Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Ремонт на демпферен маховикВъзможно ли е това?


  • Please log in to reply
64 мнения по тази тема

#46 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 16 август 2017 - 08:53

И аз съм за нов със сериозна отстъпка - само да спомена, че един приятел търсеше наскоро - тръгна от цена 1100 лв. само за маховика ... след няколко седмици търсене и разпитване при различни дилъри и вносители същия му излезе с отстъпка и без ДДС на 540 лв. ... :beer


  • 0

#47 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 16 август 2017 - 10:47

А бе да ти кажа доста теми има в Ауди форума и в половината съм чел за поява на вибрации. Айде нека да са няколко случая, пак не би ме устроило да купувам кит с твърд маховик, да разглобявам и сглобявам заради експеримента.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Половината са с вибрации,а другата половина просто не са писали.
Оправдана е смяната с твърд маховик само при сериозен тунинг.Не само чип тунинг.
  • 1

#48 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 830 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 16 август 2017 - 11:15

Това просто не е вярно.
Карал съм А4, A3- ки, бензин, дизел със сменени твърди маховици. По нищо не можеш да разбереш че не е демпферен. Хората си ги карат от давна. Едната от 200к км. Няма драми със счупени кутии и други детайли.

И пак - щом имате мерак да давате пари, никой не може да ви спре.
  • 1

#49 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 16 август 2017 - 12:10

Това просто не е вярно.
Карал съм А4, A3- ки, бензин, дизел със сменени твърди маховици. По нищо не можеш да разбереш че не е демпферен. Хората си ги карат от давна. Едната от 200к км. Няма драми със счупени кутии и други детайли.
И пак - щом имате мерак да давате пари, никой не може да ви спре.

Мислех че ства въпрос за 124...
При някои модели за да се вземе твърд маховик се сменя и кутия.Къси опашки,дълги опашки...

Този пост е редактиран от daimler1: 16 август 2017 - 12:22

  • 0

#50 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 август 2017 - 13:19

Потвърждавам, при някои модели BMW, се заменя без драма с нормален. Усеща се при тръгване и с климатик само, но други драми няма. Не съм склонен да го приема за универсална истина обаче. Хората си имат глава на раменете, да взимат самостоятелни решения. В никакъв случай няма да е същото, но вероятно ще може да се кара.
  • 0

#51 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 16 август 2017 - 14:26

Държа да отбележа, че при старите бенцове (а и при новите предполагам) от самия маховик се четат оборотите ... Дори старите KE Jetronic механични инжекции имат 2 или 3 изрязани секции на маховика (в зависимост от това дали са 4 или 6 цилиндрови), от които датчика "чете" ... При по-"умните" - тия с HFM пък на самия маховик има магнит, от който чете датчика за оборотите ... Та като сменим маховика с плътен и си набавим комплект подходящ съединител и скоростна кутия с "дълга" опашка можем да стигнем до момент, в който с железарията сме в ред, но с тоците не ... и колата не пали въобще ... Не е толкова семпло като при БМВ и ВАГ ... Колко от вас са слагали плътен маховик да речем на 124 с "електрическа" инжекция тип HFM (220,280,320 ...) и са ги подкарвали с оригиналната електроника без никакви грижи - не казвам че е трудно или невъзможно, даже напротив, но си е играчка и трябва да се предвидят абсолютно всички особености на този тип смяна, преди да се предприеме каквото и да е ... :beer


  • 0

#52 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 16 август 2017 - 15:13

Държа да отбележа, че при старите бенцове (а и при новите предполагам) от самия маховик се четат оборотите ... Дори старите KE Jetronic механични инжекции имат 2 или 3 изрязани секции на маховика (в зависимост от това дали са 4 или 6 цилиндрови), от които датчика "чете" ... При по-"умните" - тия с HFM пък на самия маховик има магнит, от който чете датчика за оборотите ... Та като сменим маховика с плътен и си набавим комплект подходящ съединител и скоростна кутия с "дълга" опашка можем да стигнем до момент, в който с железарията сме в ред, но с тоците не ... и колата не пали въобще ... Не е толкова семпло като при БМВ и ВАГ ... Колко от вас са слагали плътен маховик да речем на 124 с "електрическа" инжекция тип HFM (220,280,320 ...) и са ги подкарвали с оригиналната електроника без никакви грижи - не казвам че е трудно или невъзможно, даже напротив, но си е играчка и трябва да се предвидят абсолютно всички особености на този тип смяна, преди да се предприеме каквото и да е ... :beer


А!Благодаря ти че ти се пише!
  • 0

#53 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 16 август 2017 - 19:39

В една от темите @siriospepi бе публикувал снимки на това, как си прави на струга маховик. Едва ли е толкова трудно за един майстор стругар да направи твърд маховик по размерите на демпферният., да се мине  на фреза, да се набие венеца с зъбите и да се балансира. След което да се ползва съединител и скорости от колата.


Този пост е редактиран от ivancho: 16 август 2017 - 19:40

  • 0

#54 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 16 август 2017 - 20:25

В една от темите @siriospepi бе публикувал снимки на това, как си прави на струга маховик. Едва ли е толкова трудно за един майстор стругар да направи твърд маховик по размерите на демпферният., да се мине  на фреза, да се набие венеца с зъбите и да се балансира. След което да се ползва съединител и скорости от колата.

Ти правиш ли разлика между колата на сериозпепи и една стокова?И за какво се използават и какво се очаква от тях?
Ако беше лесно както казваш,много хора щяха да го правят,защото търсенето е голямо.
  • 0

#55 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 16 август 2017 - 20:37

... да направи твърд маховик по размерите на демпферният., да се мине на фреза, да се набие венеца с зъбите и да се балансира. След което да се ползва съединител и скорости от колата.


Това прозвуча като "Ори, мели, яж" по Ран Босилек


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#56 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 16 август 2017 - 20:40

Да правя разлика.
Не виждам специална причина да не се направи такъв на струг, вместо да се прибягва до вариант с твърд маховик от М102, след което друг съединител и скорости.


  • 0

#57 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 август 2017 - 20:53

Да правя разлика.
Не виждам специална причина да не се направи такъв на струг, вместо да се прибягва до вариант с твърд маховик от М102, след което друг съединител и скорости.

Това не е да изфрезоваш парче метал и да му набиеш венеца , това нещо се центрова , балансира и все пак не се прави всеки ден да го сваляш и да го качваш , а се очаква един солиден пробег километро от него . Не ,че не става но не и по начина ,който си описал едва ли не някой ще ти прави втулка за стартер , толкова просто изглежда .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#58 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 830 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 16 август 2017 - 21:51

Точно това е - струговане, фрезоване и балансиране. Набива се венеца...

Нищо сложно няма.

Да ви чуе някой даскал по студена обработка...


  • 1

#59 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 17 август 2017 - 09:37

Колата, която споменахте по-горе се управлява с Мегаскуърт електроника. Там сигналите за оборотите към ECU-то си идват от датчик изнесен отпред, който чете от т.нар. trigger wheel (Не претендирам за точност на информацията - не се занимавам с афтърмаркет ECU-та). Т.е. отзад може да се слага маховик по желание, съобразен с кутията, съединителя и нуждите, които ще обслужва колата .... Не така обаче стоят нещата при колите със стокова електроника ... :beer ...

П.П. А по-горе виждам, че някой иска да си стругова твърд маховик по размерите и дебелината на демпферния ... като по този начин си остане с неговата кутия с къса опашка (първичен вал)... предполагам само с различно феродо (с пружинки на него - все някой трябва да обира "удара" при пускане на съединителя) ... Сигурно е възможно, като знам обаче демпфера колко тежи а в него има много кухини изпълнени с пружини и т.н. ... Ако това цялото туловище е плътно - не ми се мисли колко килограма ще тежи ... Нали от този маховик - заводско съобразен с възможностите на мотора, зависи какви вибрации ще има като работи колата на място и отделно колко време ще издаянят основните лагери на вала - какво ще се случи като махнем 25 килограма маховик и сложим 40 килограма ... колко ще изкара този двигател ...


Този пост е редактиран от bat_lambo: 17 август 2017 - 09:44

  • 0

#60 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 830 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 17 август 2017 - 10:00

На мотор М102 се слага плътен маховик, след това на същия мотор почват да слагат двумасов...

Едномасовия маховик можеш да си го направиш колкото кила искаш.

Редовно се разтъргват оригинални маховици за намаляване на теглото, правят се и алуминиеви.

Ако има мерак стругаря и магнити може да му зачука и отвори да му изреже, това са елементарни стругарски действия.
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни