
Дневни светлини.хм...
Started by a_atanasov, 18 Oct 2009 - 19:53:21
33 replies to this topic
#16
Posted 19 October 2009 - 16:07
Имам 15-20 готови платки, но не съм ги окабелил, защото разпределям задачите по важност. Човек със средни познания може да я монтира. И накрая - разликата между моята платка и Smart DRL е че при мен няма допълнително програмиране, денем работят единствено и само късите светлини и не се палят плавно и платката не зависи от заряда на алтернатора.
#17
Posted 19 October 2009 - 19:40
И аз бях с устройството на Люси на стария ми бенц, предпазваше ме от сутришните "набези" на униформените, щото дебнеха след 1 ноември кой още спи и е забравил да си включи светлините.
НО малко да охладя страстите - имах пререкания с един такъв, който се заяде, че не ми светят стоповете/случката се развиваше вече по светло/, въпреки, че в закона ниъде не пише нищо за стоповете, ей на :
Закон за движение по пътищата:
Раздел XVII
Използване на светлините
Чл. 70
Алинея (3)
(Изм., ДВ, бр. 61 от 2006 г.)
Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Според полицая било по подразбиране, че стоповете трябва да светят заедно с късите...бла бла, размина ми се , но е добре да се отработи този недостатък, щото закона няма да го променят и ще остане възможността да се тълкува според ситуацията.
След тази случка устройството ми стана излишно, щото ни щъ да споря с полицай!
НО малко да охладя страстите - имах пререкания с един такъв, който се заяде, че не ми светят стоповете/случката се развиваше вече по светло/, въпреки, че в закона ниъде не пише нищо за стоповете, ей на :
Закон за движение по пътищата:
Раздел XVII
Използване на светлините
Чл. 70
Алинея (3)
(Изм., ДВ, бр. 61 от 2006 г.)
Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Според полицая било по подразбиране, че стоповете трябва да светят заедно с късите...бла бла, размина ми се , но е добре да се отработи този недостатък, щото закона няма да го променят и ще остане възможността да се тълкува според ситуацията.
След тази случка устройството ми стана излишно, щото ни щъ да споря с полицай!
#18
Posted 19 October 2009 - 20:24
Допълвам забележката на Iohoho. Мен са ме спирали един единствен път - догониха ме с буркан, но просто им демонстрирах светлините и въпроса приключи без повече коментари. Въобще не им се притеснявам - в закона пише "къси светлини"

#19
Posted 19 October 2009 - 22:11
А как се отразява това устройство на "афтер маркет" ксеноните?
Някъде четох, че не било полезно за тях.
По тази причина се интересувам от включване на "дългите" на 50%.
Някъде четох, че не било полезно за тях.
По тази причина се интересувам от включване на "дългите" на 50%.
#20
Posted 19 October 2009 - 22:20
Аз също никога не си гася фаровете на колата но все още не съм си сложил такава джаджа, но пък знам че в Косер имат такова устройство, доста е сполучливо и беше на някаква смешна цена, тъй че ако LUSKO не успее да смогне с поръчките
. А иначе другото ми волво което внос от Англия не мога да му изгася фаровете, дори и в положение "изкл." те продължават да си светят на 50 процента...

#21
Posted 19 October 2009 - 23:15
Имам 15-20 готови платки, но не съм ги окабелил, защото разпределям задачите по важност. Човек със средни познания може да я монтира. И накрая - разликата между моята платка и Smart DRL е че при мен няма допълнително програмиране, денем работят единствено и само късите светлини и не се палят плавно и платката не зависи от заряда на алтернатора.
при твоята платка работят ли габаритите отзад ?... ако работят направо ще ти поръчам 3-4


#22
Posted 20 October 2009 - 15:06
Моето лично мнение е, че денем габарити и друго осветление не са необходими. Нощес като по поръчка ме спряха за проверка на документите и попитах полицаите за този казус. Отговориха ми, че вечер на тъмно трябва да светят всички габарити, а денем не е необходимо. Мисля че не е проблем да се върже така, че да свети всичко, но тогава начина по който е замислена платката е за работа в икономичен режим и това отпада. Връзването към инсталацията също ще е различно, а и трябва да се търси друг сигнал за отпадането й и преминаване в заводски режим - така както е сега това става от ключа за светлините когато се сложи в положение "габарити". Аз няма да променям нищо - работи безотказно вече 3 години и така ще си я ползвам и за в бъдеще. Говорих и с човека който я е правил и той обеща да помисли за плавно запалване и за работа на 50%, но резулнат ще имам към неделя, понеделник. Това е за сега. Успех!

#23
Posted 20 October 2009 - 21:10
става ли за всички марки ? щото сега карам ауди ? приятеля ми е с фолксваген и може би на една Ц- класа за която предполагам няма да е проблем

#24
Posted 20 October 2009 - 23:05
Става за всички без ксеноновите.
#25
Posted 22 October 2009 - 10:02
Нека кажем с кратки думи какви разлики може да има при фаровете на различните марки и модели:
Първо могат да бъдат ксенонови (газоразрядни) крушки или с нажежаема жичка (халогенни (с бром или йод в балона) и обикновенни).
Тези с жичката могат да работят с по-ниска мощност, като се понижи напрежението.
Газоразредните не могат да светят по-силно или по-слабо - те или светят или не светят.
Следваща разлика е в начина на подаване на захранване към фаровете.
На първо място има разлика между това, дали левите и десните светлини са на една верига или не.
При повечето съвременни автомобили левите светлини са на отделна верига от десните и това е най-вече за устойчивост - ако изгори едната верига, другата да остане за аварийна ситуация. Лесно се познава по това, че има отделни бушони за левия и десния фар.
Втората разлика в подаването на захранване към фаровете е дали има постоянно + и се прекъсва масата (по-редкия случай) или има постоянна маса и се прекъсва плюсът. Не съм сигурен, но повечето Мерцедеси трябва да са с прекъсващ плюс. Разбира се - съществуват и такива, при които прекъсват едновременно и масата и плюсът едновременно. При ксеноновите често е така, тъй като са с висока честота и тяхната маса е изцяло изолирана от инсталацията на системата - затова навсякъде пише - не заземявайте ксеноновите светлини! Затова фаровете с обща маса за няколко светлини трудно стават на ксенонови.
Следваща разлика е в начина на запалване на фаровете. Тъй като крушките обикновено са с мощност между 35 и 50 вата, което при 12 волта прави между 3 и 5 ампера ток за всяка, не е добра идея толкова ток да се разхожда напред-назад из цялата кола и да ходи от акумулатора до ключа за фаровете, после от ключа до фаровете, освен това контактите на този ключ трябва да са доста солидни и изобщо става потенциално за токови аварии. Повечето (да не кажа всички) ел. инсталации в автомобилите използват слаб ток за подване на сигнал от ключа до модул за управление на светлините. Този модул в общи линии може да работи по два начина: с релета или с транзистори. Разликата е, че релетата имат две положения - или е включено или е изключено. Докато транзисторите са електроника и могат например да подават по-ниско напрежение (понижена мощност).
В случая с Мерцедес, освен всички благи екстри, този модул за управление на светлините има грижата и да следи за изгорелите крушки. А на най-новите модели има и още една допълнителна функция - при авария да замества светлини за аварийно придвижване. Например ако изгори крушката на единия габарит, да светне някоя друга лампа на същото място, за да се вижда автомобилът. Ама много напредничава технология става.
След това какви видове модули за управление на дневни светлини можем да имаме:
Първо, те могат, както фабричните модули, да бъдат с релета или с транзистори. Ако са с релета - имат само включено и изключено положение. За да правят постепенно включване и изключване - трябва да са с транзистори. Логично - за ксеноновите фарове си трябват релета, докато за халогенните крушки става както с релета, така и с транзистори.
След това се различават по това, дали могат да работят с две вериги (лява и дясна) или са с една верига. Ако светлините в автомобила са на отделни вериги, модулчето ще трябва също да работи с две вериги, иначе няма как да свържете два фара към един такъв модул.
Отделен е въпросът - дали модулчето ще може да включва къси или дълги светлини отпред и габарити отзад. Тук зависи много от схемата на окабеляването на автомобила. Например, ако задните и предните габарити са на обща верига, ще иска преправяне, за да може задните да светят, а предните не.
Друга разлика при модулите е как разбират, че е включен двигателят. При едни модули се използва клемата за контакт на ключа на стартера (като недостатъкът е, че ако дадете контакт, без да запалите мотора, пак ще сработи). При някои автомобили има отделна клема, на която има ток само когато работи моторът - горният проблем изчезва. А при трети, схемата следи напрежението в автомобила. Тъй като нормално работещият алтернатор повишава напрежението в инсталацията, когато работи моторът - то пова може да се познае кога работи и кога не. Тук има допълнителни екстри - ако има повреда в алтернатора и той спре да зарежда, фаровете автоматично ще угаснат. От друга страна, има друг проблем - ако модулът е с релета, в момента на затваряне на релетата може да се получи голям пад на напрежението и устройството само да се изключи. Затова обикновено устройствата, които работят с електронно разпознаване работят и с транзистори, а обратното - които търсят клема - работят с релета.
Още една разлика между устройствата е, дали те се поставят между ключа за фаровете и модула за управление на светлините или между модула за управление и самите светлини. Ако се постави мужду светлините и модула за управление, това може да се отрази на работата на самия модул. На заменяемостта на светлините, на разпознаването на изгорелите крушки и т.н. От друга страна, ако се постави между ключа и модула, става доста сложно. Вссяка марка и всеки модел си има особеностите на това как работят ключовете за светлините. Освен това понякога има доста сложни схеми и рискът ако не се проектира всичко много прецизно, да се получи късо съединение в дадена ситуация не е изключен. Друг проблем е, че тогава няма да може да пали и гаси плавно или да прави пускане на половин мощност, тъй като тези функции ще се управляват от модула за светлините, а устройството ще симулира състоянието на ключа. От друга страна, ако устройството се постави между ключа и модула за управление на светлините, няма да има негативно влияние на работата на самия модул.
И накрая - разпознаването на изгорелите крушки.
При по-старите модели на Мерцедес, разпознаването е по съпротивление. При по-късните модели, се използва по-съвременна система, при която има втора отделна верига, която се грижи за това. Отделно - има разлика и в това кога се прави проверка на крушките. При най-старите модели, проверката се прави само при първото пускане на фаровете. При по-новите модели се прави една проверка при паленето на мотора, при която се проверяват всички крушки, а след това се прави отделна проверка при всяко палене на дадени светлини. А при най-новите модели с отделна верига проверката е постоянна.
При използване на устройство с релета в автомобил с разпознаване на изгорелите крушки по съпротивление, независимо дали прави проверката при включване или при палене на мотора, благодарение на закъсненията от по няколко секунди, би трябвало да няма проблем. Единственото, което няма да се разпознае е, ако изгори крушка, която е включена автоматично. При система с транзистори е малко спорен въпросът как точно ще се държат устройството и системата за разпознаване на изгорели крюшки. Тук без да се провери на практика, не мога да кажа изобщо какво ще се случи. Ако някой има информация - да споделя.
Първо могат да бъдат ксенонови (газоразрядни) крушки или с нажежаема жичка (халогенни (с бром или йод в балона) и обикновенни).
Тези с жичката могат да работят с по-ниска мощност, като се понижи напрежението.
Газоразредните не могат да светят по-силно или по-слабо - те или светят или не светят.
Следваща разлика е в начина на подаване на захранване към фаровете.
На първо място има разлика между това, дали левите и десните светлини са на една верига или не.
При повечето съвременни автомобили левите светлини са на отделна верига от десните и това е най-вече за устойчивост - ако изгори едната верига, другата да остане за аварийна ситуация. Лесно се познава по това, че има отделни бушони за левия и десния фар.
Втората разлика в подаването на захранване към фаровете е дали има постоянно + и се прекъсва масата (по-редкия случай) или има постоянна маса и се прекъсва плюсът. Не съм сигурен, но повечето Мерцедеси трябва да са с прекъсващ плюс. Разбира се - съществуват и такива, при които прекъсват едновременно и масата и плюсът едновременно. При ксеноновите често е така, тъй като са с висока честота и тяхната маса е изцяло изолирана от инсталацията на системата - затова навсякъде пише - не заземявайте ксеноновите светлини! Затова фаровете с обща маса за няколко светлини трудно стават на ксенонови.
Следваща разлика е в начина на запалване на фаровете. Тъй като крушките обикновено са с мощност между 35 и 50 вата, което при 12 волта прави между 3 и 5 ампера ток за всяка, не е добра идея толкова ток да се разхожда напред-назад из цялата кола и да ходи от акумулатора до ключа за фаровете, после от ключа до фаровете, освен това контактите на този ключ трябва да са доста солидни и изобщо става потенциално за токови аварии. Повечето (да не кажа всички) ел. инсталации в автомобилите използват слаб ток за подване на сигнал от ключа до модул за управление на светлините. Този модул в общи линии може да работи по два начина: с релета или с транзистори. Разликата е, че релетата имат две положения - или е включено или е изключено. Докато транзисторите са електроника и могат например да подават по-ниско напрежение (понижена мощност).
В случая с Мерцедес, освен всички благи екстри, този модул за управление на светлините има грижата и да следи за изгорелите крушки. А на най-новите модели има и още една допълнителна функция - при авария да замества светлини за аварийно придвижване. Например ако изгори крушката на единия габарит, да светне някоя друга лампа на същото място, за да се вижда автомобилът. Ама много напредничава технология става.
След това какви видове модули за управление на дневни светлини можем да имаме:
Първо, те могат, както фабричните модули, да бъдат с релета или с транзистори. Ако са с релета - имат само включено и изключено положение. За да правят постепенно включване и изключване - трябва да са с транзистори. Логично - за ксеноновите фарове си трябват релета, докато за халогенните крушки става както с релета, така и с транзистори.
След това се различават по това, дали могат да работят с две вериги (лява и дясна) или са с една верига. Ако светлините в автомобила са на отделни вериги, модулчето ще трябва също да работи с две вериги, иначе няма как да свържете два фара към един такъв модул.
Отделен е въпросът - дали модулчето ще може да включва къси или дълги светлини отпред и габарити отзад. Тук зависи много от схемата на окабеляването на автомобила. Например, ако задните и предните габарити са на обща верига, ще иска преправяне, за да може задните да светят, а предните не.
Друга разлика при модулите е как разбират, че е включен двигателят. При едни модули се използва клемата за контакт на ключа на стартера (като недостатъкът е, че ако дадете контакт, без да запалите мотора, пак ще сработи). При някои автомобили има отделна клема, на която има ток само когато работи моторът - горният проблем изчезва. А при трети, схемата следи напрежението в автомобила. Тъй като нормално работещият алтернатор повишава напрежението в инсталацията, когато работи моторът - то пова може да се познае кога работи и кога не. Тук има допълнителни екстри - ако има повреда в алтернатора и той спре да зарежда, фаровете автоматично ще угаснат. От друга страна, има друг проблем - ако модулът е с релета, в момента на затваряне на релетата може да се получи голям пад на напрежението и устройството само да се изключи. Затова обикновено устройствата, които работят с електронно разпознаване работят и с транзистори, а обратното - които търсят клема - работят с релета.
Още една разлика между устройствата е, дали те се поставят между ключа за фаровете и модула за управление на светлините или между модула за управление и самите светлини. Ако се постави мужду светлините и модула за управление, това може да се отрази на работата на самия модул. На заменяемостта на светлините, на разпознаването на изгорелите крушки и т.н. От друга страна, ако се постави между ключа и модула, става доста сложно. Вссяка марка и всеки модел си има особеностите на това как работят ключовете за светлините. Освен това понякога има доста сложни схеми и рискът ако не се проектира всичко много прецизно, да се получи късо съединение в дадена ситуация не е изключен. Друг проблем е, че тогава няма да може да пали и гаси плавно или да прави пускане на половин мощност, тъй като тези функции ще се управляват от модула за светлините, а устройството ще симулира състоянието на ключа. От друга страна, ако устройството се постави между ключа и модула за управление на светлините, няма да има негативно влияние на работата на самия модул.
И накрая - разпознаването на изгорелите крушки.
При по-старите модели на Мерцедес, разпознаването е по съпротивление. При по-късните модели, се използва по-съвременна система, при която има втора отделна верига, която се грижи за това. Отделно - има разлика и в това кога се прави проверка на крушките. При най-старите модели, проверката се прави само при първото пускане на фаровете. При по-новите модели се прави една проверка при паленето на мотора, при която се проверяват всички крушки, а след това се прави отделна проверка при всяко палене на дадени светлини. А при най-новите модели с отделна верига проверката е постоянна.
