Няма невъзможни неща - всеки си преценява сам. Болшинството бенцове са с плътен маховик до 09.1989 ... След това масово от мерцедес минават на двумасови маховици. Аз лично съм пробвал на двигател ОМ602.911 (произведен април 1992-та - заводско с демпферен маховик) да сложа плътен маховик, понеже го местихме от лека кола в бус - а буса си беше с кутия с дълга опашка и с конфигурация за плътен маховик. Ииии .. да кажа, че не съм очарован - все едно се качих в гигантски вибромасажор
... Въобще не претендирам за изчерпателност - просто си споделяме в темата. И тук основно си говорим за двигатели антики - с до 200 нютона въртящ момент ... Ако някой е слагал плътен маховик на нещо съвременно - примерно 4 или 5 цилиндъра CDI с 400 нютона - нека да сподели какъв е ефекта. Даже аз в момента съм приготвил подобен експеримент - на 6 цилиндров М104 с HFM оригинална електроника да монтирам плътен маховик от М103 от 88-ма година

Ремонт на демпферен маховикВъзможно ли е това?
Започната от daimler1, 09 мар 2010 - 14:32:23
64 мнения по тази тема
#61
Публикувано 17 август 2017 - 11:13
#62
Публикувано 17 август 2017 - 15:30
И аз мисля че няма драми да се ползва обикновен маховик, вместо демпферен. Да, ще бъде различно, да, трябва да се смени кутията, но мисля че по-голяма драма е да се олекотява махoвика или да се заменя демпферната шайба с trigger wheel.
Демпферната шайба и маховика гасят вибрации и осцилации, които над определено ниво могат да нарушат масления филм в лагерите и да предизивкат задиране на вала.
Затова няма точен отговор на въпроса колко лек може да бъде направен един маховик, преди да стане опасно.
Подозирам, че ако се стругова обикновен маховик с размерите на двумасов, то той ще бъде по-тежък от двумасовия. Това ще представлява проблем само по отношение развъртането на мотора, но пък в замняа може да работи дори по-гладко на празен ход и на ниски обороти. И ще се уморява по-трудно по баирите.
#63
Публикувано 06 септември 2017 - 11:55
Здравейте колеги,
На празен ход се чува силно чаткане от маховика.
Въпроса ми е възможно ли е да е лагера и помпата или маховика има луфт?
Принципно мисля, че трябва да има луфт но нямам представа колко точно.
Този пост е редактиран от nbajani: 06 септември 2017 - 11:56
#64
Публикувано 15 октомври 2017 - 09:12
Здравейте съфорумници!
Да споделя и своя опит от смяната на съединителя. Колата ми е ръчна Ц180/95 и е над 300к. Преди около 1500км започна да тресе при потегляне сутрин, после почна при всяко потегляне и се наложи да отида при Петко. Диагнозата - съединител. Офертата на Петко ми беше над лимита, затова потърсих друга възможност. Другата възможност е един инженер по ДВГ, самият той кара 124 и поработва отвреме навреме. Накратко - смяна на съединителя (без маховика). По-интересно е това, което ми каза инженера: Имаш рядък късмет съединителя да замине при оцелял маховик, но ако трябваше да се смени и маховика, за какво ти е двумасов?
Днес, поради напредъка на машиностроителните технологии и за "пълното" обезшумяване на колите слагат двумасови маховици и на евтините коли Така, като купуваш нов автомобил, какъвто и да е той, все едно купуваш Ролс Ройс, толкова са обезшумени (друг е въпросът колко време ще се радваш на този комфорт).
Накрая ще изкажа едно еретично мнение на пълен лаик - не може ли заварка, шлайф (ако е наложително), баланс и караш с едномасов маховик без смяна на СК?
#65
Публикувано 15 октомври 2017 - 12:59
Мерцедеските демпфери (особено на старите бензинки) не се предават лесно - това не е TDI ... Чувал съм за три комплекта съединител (феродо, притискател,лагер ...) изкарали все още с оригиналния демпфер .. всичко си зависи от мотора, стила на каране, километрите ... Колкото до това да си заварим демпфера на ежедневната кола (и надявам се поне да сложим феродо с пружинки - все някой трябва да обира "удара" като пускаме съединителя) - нека да споделят мнения колеги, които са го правили ... на мен лично ми се струва доста странна тази модификация ...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни