Зимни гуминови, втора употреба ?
Започната от darkrose, 22 сеп 2006 - 17:27:14
104 мнения по тази тема
#61
Публикувано 13 октомври 2006 - 09:06
Guest, говорим на един език, а не се разбираме!
Никой в този форум не е препоръчвал гуми регенерат или втора употреба, а напротив. Прочети постовете по-внимателно. А в това, че се обсъждат технитне качества /или липсата им по-скоро/, няма нищо лошо - нека хората да го знаят и да си правят сметката за рисковете.
Друг е въпросът, че лично аз още обмислям дали да не купя един чифт регенерат за втората ми кола, която е 20-годишен опел, използва се за товарни цели, не излиза от София, вдига мах. скорост 60-70 км.ч. и струва точно 200 /двеста!/ лева! Е няма да му сложа гуми Nokian! Ето за такива коли са регенератите според мен! /въпреки че още се колебая/.
А за гуми втора употреба всичко е адски относително! Ако си намериш гуми на един сезон, 2-3 хил. километра /има и такива на пазара/, то те няма с нищо да са по-лоши от тези, с които например е моят мерцедес, защото и те вече са на 1 година и няколко хиляди километра. Така че всичко е въпрос на конкретна преценка.
По отношение на сайта www.gumi.bg си абсолютно прав - цените са много добри!
Никой в този форум не е препоръчвал гуми регенерат или втора употреба, а напротив. Прочети постовете по-внимателно. А в това, че се обсъждат технитне качества /или липсата им по-скоро/, няма нищо лошо - нека хората да го знаят и да си правят сметката за рисковете.
Друг е въпросът, че лично аз още обмислям дали да не купя един чифт регенерат за втората ми кола, която е 20-годишен опел, използва се за товарни цели, не излиза от София, вдига мах. скорост 60-70 км.ч. и струва точно 200 /двеста!/ лева! Е няма да му сложа гуми Nokian! Ето за такива коли са регенератите според мен! /въпреки че още се колебая/.
А за гуми втора употреба всичко е адски относително! Ако си намериш гуми на един сезон, 2-3 хил. километра /има и такива на пазара/, то те няма с нищо да са по-лоши от тези, с които например е моят мерцедес, защото и те вече са на 1 година и няколко хиляди километра. Така че всичко е въпрос на конкретна преценка.
По отношение на сайта www.gumi.bg си абсолютно прав - цените са много добри!
#62
Публикувано 13 октомври 2006 - 12:54
Така е, ще се разберем най-накраяGuest, говорим на един език, а не се разбираме!
Всички сме прави, май.
Естествено е че винаги има субетивна преценка при избора на гуми.
Това което аз не приемаме е, че не може ежедневно да пътуваш във зимни условия и да караш с боклуци! Конкретно в моя случай, редовно заради някой ламаринозавър пълен със селяни се движа на полу-съединител. Колко пъти мога да бъда толерантен към това? Аз ли трябва да му купя гуми за да не губи моето и времето на семейството ми?
Селянина го употребих като термин характеризиращ начин на мислене, нямам нищо против селото и селяните.
Не цената на колата е определяща а това колко, къде и как караш.
За гуми на запорожеца през 2002г платих около 280лв.
Приблизително олкова бяха 13 цоловите инироялки тогава. Сам Жужо не струваше повече от 100лв, газовата - малко над 400.
Уффф, това с газта не ща да ми се случва никога повече
Иначе всеки има избор, да, така е. Моя е направен - нямам за сезона 800лв за да "обуя" бенца - ще стои в бокса.
Пет пари не давам и за мнението "купил мерцедес, няма пари за гуми".
PICE of CAKE!
#63
Публикувано 13 октомври 2006 - 16:28
Моите са Fulda Cristal Iglu цена 135 лв. едната. Купих ги от Пловдивския панаир на промоция и от самата фирма им сложиха шпайкове безплатано. Спомням си че фирмата беше Пловдивска защото ги получих чрез куриер. Много яка гума стабилна, но самите шпайкове вдигат много разхода на гориво. Но откакто ги имам не съм блъскал никого
#64
Публикувано 13 октомври 2006 - 16:36
И аз!!!И дано да не се случва зад нас да кара някой от пестеливите ни съграждани и съселяни дето не регенерат,не втора употреба,не летни са си купили,ами си карат с галошите!!! :Но откакто ги имам не съм блъскал никого
#65
Публикувано 15 октомври 2006 - 20:20
Здравейте Колеги!
