И аз съм за нов със сериозна отстъпка - само да спомена, че един приятел търсеше наскоро - тръгна от цена 1100 лв. само за маховика ... след няколко седмици търсене и разпитване при различни дилъри и вносители същия му излезе с отстъпка и без ДДС на 540 лв. ...

Ремонт на демпферен маховикВъзможно ли е това?
Започната от daimler1, 09 мар 2010 - 14:32:23
64 мнения по тази тема
#46
Публикувано 16 август 2017 - 08:53
#47
Публикувано 16 август 2017 - 10:47
Половината са с вибрации,а другата половина просто не са писали.А бе да ти кажа доста теми има в Ауди форума и в половината съм чел за поява на вибрации. Айде нека да са няколко случая, пак не би ме устроило да купувам кит с твърд маховик, да разглобявам и сглобявам заради експеримента.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Оправдана е смяната с твърд маховик само при сериозен тунинг.Не само чип тунинг.
#48
Публикувано 16 август 2017 - 11:15
Това просто не е вярно.
Карал съм А4, A3- ки, бензин, дизел със сменени твърди маховици. По нищо не можеш да разбереш че не е демпферен. Хората си ги карат от давна. Едната от 200к км. Няма драми със счупени кутии и други детайли.
И пак - щом имате мерак да давате пари, никой не може да ви спре.
Карал съм А4, A3- ки, бензин, дизел със сменени твърди маховици. По нищо не можеш да разбереш че не е демпферен. Хората си ги карат от давна. Едната от 200к км. Няма драми със счупени кутии и други детайли.
И пак - щом имате мерак да давате пари, никой не може да ви спре.
#49
Публикувано 16 август 2017 - 12:10
Мислех че ства въпрос за 124...Това просто не е вярно.
Карал съм А4, A3- ки, бензин, дизел със сменени твърди маховици. По нищо не можеш да разбереш че не е демпферен. Хората си ги карат от давна. Едната от 200к км. Няма драми със счупени кутии и други детайли.
И пак - щом имате мерак да давате пари, никой не може да ви спре.
При някои модели за да се вземе твърд маховик се сменя и кутия.Къси опашки,дълги опашки...
Този пост е редактиран от daimler1: 16 август 2017 - 12:22
#50
Публикувано 16 август 2017 - 13:19
Потвърждавам, при някои модели BMW, се заменя без драма с нормален. Усеща се при тръгване и с климатик само, но други драми няма. Не съм склонен да го приема за универсална истина обаче. Хората си имат глава на раменете, да взимат самостоятелни решения. В никакъв случай няма да е същото, но вероятно ще може да се кара.
#51
Публикувано 16 август 2017 - 14:26
Държа да отбележа, че при старите бенцове (а и при новите предполагам) от самия маховик се четат оборотите ... Дори старите KE Jetronic механични инжекции имат 2 или 3 изрязани секции на маховика (в зависимост от това дали са 4 или 6 цилиндрови), от които датчика "чете" ... При по-"умните" - тия с HFM пък на самия маховик има магнит, от който чете датчика за оборотите ... Та като сменим маховика с плътен и си набавим комплект подходящ съединител и скоростна кутия с "дълга" опашка можем да стигнем до момент, в който с железарията сме в ред, но с тоците не ... и колата не пали въобще ... Не е толкова семпло като при БМВ и ВАГ ... Колко от вас са слагали плътен маховик да речем на 124 с "електрическа" инжекция тип HFM (220,280,320 ...) и са ги подкарвали с оригиналната електроника без никакви грижи - не казвам че е трудно или невъзможно, даже напротив, но си е играчка и трябва да се предвидят абсолютно всички особености на този тип смяна, преди да се предприеме каквото и да е ...
#52
Публикувано 16 август 2017 - 15:13
Държа да отбележа, че при старите бенцове (а и при новите предполагам) от самия маховик се четат оборотите ... Дори старите KE Jetronic механични инжекции имат 2 или 3 изрязани секции на маховика (в зависимост от това дали са 4 или 6 цилиндрови), от които датчика "чете" ... При по-"умните" - тия с HFM пък на самия маховик има магнит, от който чете датчика за оборотите ... Та като сменим маховика с плътен и си набавим комплект подходящ съединител и скоростна кутия с "дълга" опашка можем да стигнем до момент, в който с железарията сме в ред, но с тоците не ... и колата не пали въобще ... Не е толкова семпло като при БМВ и ВАГ ... Колко от вас са слагали плътен маховик да речем на 124 с "електрическа" инжекция тип HFM (220,280,320 ...) и са ги подкарвали с оригиналната електроника без никакви грижи - не казвам че е трудно или невъзможно, даже напротив, но си е играчка и трябва да се предвидят абсолютно всички особености на този тип смяна, преди да се предприеме каквото и да е ...
А!Благодаря ти че ти се пише!
#53
Публикувано 16 август 2017 - 19:39
В една от темите @siriospepi бе публикувал снимки на това, как си прави на струга маховик. Едва ли е толкова трудно за един майстор стругар да направи твърд маховик по размерите на демпферният., да се мине на фреза, да се набие венеца с зъбите и да се балансира. След което да се ползва съединител и скорости от колата.
Този пост е редактиран от ivancho: 16 август 2017 - 19:40
#54
Публикувано 16 август 2017 - 20:25
Ти правиш ли разлика между колата на сериозпепи и една стокова?И за какво се използават и какво се очаква от тях?В една от темите @siriospepi бе публикувал снимки на това, как си прави на струга маховик. Едва ли е толкова трудно за един майстор стругар да направи твърд маховик по размерите на демпферният., да се мине на фреза, да се набие венеца с зъбите и да се балансира. След което да се ползва съединител и скорости от колата.
Ако беше лесно както казваш,много хора щяха да го правят,защото търсенето е голямо.
#55
Публикувано 16 август 2017 - 20:37
... да направи твърд маховик по размерите на демпферният., да се мине на фреза, да се набие венеца с зъбите и да се балансира. След което да се ползва съединител и скорости от колата.
Това прозвуча като "Ори, мели, яж" по Ран Босилек
Sent from my iPhone using Tapatalk
#56
Публикувано 16 август 2017 - 20:40
Да правя разлика.
Не виждам специална причина да не се направи такъв на струг, вместо да се прибягва до вариант с твърд маховик от М102, след което друг съединител и скорости.
#57
Публикувано 16 август 2017 - 20:53
Да правя разлика.
Не виждам специална причина да не се направи такъв на струг, вместо да се прибягва до вариант с твърд маховик от М102, след което друг съединител и скорости.
Това не е да изфрезоваш парче метал и да му набиеш венеца , това нещо се центрова , балансира и все пак не се прави всеки ден да го сваляш и да го качваш , а се очаква един солиден пробег километро от него . Не ,че не става но не и по начина ,който си описал едва ли не някой ще ти прави втулка за стартер , толкова просто изглежда .
#58
Публикувано 16 август 2017 - 21:51
Точно това е - струговане, фрезоване и балансиране. Набива се венеца...
Нищо сложно няма.
Да ви чуе някой даскал по студена обработка...
#59
Публикувано 17 август 2017 - 09:37
Колата, която споменахте по-горе се управлява с Мегаскуърт електроника. Там сигналите за оборотите към ECU-то си идват от датчик изнесен отпред, който чете от т.нар. trigger wheel (Не претендирам за точност на информацията - не се занимавам с афтърмаркет ECU-та). Т.е. отзад може да се слага маховик по желание, съобразен с кутията, съединителя и нуждите, които ще обслужва колата .... Не така обаче стоят нещата при колите със стокова електроника ... ...
П.П. А по-горе виждам, че някой иска да си стругова твърд маховик по размерите и дебелината на демпферния ... като по този начин си остане с неговата кутия с къса опашка (първичен вал)... предполагам само с различно феродо (с пружинки на него - все някой трябва да обира "удара" при пускане на съединителя) ... Сигурно е възможно, като знам обаче демпфера колко тежи а в него има много кухини изпълнени с пружини и т.н. ... Ако това цялото туловище е плътно - не ми се мисли колко килограма ще тежи ... Нали от този маховик - заводско съобразен с възможностите на мотора, зависи какви вибрации ще има като работи колата на място и отделно колко време ще издаянят основните лагери на вала - какво ще се случи като махнем 25 килограма маховик и сложим 40 килограма ... колко ще изкара този двигател ...
Този пост е редактиран от bat_lambo: 17 август 2017 - 09:44
#60
Публикувано 17 август 2017 - 10:00
На мотор М102 се слага плътен маховик, след това на същия мотор почват да слагат двумасов...
Едномасовия маховик можеш да си го направиш колкото кила искаш.
Редовно се разтъргват оригинални маховици за намаляване на теглото, правят се и алуминиеви.
Ако има мерак стругаря и магнити може да му зачука и отвори да му изреже, това са елементарни стругарски действия.
Едномасовия маховик можеш да си го направиш колкото кила искаш.
Редовно се разтъргват оригинални маховици за намаляване на теглото, правят се и алуминиеви.
Ако има мерак стругаря и магнити може да му зачука и отвори да му изреже, това са елементарни стругарски действия.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни