Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Спор засягащ разход на гориво.при двигатели с пълен инджекцион


  • Please log in to reply
41 мнения по тази тема

#31 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 24 ноември 2009 - 00:07

Спирането на горивото при принудителен празен ход е при всички инжекциони от КЕ-жетрон (включително) нагоре.
Всички моноинжекции също имат зададена такава програма в компютъра си.
Дори и К-жетроник, от последните версии, мисля че имаха зададена програма, в компа, който управлява единствено моторчето за ПХ. Но не съм сигурен дали можеше да го затвори напълно.
Повечето К-жетроник, са без моторче за ПХ, и там няма как да се направи спиране на горивото.

Абе щом на карбураторите има ППХ(дори и на стари руски автомобили), значи няма как на инжекцион, дори от първите поколения, да няма ППХ.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#32 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2009 - 17:15

Така, стана ясно че има ППХ - принудителен празен ход, при който на теория разходът на гориво е нула, а на практика, ако не е нулев, то е забележително нисък.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#33 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2009 - 15:24

Аз пък предлагам да помислите върху това:

Спускайки по достатъчно голам наклон с дълга продължителност и скорост 90-100 например, когато си на скорост 5-та или 6-та двигателят се върти с едни поне 2000-2500 оборота за разлика от празният ход ~800

та питането ми е следното кое е по-добре - да спестиш 20 грама бензин или да си хабиш двигателя държейки го в обороти :dontknow:
  • 0

#34 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 26 ноември 2009 - 15:29

стига бе то по тая логика трябва и на сфетофар да го гасим и на стоповете и като
приближаваме кръстовище и т.н.
ако от толкова се износваше двигателя то направо като ги купим
и трябва основен ремонт
а и като е на скорост в обороти по инерция не впръсква гориво
т.е. няма горене и не се натоварват лагери бутала клапани и т.н.
  • 0

#35 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2009 - 15:35

стига бе то по тая логика трябва и на сфетофар да го гасим и на стоповете и като
приближаваме кръстовище и т.н.
ако от толкова се износваше двигателя то направо като ги купим
и трябва основен ремонт
а и като е на скорост в обороти по инерция не впръсква гориво
т.е. няма горене и не се натоварват лагери бутала клапани и т.н.


така така - даже буталата спират да се трият в цилиндрите :cool:

Шегичка - просто дадох тема за размисъл, пък всеки си има глава на раменете
  • 0

#36 Estilian

Estilian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W140 SEL600 V12 1998г.
    Saab 93-OG Convertible, 2000г.

Публикувано 26 ноември 2009 - 16:21

Преди време именно от прекомерно желание да икономисвам си навредих много сериозно на автоматика, защото когато имаше спускане, аз го прасках на неутрална и така с километри ;)

Що се касае до амортизацията на двигателя - мен ако питате по-голям минус може да се счита фактът, че колата изстива и особено зимно време може парното да почне да духа студено :blink:
  • 0
================
̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з==(•̪●)==ε/̵͇̿̿/'̿' ̿
Стилян

#37 Liusi Purata

Liusi Purata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 289 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Off Road
    риболов
    ретро автомобили
  • Автомобил:
    W126 - 260 SE, 1987
    Polaris 800 EFI, 2007
    Lada Niva 1600

Публикувано 26 ноември 2009 - 16:44

Спирането на горивото при принудителен празен ход е при всички инжекциони от КЕ-жетрон (включително) нагоре.
Всички моноинжекции също имат зададена такава програма в компютъра си.
Дори и К-жетроник, от последните версии, мисля че имаха зададена програма, в компа, който управлява единствено моторчето за ПХ. Но не съм сигурен дали можеше да го затвори напълно.
Повечето К-жетроник, са без моторче за ПХ, и там няма как да се направи спиране на горивото.


Моята 126-ца е Ке-жетроник, 2,6 бензин, ръчни скорости.
В зависимост от стила на каране, градско и извън гардско имам разлика в разхода до 2-2,5л.
Ще кажете, тоя пък как го засича.
Много просто, всяка зарядка ми е до капачката, абсолютно всяка. Така засичам разхода постоянно и ако нещо се повреди ще мога да го хвана.
- градско от 9,5л до 11,5л /зимата до 12,3/
- извънградско от 8,5л до 10,5л
Не гася мотор и не пускам по инерция.
Газова не съм слагал.
Колата я карам вече 6-та година.
  • 0

#38 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 ноември 2009 - 20:35

Моята 126-ца е Ке-жетроник, 2,6 бензин, ръчни скорости.
В зависимост от стила на каране, градско и извън гардско имам разлика в разхода до 2-2,5л.
Ще кажете, тоя пък как го засича.
Много просто, всяка зарядка ми е до капачката, абсолютно всяка. Така засичам разхода постоянно и ако нещо се повреди ще мога да го хвана.
- градско от 9,5л до 11,5л /зимата до 12,3/
- извънградско от 8,5л до 10,5л
Не гася мотор и не пускам по инерция.
Газова не съм слагал.
Колата я карам вече 6-та година.


Богаташ :cool:
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#39 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 ноември 2009 - 08:54

Спускайки по достатъчно голам наклон с дълга продължителност и скорост 90-100 например, когато си на скорост 5-та или 6-та двигателят се върти с едни поне 2000-2500 оборота за разлика от празният ход ~800, та питането ми е следното кое е по-добре - да спестиш 20 грама бензин или да си хабиш двигателя държейки го в обороти :dontknow:

Е нали се сещаш, че омасляването не е едно и също като се върти на 800 и като се върти на 2500... То и за автоматиците затова е вредно да се карат на неутрална - реално се движиш с 90, а валовете се въртят като за 40... познай какво става с омасляването :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#40 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 27 ноември 2009 - 10:53

КРАНК, при 2500 об/мин, имаш перфектен маслен клин при лагерите, образуван от налягането на маслената помпа.
Такаче при тези обороти, изхабяването на мотора клони към =0

независимо дали си на ППХ или с газ. 2000-2500об--оптимални за налягането на маслото
  • 0

#41 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 ноември 2009 - 16:02

КРАНК, при 2500 об/мин, имаш перфектен маслен клин при лагерите, образуван от налягането на маслената помпа.
Такаче при тези обороти, изхабяването на мотора клони към =0

независимо дали си на ППХ или с газ. 2000-2500об--оптимални за налягането на маслото


Най-вероятно си прав но при тези 2500 оборота не се въртят само "лагерите" без значение кои си имал предвид.
Върти се целият мотор с всичките му валове, лагери бутала, както и всички останали агрегати като например - водни помпи, алтернатори, компресори и т.н.

Пределно ми е ясно че някакви 5-10 километра с 1000 оборота повече или по-малко няма как да се отразят на фона на цялостната експлоатация, но надали има някой който да каже че на автомобилът не му се скъсява ресурса погледнат като цяло било то и пренебрежимо малко. Както и да е мисля че всички сме достатъчно големи и вече всеки си е изградил стил на каране.

Никой не може да ме убеди че е по правилно, че и по добре за колата да спускам 10км на Витиня на скорост. Естественно и не удобрявам пускането по инерция преди всеки светофар :cool:
  • 0

#42 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 ноември 2009 - 08:18

Никой не може да ме убеди че е по правилно, че и по добре за колата да спускам 10км на Витиня на скорост....

Публикувано изображение Това май е единствения начин да стигнеш до долу. Само на спирачка ...ще ти светне спирачката Публикувано изображение
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни