Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 2 votes

Ремонт на дисплеите за часовник и температура на таблотоMercedes CLK W208 и Е-class W210 (и вероятно други модели)


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 17 October 2010 - 20:41

Трябваше да се оползотвори уикенда.

Както знаете, на повечето CLK-та W208 и W210 не работят дисплеите за температурата и часовника. Предполагам и други модели страдат от тази болест. Причината е елементарна: VDO са цървули и са поевтинили 2та кабела към малките дисплейчета. В резултат на което, годините и вибрациите водят до познатия ви резултат. На мен нито единия от двата дисплея не работеше. Като я купих, имаше няколко чертички на часовника само, нищо повече.

Васко (HIFI) ме нави да хванем и да го оправим. (всъщност той го оправи laugh.gif ) В началото пробвахме всички така познати и „безрезултатни” методи, които са описани из интернет. Истината е, че кабела просто не става за нищо. Не може да се пои през него, понеже се разтапя от температурата и най-добрия вариант е да се смени. От друга страна се възползвахме от една гениална идея, която обсъждахме в друга тема: тя е да пристегнем рамката на дисплеите към платката с винтчета.

Този DYI е труден за изпълнение без необходимата техника и материали, а е и доста пипкава работа. Васко се нави да направим ремонта от чист ентусиазъм и на доста приемлива цена. По моя информация, на местата където оправят дисплеи, просто се опитват да презапоят лентовия кабел и не стигат до такъв перфекционизъм като долното изпълнение. То е практически вечно. Aко искате да ремонтира и вашите, свържете се с момчето. Изключителен професионалист.

Ето подробностите:

1. Сваля се таблото. На мен ми е лесно да го побутна отзад с ръка след като сваля кората над педалите.
Attached File  IMG_5357.jpg   70.75K   50 downloads

2. Разглобява се. Нямам подробно инструкции за това, но е интуитивно, просто не се ползва сила.
Attached File  IMG_5358.jpg   102.46K   44 downloads Attached File  IMG_5360.jpg   77K   38 downloads

3. Свалят се стрелките. Най лесният вариант е да се въртят леко отвъд контрата на моторчето, докато се повдигат внимателно през това време. Не се подпъхва нищо, не се ползва и сила. Това е малко пипкава работа. Ако се прави грубо, може да се изкриви оста на моторчето и ще викате: „Е ся вече си еба майката”. Могат да паднат черните шапчици от стрелките: не е страшно, лепват се обратно после с лепило Moment на Henkel или изключително малко количество топъл силикон (трябва да се внимава с него).
Attached File  IMG_5367.jpg   63.58K   40 downloads Attached File  IMG_5368.jpg   37.11K   34 downloads 

4. Ето ги и проблемните лентови кабели:
Attached File  IMG_5369.jpg   84.56K   36 downloads


5. Отлепват се кабелите от платката. След това се почистват внимателно, за да се махнат остатъците от лепило и да могат да се калайдисат чисто после.

Attached File  IMG_5370.jpg   77.67K   36 downloads Attached File  IMG_5373.jpg   77.43K   33 downloads Attached File  IMG_5380.jpg   96.02K   31 downloads

6. Режат се въпросните пинчета, които са крайно безсмислени, но за радост- на отлично място за притягане. Пробиват се внимателно и внимавайте като навивате, да не се сцепи пластмасата.
Attached File  IMG_5384.jpg   138.98K   31 downloads Attached File  IMG_5389.jpg   61.66K   31 downloads Attached File  IMG_5391.jpg   103.62K   27 downloadsAttached File  IMG_5393.jpg   92.78K   26 downloads

7. Тук вече става интересно. Евала на Васко за гениалната идея. Жертва се някакъв стар дисплей, за ел. проводимите му ленти. Лентата ще се използва на мястото на оригиналната розова подложка. Още не мога да повярвам какви кретени са тея от VDO и колко селски са го направили фабрично. Вижда се и отвратително нискокачественото оригинално лентово кабелче.
Attached File  IMG_5398.jpg   55.23K   30 downloads Attached File  IMG_5402.jpg   94.42K   27 downloads

(следва продължение...)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 17 October 2010 - 20:47

(...)

8. Тук вече идва наистина трудната част. Маркират се контактните точки и с много фина бургия се правят дупки, през които да минат новите кабели. С дисплея на температурата е лесно, но при другия са много кабели и е пипкава работа. После се разтапят леко в пластмасата, за да не могат да се движат. Оголените им крайчета се поставят под предварително изрязаната контактна пластина.

 

Attached File  IMG_5403.jpg   53.24K   26 downloads Attached File  IMG_5404.jpg   54.92K   27 downloads Attached File  IMG_5406.jpg   71.65K   26 downloads

Attached File  IMG_5423.jpg   99.93K   26 downloads Attached File  IMG_5425.jpg   124.49K   24 downloads Attached File  IMG_5428.jpg   102.35K   25 downloads

9. Бърз тест дали изобщо има смисъл целият този труд! biggrin.gif Дааааааааааааааа! За първи път виждам работещ дисплей в моята кола.


10. Сглобява се всичко в обратен ред. Имах счупени светловоди, залепихме ги с топъл силикон. Не е нужно да е много здраво, идеята е да е закрепено. Нямаше по-добър избор от силикона.

- Има особеност при монтажа на стрелките. Контрират се спрямо наистина крайното положение на стрелката. Нормално те стигат до край и после отскачат обратно 1-2 мм по часовниковата стрелка. Не се гледа позицията на покой, а наистина крайната позиция. Иначе стрелките ще седят малко под нулата. Аз така си мръднах леко стрелката на температурата, за да стои точно на 80, а не малко нагоре, че ме дразнеше.
- Почистете внимателно от прашинки, косми и отпечатъци от пръсти, много дразнят после, особено на ярко слънце.
- Така и така е свалено таблото, измерват се с мултимер всички лампички. Може да има някоя изгоряла от цялото натискане и размятане на таблото.
- Внимавайте при монтажа на цветните плаки за лампичките на ербега, ръчната и там всякаквите други, които са в двата края на таблото. Трябва да щракнат в едни малки пинчета, но щом сте го разглобили до тук, знаете за какво говоря.


Ами това е! ЧЕСТИТО :coolgrin
Прикачил съм и .pdf с детайлните инструкции. Моля уважавайте трудът ни и посочвайте линка към тази статия при употреба в други форуми.
 

Attached File  IMG_5432.jpg   70K   24 downloads Attached File  IMG_5434.jpg   95.45K   21 downloads Attached File  IMG_5455.jpg   67.42K   21 downloads

Attached Files


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#3 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Posted 17 October 2010 - 21:54

Имаше снимка където се радваш като малко дете пред коледен подарък, ама нея не си постнал :)
Радвам се, че си останал доволен!
  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 17 October 2010 - 22:08

Тази ли?  :happy

 

Attached File  IMG_5431.jpg   105.4K   26 downloads


  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#5 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,421 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Posted 17 October 2010 - 22:18

Голямо ЕВАЛА!!!Така де малко харабия да ви напраа... HIFI браво за ентусиазма,Koста евала за темата - уикенда е оползотворен наистина!!! И тези лентови кабели са ужасни наистина - аз за к'во нямам клаксон и еърбег?!?!? Скоро ще се опраа де ;) Добра и ползотворна тема! Горанов и Hooligan да четат :icon_coolgrin:
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 17 October 2010 - 22:26

Благодаря, братле! На Илийката му пуснах вече мишките в главата. :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Posted 23 October 2010 - 18:37

Вече и Илия е така усмихнат :)
  • 0

#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 24 October 2010 - 12:50

Мда... безкрайни благодарности на HIFI за ремонта на дисплеите...
Тази зима ще знам точно в колко часа, точно колко студено е било :)
Две години и половина - никога не бях виждал да ми свети всичко по таблото, как да не съм хепи!?
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 Hooligan

Hooligan

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,553 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. M-Class (W164) 350 CDI Facelift
    2. CLK-Class (W208) - Продаден
    3. C-Class (W203) - Продаден
    4. C-Class (W202) - Продаден
Garage View Garage

Posted 24 October 2010 - 13:57

Баси гадните сте :angry:
  • 0

Ignore list: fiveq, Наско, krasch


#10 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Posted 24 October 2010 - 22:46

Аз на моята цедка имах същия проблем с дисплеите.Разглобих таблото и после не можах да наглася стрелките да показват точно.Айде тази на горивото и скоростта бива,ама на температурата е страшно.После уж ги оправих,ама пак не бяха точни,стрелката на горивото стигаше до първата черта,а резервата светеше.Това ме подлуди и купих табло втора употреба,на което всички дисплей му работят и до ден днешен,само,че там го програмирахме към ключа,абе дълга история.Само внимавайте много като зацепвате стрелките,аз два пъти свалях таблото и не можах да ги улуча.Между дугото за да оправят старото ми табло по сервизите ми искаха малко повече от колкото ми струваше да сменя с втора употреба,а и никой не ми даде гаранция,че ремонта на моето ще бъде успешен.В БС ми обявиха цена за табло 1500лв!!!!
  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 24 October 2010 - 22:51

Споко, нагласят си се стрелките от първия път, има си начин ;)
А гаранция... кво да е гаранция, като гледаш как се прави, изпълнението е вечно. Веднъж поправят ли се дисплеите като хората, ще надживеят колата.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 25 October 2010 - 01:28

Начи, тия стрелки са на стъпкови мотори, които сами се калибриратна първия контакт. Има си малко чалъм, и аз не ги нацелих от първия път, но от втория стана, а сега като разглабяхме таблото - стана си от първия път. Слава богу, идиотите от VDO са направили много глупости, но са сложили контра на стъпковите мотори на всички стрелки. Стрелката се нахлузва на оста, завърта се до максимума (има контра) и се превърта 1-2 градуса. След това се връща на минимума (пак има контра) и трябва да се озове преди нулата. След това внимателно се превърта назад, докато законтри малко преди нулата. Именно тук е ключовия момент, че трябва да се законтри малко преди нулата, а не на самата нула. Защото като дадеш на контакт, стъпковия мотор е под напрежение и дърпа леко назад стрелките. Затова, ако ги оставиш на контра баш на нулата (така направих първия път) - като дадеш на контакт ще слязат една идея под нулата. Другия тънък момент е, че стрелките, преди да затвориш таблото трябва да се врътнат с пръст на средна позиция, а не да се оставят на нулата. При подаване на контакт стъпковите мотори сами ще се калибрират на нула. И третия тънък момент е, стрелките да не се натискат додолу, защото започват да запъват и трептят (т.нар. тик-так ефект).

Също един мой пропуск от миналия път, който разбрах, че и при Лилов са го забравили, та са го дооправяли в последния момент - има дупки за крушки, в които няма крушки (дупките са запазени за други модели табло, където там има крушки). Тия дупки фабрично са залепени с хартиено тиксто, което обаче с времето прегаря. При отварянето на таблото това тиксо неизбежно пада. Падна при Хулигана, падна при мен, разбрах, че е паднало и при Лилов. При първия опит за ремонт оставих дупките отворени (нямах друго тиксо под ръка), в резултат на което таблото започна да се пълни с прах отвътре. Едно на ръка, че дразни и се чисти трудно, но освен това прахта е много вредна за стъпковите мотори и също може да докара неприятни ефекти с трептене на стрелките. Така че, като отваряте таблото, после ново тиксо на дупките без крушки.

Николайчето, надявам се, че пазиш старото табло? Може да се ползва за резервни части или за тренировки за ремонт... та ако ще и повредено да е било.
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#13 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Posted 25 October 2010 - 21:53

Таблото го дадох на познат за части,запазих си само стъклото отпред и си обрах лампичките,ако ми изгори някоя имам цяла шепа оригинални.Сегашното ми табло е по-хубаво,защото е с оригинално бели циферблати от 202-sport.
  • 0

#14 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 26 October 2010 - 08:33

Между другото, колко го купи таблото на старо, ако не е тайна? Просто си помислих, че ако си го купил с пълен комплект крушки отзад, аз купувах тия дни крушки в БС с отстъпката са по 5 лв. иначе са по 9 лв. а на това табло има 20 крушки... даже с отстъпката, само крушките струват над 100 лв!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#15 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Posted 26 October 2010 - 18:02

Намерих едни келеши дето нищо не разбират и продават за части една 202-ка като моята и тогава за 500лв взех доста неща.Ама горе-долу за таблото искаха 120лв.Аз отидох за това табло и взех каквото можах.Ако е така за цената на крушките в БС съм доста на далавера това табло го взех на доверие,з-то колата изобщо нямаше ток и не работеше,а и не знаех дали ще може да се препрограмира към моя имобилайзер,ама за тая цена,която ми легна около 70-80лв реално нямаше какво да загубя.
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users