Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Цялостно обновяване на спирачната система.(Добре де, почти цялостно)


  • Please log in to reply
34 мнения по тази тема

#16 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 декември 2010 - 07:56

между другото ще се опитам да дойда тая сряда ако има среща на комитите :)


Колега срещите в сряда се правят в пицария О'Шипка, студентски град зад блок №51.С удоволствие бих те придружил, но аз ще съм в Банско за студентския празник.
Между другото в понеделник може да ти звънна по някое време да се видим:)
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#17 martom

martom

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 415 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 05 декември 2010 - 11:19

Какво количество спирачна течнос изразходва?Мисля да сменям на моята и да знам колко ще ми трябва?
  • 0
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 декември 2010 - 11:21

1л. Системата събира 500 грама, но ако е източена цялата, докато обезвъздушиш добре заминават още поне 300 грама.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#19 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 28 юни 2012 - 14:43

След като изчетох темата може ли да задам въпрос, тук ми се вижда най-уместно поне (не съм технически в час) - предстои ми смяна на предни венитлирани дискове и накладки на w208 200 136 коня с 16' джанти. По онлайн каталог дават преден спирачен диск на 288 мм. Малко по-мощните (230 и 320) пак на 16' джанти, по същия каталог ги дават 300мм предни вентилирани надупчени дискове. Та това, което не разбирам е:
1. С оглед спирачните апарати, технически възможно ли е да се вгради по-големия 300мм спирачен диск, т.е. апаратите могат ли да се местят и ще го поберат ли? Знам, че ако купя дискове после мога да ги заменя, но при мен процедурата е сложна и се опитвам да спестя проба-грешка.
2. Накладките за 300мм диск същите ли са като тия за 288мм диск, или са по-големи на площ? Питам само за да си отговоря на въпроса дали въобще има полза да се слага 300мм, ако накладките са същите и спирането няма да е по-различно - поне аз така си го обяснявам.
3. Насока към магазин за дискове и накладки в София би ми била много от полза.
Предварително благодаря за всеки конкретен отговор.
  • 0

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#20 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2012 - 15:31

Бъркаш! Не може да пишат и двата варианта на диск на твоята кола.
2. различни са.
3. миии не знам, колегите ще ударят едно рамо. Аз от Тех-Ко пазарувам напоследък. Въпреки че дискове и маркучи, купувам основно от английския eBay.

Виж картинката по-долу. Това са размерите на дисковете за твоята кола. Няма 300мм. Може да сте гледали по-голям мотор, въпреки че са със същият диаметър, но различна дебелина.

Прикачени файлове


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#21 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 28 юни 2012 - 15:47

...
Предварително благодаря за всеки конкретен отговор.


Ето конкретен отговор .
Не влизай в излишни филми и приключения не се опитвай да надхитриш един бюлюк инженери от Щутгарт .
Не си заслужава , не си струва , просто се придържай към първоначалните параметри за вграждане .
Във Форума има членове на клуба които могат да ти осигурят нужните дискове и накладки на
добра цена и оригинално качество , просто ползвай търсачката и ще ги намериш .

Аз лично препоръчвам Textar , ако и да не са нарязани и надупчени , .
Ако не си някоя Street Нинджа няма и да усетиш разликата ,
колата просто ще си спира когато и кажеш .
  • 1

#22 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 28 юни 2012 - 19:02

Благодаря за помощта, аз само казах, че на шестака 320 и нагоре го дават диск 300мм, поне тук - http://www.ultimates...Cabrio-320.html
Благодаря за картинката, е аз точно в ибей гледах, след като четох темата там примерно на 200к conv. преден диск на 290 мм - http://www.ebay.co.u...=item43aa280bf1 - и съответно мене ми изникна въпроса за местене на спирачните апарати.
Убеден съм вече, най-добре едни дискове Текстар на 288 със съотв. накладки към тях ще са решението.
Извинявам се ако мнението ми изглежда малко семкаджийско, но просто предположих, че за тия 10г. технологиите / консумативите за колата са се подобрили, а и като шофьор споделям едно мнение по-нагоре, че относно спирачки треа се търси най-доброто.
  • 1

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#23 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2012 - 19:24

Не, въобще не е семкаджийско мнение.
Истината е, че колкото по-голям диск и мощен апарат, толкова по-добре.
Проблемът е, че това обикновено е бездънна яма за пари.
Ако намериш от 320/430 спирачни апарати, то не е лоша идея да ги сложиш на твоята.
Лошото е, че обикновено гумичките им са в окаяно състояние... или поне на тези, които са висяли в морги години.
Ремонтен комплект на такива апарати е също една шапка пари. 100-200лв беше на ос. После имаш труд, полиране на цилиндрите, чистене на каналите и т.н.
Имах малко главоболия с монтажа на ремонтния комплект... не съм сигурен, че искам пак да го правя.

Иначе помпата на твоята ще се справя и с големи дискове. Но така като го гледам... едни 300лв. за дискове минимум, 100лв. накладки, да речем 150лв. за ремонтен комплект + още 300ина лв. за големи апарати. Аз бих сменил и спирачните маркучи, + спирачна течност... 1200-1300лв. като теглиш безпристрастно чертата.

И това е на 136 коня кола. Според мен е безпредметно. Да е 200 или нагоре к.с., мога да се съглася, че е поносим ъпгрейд.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#24 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юни 2012 - 09:56

Питай Mr.Big от форума за цени на дискове и накладки. Той работи с Руди96
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#25 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 29 юни 2012 - 20:13

Подкрепям колегата vencislav 1000%.
Нищо различно от OEM части по спирачките...Особено спирачните маркучи!!!
Има тема в друг форум как е такива гиздави маркучи с метална оплетка с алуминиеви щуцери от солта в Германия се къса накрайника /разяждат се алуминия/ и човека едва не се пребил...
Е така и той от мерак 124ка една да я направи гиздава...
Маркуча 15 години държал ОЕМ ски стоманен щуцер но да го смениме и подобриме и фал...
Не е прието тук да се дават линкове от други форуми доколко разбрах...ок но това е факт човека с "подобрени" спирачни маркучи брал много ядове...хем пъти по скъпи хем тояги...

Разбира се добре е да се сменят маркучите над 10г са с колите , но с оригинални !
спирачни апарати ако са без дефекти течове и скъсани прахозащитни маншони не виждам смисъл да се отварят и рециклират - редовна смяна на течността миене почистване и това е ...

По спирачките само ОЕМ оригинал части...
Спирачна течност на 2г смяна максимум на 3г. само мерцедес ДОТ 4+

Не влизай в излишни филми и приключения не се опитвай да надхитриш един бюлюк инженери от Щутгарт .
Не си заслужава , не си струва , просто се придържай към първоначалните параметри за вграждане .
Във Форума има членове на клуба които могат да ти осигурят нужните дискове и накладки на
добра цена и оригинално качество , просто ползвай търсачката и ще ги намериш .


Този пост е редактиран от polaris: 29 юни 2012 - 20:22

  • 0

#26 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 29 юни 2012 - 22:48

Колега adv_petrov точно преди 2 седмици си мислих и аз такива работи -на ц200 да сложа спирачни апарати от ц320. На хартия подобрението е 12% (това при елементарна бакалска сметка).
Като разходи ги сметнах към 850 лева. От една страна ще получа спокойствие, че от 100км/ч ще спра 4 метра по-рано (смятано грубо). От друга страна винаги ще ме гложди мисълта, че има някоя част в цялата система, която е смятана точно за ц200, а не за ц320. и че тази част ще ме предаде, когато най-малко искам.

След консултации с вещи колеги от форума, и след като преспах с идеята аз се отказах.

@polaris: ами прав си, но за целта си има и накрайници от неръждаема стомана. ;) Не ми го побира главата, как някой ще ги планира да са от алуминий, как друг ще ги произведе, а трети ще ги купи и ще си монтира тези маркучи.
  • 0

#27 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юни 2012 - 23:00

Спирачна течност на 2г смяна максимум на 3г. само мерцедес ДОТ 4+


Тъй като ми предстои смяна на предни дискове + накладки, тогава ще се смени и спирачната течност, имам един въпрос.
Защо "само мерцедес" за ДОТ4+ е ясно, въпросът ми е защо течността задължително трябва да е от мерцедес. Ако си купя ДОТ4+ на друг реномиран производител какво ще стане, ще навредя ли на системата или не?

Този пост е редактиран от Алфонсо: 29 юни 2012 - 23:01

  • 0

#28 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юни 2012 - 00:14

Не намерих ДОТ 4+ на друг производител. Даже аз мисля на моята да сменям с ДОТ4 като му дойде времето. Подозирам че 4+ е някаква измислица на Мерцедес.

polaris, метни да я видим тая тема, че ми стана интересно. Принципно тези Goodrdidge, които си купуваме, са TUV одобрени и нямам никакви съмнения, че са перфектни. По тях няма никакъв алуминий.
На мен ми е по-любопитно тоя пич каква гиздадийка си е сложил на колата.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#29 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юни 2012 - 00:39

Не е прието тук да се дават линкове от други форуми доколко разбрах...

Нещо грешно си разбрал :) Единственото, което не се толерира (а се е случвало) е, когато някой пита, да му отговориш - знам отговора на въпроса ти, но няма да ти го напиша тук - ела в друг форум, там ще ти кажа...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#30 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 30 юни 2012 - 01:02

Ок ето темата тогава
http://mercedes-bulg...91088/#msg91088

Спирачните маркучи не са стандартни, ставало е дума и друг път. Това са Stahlflex маркучи, тефлонови с уплетка от неръждаема стомата и дуралуминиеви накрайници. Струваха сериозни пари, заедно с всичките им сертификати и документи. Минали са на технически преглед, одобрени са и са вписани в документите на автомобила като одобрена техническа промяна. Такива маркучи не се чупят от нищо, предполагам.

ето го и потреса:

И така, стигаме до днешния ден, когато жена ми се обажда разтреперана по телефона и ми съобщава, че ИЗВЕДНЪЖ НАПЪЛНО СА ОТКАЗАЛИ СПИРАЧКИТЕ и едвам са се разминали с катастрофа!!! След като се посъвзе, я инструктирах да прегледа за течове, но тя каза, че нищо не вижда. Понеже обаче винаги ми е много нервно когато някой е пипал по колата, казах и да погледне по-добре при предна дясна гума (онази със скъсания болт). Ха, имало теч точно там, да! Тогава ми причерня! Познавам си много добре автомобила и след като прехвърлих всички възможности за теч останаха много малко и почти всичките с участие на трета страна. Веднага се вдигнах от работа, свалих колелото и какво да видя... Спирачният маркуч е отчупен!!! По-точно не маркуча, а щуцера, при връзката с металния тръбопровод.

Цялата история е тук:
http://bgdriver.org/...php?topic=950.0 корозирали са дуралуминиевите накрайници за около 5год от солта и лугата и става мазало...

Затова и разумните хората купуват САМО ОЕМ части от официален дилър независимо от цените .

За ВСИЧКО по спирачките па тва е задължително!

ето го самоубийственият маркуч този в средата
Публикувано изображение

Автора на темата там наистина е интелигентен и начетен човек...технически грамотен. Маркучите ги е сменил за добро и не са ментета...Случката става в Германия със сертификатите и т.н.
Както в темата се споменава от друг колега тези маркучи ги ползвали в състезателните коли - издържат на доста по висока температура на спирачната теченост бронирани с оплетка ама се сменяват на две състезания...
При нормални условия биха били вечни, но просто не е могъл да предвиди, че лугата ще кородира алуминиевия накрайник за 5години. А има оригинални прости маркучи на 20г дори гумата външно не напукана...накрайниците им от доброкачествена стомана нема мърдане...колата ше се скапе маркуча не трепва.

Е затова предобряване на оригиналния конструктивен замисъл НАЙН! То не е само до максимални режими на товар ами и до дълговечност и до други работи...

Аз лично никога не бих слагал такъв предобрен чарк в спирачка...Ама колата на 12 г и маркуча свети накрайник сичко е дътоп...аз ще купувам от английските мангали лъскави маркучлета!?
Ми ок 12-13 години време им е ама оригинални ако не е от Балкана айде от Германия ще се поръчат...всъщност гледах ги пролетта много внимателно никакви признаци няма да напукване и дефект...а са оригиналните с колата ...може би ще ги сменя след 3г ако още я карам,,,

за спирачната течност също...за около 20 кинта разлика се слагат какви ли не бъркочи...

Този пост е редактиран от polaris: 30 юни 2012 - 02:52

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни