Абе щом на карбураторите има ППХ(дори и на стари руски автомобили), значи няма как на инжекцион, дори от първите поколения, да няма ППХ.Спирането на горивото при принудителен празен ход е при всички инжекциони от КЕ-жетрон (включително) нагоре.
Всички моноинжекции също имат зададена такава програма в компютъра си.
Дори и К-жетроник, от последните версии, мисля че имаха зададена програма, в компа, който управлява единствено моторчето за ПХ. Но не съм сигурен дали можеше да го затвори напълно.
Повечето К-жетроник, са без моторче за ПХ, и там няма как да се направи спиране на горивото.
Спор засягащ разход на гориво.при двигатели с пълен инджекцион
Започната от MC BOBBY, 22 ное 2009 - 00:10:58
41 мнения по тази тема
#31
Публикувано 24 ноември 2009 - 00:07
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#32
Публикувано 24 ноември 2009 - 17:15
Така, стана ясно че има ППХ - принудителен празен ход, при който на теория разходът на гориво е нула, а на практика, ако не е нулев, то е забележително нисък.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#33
Публикувано 26 ноември 2009 - 15:24
Аз пък предлагам да помислите върху това:
Спускайки по достатъчно голам наклон с дълга продължителност и скорост 90-100 например, когато си на скорост 5-та или 6-та двигателят се върти с едни поне 2000-2500 оборота за разлика от празният ход ~800
та питането ми е следното кое е по-добре - да спестиш 20 грама бензин или да си хабиш двигателя държейки го в обороти
Спускайки по достатъчно голам наклон с дълга продължителност и скорост 90-100 например, когато си на скорост 5-та или 6-та двигателят се върти с едни поне 2000-2500 оборота за разлика от празният ход ~800
та питането ми е следното кое е по-добре - да спестиш 20 грама бензин или да си хабиш двигателя държейки го в обороти
#34
Публикувано 26 ноември 2009 - 15:29
стига бе то по тая логика трябва и на сфетофар да го гасим и на стоповете и като
приближаваме кръстовище и т.н.
ако от толкова се износваше двигателя то направо като ги купим
и трябва основен ремонт
а и като е на скорост в обороти по инерция не впръсква гориво
т.е. няма горене и не се натоварват лагери бутала клапани и т.н.
приближаваме кръстовище и т.н.
ако от толкова се износваше двигателя то направо като ги купим
и трябва основен ремонт
а и като е на скорост в обороти по инерция не впръсква гориво
т.е. няма горене и не се натоварват лагери бутала клапани и т.н.
#35
Публикувано 26 ноември 2009 - 15:35
стига бе то по тая логика трябва и на сфетофар да го гасим и на стоповете и като
приближаваме кръстовище и т.н.
ако от толкова се износваше двигателя то направо като ги купим
и трябва основен ремонт
а и като е на скорост в обороти по инерция не впръсква гориво
т.е. няма горене и не се натоварват лагери бутала клапани и т.н.
така така - даже буталата спират да се трият в цилиндрите
Шегичка - просто дадох тема за размисъл, пък всеки си има глава на раменете
#36
Публикувано 26 ноември 2009 - 16:21
Преди време именно от прекомерно желание да икономисвам си навредих много сериозно на автоматика, защото когато имаше спускане, аз го прасках на неутрална и така с километри
Що се касае до амортизацията на двигателя - мен ако питате по-голям минус може да се счита фактът, че колата изстива и особено зимно време може парното да почне да духа студено
Що се касае до амортизацията на двигателя - мен ако питате по-голям минус може да се счита фактът, че колата изстива и особено зимно време може парното да почне да духа студено
#37
Публикувано 26 ноември 2009 - 16:44
Спирането на горивото при принудителен празен ход е при всички инжекциони от КЕ-жетрон (включително) нагоре.
Всички моноинжекции също имат зададена такава програма в компютъра си.
Дори и К-жетроник, от последните версии, мисля че имаха зададена програма, в компа, който управлява единствено моторчето за ПХ. Но не съм сигурен дали можеше да го затвори напълно.
Повечето К-жетроник, са без моторче за ПХ, и там няма как да се направи спиране на горивото.
Моята 126-ца е Ке-жетроник, 2,6 бензин, ръчни скорости.
В зависимост от стила на каране, градско и извън гардско имам разлика в разхода до 2-2,5л.
Ще кажете, тоя пък как го засича.
Много просто, всяка зарядка ми е до капачката, абсолютно всяка. Така засичам разхода постоянно и ако нещо се повреди ще мога да го хвана.
- градско от 9,5л до 11,5л /зимата до 12,3/
- извънградско от 8,5л до 10,5л
Не гася мотор и не пускам по инерция.
Газова не съм слагал.
Колата я карам вече 6-та година.
#38
Публикувано 26 ноември 2009 - 20:35
Моята 126-ца е Ке-жетроник, 2,6 бензин, ръчни скорости.
В зависимост от стила на каране, градско и извън гардско имам разлика в разхода до 2-2,5л.
Ще кажете, тоя пък как го засича.
Много просто, всяка зарядка ми е до капачката, абсолютно всяка. Така засичам разхода постоянно и ако нещо се повреди ще мога да го хвана.
- градско от 9,5л до 11,5л /зимата до 12,3/
- извънградско от 8,5л до 10,5л
Не гася мотор и не пускам по инерция.
Газова не съм слагал.
Колата я карам вече 6-та година.
Богаташ
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#39
Публикувано 27 ноември 2009 - 08:54
Е нали се сещаш, че омасляването не е едно и също като се върти на 800 и като се върти на 2500... То и за автоматиците затова е вредно да се карат на неутрална - реално се движиш с 90, а валовете се въртят като за 40... познай какво става с омасляванетоСпускайки по достатъчно голам наклон с дълга продължителност и скорост 90-100 например, когато си на скорост 5-та или 6-та двигателят се върти с едни поне 2000-2500 оборота за разлика от празният ход ~800, та питането ми е следното кое е по-добре - да спестиш 20 грама бензин или да си хабиш двигателя държейки го в обороти
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#40
Публикувано 27 ноември 2009 - 10:53
КРАНК, при 2500 об/мин, имаш перфектен маслен клин при лагерите, образуван от налягането на маслената помпа.
Такаче при тези обороти, изхабяването на мотора клони към =0
независимо дали си на ППХ или с газ. 2000-2500об--оптимални за налягането на маслото
Такаче при тези обороти, изхабяването на мотора клони към =0
независимо дали си на ППХ или с газ. 2000-2500об--оптимални за налягането на маслото
#41
Публикувано 27 ноември 2009 - 16:02
КРАНК, при 2500 об/мин, имаш перфектен маслен клин при лагерите, образуван от налягането на маслената помпа.
Такаче при тези обороти, изхабяването на мотора клони към =0
независимо дали си на ППХ или с газ. 2000-2500об--оптимални за налягането на маслото
Най-вероятно си прав но при тези 2500 оборота не се въртят само "лагерите" без значение кои си имал предвид.
Върти се целият мотор с всичките му валове, лагери бутала, както и всички останали агрегати като например - водни помпи, алтернатори, компресори и т.н.
Пределно ми е ясно че някакви 5-10 километра с 1000 оборота повече или по-малко няма как да се отразят на фона на цялостната експлоатация, но надали има някой който да каже че на автомобилът не му се скъсява ресурса погледнат като цяло било то и пренебрежимо малко. Както и да е мисля че всички сме достатъчно големи и вече всеки си е изградил стил на каране.
Никой не може да ме убеди че е по правилно, че и по добре за колата да спускам 10км на Витиня на скорост. Естественно и не удобрявам пускането по инерция преди всеки светофар
#42
Публикувано 28 ноември 2009 - 08:18
Това май е единствения начин да стигнеш до долу. Само на спирачка ...ще ти светне спирачкатаНикой не може да ме убеди че е по правилно, че и по добре за колата да спускам 10км на Витиня на скорост....
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни