SRS - свети известно време след запалване
Започната от Silverstar, 12 дек 2009 - 22:20:53
41 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 декември 2009 - 22:20
Колеги,
SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.
Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?
SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.
Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?
#2
Публикувано 12 декември 2009 - 22:36
На предните седалки-тоест под тях трябва да имаш датчици,та като за начало провери кабелите към тях.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#3
Публикувано 13 декември 2009 - 09:12
Колеги,
SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.
Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?
Когато SRS свети, някой или всички еърбеци не работят. Най вероятната причина за това е повреда в модула за разпознаване на дупета, наричан още кантар или килимче. Тоя модул служи да определи в коя седалка има дупе, за да може да го пази с еърбег при евентуална катастрофа. По-малко вероятно е кабелите да не дават контакт, но е възможно и е по-малкта беля. Дупе-модул има във всяка седалка защитена от системата.
Възможно е причината да е и на друго място, но е малко вероятно.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#4
Публикувано 13 декември 2009 - 14:31
Така де....почвам с най-лекото възможноКогато SRS свети, някой или всички еърбеци не работят. Най вероятната причина за това е повреда в модула за разпознаване на дупета, наричан още кантар или килимче. Тоя модул служи да определи в коя седалка има дупе, за да може да го пази с еърбег при евентуална катастрофа. По-малко вероятно е кабелите да не дават контакт, но е възможно и е по-малкта беля. Дупе-модул има във всяка седалка защитена от системата.
Възможно е причината да е и на друго място, но е малко вероятно.
Иначе на мен ми светна преди година и като погледнах отдолу се оказа не хлабава връзка,ами направо скъсани кабели-мноуууу са тънки.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#5
Публикувано 13 декември 2009 - 14:44
Много благодаря за инфото!
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.
Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?
Много съм зле значи Само карам без да знам кво става...
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.
Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?
Много съм зле значи Само карам без да знам кво става...
#6
Публикувано 13 декември 2009 - 14:55
По принцип като запалиш SRS-а загасва след около секунда-това е нормално.А после вече да гася и паля не съм забелязвал как е.Може да провериш буксите,но ако всичко е на ред отиди на диагностика да ти закачат и ще ти кажат как стоят нещата 5-10лв. и си спокоен.
#7
Публикувано 13 декември 2009 - 15:06
ПОД седалката....дали ще го видиш от предната или задната страна няма значка....виж кабеляците и буксите-ако са ОК минаваш на варианта на колегата daimler1...и пиши за резултатаМного благодаря за инфото!
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.
Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?
Много съм зле значи Само карам без да знам кво става...
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#8
Публикувано 13 декември 2009 - 15:48
Ще ги прегледам, и непременно ще пиша. На диагностика по принцип мисля да отида, но ще видя кога ще намеря време, а и като намеря къде (ще се радвам на препоръка). Има паралелна тема за диагностика, отворена от колега, така че явно и на мен ще ми е от полза
Мерси на всички!
Мерси на всички!
#9
Публикувано 15 декември 2009 - 18:05
Ако си като мен,само с един еърбег,на седалката няма нищо.Тогава само диагностика му е цаката...
#10
Публикувано 15 декември 2009 - 18:12
Мисля, че съм с два - и на таблото пред мястото на пасажера има надпис SRS, а и жабката е доста "ниска".
Т.е. само под пасажерската седалка ли има датчик? (има логика да е така, но аз да си питам)
Не ми е останало време (в светлата част на деня де) да погледна какво става с въпросните букси и кабели. Ще пиша след като погледна.
Иначе изобщо не знаех че това е сигнал за проблем - още едно време един "разбирач" ми каза "спокойно, свети, защото зарежда, после изгасва" и аз съм си спокоен. Смятайте за какво иде реч...
Преди няколко дни съвсем случайно мернах в една тема, че ако свети значи има проблем.
Т.е. само под пасажерската седалка ли има датчик? (има логика да е така, но аз да си питам)
Не ми е останало време (в светлата част на деня де) да погледна какво става с въпросните букси и кабели. Ще пиша след като погледна.
Иначе изобщо не знаех че това е сигнал за проблем - още едно време един "разбирач" ми каза "спокойно, свети, защото зарежда, после изгасва" и аз съм си спокоен. Смятайте за какво иде реч...
Преди няколко дни съвсем случайно мернах в една тема, че ако свети значи има проблем.
#11
Публикувано 15 декември 2009 - 18:15
Мхм-има логика...Ако е един еърбег,то нормално е да е за шофьора т.е. се обезсмисля датчика,защото колата като се движи обикновенно е с шофьорАко си като мен,само с един еърбег,на седалката няма нищо.Тогава само диагностика му е цаката...
А защо тогава аз имам датчик и на шофьорската седалка?!?! Каква е логиката?
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#12
Публикувано 15 декември 2009 - 18:20
Мхм-има логика...Ако е един еърбег,то нормално е да е за шофьора т.е. се обезсмисля датчика,защото колата като се движи обикновенно е с шофьор
А защо тогава аз имам датчик и на шофьорската седалка?!?! Каква е логиката?
За логиката незнам каква е,но при мен е така - няма никакви кабели по седалката.
п.с.Тойотата,която карам в службата е 2007г. с един бег,и тя няма кабели.За два и повече бега съм съгласен,но това са ми наблюденията.
#13
Публикувано 15 декември 2009 - 18:28
ако колегата пита за някоя от колите които са му в
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно
#14
Публикувано 15 декември 2009 - 18:36
ако колегата пита за някоя от колите които са му в
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно
За C класата 1995 питам. Има два SRS-a, а дали има такива датчици - засега незнам.
#15
Публикувано 15 декември 2009 - 21:41
Колеги,
Дори да е само с една торба колата е възможно да има датчици на седалката с торба. Това се налага когато торбата е многостепенна(на по-модерните коли). Не съм съвсем сигурен, но мисля че на нашите коли след 1998 са двустепенни торбите, дори да са само на шофьорското място.
От това колко тежи водача зависи на коя степен се отваря торбата, да не дава Господ.
Дори да е само с една торба колата е възможно да има датчици на седалката с торба. Това се налага когато торбата е многостепенна(на по-модерните коли). Не съм съвсем сигурен, но мисля че на нашите коли след 1998 са двустепенни торбите, дори да са само на шофьорското място.
От това колко тежи водача зависи на коя степен се отваря торбата, да не дава Господ.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни