Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Дневни светлини.хм...


  • Please log in to reply
33 мнения по тази тема

#1 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 18 октомври 2009 - 19:53

Понеже "За съжаление търсенето не даде никакви резултати." отварям нова тема.
Преди време по памет мисля, че имаше такава тема, ама нейсе.
Днес беседвахме с един съфорумец и той зачекна темата за някакво устройство дето само пускало фаровете.
Устройството се нарича DRL и някаква фирма го изработвала, ама цена не видях. Доколкото попрочетох по други авто-форуми, джаджата пуска дългите светлини на 50%, и то след 15-ина секунди, както и ги гаси след след още толкова. А и не пускало нищо друго, освен дългите и габаритите.
Аз в колата си имам едно допълнително зумерче, което пищи, ако забравя да включа фаровете, но едно такова устройство само ще ми спести допълнителни нерви.
В новите коли се слагало сериино, ама не мога да си позволя нова кола, само заради DRL. Мойта си е добра все още. ;)
Споделете повече инфо ако имате.
  • 0

#2 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 18 октомври 2009 - 20:08

то и в Бенца го има..

утре ще пиша още, че не са ми тук файлчетата...

ама е сложно, и поради това си ги щракам на ръка фаровете,

DRL е друго нещо, де...
  • 0

#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 октомври 2009 - 00:34

Значи DRL са различни от нормалните светлини.
Смята се, че дългите светлини са по-ефективни, тъй като се виждат от по-голямо разстояние.
Но ако светят цял ден - заслепяват дори и на дневна светлина.
Затова наистина има направена такава система, която след като запалиш мотора пуска дългите на половин мощност.
Освен това има и допълнителен плюс - когато крушките светят на половин мощност имат на практика двойно по-дълъг живот, а дългите светлини имат доста дълъг живот, тъй като се ползват рядко. Единствен недостатък - системата не работи, ако ползваш ксенонови фарове.

Като цяло принципът на работа е следният: крушките на дългите светлини се връзват към устройството, а устройството се връзва към постоянен източник на ток, към старите дълги, към късите и габаритите, както и към клемата за контакт. Като дадеш контакт устройството изчаква да запалиш и след това пуска ток към дългите светлини. В момента в който пуснеш габарити, къси или дълги, устройството се изключва и пуска това, което си избрал от ключа за светлините.

Lusco предлагаше миналата и по-миналата година подободно устройство с тази разлика, че не правеше дългите на половин мощност, а късите на пълна, но като цяло останалата част от схемата е същата. Ако не ме лъже паметта, устройството струваше 50 лв. (миналата година) и Lusco предлагаше монтаж (там не знам цената). Аз миналата година се отказах, защото исках да търся това с намалената мощност, но така и не намерих дори в ebay.

Две неща живо ме интересуват: как устройството се разбира със системата за изгорели крушки!? Ако системата се шунтира с гигантски резистор и когато ми изгори крушка - няма да разбера, предпочитам да не слагам такова устройство. Ако може системата да продължи да работи - навит съм. Другото е, работи ли "светлинния клаксон" - ще може ли да се премигва с дългите светлини? Ако ще работи - пак съм ОК.

А това, което слагат на съвременните коли е съвсем друго - те си имат отделна светлина, която е за дневно. Т.е. имат къси, дълги, габарити, мъгла и дневна. Дневната е доста странна - свети само отпред, а отзад не светят габаритите (което ми е странно). На доста от съвременните коли се прави със светодиоди, ама не от тия дето ги знаем, а керамични светодиоди по 5W, дето си светят бая и се нагряват повече от крушка (някои от тях имат алуминиеви радиатори на гърба!).
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#4 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 19 октомври 2009 - 01:30

Първо - мога да кажа че вече 3 години карам на къси светлини целогодишно благодарение на тази платка, която монтирах и на няколко съфорумци, но понеже интереса не е голям не съм подновявал темата - работи безотказно, крушка не съм сменял все още /не е горяла/ и не знам на практика системата отчита ли ако е изгоряла но в заводски режим отчита със сигурност. Отчете обаче за изгоряла крушка на стопа. Утре стига да не забравя ще монтирам изгоряла за да проверя това питане. Второ - цената не е 50 лв. а 20 лв. И трето - понеже не си я намирам темата, ще напиша пак с няколко думи за какво иде реч. Платката сработва 15 сек. след като се даде контакт - време напълно достатъчно за дизелите да подгреят свещите и да запалят. Запалват се само късите светлини, а когато от ключа се пуснат габаритите тя изключва и минава в заводски режим. Монтира се в бушониерата и е през бушон. :)
  • 0

#5 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 октомври 2009 - 01:47

Сори, може да греша за цената...
Знаеш ли - на транзистори ли пуска тока или с релета? Питам заради едни ксенонови фарове.
Другото е, че на теория, ако са релета, а не транзистори, относително лесно може да стане с дълги светлини на половин мощност.
Просто трябва да се завърти веригата и двете крушки да са вързани последователно, а не успоредно.
Ама трябва релето да е подходящо - всички клеми на една котва, иначе има потенциал за късо съединение :)

Не е нужно да слагаш изгоряла, можеш просто да махнеш крушката - системата пак ще сработи!
И нова тема не пускай - пиши направо тук :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#6 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 19 октомври 2009 - 02:12

Сори, може да греша за цената...
Знаеш ли - на транзистори ли пуска тока или с релета? Питам заради едни ксенонови фарове.
Другото е, че на теория, ако са релета, а не транзистори, относително лесно може да стане с дълги светлини на половин мощност.
Просто трябва да се завърти веригата и двете крушки да са вързани последователно, а не успоредно.
Ама трябва релето да е подходящо - всички клеми на една котва, иначе има потенциал за късо съединение :)

Не е нужно да слагаш изгоряла, можеш просто да махнеш крушката - системата пак ще сработи!
И нова тема не пускай - пиши направо тук :)


През силово реле е.
  • 0

#7 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 19 октомври 2009 - 04:50

През силово реле е.

Има надежда.
С реле по-ме устройва, тъй като на късите си монтирах ксенони.
Задните габарити вързани ли са към тази система?
  • 0

#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 октомври 2009 - 09:22

Насе, то като е реле - каквото искаш - това си връзваш!

Lusco - имаш ли още от тия кутийки? Примерно да завзема една по някое време? Имам спомен, че си някъде в Симеоново. Мога да намина по обедно време идната събота или неделя (ако не те притеснявам). А ако имаш и Наско проявява интерес, мога и две да взема и едната да му я пратя по st16me
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 swindler

swindler

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хисаря
  • Автомобил:
    Audi B3 '91

Публикувано 19 октомври 2009 - 12:55

май говорите за ето тази джаджа http://drl.hit.bg/ ...
доста популярна е при голфаджиите защото човека който я е зглобил се подвизава в техния форум.

имам молба към Луско ... разгледай за какво иде реч с тези дрл-та и кажи каква е разликата с твоята джаджа... също така възможно ли е човек със средни познания да си я монтирата твоята и имаш ли налични от нея за да си поръчам по спиди или еконт... дори мисля че ще поръчам 3-4 бройки и за приятели
  • 0

#10 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 19 октомври 2009 - 13:30

Аз съм с такава джаджа от година и половина,произведена е от Валкор и я взех за около 60кинта.Монтира се на ключа за фаровете и командва всичко(габарити и фарове)Тоз ключ не съм го ползвал от тогава.Има две времена по избор 5 и 15 сек.,започват да текат или след подаване на контакт или след подаване на стартер - пак по избор.Ключа за фаровете го ползвам само ако има нужда да се остави колата на габарит или за фаровете за мъгла.
Самия модул има изведено фото око и може през лятото,когато не са задължителни светлините през деня,да ги включва при здрачаване,като също се регулира на колко тъмно да светват.
Много практично нещо е това и съм много доволен.Аз съм го оставил в режим без фото око и ми светят фаровете целогодишно при запален двигател.Включват си се сами и си гаснат сами - от туй подобре здраве му кажи.
  • 0

#11 swindler

swindler

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хисаря
  • Автомобил:
    Audi B3 '91

Публикувано 19 октомври 2009 - 13:33

лесно ли става монтажа... или се искат по специални познания :) тоест може ли невежа в тая област като мен да се справи сам ?
  • 0

#12 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 19 октомври 2009 - 13:41

лесно ли става монтажа... или се искат по специални познания :) тоест може ли невежа в тая област като мен да се справи сам ?



Може,стига да имаш пробна лампа и все пак да знаеш да четеш схемичката,за да разбереш кое каде да свържеш
Просто е...
  • 0

#13 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 октомври 2009 - 14:15

Сега си говорих с човека от този сайт drl.hit.bg за неговите устройства. Няма опит с Мерцедесите и не знае какво е дереджето със системите за изгорели крушки, но и двамата сме склонни да пробваме. Освен това, ако не сработи на Мерцедеса, винаги мога да го монтирам в друга кола. Онези устройства имат доста шукарийки като например плавно запалване на фаровете (което удължава живота на крушките) или намалена мощност за дневните светлини и т.н. но и цената му е по-висока - 53 лв. Ще мисля тия дни... Той е в Благоевград и праща с куриер от там.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#14 rotsen

rotsen

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 79 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    MB 190E; м.09.1988г. продаден !!!

Публикувано 19 октомври 2009 - 14:48

Първо - мога да кажа че вече 3 години карам на къси светлини целогодишно благодарение на тази платка, която монтирах и на няколко съфорумци, но понеже интереса не е голям не съм подновявал темата - работи безотказно, крушка не съм сменял все още /не е горяла/ и не знам на практика системата отчита ли ако е изгоряла но в заводски режим отчита със сигурност. Отчете обаче за изгоряла крушка на стопа. Утре стига да не забравя ще монтирам изгоряла за да проверя това питане. Второ - цената не е 50 лв. а 20 лв. И трето - понеже не си я намирам темата, ще напиша пак с няколко думи за какво иде реч. Платката сработва 15 сек. след като се даде контакт - време напълно достатъчно за дизелите да подгреят свещите и да запалят. Запалват се само късите светлини, а когато от ключа се пуснат габаритите тя изключва и минава в заводски режим. Монтира се в бушониерата и е през бушон. :)

Здравейте,
по темата : вече 4,5 години ползвам това устройство. Изработено е от "аматьор" от Свищов. Тогава струваше около 20-25 лв / с монтажа/. Представляма малка кутийка - по размери прилича точно като кутийка от "кибрит". Има и малък червен индикатор, който ми показва, че устройството е включено. Монтирано е под волана - на черната кора - вляво - над педала за съединителя. Монтира се към ключа за включване на светлините. Когато мотора на МВ заработи - след 5-7 секунди устройството автоматично включва светлините. Започват да светят "къси" или "дълги" - зависи в какво положение е оставен лоста за превключване. Има си и т.н."светкавица" - на "дълги", "мигачи", "стопове"... Задните габарити на колата работят нормално. Когато мотора се угаси - изгасват и светлините. Имаше още 2 малки неща за дооправяне... но тогава времето не стигна... и така си останаха /не се включва осветлението на таблото+осветлението на регистрационния номер/. Това не е голям проблем. През деня тези 2 "несъвършенства" на системата не оказват влияние на шофирането.
Откакто го имам - целогодишно работи! Не съм го изключвал никога досега ! Няма лято - няма зима! Работи си - напук на всички, които спорят по форумите за ползата или вредата от постоянно включените светлини?! Само когато пътувам през нощта и се налага да ми свети таблото+осветяването на регистрационни номер - тогава се принуждавам да "включа" и традиционни ключ за светлините. Новото устройство не пречи на традиционното . Кое е включено - няма значение - системата си работи нормално. Крушка не ми е изгаряла и не съм сменял вече 6 година !
Преди 4-5 години - същото устройство го предлагаше и човек от гр.Сопот. Най-вероятно - сега го изработват и монтирват много автосервизи и др. майстори.
Това от мен.
Нестор Иванов - "кмета"...
  • 0
Публикувано изображение

#15 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Публикувано 19 октомври 2009 - 16:05

Устройството на Lusco e OK, мога да потвърдя от личен опит.
При 124-ките си седи в кутията за бушони и си върши работата безотказно.
Това drl (от сайта на Илия) не ми харесва, сега му четох листовките - трябва да седи в купето - не издържа на влага, не издържа на топло...
Харесват ми обаче екстрите, които има. Само да не ми вземе някой електрикаджия и 30 лева за монтаж, че става дявол на магаре.
Ще си карам с простото старомодно за 20 кинта, поне е проверено.
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни