Спор засягащ разход на гориво.при двигатели с пълен инджекцион
Започната от MC BOBBY, 22 ное 2009 - 00:10:58
41 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 ноември 2009 - 00:10
С приятел имаме спор относно разхода на гориво при автомобили (не само Мерцедес) с пълен инджекцион. Той твърди, че ще направи по-малък разход на 5-та предавка (ръчни), като не я изключва по надолнищата. Виждал как джаджи които показват разход падат до под 2л. при такъв режим. За мен оборотите са от значение, неможе двигателя да се върти като луд без да влиза гориво и то повече от това което е необходимо за празния ход. Иначе става като двигателна спирачка и колата ще спира, вместо да държи с леко намаляне. Аз винаги изключвам 5-тата и съм доволен от разхода ми. За карбураторните двигатели си е ясно като бял ден.
Вие какво мислите? Има ли някой да го обясни та да му натрия носа?
ПС: Икономайзерите са свързани към оборотомера и инджекциона (ако не се греша). Нормално е да се шашкат когато имаш високи обороти а не натискаш педала. Ако със 120 ръгна 1-ва резервруара ми сигурно ще прелее от бензин. и икономайзера ще покаже, че съм на бензиностанцията и ме пълнят
Вие какво мислите? Има ли някой да го обясни та да му натрия носа?
ПС: Икономайзерите са свързани към оборотомера и инджекциона (ако не се греша). Нормално е да се шашкат когато имаш високи обороти а не натискаш педала. Ако със 120 ръгна 1-ва резервруара ми сигурно ще прелее от бензин. и икономайзера ще покаже, че съм на бензиностанцията и ме пълнят
#2
Публикувано 22 ноември 2009 - 00:20
И аз съм го чувал това... не съм правил експерименти, но съм чувал, че наистина е така.
Обяснението, което съм чувал е, че като се движиш така - в мотора влиза само въздух и клапаните се отварят и затварят, колкото да става течение. Ерго бензин не се гори. А ако пуснеш по инерция, за да се върти мотора, трябва да гори бензин Не знам колко е вярно това, което обяснявам и дали е точно така, както го обяснявам... но мисълта ми е, че и аз съм я чувал тая теория.
На мен друго ми е по-интересно - като ходихме за Стара Загора за събора, на отиване карахме в колона и трябваше да си съобразявам скоростта с колоната. И въпреки, че Вальо твърдеше, че над 130 не е вдигал, моя спидометър показваше почти през цялото време между 150 и 170. Та тук идав интересния момент. На връщане си пуснах лимитера и не съм карал над 140 по магистралата. В крайна сметка разходът на връщане ми беше около половин литър / 100 по-висок?!
Обяснението, което съм чувал е, че като се движиш така - в мотора влиза само въздух и клапаните се отварят и затварят, колкото да става течение. Ерго бензин не се гори. А ако пуснеш по инерция, за да се върти мотора, трябва да гори бензин Не знам колко е вярно това, което обяснявам и дали е точно така, както го обяснявам... но мисълта ми е, че и аз съм я чувал тая теория.
На мен друго ми е по-интересно - като ходихме за Стара Загора за събора, на отиване карахме в колона и трябваше да си съобразявам скоростта с колоната. И въпреки, че Вальо твърдеше, че над 130 не е вдигал, моя спидометър показваше почти през цялото време между 150 и 170. Та тук идав интересния момент. На връщане си пуснах лимитера и не съм карал над 140 по магистралата. В крайна сметка разходът на връщане ми беше около половин литър / 100 по-висок?!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#3
Публикувано 22 ноември 2009 - 00:22
Боби,
приятелят ти е прав в случаят.
ГИ се контролират от компа на колата,
а когато пускаш на инерция, интервалите на импулсите към дюзите са равни на 0,
което предполага, че няма пускане на гориво в цилиндрите на двигателя,
следователно няма разход
приятелят ти е прав в случаят.
ГИ се контролират от компа на колата,
а когато пускаш на инерция, интервалите на импулсите към дюзите са равни на 0,
което предполага, че няма пускане на гориво в цилиндрите на двигателя,
следователно няма разход
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#4
Публикувано 22 ноември 2009 - 00:24
Гугъла на "принудителен празен ход"... писано е много.
#5
Публикувано 22 ноември 2009 - 00:27
въпроса го има коментиран във всички авто-форуми по няколко пъти. На кратко - пуснеш ли газта, спира подаването на гориво. Когато оборотите паднат под примерно 1500 при бензниновите (при дизеловите беше при по-ниски обороти), почва да се впръсква гориво. Това е. Следователно, след като не влиза гориво, няма и разход. И един съвет, НИКОГА не изключвайте от скорост, не само заради по-ниския разход, но и за ваша безопасност.
#6
Публикувано 22 ноември 2009 - 00:35
И като сме зачекнали темата - на автоматици не се пуска по инерция на N, защото омасляването на куп агрегати зависи от въртенето на автомата...