Може ли да споделите за +/- от това зимните гуми да се монтират на отделни джанти от тези на летните.
В общи линии за плюсовете ясно, но пак има и негативен финансов ефект (все пак всеки си прави сметката), а понякога и естетически...
Дали някой е развалил, деформирал зимните си гуми заради, х2 смени в годината, има ли тънкости при демонтажа/баланса - монтажа, лошо съхранение, повреждат ли се алуминиевите джанти от тези манипулации и т.н. :FlagMB:
“Драмата” ми е, че в момента съм с оригиналните МБ алуминиеви джанти (стар модел, но оригинални) та не искам да развалям фасона със стоманени или не оригинални джанти (там доколкото разбрах се слагали някакви планки за да паснат , и доста струват...).
А иначе за зимата, водейки се от славата, която имаха Gislaved Nord Frost 3 (миналата зима не успяха да ме подведат нито веднъж с Ладата, а не че не се старах... : ) мисля да си взема Gislaved Nord Frost 5 (силика смес Nordic), но пък NF5 още не са се представили поради това, че са модел 2006 и нищо не се знае....
Не сам дизайнер на гуми, но се зачудих защо Gislaved са се спрели на шарка с централен канал, когато Nokian Hakkapeliitta 5 все още държат тази шарка със насочени към центъра симетрични бразди. А иначе Yokohama V901 (модел 2005) има много високотехнологична шарка (силика смес Zeruma) и са в ценовия сегмент на NF5, но за тях пък нито съм чел, нито знам нещо, а и да не са залежала стока....
А иначе и Sava Eskimo ICE ми се виждат интересни ( а и цена около 120 лв), ама нямали размер 195/65/R15.
По основната тема... вече компромиси със зимните гуми не правя... ем че си е опасно и се “поболяваш” от притеснения, ами и с този 1700 кг МБ 200 ЦЕ, едва ли ще мога да хвана някой да ме бута в снега, а да правя циркове неща....
P.S. Гумите със шипове, не бяха ли забранени в България ...
Може ли да споделите за +/- от това зимните гуми да се монтират на отделни джанти от тези на летните.
В общи линии за плюсовете ясно, но пак има и негативен финансов ефект (все пак всеки си прави сметката), а понякога и естетически...
Дали някой е развалил, деформирал зимните си гуми заради, х2 смени в годината, има ли тънкости при демонтажа/баланса - монтажа, лошо съхранение, повреждат ли се алуминиевите джанти от тези манипулации и т.н. :FlagMB:
“Драмата” ми е, че в момента съм с оригиналните МБ алуминиеви джанти (стар модел, но оригинални) та не искам да развалям фасона със стоманени или не оригинални джанти (там доколкото разбрах се слагали някакви планки за да паснат , и доста струват...).
А иначе за зимата, водейки се от славата, която имаха Gislaved Nord Frost 3 (миналата зима не успяха да ме подведат нито веднъж с Ладата, а не че не се старах... : ) мисля да си взема Gislaved Nord Frost 5 (силика смес Nordic), но пък NF5 още не са се представили поради това, че са модел 2006 и нищо не се знае....
Не сам дизайнер на гуми, но се зачудих защо Gislaved са се спрели на шарка с централен канал, когато Nokian Hakkapeliitta 5 все още държат тази шарка със насочени към центъра симетрични бразди. А иначе Yokohama V901 (модел 2005) има много високотехнологична шарка (силика смес Zeruma) и са в ценовия сегмент на NF5, но за тях пък нито съм чел, нито знам нещо, а и да не са залежала стока....
А иначе и Sava Eskimo ICE ми се виждат интересни ( а и цена около 120 лв), ама нямали размер 195/65/R15.
