Дисковете на колата са за смяна от както съм я купил. Аз обичам да сменям и спирачна течност при тази игра, и ми се въргаля едно шише DOT4+ (А000.989.08.07.13) от Ивайджет, от както съм купил колата.
Така и така се сменят дискове, да сменя и накладките. Купих Textar.
Ама що да сменям само предните... реших и задните, че са 10 годишни. Като изглежда весело, нека е докрай. Доста хора ме разубеждаваха, но... аз съм тъп и упорит
После... спирачни маркучи. Принципно на 10ина години е добре да се сменят, понеже са гумени. Попаднаха ми в eBay на Goodridge racing спирачни маркучи. Слагат ги на много сериозни коли. Разликата е, че нямат никакво разтягане и по думите на хора, които са ги сменяли, разлика в спирането има, при това доста осезаема. Представляват някакъв силиконов маркуч, покрит с метална оплетка и отгоре пак силикон да пази оплетката. Общо взето на добра цена излязоха. Нямаше как да не ги купя
И така... до тук имаме 2 предни диска MTec, 2 задни Zimmerman, 2 компекта накладки Textar, 4 спирачни маркуча Goodridge, 1л. MB DOT4+ спирачна течност (важно е да е +)и...
Offtopic: изпускаше масълце от гарнитурата на капака към свещите.
И хайде една нова гарнитурка Victor Reinz, ама не може само така. Капака на главата се бели. Грозна работа, боята пада. Айде една пясъкоструйка и на него и прахово боядисване. Предупреждават ме, че е възможно да се изкриви... Утре се надявам да потвърдя, че и на М111 мотора, капакът не се криви.
Та така... свалихме и разглобихме и спирачните апарати. Пясъкоструй и прахово и на тях. Ще видите цвета
Няколко разяснения:
1. Праховото боядисване не е термоустойчиво... Да и Не. Има термоустойчиви бои до 650 градуса, нормалните издържат до около 300. На около 250 се размекват и може да почнат да се зацапват и губят от блясъка си. Приемаме, че спирачните апарати рядко ще стигнат такава температура. Над 300 просто става все по-мека и по-мека.
2. Възможно е капакът на главата да се разкриви от температурата. Също имам известни притеснения, понеже е от тънък алуминий. Убедиха ме, че са боядисвали много капаци (и го знам със сигурност), но на BMW, той е малко по-дебел. Не боядисах капака, на който пише Kompressor прахово, понеже той наистина е много тънък, предпочитам да го боядисам сам, а и той не се бели още.
3. Zimmerman са долни педерасти. Дисковете им са перфорирани всички в една и съща посока. Първо помислих, че съм прецакан. Проверих... ами не съм. Освен това видях една S-класа със същите дискове и двата бяха в еднаква посока. Малко ме е яд, но какво да се прави. Поне са здрави (и задни)... Kaто качество няма оплаквания от тях и не познавам някой, който да е недоволен... визуално се дразня!
Ще правим пернишки тунинг по време на криза, лети джанти от страната на дискотеката само
Не си купувайте нещо за по-нататък. Гледайте 1л. спирачна течност какъв upgrade докара
---
Следва продължение...
Mtec Zimmerman Goodridge Textar Victor Reinz DOT4+