Спор засягащ разход на гориво.при двигатели с пълен инджекцион
Започната от MC BOBBY, 22 ное 2009 - 00:10:58
41 мнения по тази тема
#16
Публикувано 22 ноември 2009 - 11:03
Логичното е на по-ниски обороти да влиза по-малко гориво,
но това не означава, че разхода ще бъде по-нисък - зависиот стила на каране:
- ако просто си караш спокойно и не държиш на бързо ускорение - ДА , разхода по този начин ще е по-нисък
- ако обаче на ниски обороти натискаш много газта и искаш ускорение , тогава лапка повече отколкото ако я държиш в обороти
но това не означава, че разхода ще бъде по-нисък - зависиот стила на каране:
- ако просто си караш спокойно и не държиш на бързо ускорение - ДА , разхода по този начин ще е по-нисък
- ако обаче на ниски обороти натискаш много газта и искаш ускорение , тогава лапка повече отколкото ако я държиш в обороти
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#17
Публикувано 22 ноември 2009 - 11:27
Аз пък искам да поставя въпрос, общо взето сходен с този от настоящата тема, за да не отварям друга.
Става дума за разхода при съответните обороти на W202 бензин 1.8. Не, че много ми е зор дали ще спестя 1-2 литра на 100 км., ама не съм в час та затова. Въпроса ми е, какви са най-оптималните обороти за най-минимален разход. Не говоря за над 2500-3000 като юркаш по магистралата на 5-та, а например как е по -малък разхода: на трета предавка с 2000 оборота или на четвърта с 1500..........................или на трета с 1200 да кажем. Питам защото ето и одеве забелязах като излизах, т.е. като си направи 2000 оборота на втора и си ръгам трета и тя си падна на 1200 оборота някъде. Не гледах с каква скорост съм, ама си пъддържах лекото каране на тези оборти. Демек по-малко разход ли ще ми дава ако от светофара до другия си карам на втора с 2000 оборота или леко карам на трета с 1200-1500 оборота.
Колега и аз съм с такова чудене, но в следната опция:
В немско доста често има ремонт по магистралите, което довежда до ограничение на 80км като вкарват двете посоки на движение в едната част от магистралата. Аз лично като си карам си оставям на 5 кротко и след като свърши участъка с ремонт си набирам отново на 5. Някак си ми е по-спокойно като усещаме, незавсимо, че по-бавно набирам пък и се опитвам да карам на по-ниски обороти щото мога да "родя". Нормално в момента, в който натисна газта, моментния разход скача, също при 80 км на 5 гледам, че съм доста икономе ( до колкото може да се вярва на електрониката).
Сега тук идва момента на чудене. Колега си купи хонда сивик от последния модел, дизел. При неговите инструменти на таблото има графика за най-оптимален разход. В момента, в който той кара в участъка с 80км, оптималното за него е да слезе на 4 предавка и след това да набере от 4та. Изпробва моя начин на каране и се оказа, че това не е икономичен начин на каране. Не ме разбирайте не съм за 50те грама, при мен си е до усещане. Но японците ми разбиха теорията за икономичност. Сега незнам дали има разлика при бензините и дизелите, още повече, че моята щайга е 2001, а неговата 2007!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#18
Публикувано 22 ноември 2009 - 15:00
както каза колегата по-горе расхода зависи не само
от оборотите например при 80 на 5 та зависи от колата и кутията
можи да се мъчи двигателя и да иска повече гориво т.е натискаш повече педала
ще ви дам пример с москвич алеко защото при него е осезаемо
при нашите мощи мотори това по не се усеща
та при 80 на 5 та алекото иска много газ педала е до половината че и повече
ако се включи на 4 та де движи с много малко натиснат педал е кога ще харчи по-малко
така че при всеки модел е различно важното е да осещаш колата с лекота ли се движи или се затормозява
и от там и разхода се вдига
и още един пример
моята влезна в авариен режим в пловдив и остана на втора
до стара загора се прибрах с 60 на 2ра 3000 об като почти не натисках педала
и ми даде разход 8.5
в нормални условия на пета 3000 об 180 км/ч ми дава 9.5
правете си изводи
от оборотите например при 80 на 5 та зависи от колата и кутията
можи да се мъчи двигателя и да иска повече гориво т.е натискаш повече педала
ще ви дам пример с москвич алеко защото при него е осезаемо
при нашите мощи мотори това по не се усеща
та при 80 на 5 та алекото иска много газ педала е до половината че и повече
ако се включи на 4 та де движи с много малко натиснат педал е кога ще харчи по-малко
така че при всеки модел е различно важното е да осещаш колата с лекота ли се движи или се затормозява
и от там и разхода се вдига
и още един пример
моята влезна в авариен режим в пловдив и остана на втора
до стара загора се прибрах с 60 на 2ра 3000 об като почти не натисках педала
и ми даде разход 8.5
в нормални условия на пета 3000 об 180 км/ч ми дава 9.5
правете си изводи
#19
Публикувано 22 ноември 2009 - 18:22
Колеги,
ще се опитам просто да обясня:
Предполагам знаете, че има оптимална гориво въздушна смес и за дизела и за бензина(не знам точната пропорциял, но по нета я има). Целта на всички горивни системи е да държи гориво въздушната смес в тази оптимална пропорция през цялото време.
С педала на газта ние определяме колко въздух влиза, чрез дросела, от там на татък съответната система има задсчата да дозира горивото. При карбураторите е на принципа на бернули. При инжекционите се мери входящ въздух температура и количество кислород след горене(ламбда сонда).
При спускане на баир на скорост дросела е затворен, няма входящ въздух. Когато единия параметър е 0 то и резултата е 0. Колко гориво ще пусне системата споиред вас?
Когато спускаме баир на неутрална, дросела е леко отворен за да се поддържат празни обороти. Никой от параметрите не е 0 съответно някакво гориво се подава.
За икономия при спускане на баир аз не бих говорил по две основни причини:
1. Нямаме толкова дълги баири в БГ
2. Дори и да имаме не са толкова стръмни, все е равнозакъснително движение, поради въздушно съпротивление, съпротивление на гуми с пътя и т.н. и за да спускаш с желаната скорост все трябва да подадеш малко газ по някое време, което убива икономисаното преди това.
Да, теоритично може да има икономия, ако се спуска на скорост.
Не, практически икономията е толкова малка, че е пренебрежимо малка.
П.С.
Гасите двигателя и реализирате големи икономии?!?
Купете си колело, не ви трябва кола!
ще се опитам просто да обясня:
Предполагам знаете, че има оптимална гориво въздушна смес и за дизела и за бензина(не знам точната пропорциял, но по нета я има). Целта на всички горивни системи е да държи гориво въздушната смес в тази оптимална пропорция през цялото време.
С педала на газта ние определяме колко въздух влиза, чрез дросела, от там на татък съответната система има задсчата да дозира горивото. При карбураторите е на принципа на бернули. При инжекционите се мери входящ въздух температура и количество кислород след горене(ламбда сонда).
При спускане на баир на скорост дросела е затворен, няма входящ въздух. Когато единия параметър е 0 то и резултата е 0. Колко гориво ще пусне системата споиред вас?
Когато спускаме баир на неутрална, дросела е леко отворен за да се поддържат празни обороти. Никой от параметрите не е 0 съответно някакво гориво се подава.
За икономия при спускане на баир аз не бих говорил по две основни причини:
1. Нямаме толкова дълги баири в БГ
2. Дори и да имаме не са толкова стръмни, все е равнозакъснително движение, поради въздушно съпротивление, съпротивление на гуми с пътя и т.н. и за да спускаш с желаната скорост все трябва да подадеш малко газ по някое време, което убива икономисаното преди това.
Да, теоритично може да има икономия, ако се спуска на скорост.
Не, практически икономията е толкова малка, че е пренебрежимо малка.
П.С.
Гасите двигателя и реализирате големи икономии?!?
Купете си колело, не ви трябва кола!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#20
Публикувано 22 ноември 2009 - 20:31
С 'Жигула" и 'Фиат 125Р' съм карал по инереция с изгасен двигател по 10км,това всеки път като се връщах от село,и не само аз де.Но автомобилите го позволяват,както и пътя.При други коли не бих пробвал обаче!
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#21
Публикувано 22 ноември 2009 - 20:46
Баща ми преди като купи ладата чисто нова и все така си я караше,малък баир да види и все я гасеше,аз обаче не правих така и все не щеше да ми я дава че съм му изгарял бензина.Кво да очакваш от човек които е карал дъртите Зилаци цял живот,обаче сега като си взе един Пасат гледам даже и на празен ход не пуска,аз викам що не пускаш на празен ход ,а тои тая била икономична и без да я освобождава . Извода е че руските коли са друга манджаС 'Жигула" и 'Фиат 125Р' съм карал по инереция с изгасен двигател по 10км,това всеки път като се връщах от село,и не само аз де.Но автомобилите го позволяват,както и пътя.При други коли не бих пробвал обаче!
От ръждата и човешката завист няма спасение.....
#22
Публикувано 23 ноември 2009 - 00:14
Баща ми преди като купи ладата чисто нова и все така си я караше,малък баир да види и все я гасеше,аз обаче не правих така и все не щеше да ми я дава че съм му изгарял бензина.Кво да очакваш от човек които е карал дъртите Зилаци цял живот,обаче сега като си взе един Пасат гледам даже и на празен ход не пуска,аз викам що не пускаш на празен ход ,а тои тая била икономична и без да я освобождава . Извода е че руските коли са друга манджа
Имам си един такъв унас Татко като го возя и като има леко нанадолнище и се ми вика да пускам на празен ход.... понеже навремето е карал руски камиони Зил,Газ и тем подобни дараци.
Но аз много рядко пускам по инерция.
#23
Публикувано 23 ноември 2009 - 00:40
Мда, на мен ми е гаснал мотор на магистралата с CLK-то, не съм го гасил азпросто ми свърши бензина
Та на практика все едно си останал без волан и без спирачки... усещането не е особено приятно, особено когато не го очакваш.
Така че, аз лично не бих експериментирал
P.S. не беше от икономия, просто не работеше бензометъра
накрая отидох до бензиностанцията ето така:
Та на практика все едно си останал без волан и без спирачки... усещането не е особено приятно, особено когато не го очакваш.
Така че, аз лично не бих експериментирал
P.S. не беше от икономия, просто не работеше бензометъра
накрая отидох до бензиностанцията ето така:
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#24
Публикувано 23 ноември 2009 - 11:09
Тази "малка" икономия съм я проверявал (по показания само) на 280 CDI 4Matic, 211, Автомат естествено, т.е. без спускане на неутрална. По идея и при ръчката НЕ трябва да има момент, в който да се возкаме "по инерция" защото (както по-горе беше споменато) е ОПАСНО - и водача, и пътниците на неутрална са "пътници".Колеги,
ще се опитам просто да обясня:
....
Да, теоритично може да има икономия, ако се спуска на скорост.
Не, практически икономията е толкова малка, че е пренебрежимо малка.
...
Резултат по спомени (шофиране по правилника, без да се влача в колоната):
София-Боровец ~ 9.80/100 (нагоре демек)
Боровец-София ~5.90/100 (спускане)
Единсвената намеса бе предварителното избиране на предавка от перата на волана преди изпреварване (това го правя по-добре от електрониката, защото тя не "вижда" пътната обстановака занапред, а "само" на момента).
Знам, че сравнението на пръв поглед е ирелевантно, но всеки може да остави мотора да работи на празен ход необходимото за преодоляване на дистанцията време и по този начин да получи сравним резултат (все едно се е движил 100% по инерция).
#25
Публикувано 23 ноември 2009 - 14:06
Тази "малка" икономия съм я проверявал (по показания само) на 280 CDI 4Matic, 211, Автомат естествено, т.е. без спускане на неутрална. По идея и при ръчката НЕ трябва да има момент, в който да се возкаме "по инерция" защото (както по-горе беше споменато) е ОПАСНО - и водача, и пътниците на неутрална са "пътници".
Резултат по спомени (шофиране по правилника, без да се влача в колоната):
София-Боровец ~ 9.80/100 (нагоре демек)
Боровец-София ~5.90/100 (спускане)
Единсвената намеса бе предварителното избиране на предавка от перата на волана преди изпреварване (това го правя по-добре от електрониката, защото тя не "вижда" пътната обстановака занапред, а "само" на момента).
Знам, че сравнението на пръв поглед е ирелевантно, но всеки може да остави мотора да работи на празен ход необходимото за преодоляване на дистанцията време и по този начин да получи сравним резултат (все едно се е движил 100% по инерция).
Знаем ги ний твоите подвизи
Повечето съфорумци в момента живеем в осемдесетте години и сме наясно какво може 190Е/124Е с малките мотори - тамън се засилиш и си в другия край на България ...забравих, че твойта беше на LPG => по-бърза и по-икономична (помня за отрицателен разход при движение с 200 км/ч даже имаше тема)
Пак не става колега, защото теоритично би трябвало да можеш да слезеш от Боровец до София по инерция, ама практически не можеш.
Да оставиш колата да работи на място съответното време ще те ореантира колко би спестил ако не пускаш колата по инерция, ама пак е относително щото ако кажеш къде може да се кара един час по инерция(разхдоа на дизел 2.0 е около 600-700 мл/ч без климатик на празен ход) а най-дългото спускане което аз съм правил по инерция е не-повече от 5 минути, което в гориво ще е 50-60 мл. Та тия 50-60 мл как точно ще ги отчетеш не е много ясно, а пък и това е 0.5-0.6 % разлика за времето което си по инерция, което я е 1% я е 2% от целия преход. За мен това си е пернебрежимо малко.
Такава голяма разлика в показанията в двете посоки и аз наблюдавам често, тъй като жена ми е от Самоков и маршрута ми е седмичен. Голяма разлика няй-лесно мога да я обясна така:
При тръгване си занулявам показанието за разход и км. До караулката на околовръстното разхода ми е вече 10.5 л/100км, после започва да спада и спада до към 8.0-8.5 до Самоков. На връщане пак занулявам и разхода ми започва от 6.5 л/100км, на правата след самоков е вече под 6, малко след това е 5.5-5.4, а с много нежност(ограничителя на 80 км/ч) съм го докарвал до 4.9 л/100 км. Та влизам с тия показания в София и до вкъщи го вдигам най-много до 6.5 разхода. Най-често когато пътуваш към Боровец трафика е в същата посока. Е имало е случай и на обратния вариант, особенно лятото в неделя към 18:00-19:00 ако се прибираш не е истина просто.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#26
Публикувано 23 ноември 2009 - 14:57
Тук идва въпроса, моторната спирачка как влияе на двигателя ?
Аз толкова съм свикнал от работата ми да намалям с моторна спирачка, че чак на веспичката така намалям (каквито звуци издава двигателчето и , надали е полезно)....
Иначе никога не изключвам от скорост. Дали ще ми изгори 7 или 9 ... голяма разлика не намирам
Аз толкова съм свикнал от работата ми да намалям с моторна спирачка, че чак на веспичката така намалям (каквито звуци издава двигателчето и , надали е полезно)....
Иначе никога не изключвам от скорост. Дали ще ми изгори 7 или 9 ... голяма разлика не намирам
#27
Публикувано 23 ноември 2009 - 15:15
Боби,
Всички нови бензинови инжекциони, че даже и механичните КЕ-Джетроник, имат така наречения принудителен празен ход.
При пускане педала на газта подаването на гориво се спира НАПЪЛНО до достигане на 1400 или 1200 оборота примерно.
Така че наистина е нула.
А това дали пестиш повече като освобождаваш от скорост е спорно, на празен ход не. А и после винаги даваш повече газ като включиш обратно на скорост.
За разхода на бензиновия мотор значение има абсолютното налягане в колектора. Колкото по-ниско, толкова по-малко гориво се вкарва, защото горивото е пропорционални на количествоти въздух. А то от своя страна е равно на обема на мотора по абсолютното налягане.
Колкото по стабилно си закрепил газта на едно място - толкова по-нисък разход. Не случайно използването на темпомат или авто-пилот дава известна икономия. Шофирането в стила "мутра отива на море" е пагубно за разхода - газ,газ, спирачки, газ, газ, спирачки.
Другото важно за разхода нещо е специфичния разход на конска сила на конкретния двигател. Той обикновено е най-нисък, т.е. моторът е най-ефективен в преобразуване на химичната енергия на горивото в механична, там където е максимумът на въртящия момент. За по-старите мотори това е около 3000 оборота, за по-новите около 4000 (става върпос за бензинов мотор). Но лошото е че на 5-та предавка, при тези обороти на мотора скоростта е доста височка.
Защо това е проблем - не на последно място идва коефициентът на челно съпротивление. При движение на равно с постоянна скорост, основното, с което трябва да се "бори" моторът, е съпротивлението на насрещния въздушен поток. Мощността която се изисква е пропорционална на скоростта на трета степен. Тоест ако увеличим скоростта 2 пъти, моторът трябва да дава 8 пъти по-голяма мощност.
Точната формула е:
P = 0.5*rho*V^3*Cx
rho e плътност на средата (въздух, вода, тиня )
V e скоростта в м/с
Сх - е Cd x S - коефициентът на съпротивление по челната площ в кв.м.
Всички нови бензинови инжекциони, че даже и механичните КЕ-Джетроник, имат така наречения принудителен празен ход.
При пускане педала на газта подаването на гориво се спира НАПЪЛНО до достигане на 1400 или 1200 оборота примерно.
Така че наистина е нула.
А това дали пестиш повече като освобождаваш от скорост е спорно, на празен ход не. А и после винаги даваш повече газ като включиш обратно на скорост.
За разхода на бензиновия мотор значение има абсолютното налягане в колектора. Колкото по-ниско, толкова по-малко гориво се вкарва, защото горивото е пропорционални на количествоти въздух. А то от своя страна е равно на обема на мотора по абсолютното налягане.
Колкото по стабилно си закрепил газта на едно място - толкова по-нисък разход. Не случайно използването на темпомат или авто-пилот дава известна икономия. Шофирането в стила "мутра отива на море" е пагубно за разхода - газ,газ, спирачки, газ, газ, спирачки.
Другото важно за разхода нещо е специфичния разход на конска сила на конкретния двигател. Той обикновено е най-нисък, т.е. моторът е най-ефективен в преобразуване на химичната енергия на горивото в механична, там където е максимумът на въртящия момент. За по-старите мотори това е около 3000 оборота, за по-новите около 4000 (става върпос за бензинов мотор). Но лошото е че на 5-та предавка, при тези обороти на мотора скоростта е доста височка.
Защо това е проблем - не на последно място идва коефициентът на челно съпротивление. При движение на равно с постоянна скорост, основното, с което трябва да се "бори" моторът, е съпротивлението на насрещния въздушен поток. Мощността която се изисква е пропорционална на скоростта на трета степен. Тоест ако увеличим скоростта 2 пъти, моторът трябва да дава 8 пъти по-голяма мощност.
Точната формула е:
P = 0.5*rho*V^3*Cx
rho e плътност на средата (въздух, вода, тиня )
V e скоростта в м/с
Сх - е Cd x S - коефициентът на съпротивление по челната площ в кв.м.
Прикачени файлове
#28
Публикувано 23 ноември 2009 - 15:43
Тук идва въпроса, моторната спирачка как влияе на двигателя ?
Аз толкова съм свикнал от работата ми да намалям с моторна спирачка, че чак на веспичката така намалям (каквито звуци издава двигателчето и , надали е полезно)....
Иначе никога не изключвам от скорост. Дали ще ми изгори 7 или 9 ... голяма разлика не намирам
Веспата е цвай такт, или дуе-такто
Не й ли сипваш масълцето в горивото? Двутактовите са друга бира, поне тези дето нямат разделно мазане с картер, но тези които имат са повече японско изключение отколкото правило.
Двутактов мотор не е хубаво да работи на сухо. Единственото МПС, което съм пускал някога по инерция, е бил един руски мотопед, който имах. И то не на големи надолнища - все пак здравето е по-важно от 2 сегментчета и шлайф на цилиндър.
#29
Публикувано 23 ноември 2009 - 22:28
Да де - ако можеше и при подходящи условия (притока на гориво спира над определени обороти) разхода би тябвало да е нула
Да, така би ърябвало да стане, стига баира да е стръмен, тъй че мотора да не пада под над граничните обороти.
Ама това си е само теоритично, релано такъв баир пожелавам на всеки му и то само за спускане!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#30
Публикувано 23 ноември 2009 - 23:37
Спирането на горивото при принудителен празен ход е при всички инжекциони от КЕ-жетрон (включително) нагоре.
Всички моноинжекции също имат зададена такава програма в компютъра си.
Дори и К-жетроник, от последните версии, мисля че имаха зададена програма, в компа, който управлява единствено моторчето за ПХ. Но не съм сигурен дали можеше да го затвори напълно.
Повечето К-жетроник, са без моторче за ПХ, и там няма как да се направи спиране на горивото.
Всички моноинжекции също имат зададена такава програма в компютъра си.
Дори и К-жетроник, от последните версии, мисля че имаха зададена програма, в компа, който управлява единствено моторчето за ПХ. Но не съм сигурен дали можеше да го затвори напълно.
Повечето К-жетроник, са без моторче за ПХ, и там няма как да се направи спиране на горивото.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни