Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Цялостно обновяване на спирачната система.(Добре де, почти цялостно)


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 06 October 2010 - 23:00

Каква е предисторията?

Дисковете на колата са за смяна от както съм я купил. Аз обичам да сменям и спирачна течност при тази игра, и ми се въргаля едно шише DOT4+ (А000.989.08.07.13) от Ивайджет, от както съм купил колата.
Така и така се сменят дискове, да сменя и накладките. Купих Textar.

Ама що да сменям само предните... реших и задните, че са 10 годишни. Като изглежда весело, нека е докрай. Доста хора ме разубеждаваха, но... аз съм тъп и упорит :)

После... спирачни маркучи. Принципно на 10ина години е добре да се сменят, понеже са гумени. Попаднаха ми в eBay на Goodridge racing спирачни маркучи. Слагат ги на много сериозни коли. Разликата е, че нямат никакво разтягане и по думите на хора, които са ги сменяли, разлика в спирането има, при това доста осезаема. Представляват някакъв силиконов маркуч, покрит с метална оплетка и отгоре пак силикон да пази оплетката. Общо взето на добра цена излязоха. Нямаше как да не ги купя :)

И така... до тук имаме 2 предни диска MTec, 2 задни Zimmerman, 2 компекта накладки Textar, 4 спирачни маркуча Goodridge, 1л. MB DOT4+ спирачна течност (важно е да е +)и...

Offtopic: изпускаше масълце от гарнитурата на капака към свещите.

И хайде една нова гарнитурка Victor Reinz, ама не може само така. Капака на главата се бели. Грозна работа, боята пада. Айде една пясъкоструйка и на него и прахово боядисване. Предупреждават ме, че е възможно да се изкриви... Утре се надявам да потвърдя, че и на М111 мотора, капакът не се криви.

Та така... свалихме и разглобихме и спирачните апарати. Пясъкоструй и прахово и на тях. Ще видите цвета :)

Няколко разяснения:

1. Праховото боядисване не е термоустойчиво... Да и Не. Има термоустойчиви бои до 650 градуса, нормалните издържат до около 300. На около 250 се размекват и може да почнат да се зацапват и губят от блясъка си. Приемаме, че спирачните апарати рядко ще стигнат такава температура. Над 300 просто става все по-мека и по-мека.
2. Възможно е капакът на главата да се разкриви от температурата. Също имам известни притеснения, понеже е от тънък алуминий. Убедиха ме, че са боядисвали много капаци (и го знам със сигурност), но на BMW, той е малко по-дебел. Не боядисах капака, на който пише Kompressor прахово, понеже той наистина е много тънък, предпочитам да го боядисам сам, а и той не се бели още.
3. Zimmerman са долни педерасти. Дисковете им са перфорирани всички в една и съща посока. Първо помислих, че съм прецакан. Проверих... ами не съм. Освен това видях една S-класа със същите дискове и двата бяха в еднаква посока. Малко ме е яд, но какво да се прави. Поне са здрави (и задни)... Kaто качество няма оплаквания от тях и не познавам някой, който да е недоволен... визуално се дразня!
Ще правим пернишки тунинг по време на криза, лети джанти от страната на дискотеката само :)

Не си купувайте нещо за по-нататък. Гледайте 1л. спирачна течност какъв upgrade докара :D
---
Следва продължение...

Mtec Zimmerman Goodridge Textar Victor Reinz DOT4+

Attached Files

  • Attached File  discs.jpg   857.17K   433 downloads
  • Attached File  all.jpg   872.68K   417 downloads

  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#2 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 06 October 2010 - 23:32

Ей по тези спирачни апарати няма чак такива температури.По дисковете да ама по апаратите няма.ИНАЧЕ ДОБРЕ СИ ИНВЕСТИРАЛ все пак човек живее един живот.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#3 Marty

Marty

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Радомир/ София
  • Автомобил:
    Vito 112CDI 2002
    C S203 2.7CDI 2002
Garage View Garage

Posted 07 October 2010 - 11:11

Радвам се какъв ентусиазъм имаш. Евала:)
Иска ми се и аз така да си се занимавам с колата ама не го правя. Въпроса ми е имали наистина смисъл от тези неща, или го правиш само за личен кеф?
  • 0
Публикувано изображение

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 07 October 2010 - 11:43

Eдинствените вманиачавания са боядисването на спирачните апарати и на капака на клапаните. Те са за личен кеф.
Дискове, накладки, спирачни маркучи и спирачна течност са задължителни за мен. Това че намерих хубави компоненти на цените на най-обикновени ми отне малко време, все пак тези части ги събирам от началото на пролетта. Дали се слагат performance части или обикновени, няма значение. Важното е да са нови и качествени. Предните ми дискове вероятно ще изкарат много време още, но аз не обичам да рискувам с тези неща, затова ги сменям. Виждам много кочини по улиците, които са с нацепени дискове, вижда се петното, което показва че е за смяна, но хората си карат, щото някой им бил казал че няма проблем.

Има 3 системи в колата, които са жизненоважни в буквалния смисъл на думата.
Спирачките, гумите и кормилната система. Това си ми е лична особеност. Искам да знам, че като натисна спирачките тези 1800 кг. железария ще спрат.
И да, има смисъл. Металните маркучи подобряват поведението. Едно разглобяване на спирачните апарати, почистване на цилиндърчето и при нужда подмяна на гумички също не вреди, а и не е много работа. Марти, ти поне разбираш от коли и имаш условия за това. Спирачната течност е хубаво да се сменя на няколко години... моята е 10 годишна вече.