При използване на устройство с релета в автомобил с разпознаване на изгорелите крушки по съпротивление, независимо дали прави проверката при включване или при палене на мотора, благодарение на закъсненията от по няколко секунди, би трябвало да няма проблем. Единственото, което няма да се разпознае е, ако изгори крушка, която е включена автоматично. При система с транзистори е малко спорен въпросът как точно ще се държат устройството и системата за разпознаване на изгорели крюшки. Тук без да се провери на практика, не мога да кажа изобщо какво ще се случи. Ако някой има информация - да споделя.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#26
Posted 22 October 2009 - 13:08
Илия, както винаги даваш доста изчерпателни постове. След прочита на горния ти пост, взех да се замислям за подобно устройство. Но само се замислям и почти съм склонен да си взема едно. Почти, защото в колата имам монтирано едно зумерче от специалист, което разпознава че двигателя работи и не са включени фаровете и съответно пищи докато не ги включа. Излезе ми около 3 лв. За сега ми върши работа през задължителния период. През незадължителния период прекъсвам веригата на зумера и съответно не пищи.
Но друго ще си е сами да се включват фаровете.
Което пък си е нож с две острита - като се качиш на друга кола нямаща тази екстра. А органите само това чакат. Има доста примери в практиката.
Лек ден на всички.
Чакам постове от хора с опит на съответната кола.
Но друго ще си е сами да се включват фаровете.
Което пък си е нож с две острита - като се качиш на друга кола нямаща тази екстра. А органите само това чакат. Има доста примери в практиката.
Лек ден на всички.
Чакам постове от хора с опит на съответната кола.
#27
Posted 23 October 2009 - 18:44
Аз вече писах по въпроса,но искам само да отбележа че моя модул изпълнява функцията на ключа за фаровете,замества връткането му.Нищо друго не е пипано и всички системки си работят.Върши си работата.
Верно е че не е удобно като се качиш на кола без таз глезотия,но като те жилнат веднъж - почваш да кръщаваш акъли....
Верно е че не е удобно като се качиш на кола без таз глезотия,но като те жилнат веднъж - почваш да кръщаваш акъли....
#28
Posted 23 October 2009 - 19:18
Сега и аз да напиша - вероятно за последно - коментар по темата. Искам първо да подчертая и да помоля това да не се смята за реклама на платката ми. И второ - да вметна че старото и по-простото е по-добро и здраво от новото, модерното но и по-сложно. Това което имам е изпълнено по най-простия начин. Схемата е съставена от ключ, силово реле и платката, която е малко по-голяма от нокътя на палеца. Пали светлините 15 сек. след даване на контакт /ключа е моя идея - да се изключи платката ако се налага работа по инсталацията на контакт/. Ключа за светлините не е в схемата. И защото бях обещал - преди 10 мин. я палих без двата фара - изключвах ги поотделно за да съм сигурен че инсталацията ги следи точно - 2 сек. след като ги запали светва крушката на таблото. Платките са печатен монтаж и направихме минималната бройка защото не бях сигурен колко ще са желаещите и ги платих 100% - добре че не направих повече - не ви покривам желанията за екстри. Когото го устройва такава каквато е може да ме намери. Ако свършат ще поръчам нови. Успех!
#29
Posted 23 October 2009 - 22:17
малко офф по темата
днес се запознах с Люси...
отдавна не си бях говорил с такъв професионалист..
удоволствието си беше за мен..
Благодаря, Люси..
днес се запознах с Люси...
отдавна не си бях говорил с такъв професионалист..
удоволствието си беше за мен..
Благодаря, Люси..
#30
Posted 24 October 2009 - 09:40
Основната "екстра", която ме интересуваше е, дали работи системата за изгорели крушки.
Люси, при това положение, ще те помоля да ми запазиш два броя от устройството ако са останали или ако не са - да поръчаш
Надявам се да не те притеснявам. Ще се разберем кога и къде да дойда да ги взема, ама мога още утре (неделя) след 14 часа да мина.
Люси, при това положение, ще те помоля да ми запазиш два броя от устройството ако са останали или ако не са - да поръчаш

Надявам се да не те притеснявам. Ще се разберем кога и къде да дойда да ги взема, ама мога още утре (неделя) след 14 часа да мина.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users