То във всички книжки за автоматиците пише, че не се кара на N, ама все пак...
То във всички книжки за автоматиците пише, че не се кара на N, ама все пак...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Публикувано 22 ноември 2009 - 00:38
Засилвам се и изгасям двигателя, на 5-та и искам да го запаля на скорост (ние сме с вериги)? Това тогава се отнася и за всички скорости не само за 5-та. А моторчета за свободен ход или и тока към свещите изгасва? Мнозина сигурно са чували въртене на двигател без горивен процес (най-лесен пример когато въртим по-дълго да запали) звукът е различен дори. Иначе си е двигателна спирачка ако е така. Тя пък има едно характерно лашкане...
#8
Публикувано 22 ноември 2009 - 01:07
Как умишлено ще гасиш двигателя в движение???
Стига с тия глупави експерименти. Независимо на коя предавка се движиш по спускане- ГОРИВО НЕ ХАРЧИ никакво, без значение дали е бензин или дизел. Много хора, не умеещи да карат икономично искрено се изумяват и не искат да повярват, че колата ми харчи под 10/100 (случва се и под 9 да падне) бензин в София. Маршрута ми е много лек, в часове без задръстване, не карам на кратки разстояния и двигателя винаги е достигнал до работната си температура. Винаги карам на скорост, понятието инерция не е познато за мен, това са бакшишки глупости, а за гасенето на двигателя по време на движение не искам да се изказвам
Стига с тия глупави експерименти. Независимо на коя предавка се движиш по спускане- ГОРИВО НЕ ХАРЧИ никакво, без значение дали е бензин или дизел. Много хора, не умеещи да карат икономично искрено се изумяват и не искат да повярват, че колата ми харчи под 10/100 (случва се и под 9 да падне) бензин в София. Маршрута ми е много лек, в часове без задръстване, не карам на кратки разстояния и двигателя винаги е достигнал до работната си температура. Винаги карам на скорост, понятието инерция не е познато за мен, това са бакшишки глупости, а за гасенето на двигателя по време на движение не искам да се изказвам
#9
Публикувано 22 ноември 2009 - 01:10
боби, доста неща бъркаш.
При електронната инжекция (не механичната), всичко е по логика, без теории и т.н.
на Принудителен празен ход (мот спирачка), над 1200-1300об/мин, при пуснат педал на газта--- не се подава гориво.Така е зададено в компа като управляваща програма). Ако се подава, няма да е ефективна моторната спирачка нали?че и харч ще имаме.
Искрите от свещите ги мани.. щом си на контакт и имаш въртене на коляновия вал--винаги имаш искра.
Икономайзера на мерцедеса е голяма глупост, затова и на 124 и 190 след 91ва го махат. вързан е с вакуум към смук колектор. В 70% от случаите показва вярно. Но има много режими в които човек, вманиячен към тази стрелка се лъже.
А и думата икономайзер, въобще не означава тази стрелка. Икономайзер е устройство на карбураторите подобряващо дозирането на гориво-възд смес.
Тва на таблото ти е "икономи-метер", Но ние си му викаме икономайзер, важното е че се разбираме
При електронната инжекция (не механичната), всичко е по логика, без теории и т.н.
на Принудителен празен ход (мот спирачка), над 1200-1300об/мин, при пуснат педал на газта--- не се подава гориво.Така е зададено в компа като управляваща програма). Ако се подава, няма да е ефективна моторната спирачка нали?че и харч ще имаме.
Искрите от свещите ги мани.. щом си на контакт и имаш въртене на коляновия вал--винаги имаш искра.
Икономайзера на мерцедеса е голяма глупост, затова и на 124 и 190 след 91ва го махат. вързан е с вакуум към смук колектор. В 70% от случаите показва вярно. Но има много режими в които човек, вманиячен към тази стрелка се лъже.
А и думата икономайзер, въобще не означава тази стрелка. Икономайзер е устройство на карбураторите подобряващо дозирането на гориво-възд смес.
Тва на таблото ти е "икономи-метер", Но ние си му викаме икономайзер, важното е че се разбираме
#10
Публикувано 22 ноември 2009 - 01:11
Как умишлено ще гасиш двигателя в движение???
Стига с тия глупави експерименти. Независимо на коя предавка се движиш по спускане- ГОРИВО НЕ ХАРЧИ никакво, без значение дали е бензин или дизел. Много хора, не умеещи да карат икономично искрено се изумяват и не искат да повярват, че колата ми харчи под 10/100 (случва се и под 9 да падне) бензин в София. Маршрута ми е много лек, в часове без задръстване, не карам на кратки разстояния и двигателя винаги е достигнал до работната си температура. Винаги карам на скорост, понятието инерция не е познато за мен, това са бакшишки глупости, а за гасенето на двигателя по време на движение не искам да се изказвам
Говоря теоретично...