Един приятел омеши DOT3 и DOT4 спирачна течност и спирачната система на колата в момента е за цялостен ремонт. Ама бастун, първо прави тъпотиите, после пита. Аз го карам да смени маркучите и да отидем да му промият цялата система като хората... добре му било, няма нищо... какво добре, натискаш спирачките и все едно на китайски BMX натискаш ръчната. Всичко в най-лошия случай с метални маркучи Goodridge ще му стъпи на 200лв., но той предпочита да рискува своя (и не само) живот за тези пари ежедневно. Всеки сам си преценя. Аз си инвестирам в спокойствието и безопасността.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 09 October 2010 - 14:51

Сагата приключи. След леко стряскане от малко пушек, мисля че вече сме обратно на пътя. Пушекът беше от смяната на гарнитурата на капака. Явно малко масло е капнало на генерацията.

Рециклираха ми цилиндрите на спирачните апарати. Внимавайте да не ги съсипете, понеже не се продават отделно (както при BMW). Смениха ми гумичките, трябва специален инструмент да се захванат правилно прашниците, иначе се късат и почва да влиза вода и да съсипва буталото.
Отне около 800гр. спирачна течност, докато се обезвъздуши. Системата събира реално не повече от 500гр.

Ако карате апарати на прахово, гледайте да навиете малко от стария маркуч на резбата, понеже после трябваше да се прокара отново резбата с мечик 9, някаква ситна нестандартна стъпка. Също трябва да се уверите, че ще запушат добре с нещо тялото, в което влиза цилиндъра. Почти никъде няма да го направят, затова вероятно ще трябва да се рециклират изцяло спирачните апарати. Не е непременно зле това, понеже после знаете, че спира като излязла от завода. Просто трябва да се приготвите за допълнителни разходи.

Какво съм сменил:

  • Гарнитура на капака на двигателя - Victor Reinz
  • Дискове предни - Мtec, задни Zimmerman
  • Накладки предни и задни Textar
  • Спирачни маркучи - Goodridge
  • Ремонтен комплект гумички за спирачни апарати - Ate
  • Спирачна течност - Mercedes DOT4+
Предните апарати са боядисани двуцветно. Голямата П-образна опора на челюстта е в цвета на джантите ми, а самия апарат е малко по-тъмно сиво. Боята е невероятно солидна и това не може да се постигне със спрей. Повърхността е гладка и лъскава. Не се надраскаха при монтажа. Засега е отлично всичко.

Снимки нямам на колата още, понеже е адски мръсна и още търкам термобоята, с която напръсках дисковете, за да не им ръждясват ръбовете. По-късно като я измия ще снимам. Ето снимки на апаратите свалени и резултатът при капака. Червената плочка с надпис kompressor не е боядисвана.

Attached Files


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#6 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 09 October 2010 - 18:25

Перфектен е резултата :)
Според мен няма нужда се боядисва капачка перфектно си стои на фона на всичко друго :)
Браво колега ЕВАЛА ЗА ЕНТУСИАЗМА :hooray:
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 09 October 2010 - 19:29

Сагата е приключена официално. Държи се отлично, спира отлично. Още 500-600 км. ще се кара много внимателно с новите спирачки, но разликата е осезаема.
Освен това и съединителя се промени леко като усещане на педала. Смяната на спирачната течност си е полезно нещо.

24V, коя капачка? Само капака на клапаните е боядисан, защото му сменях гарнитурата.
:excl: Ето и резултата на колата.:0_yahoo:

Attached Files


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#8 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
Garage View Garage

Posted 09 October 2010 - 19:35

Браво! Страхотно се е получило.
  • 1
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#9 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 09 October 2010 - 21:36

Ти пишеш плочка .. аз чета капачка ..
извинявам се за което :rolleyes:
Още един път .. перфектно е :bigemo_harabe_net-110:
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#10 vango

vango

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:сливен
  • Автомобил:
    mercedes clk 200 kompreser 99.

Posted 10 November 2010 - 02:09

А да попитам аз с такива дискове от каде мога да се здобиа.
  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 10 November 2010 - 09:24

С такива като предните -> от Англия.
Със Zimmerman като задните -> АутоПлюс.

(пише се "сдобия")
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 нико николов

нико николов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 114 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Neuwied
  • Автомобил:
    mercedes benz clk 230 kompressor `98

Posted 04 December 2010 - 23:05

мдааа наистина добра визия  :) ...много ми харесва как е станало !  освен това по важното е че спира по добре  ... 

Дискове предни - Мtec, задни Zimmerman
Накладки предни и задни Textar
Спирачни маркучи - Goodridge
Ремонтен комплект гумички за спирачни апарати - Ate
Спирачна течност - Mercedes DOT4+


можеш ли да кажеш цени понеже и аз се запалих да направя също като теб :)


  • 0

#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 05 December 2010 - 00:20

Eто колега, направих ти една примерна таблица.
Цените не са непременно лоши в нея, повечето са реални цени без отстъпки.
При добър късмет можеш да паднеш до 30% под цените на някои от тях.

Attached Files


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#14 нико николов

нико николов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 114 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Neuwied
  • Автомобил:
    mercedes benz clk 230 kompressor `98

Posted 05 December 2010 - 00:55

 благодаря много !!! 
  • 0

#15 нико николов

нико николов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 114 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Neuwied
  • Автомобил:
    mercedes benz clk 230 kompressor `98

Posted 05 December 2010 - 00:55

между другото ще се опитам да дойда тая сряда ако има среща на комитите :) 
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users