pc T-Tip Soldering Iron

 

https://www.aliexpre...9999.264.3tUDWd


Edited by aladin, 30 August 2017 - 07:49 .

  • 0

855712_2.png


#66 dando

dando

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor
Garage View Garage

Posted 05 November 2017 - 11:34

Здравейте колеги,

Малко да посъживя темата...тази неделя и аз реших да запретна ръкави и да реша проблема с липсващите пиксели. Бях гледал няколко клипчета в интернет как става и най-после се наканих да се пробвам. Горе долу стъпка по стъпка съм следвал инструкциите от това видео: https://www.youtube....h?v=LoAMLCBmKXY  (видях, че е публикувано и по-горе). Единствената разлика е, че самото разглобяване на пластмасите вътре в „клъстъра“ е доста по-трудничко от колкото е показано на клипчето. Цаката е повече търпение и по-малко сила :). Подготовката включваше комплект кабели, термоустойчиво полиамидно тиксо (Kapton tape), отверка, пинцети, макетно ножче, лакочистител и клечки за уши...както и около 2 часа свободно време. В процеса на работа направих и няколко снимки, които прилагам за ентусиастите, решили да се пробват. Аз лично съм доволен от резултата и се надявам да е траен :).

Attached File  1.jpg   56.58K   14 downloadsAttached File  2.jpg   80.99K   13 downloadsAttached File  3.jpg   125.41K   13 downloadsAttached File  4.jpg   111.6K   14 downloadsAttached File  5.jpg   130.51K   14 downloadsAttached File  6.jpg   107.45K   13 downloadsAttached File  7.jpg   54.31K   13 downloadsAttached File  8.jpg   117.58K   14 downloadsAttached File  9.jpg   90.24K   15 downloads


  • 2

#67 60WATA

60WATA

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W201 190D 85г W202 C200D 94г

Posted 31 December 2017 - 10:55

Здравейте. Колега това тиксо от къде може да се намери?


  • 0

#68 60WATA

60WATA

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W201 190D 85г W202 C200D 94г

Posted 31 December 2017 - 10:57

На мен също ми предстои такъв ремонт


  • 0

#69 dando

dando

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor
Garage View Garage

Posted 01 February 2018 - 15:13

Здравейте,

 

Тиксото го поръчах от обява в OLX - "Високотемпературна полиамидна лента" за 10 лв.

Не знам дали имам право да слагам линк, не го правя с цел реклама, но...ето го:

https://www.olx.bg/a...0m-ID6t7AI.html


  • 0

#70 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
Garage View Garage

Posted 30 July 2018 - 15:43

С тиксото има шанс да се разлеби след време. Трябва си лепене с поялник. Който има нужда от помощ може да пише.


  • 0

855712_2.png


#71 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 30 July 2018 - 20:35

Тиксото го има на много места, ето го и в Комет:

https://store.comet....e/Product/9082/

Иначе без да имам голям професионален опит с ремонт на табла си мисля, че метода с фиксирането на лентовият кабел с това тиксо е напълно достатъчен и няма нужда от нищо повече.
Аз взех произволен китайски кабели за двата дисплея, лепнах ги с такова тиксо и сега работят като слънце.
Много по-вероятно е ръждата да изяде ламарината отколкото 2 път да се налага да ремонтирам таблото отново ;

Sent from my SGP511 using Tapatalk
  • 0

879897.png


#72 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 31 July 2018 - 14:14

Нали не мислите сериозно да го ремонтирате с тиксо :)


  • 1

#73 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 31 July 2018 - 15:04

Само с тиксо не но с тази (подобна, де) полиамидна лента преди няколко месеца вече го направих :)

По-нагоре някъде имаше клипче за тази "технология", аз не съм снимал процеса.

Какво те притеснява в нея?

 

Лентата всъщност само фиксира лентовият кабел към платката и съответно дисплея.

След това онези гумени лентички осигуряват притискането и контактна повърхност като се сглоби всичко.

Всъщност оригинално от VDO са ползвали някакво лепило за да фиксират лентовите кабели.

 

Аз дори купих 2 нови дисплея, на които кабела е фиксиран към LCD-то твърдо с някакъв полимер.

Така, както е на централният дисплей оригинално.

Реших обаче да не ги ползвам и да си оставя старите.

 

Не очаквам никакви изненади, честно.

Както писах по-горе, вероятно ръждата ще изпревари необходимостта от последваш ремонт :happy

За сега е "слънце", всичко свети като ново.

А беше грозна картинка... Особено левият.

Ако пък се окаже, че греша - ще се поправя.

Имам табло - донор, имам 2 нови, вярно китайски дисплеи а цялата тази процедура не е някаква ракетна нАука ;)


  • 0

879897.png


#74 maiamibee

maiamibee

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor 192hp

Posted 07 September 2018 - 19:40

 Йеееееййй, хайде и аз в отбора със светещите дисплеи на температурата и часовника. След 13356526516565 сваляния и качвания на таблото, един мехур от поялника, 2 дни борба и при мен светнаха. 

Голямо щастие  :welldone  :yahoo  :yahoo

огромни благодарности, на всички, които са писали в темата. Честно, никога не бих се справила без точните, описания и картинки и всичко.

Ето и крайния резултат. Красавицата прогледна  :harabe

kXZQzT.jpg


  • 0

#75 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 07 September 2018 - 20:23

Да, адмирации за темата.

Аз обаче четях малко селективно.

На мен ми коства само 3 сваляния за задоволително нулиране на стрелките.

Въпреки доста по-консервативният подход само със смяна на кабели и нез промяна на конструкцията резултатът е доста задоволителен.

 

Преди:

20180907211856-2b69b203-me.jpg

След:

20180907211857-1c329206-me.jpg

 

:yeah


  • 0

879897.png





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users