#11
Публикувано 22 ноември 2009 - 01:15
А аз говоря на практика. Бях се отучил за три години да карам винаги на скорост, докато карах 124-ката на газ. При газовите уредби няма как да се спре подаването на гориво при принудителен празен ход. НО при бензинов или дизелов двигател, а и при газовите инжекциони, махнеш ли си крака от педала- горивото спира. Говоря за кола в движение, не да пъплиш с 5км/ч на първ без газ по малките улички, тогава се харчи гориво.Говоря теоретично...
#12
Публикувано 22 ноември 2009 - 01:31
Всички сме палили коли на скорост:
1. Имаме въртящ се двигател без впръскване на гориво и детонационен процес.
2. При възпламеняването се отделят вибрации и характерен шум.
3. Има значително усезаеми разлики при двигател с и без работен процес.
ПС: Имам съмнения, че ще запаля без да подавам газ с по-високи обороти на която и да е предавка...
Не споря, че гори повече, дори може да е по-малко от необходимото за свободния ход, но процеса не би трябвало да спира.
1. Имаме въртящ се двигател без впръскване на гориво и детонационен процес.
2. При възпламеняването се отделят вибрации и характерен шум.
3. Има значително усезаеми разлики при двигател с и без работен процес.
ПС: Имам съмнения, че ще запаля без да подавам газ с по-високи обороти на която и да е предавка...
Не споря, че гори повече, дори може да е по-малко от необходимото за свободния ход, но процеса не би трябвало да спира.
#13
Публикувано 22 ноември 2009 - 01:48
Кой процес не трябва да спира????Всички сме палили коли на скорост:
1. Имаме въртящ се двигател без впръскване на гориво и детонационен процес.
2. При възпламеняването се отделят вибрации и характерен шум.
3. Има значително усезаеми разлики при двигател с и без работен процес.
ПС: Имам съмнения, че ще запаля без да подавам газ с по-високи обороти на която и да е предавка...
Не споря, че гори повече, дори може да е по-малко от необходимото за свободния ход, но процеса не би трябвало да спира.
Всички ти казаха че процесът на подаване на гориво СПИРА когато се спускаш по наклон на скорост. Когато си по инерция гориво се подава за да захрани празния ход. Спускането по наклон на скорост осъществява т.нар. "принудителен празен ход" където няма консумация на гориво.
Технически обяснено за твоя двигател М102 ако не се лъжа
РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ(Електронен Блок за Управление), че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите.
#14
Публикувано 22 ноември 2009 - 10:10
точно.Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ(Електронен Блок за Управление), че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите.
а при моторите с електронен инжекцион, както е при мерцедес след края на 92ра, при 111 моторите, ЕКУ спира захранването на дюзите. Който има добро ухо, може да чуе как дюзите цъкат при работа. Изфорсирваш мотора и като пуснеш газта, ще чуеш че дюзите спират да цъкат за кратко, докато оборотите паднат на около 1300, след това пак почват да цъкат.
при палене с инерция, със сигурност ще запалиш, защото първо, докато развъртиш мотора, оборотите се покачват от 0, до преимерно 4000. докато стигне 4000, до 1300 се подава гориво. след това спира, ако си без натиснат педал на газта. когато паднат под 1300, пак се възстановява подаването
#15
Публикувано 22 ноември 2009 - 10:44
Аз пък искам да поставя въпрос, общо взето сходен с този от настоящата тема, за да не отварям друга.
Става дума за разхода при съответните обороти на W202 бензин 1.8. Не, че много ми е зор дали ще спестя 1-2 литра на 100 км., ама не съм в час та затова. Въпроса ми е, какви са най-оптималните обороти за най-минимален разход. Не говоря за над 2500-3000 като юркаш по магистралата на 5-та, а например как е по -малък разхода: на трета предавка с 2000 оборота или на четвърта с 1500..........................или на трета с 1200 да кажем. Питам защото ето и одеве забелязах като излизах, т.е. като си направи 2000 оборота на втора и си ръгам трета и тя си падна на 1200 оборота някъде. Не гледах с каква скорост съм, ама си пъддържах лекото каране на тези оборти. Демек по-малко разход ли ще ми дава ако от светофара до другия си карам на втора с 2000 оборота или леко карам на трета с 1200-1500 оборота.
Става дума за разхода при съответните обороти на W202 бензин 1.8. Не, че много ми е зор дали ще спестя 1-2 литра на 100 км., ама не съм в час та затова. Въпроса ми е, какви са най-оптималните обороти за най-минимален разход. Не говоря за над 2500-3000 като юркаш по магистралата на 5-та, а например как е по -малък разхода: на трета предавка с 2000 оборота или на четвърта с 1500..........................или на трета с 1200 да кажем. Питам защото ето и одеве забелязах като излизах, т.е. като си направи 2000 оборота на втора и си ръгам трета и тя си падна на 1200 оборота някъде. Не гледах с каква скорост съм, ама си пъддържах лекото каране на тези оборти. Демек по-малко разход ли ще ми дава ако от светофара до другия си карам на втора с 2000 оборота или леко карам на трета с 1200-1500 оборота.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни