...
а 63 мотора е недомислица (поне за мене) в е и с и цл-класата... тоз мотор аз го обичам само в ц-класата, обожавам го в цлк-черната серия и го толерирам в сл-класата и то само заради окачването и новата мцт трансмисия...
Колега,
добре че си ти да им отвориш очите

. Илия - направи моля те необходимото тази ценна информация да стигне до когото трябва в централата на Мерцедес. Да не се излагат занапред, и ако може, да се консултират първо с колегата на каква кола, какъв мотор и каква трансмисия да слагат.
Ясно е че е неуместно сравнението на атмосферен мотор и турбо мотор с еднакъв обем. За сведение на всички тунинг-маниаци и разбирачи - хора, първо се научете какво е въртящ момент, какво е максимална мощност, какво значи едното и какво значи другото и каква в взаимовръзката между тях. Без да имаш кривите на двата мотора - не може нищо да разбереш. С една гола цифра за максимална мощност - нищо не можеш да разбереш освен колко работ аможе да извърши даден мотор за единица време в дадена точка на оборотомера. А в другите точки?
Това е все едно да ти дадат по една точка от една графика, и ти да изкараш функцията. Трябват ти най-малко две точки за да определиш някаква зависимост.
Мощността = (въртщия момент х оборотите)/9550
Въртящият момент на турбо мотора има ясно изразена платовидна форма - при достигане на максималния бууст от някакви обороти нагоре, почти до червената линия, въртящият момент е на максимум. В конкретния случай става въпрос за 750Нм в диапазона от 1500 до 5000 оборота в минута.
http://www.carfolio....car/?car=197307Въртящият момент на атмосферния мотор има по-плавна характеристика с максимум в някакви обороти, където обемната ефективност на пълнене, с конкретните фази на газоразпределение и геометрия на смукателния тракт, е максимална. В конкретния случай 630 Нм при 5200 оборота.
http://www.carfolio....car/?car=157333Даже бих казал че S63 се представя завидно добре за атмосферен мотор, щом като БМВ-то не успя да дръпне повече на старта.
Излишно е да гледаме кой достига по-рано максималната си мощност - Бавареца. Но дай да не отричаме така атмосферния мотор.
Има други показатели по които може да се сравняват два автомобила.
Да погледнем примерно коефициентите на челно съпротивление Cx - при S63 е 0.30, при 760Li е 0.32. Тук гледам Бенца също "изостава".
След 5 години, когато се натрупа сервизна история за двата автомобила - ще можем да определим кой от тях е по-надежден, кой се троши по-често, кой има повече проблеми с електрониката и т.н. Дали стандартната инжекция на Бенца ще работи по-сигурно, или директното впръскване на Бавареца.