SRS - свети известно време след запалване
Started by Silverstar, 12 Dec 2009 - 22:20:53
41 replies to this topic
#1
Posted 12 December 2009 - 22:20
Колеги,
SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.
Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?
SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.
Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?
#2
Posted 12 December 2009 - 22:36
На предните седалки-тоест под тях трябва да имаш датчици,та като за начало провери кабелите към тях.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#3
Posted 13 December 2009 - 09:12
Колеги,
SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.
Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?
Когато SRS свети, някой или всички еърбеци не работят. Най вероятната причина за това е повреда в модула за разпознаване на дупета, наричан още кантар или килимче. Тоя модул служи да определи в коя седалка има дупе, за да може да го пази с еърбег при евентуална катастрофа. По-малко вероятно е кабелите да не дават контакт, но е възможно и е по-малкта беля. Дупе-модул има във всяка седалка защитена от системата.
Възможно е причината да е и на друго място, но е малко вероятно.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#4
Posted 13 December 2009 - 14:31
Така де....почвам с най-лекото възможноКогато SRS свети, някой или всички еърбеци не работят. Най вероятната причина за това е повреда в модула за разпознаване на дупета, наричан още кантар или килимче. Тоя модул служи да определи в коя седалка има дупе, за да може да го пази с еърбег при евентуална катастрофа. По-малко вероятно е кабелите да не дават контакт, но е възможно и е по-малкта беля. Дупе-модул има във всяка седалка защитена от системата.
Възможно е причината да е и на друго място, но е малко вероятно.
Иначе на мен ми светна преди година и като погледнах отдолу се оказа не хлабава връзка,ами направо скъсани кабели-мноуууу са тънки.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#5
Posted 13 December 2009 - 14:44
Много благодаря за инфото!
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.
Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?
Много съм зле значи Само карам без да знам кво става...
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.
Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?
Много съм зле значи Само карам без да знам кво става...
#6
Posted 13 December 2009 - 14:55
По принцип като запалиш SRS-а загасва след около секунда-това е нормално.А после вече да гася и паля не съм забелязвал как е.Може да провериш буксите,но ако всичко е на ред отиди на диагностика да ти закачат и ще ти кажат как стоят нещата 5-10лв. и си спокоен.
#7
Posted 13 December 2009 - 15:06
ПОД седалката....дали ще го видиш от предната или задната страна няма значка....виж кабеляците и буксите-ако са ОК минаваш на варианта на колегата daimler1...и пиши за резултатаМного благодаря за инфото!
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.
Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?
Много съм зле значи Само карам без да знам кво става...
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#8
Posted 13 December 2009 - 15:48
Ще ги прегледам, и непременно ще пиша. На диагностика по принцип мисля да отида, но ще видя кога ще намеря време, а и като намеря къде (ще се радвам на препоръка). Има паралелна тема за диагностика, отворена от колега, така че явно и на мен ще ми е от полза
Мерси на всички!
Мерси на всички!
#9
Posted 15 December 2009 - 18:05
Ако си като мен,само с един еърбег,на седалката няма нищо.Тогава само диагностика му е цаката...
#10
Posted 15 December 2009 - 18:12
Мисля, че съм с два - и на таблото пред мястото на пасажера има надпис SRS, а и жабката е доста "ниска".
Т.е. само под пасажерската седалка ли има датчик? (има логика да е така, но аз да си питам)
Не ми е останало време (в светлата част на деня де) да погледна какво става с въпросните букси и кабели. Ще пиша след като погледна.
Иначе изобщо не знаех че това е сигнал за проблем - още едно време един "разбирач" ми каза "спокойно, свети, защото зарежда, после изгасва" и аз съм си спокоен. Смятайте за какво иде реч...
Преди няколко дни съвсем случайно мернах в една тема, че ако свети значи има проблем.
Т.е. само под пасажерската седалка ли има датчик? (има логика да е така, но аз да си питам)
Не ми е останало време (в светлата част на деня де) да погледна какво става с въпросните букси и кабели. Ще пиша след като погледна.
Иначе изобщо не знаех че това е сигнал за проблем - още едно време един "разбирач" ми каза "спокойно, свети, защото зарежда, после изгасва" и аз съм си спокоен. Смятайте за какво иде реч...
Преди няколко дни съвсем случайно мернах в една тема, че ако свети значи има проблем.
#11
Posted 15 December 2009 - 18:15
Мхм-има логика...Ако е един еърбег,то нормално е да е за шофьора т.е. се обезсмисля датчика,защото колата като се движи обикновенно е с шофьорАко си като мен,само с един еърбег,на седалката няма нищо.Тогава само диагностика му е цаката...
А защо тогава аз имам датчик и на шофьорската седалка?!?! Каква е логиката?
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#12
Posted 15 December 2009 - 18:20
Мхм-има логика...Ако е един еърбег,то нормално е да е за шофьора т.е. се обезсмисля датчика,защото колата като се движи обикновенно е с шофьор
А защо тогава аз имам датчик и на шофьорската седалка?!?! Каква е логиката?
За логиката незнам каква е,но при мен е така - няма никакви кабели по седалката.
п.с.Тойотата,която карам в службата е 2007г. с един бег,и тя няма кабели.За два и повече бега съм съгласен,но това са ми наблюденията.
#13
Posted 15 December 2009 - 18:28
ако колегата пита за някоя от колите които са му в
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно
#14
Posted 15 December 2009 - 18:36
ако колегата пита за някоя от колите които са му в
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно
За C класата 1995 питам. Има два SRS-a, а дали има такива датчици - засега незнам.
#15
Posted 15 December 2009 - 21:41
Колеги,
Дори да е само с една торба колата е възможно да има датчици на седалката с торба. Това се налага когато торбата е многостепенна(на по-модерните коли). Не съм съвсем сигурен, но мисля че на нашите коли след 1998 са двустепенни торбите, дори да са само на шофьорското място.
От това колко тежи водача зависи на коя степен се отваря торбата, да не дава Господ.
Дори да е само с една торба колата е възможно да има датчици на седалката с торба. Това се налага когато торбата е многостепенна(на по-модерните коли). Не съм съвсем сигурен, но мисля че на нашите коли след 1998 са двустепенни торбите, дори да са само на шофьорското място.
От това колко тежи водача зависи на коя степен се отваря торбата, да не дава Господ.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users