Трябваше да се оползотвори уикенда.
Както знаете, на повечето CLK-та W208 и W210 не работят дисплеите за температурата и часовника. Предполагам и други модели страдат от тази болест. Причината е елементарна: VDO са цървули и са поевтинили 2та кабела към малките дисплейчета. В резултат на което, годините и вибрациите водят до познатия ви резултат. На мен нито единия от двата дисплея не работеше. Като я купих, имаше няколко чертички на часовника само, нищо повече.
Васко (HIFI) ме нави да хванем и да го оправим. (всъщност той го оправи ) В началото пробвахме всички така познати и „безрезултатни” методи, които са описани из интернет. Истината е, че кабела просто не става за нищо. Не може да се пои през него, понеже се разтапя от температурата и най-добрия вариант е да се смени. От друга страна се възползвахме от една гениална идея, която обсъждахме в друга тема: тя е да пристегнем рамката на дисплеите към платката с винтчета.
Този DYI е труден за изпълнение без необходимата техника и материали, а е и доста пипкава работа. Васко се нави да направим ремонта от чист ентусиазъм и на доста приемлива цена. По моя информация, на местата където оправят дисплеи, просто се опитват да презапоят лентовия кабел и не стигат до такъв перфекционизъм като долното изпълнение. То е практически вечно. Aко искате да ремонтира и вашите, свържете се с момчето. Изключителен професионалист.
Ето подробностите:
1. Сваля се таблото. На мен ми е лесно да го побутна отзад с ръка след като сваля кората над педалите.
IMG_5357.jpg 70.75K
50 downloads
2. Разглобява се. Нямам подробно инструкции за това, но е интуитивно, просто не се ползва сила.
IMG_5358.jpg 102.46K
44 downloads
IMG_5360.jpg 77K
38 downloads
3. Свалят се стрелките. Най лесният вариант е да се въртят леко отвъд контрата на моторчето, докато се повдигат внимателно през това време. Не се подпъхва нищо, не се ползва и сила. Това е малко пипкава работа. Ако се прави грубо, може да се изкриви оста на моторчето и ще викате: „Е ся вече си еба майката”. Могат да паднат черните шапчици от стрелките: не е страшно, лепват се обратно после с лепило Moment на Henkel или изключително малко количество топъл силикон (трябва да се внимава с него).
IMG_5367.jpg 63.58K
40 downloads
IMG_5368.jpg 37.11K
34 downloads
4. Ето ги и проблемните лентови кабели:
IMG_5369.jpg 84.56K
36 downloads
5. Отлепват се кабелите от платката. След това се почистват внимателно, за да се махнат остатъците от лепило и да могат да се калайдисат чисто после.
IMG_5370.jpg 77.67K 36 downloads IMG_5373.jpg 77.43K 33 downloads IMG_5380.jpg 96.02K 31 downloads
6. Режат се въпросните пинчета, които са крайно безсмислени, но за радост- на отлично място за притягане. Пробиват се внимателно и внимавайте като навивате, да не се сцепи пластмасата.
IMG_5384.jpg 138.98K
31 downloads
IMG_5389.jpg 61.66K
31 downloads
IMG_5391.jpg 103.62K
27 downloads
IMG_5393.jpg 92.78K
26 downloads
7. Тук вече става интересно. Евала на Васко за гениалната идея. Жертва се някакъв стар дисплей, за ел. проводимите му ленти. Лентата ще се използва на мястото на оригиналната розова подложка. Още не мога да повярвам какви кретени са тея от VDO и колко селски са го направили фабрично. Вижда се и отвратително нискокачественото оригинално лентово кабелче.
IMG_5398.jpg 55.23K
30 downloads
IMG_5402.jpg 94.42K
27 downloads
(следва продължение...)