По основната тема... вече компромиси със зимните гуми не правя... ем че си е опасно и се “поболяваш” от притеснения, ами и с този 1700 кг МБ 200 ЦЕ, едва ли ще мога да хвана някой да ме бута в снега, а да правя циркове неща....
P.S. Гумите със шипове, не бяха ли забранени в България ...
#66
Публикувано 15 октомври 2006 - 20:39
Браво, смелчага си Предни гуми регенерат :Dn:Колега от новото по хубаво няма.Ама щом питаш щесподеля.И аз като тебе доста се чудих преди две зими и понеже кинтите все не стиат ме заведоха в един гараж на ул."Гео Милев",хората продават гуми пълен италиански регенерат тогава дадох 240 лв за четрите гуми 195/65/15.Тази зима ще ги карам за трети път.Гумите са много надеждни и ако ти кажа зимата къде съм се качвал няма да ми повярваш.Но тъй като се занимавам много активно със зимни спортове и това налага каране и катерене на високо гумите са проверени и изпитани.Каучукът е много мек и през зимата държат яко.Така , че скачай във едни такива и няма да съжаляваш.
http://store1.data.bg/batniki/MB260E/
http://store1.data.bg/batniki/Actros/
BMW-много шум малко бързина и около 150000км почти задължително в бокса за мотор!!!
#67
Публикувано 16 октомври 2006 - 10:27
Причините да си държиш зимните гуми на отделни джанти според мен са няколко:Здравейте Колеги!
Може ли да споделите за +/- от това зимните гуми да се монтират на отделни джанти от тези на летните.
В общи линии за плюсовете ясно, но пак има и негативен финансов ефект (все пак всеки си прави сметката), а понякога и естетически...
- Финансова - демонтаж, монтаж и баланс на 4 16" гуми в Перник ми взимат 16лв.
Лятото още толкова, естествено.
- Лугата и солите вредят на дуралиминия. Гледам на това с малко подозрение, но има логика да е така.
- Свалянето и качването на гумата вурху джантата е натоварване което е добре да и се спести. То вярно че вече никой не сваля гуми с щанги, трупчета и други импровизации, но все пак...
От друга страна, поразпитах и намерих метални джанти втора употреба, 15" за 120лв и пак са си оргинални. За 4 сезона си ги плащам от монтажа. Приблизително колкото е максималния срок за експлоатация на едни гуми...
Абе не съм толкова до тея тънки сметки но просто е по-удобно. Най-малкото защото го правя сам и си спестявам висенето при гумаджиите - обикновено когато се прави тази процедура, при тях е доста натоварено
#68
Публикувано 16 октомври 2006 - 11:28
и още нещо - гуми без джанти се съхраняват по-трудно. Трябва да се държат прави и да се въртят от време на време, за да не се изкривят. Ако ги оставиш легнали, да не говорим и ако ги затрупаш с нещо тежко в мазето - ще се съсипят.Причините да си държиш зимните гуми на отделни джанти според мен са няколко:Здравейте Колеги!
Може ли да споделите за +/- от това зимните гуми да се монтират на отделни джанти от тези на летните.
В общи линии за плюсовете ясно, но пак има и негативен финансов ефект (все пак всеки си прави сметката), а понякога и естетически...
- Финансова - демонтаж, монтаж и баланс на 4 16" гуми в Перник ми взимат 16лв.
Лятото още толкова, естествено.
- Лугата и солите вредят на дуралиминия. Гледам на това с малко подозрение, но има логика да е така.
- Свалянето и качването на гумата вурху джантата е натоварване което е добре да и се спести. То вярно че вече никой не сваля гуми с щанги, трупчета и други импровизации, но все пак...
От друга страна, поразпитах и намерих метални джанти втора употреба, 15" за 120лв и пак са си оргинални. За 4 сезона си ги плащам от монтажа. Приблизително колкото е максималния срок за експлоатация на едни гуми...
Абе не съм толкова до тея тънки сметки но просто е по-удобно. Най-малкото защото го правя сам и си спестявам висенето при гумаджиите - обикновено когато се прави тази процедура, при тях е доста натоварено
Така че и аз съм твърдо "за" втори комплект гуми с джанти
#69
Публикувано 16 октомври 2006 - 12:57
Много уместно допълнение!и още нещо - гуми без джанти се съхраняват по-трудно. Трябва да се държат прави и да се въртят от време на време, за да не се изкривят. Ако ги оставиш легнали, да не говорим и ако ги затрупаш с нещо тежко в мазето - ще се съсипят.
Така че и аз съм твърдо "за" втори комплект гуми с джанти
Дори има мнения че дори да напопмани, не трябва да са оставени просто на земята а е добре да са закачени на стена та да не се деформирала гумата. Това обаче според мен е яко преиграване
#70
Публикувано 16 октомври 2006 - 15:10
Въх, това за закачането на стената не го знаех Бях чел някъде, че гуми с джанти трябва да се съхраняват легнали, ама това със закачането по стената направо ме уби : Особено като се има предвид, че нямам гараж - ще си имам чудни стенни апликации вкъщи :Много уместно допълнение!и още нещо - гуми без джанти се съхраняват по-трудно. Трябва да се държат прави и да се въртят от време на време, за да не се изкривят. Ако ги оставиш легнали, да не говорим и ако ги затрупаш с нещо тежко в мазето - ще се съсипят.
Така че и аз съм твърдо "за" втори комплект гуми с джанти
Дори има мнения че дори да напопмани, не трябва да са оставени просто на земята а е добре да са закачени на стена та да не се деформирала гумата. Това обаче според мен е яко преиграване
#71
Публикувано 16 октомври 2006 - 17:46
Висят сама гуми без джанти.Въх, това за закачането на стената не го знаех Бях чел някъде, че гуми с джанти трябва да се съхраняват легнали, ама това със закачането по стената направо ме уби : Особено като се има предвид, че нямам гараж - ще си имам чудни стенни апликации вкъщи :
Много уместно допълнение!и още нещо - гуми без джанти се съхраняват по-трудно. Трябва да се държат прави и да се въртят от време на време, за да не се изкривят. Ако ги оставиш легнали, да не говорим и ако ги затрупаш с нещо тежко в мазето - ще се съсипят.
Така че и аз съм твърдо "за" втори комплект гуми с джанти
Дори има мнения че дори да напопмани, не трябва да са оставени просто на земята а е добре да са закачени на стена та да не се деформирала гумата. Това обаче според мен е яко преиграване
Тези с джанти се поставят легнали
#72
Публикувано 26 октомври 2006 - 13:14
Zdraveite !
I az karam Mercedes ot 4 meseca i triabva da mu kupia zimni gumi. I kogato ne sam mnogo v chas obicham da pitam patili hora. Zatova i vliazoh v toia forum. Ama ne mi pomogna, shtoto az posledno se kolebaia mejdu Mishelin Alpin A3 i Continental Winter Contact TS810. Niakoi moje li da kaje koi sa po-dobri( ili da predloji po-dobri) ? Ne che cenata ne mi e vajna, ama eksperimenti s jivota ne smiatam da si pravia. Osven tova za pruv put karam kola sas zadno predavane i malko me e strah (dano tia stability control sistemi da pomagat dostatachno).
Ne mu se sardete na Guest-a , ama tochno taka izglejda otstrani - karat Mercedesi, a se chudiat s kolko po-evtini carvili da gi obuiat. I az se chudeh vav fen-klub na Mercedes li sam, ili sam obarkal markata.
Za uspokoenie na horata, koito karat s regenerat, moga da kaja, che regenerirani gumi slagat daje i na samoletite ! ( v Balkan de, sega v Lufthansa ne sam vijdal ). I pri edno izlitane kato se otlepi i razhvarcha regenerirania sloi, goliam maitap padna :-)). Ne mojahme da iztrepem horata, ama samoleta beshe grozna kartinka ...i vazstanoviavaneto mu struvashe 3 pati kolkoto ikonomiite ot regenerata :-)) .
Ta ako niakoi znae kakvi sigurni hubavi novi gumi da si kupia, molia da mi kaje.Vijdam, che hvalite Nokian - ama tia ne sam gi chuval, a i tuk v Budapesta gi niama.
I az karam Mercedes ot 4 meseca i triabva da mu kupia zimni gumi. I kogato ne sam mnogo v chas obicham da pitam patili hora. Zatova i vliazoh v toia forum. Ama ne mi pomogna, shtoto az posledno se kolebaia mejdu Mishelin Alpin A3 i Continental Winter Contact TS810. Niakoi moje li da kaje koi sa po-dobri( ili da predloji po-dobri) ? Ne che cenata ne mi e vajna, ama eksperimenti s jivota ne smiatam da si pravia. Osven tova za pruv put karam kola sas zadno predavane i malko me e strah (dano tia stability control sistemi da pomagat dostatachno).
Ne mu se sardete na Guest-a , ama tochno taka izglejda otstrani - karat Mercedesi, a se chudiat s kolko po-evtini carvili da gi obuiat. I az se chudeh vav fen-klub na Mercedes li sam, ili sam obarkal markata.
Za uspokoenie na horata, koito karat s regenerat, moga da kaja, che regenerirani gumi slagat daje i na samoletite ! ( v Balkan de, sega v Lufthansa ne sam vijdal ). I pri edno izlitane kato se otlepi i razhvarcha regenerirania sloi, goliam maitap padna :-)). Ne mojahme da iztrepem horata, ama samoleta beshe grozna kartinka ...i vazstanoviavaneto mu struvashe 3 pati kolkoto ikonomiite ot regenerata :-)) .
Ta ako niakoi znae kakvi sigurni hubavi novi gumi da si kupia, molia da mi kaje.Vijdam, che hvalite Nokian - ama tia ne sam gi chuval, a i tuk v Budapesta gi niama.
#73
Публикувано 29 октомври 2006 - 21:30
По това което изчетох за гумите, преди да си купя моите, си мисля че CONTINENTAL WinterContact TS 810 са за по универсално зимно каране, като се отчита, че колата не се кара само на пресен сняг. Асиметричните шарки помагали при движение в завой.
Докато MICHELIN Alpin A3 би трябвало да се държат по-добре при сняг, на прав път.
Но това са само мой разсъждения по темата, може някой колега да ти каже на практика как са TS 810, но А3 се водят нов модел и едва ли има ще отзиви.
А пак и тези гуми са леко в горния ценови клас...
Не знам как е Будапеща през зимата, но може би там е равно и почистено... така че аз сам за WinterContact TS 810... :
А Nokian ми е чудно да не ги продават в Унгария, все пак всички се сравняват с Nokian :Dn:
Докато MICHELIN Alpin A3 би трябвало да се държат по-добре при сняг, на прав път.
Но това са само мой разсъждения по темата, може някой колега да ти каже на практика как са TS 810, но А3 се водят нов модел и едва ли има ще отзиви.
А пак и тези гуми са леко в горния ценови клас...
Не знам как е Будапеща през зимата, но може би там е равно и почистено... така че аз сам за WinterContact TS 810... :
А Nokian ми е чудно да не ги продават в Унгария, все пак всички се сравняват с Nokian :Dn:
#74
Публикувано 29 октомври 2006 - 23:54
НЕ,колега ! В тазгодишния зимен тест на Ауто,мотор унд Шпорт ,очудващо А3 на Мишлен е на почти последно място,колкото и очудващо да звучи,за най-великата фирма в този бизнес Мой приятел с 5-та серия Е39,кара предната зима с Континентал и каза,че е много доволен на сняг ! Те ,както и миналата година са почти на върха а цената им е къде,къде по приемлива от Мишлена
Аз лично не бих си купил Сава или Дебица,защото знам масови отзиви от мои приятели работещи в СДВР ,там където се обуват масово автомобилите с такива! Например мой много личен приятел кара ужасна кола Ескорт : и каза,че със Сава-та колата му се държала по-зле зимата отколкото със старичкия Вектор 3 на GoodYear,който всички знаете ,че е всесезонна гума.За спиране пък да не говорим,момчето има леко птп заради смотаната гума
За втора ръка - голям спор стана и моето мнение ,че няма проблем ,но само ако имат мин. 6 мм протектор И ДОТ 4004 отново минимум !!! Регенератите пък абсурд !!!
За колегата дето ме пита от къде ще купувам Гиславед 5-цата - ами най-вероятно от една Плевенска фирма,където може да ползвам известна отстъпка... Видях един човек си сложил на Астрата новия модел EUROFROST 3 ,който наистина е "пречупен" през призмата на нуждите за експлоатация в Южна Европа и нито протектора й е толкова дълбок,като на старата за Скандинавията и Русия,нито е толкова "рошава" ,че да е неуправляема с 100 км/ч на мокро на магистралата !!! Каза цена с малка отстъпка от 70 лв на бр. за размер 175/65/14 ,което ми се видя страшно евтино
Аз лично не бих си купил Сава или Дебица,защото знам масови отзиви от мои приятели работещи в СДВР ,там където се обуват масово автомобилите с такива! Например мой много личен приятел кара ужасна кола Ескорт : и каза,че със Сава-та колата му се държала по-зле зимата отколкото със старичкия Вектор 3 на GoodYear,който всички знаете ,че е всесезонна гума.За спиране пък да не говорим,момчето има леко птп заради смотаната гума
За втора ръка - голям спор стана и моето мнение ,че няма проблем ,но само ако имат мин. 6 мм протектор И ДОТ 4004 отново минимум !!! Регенератите пък абсурд !!!
За колегата дето ме пита от къде ще купувам Гиславед 5-цата - ами най-вероятно от една Плевенска фирма,където може да ползвам известна отстъпка... Видях един човек си сложил на Астрата новия модел EUROFROST 3 ,който наистина е "пречупен" през призмата на нуждите за експлоатация в Южна Европа и нито протектора й е толкова дълбок,като на старата за Скандинавията и Русия,нито е толкова "рошава" ,че да е неуправляема с 100 км/ч на мокро на магистралата !!! Каза цена с малка отстъпка от 70 лв на бр. за размер 175/65/14 ,което ми се видя страшно евтино
www.bmwpower-bg.net
#75
Публикувано 30 октомври 2006 - 13:14
Може А3 да не са и най-удачния избор, но пак и CONTINENTAL WinterContact TS 810 не са “последния писък на модата”…
Що се отнася до Gislaved, аз си взех Nord*Frost 5 (стандартна цена от Диана), Euro*Frost 3 нямаха размер 195/65/Р15, но пак и шарката ми се видя по-скоро за Централна Европа…
Аз лично търся да мога да излизам без притеснения при непочистен нов сняг, като явно ще трябва да се ограничавам със скоростта на магистрали и завой…
Не че примера ми е много представителен, но с цел размяна на мнения: Онзи ден в Събота, при сухо време, 80 km/h и 20 С със тези Gislaved здравата се изплаших в един завой на влизане и излизане… колата силно поднесе… Може да е от мекия каучук, може да е от шарката, размера 195 : (за лятото 205 ) или…. моето неумело каране…. :Dn:
Но през зимата ще си имам едно на ум… дори и тежести в багажника мисля да слагам… място много :FlagMB:
Що се отнася до Gislaved, аз си взех Nord*Frost 5 (стандартна цена от Диана), Euro*Frost 3 нямаха размер 195/65/Р15, но пак и шарката ми се видя по-скоро за Централна Европа…
Аз лично търся да мога да излизам без притеснения при непочистен нов сняг, като явно ще трябва да се ограничавам със скоростта на магистрали и завой…
Не че примера ми е много представителен, но с цел размяна на мнения: Онзи ден в Събота, при сухо време, 80 km/h и 20 С със тези Gislaved здравата се изплаших в един завой на влизане и излизане… колата силно поднесе… Може да е от мекия каучук, може да е от шарката, размера 195 : (за лятото 205 ) или…. моето неумело каране…. :Dn:
Но през зимата ще си имам едно на ум… дори и тежести в багажника мисля да слагам… място много :FlagMB:
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни