Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

автоматика прескача 2ра скорост


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#16 The Menace

The Menace

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Posts:
  • Автомобил:
    E250D 20V, 1993

Posted 01 September 2009 - 14:00

И аз ще съм много благодарен, ако някой даде инфо :icon_coolgrin:
Благодаря предварително!!

Кажи какво инфо ти трябва.
  • 0

#17 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 01 September 2009 - 14:42

На мен лично ми трябва за вакумния рег. Как се връща половин об. на зад. :rolleyes:
  • 0

#18 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 356 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Posted 01 September 2009 - 15:52

И на мене ми трябва същото инфо :icon_coolgrin:
  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това


#19 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 01 September 2009 - 20:46

вакумния регулатор са намира в ляво по посока
на движението от страни на кутията почти по средата
малко по към задния край на него има бяло капаче
махаш капачето и от долу се показва накрайника
на регулатора
на ляво като въртиш скоростите превключват
по-меко на дясно по-твърдо
върти се по четвърт най-много половин оборот и пробваш
и така докато ти хареса :)
  • 0

#20 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 01 September 2009 - 20:48

Аз не разбирам много, ама твърдото сменяне на скоростите не е ли вредно за шлиците на кардана, диференциала, карета и т.н.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#21 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 356 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Posted 01 September 2009 - 22:18

Утре ще се опитам да го открия, ако не мога ще искам снимков материал!
  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това


#22 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 01 September 2009 - 22:52

ако не можеш обади се на veni в пловдив
той им разбира и няма да ти откаже помощ
  • 0

#23 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 356 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Posted 01 September 2009 - 23:10

Ооооо, ако не се оправя тогава направо ще отида на срещата в четвъртък и Вени ще ми покаже нагледно :tongue:
Мерси за инфото!
:beer:
  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това


#24 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 02 September 2009 - 09:48

Аз не разбирам много, ама твърдото сменяне на скоростите не е ли вредно за шлиците на кардана, диференциала, карета и т.н.


Няма начин да не оказва някакво влияние ! 100 % е вредно на мен са ми направени да сменят доста твърдо което ме вбесява постояно , даже съм свикнал вече и преди да смени отпускам малко педала по навик ! :kill_myself:


Колега niknd мерси за полезното инфо , непременно и аз ще пробвам :icon_welldone:
  • 0

#25 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 02 September 2009 - 10:37

вакумния регулатор са намира в ляво по посока
на движението от страни на кутията почти по средата
малко по към задния край на него има бяло капаче
махаш капачето и от долу се показва накрайника
на регулатора
на ляво като въртиш скоростите превключват
по-меко на дясно по-твърдо
върти се по четвърт най-много половин оборот и пробваш
и така докато ти хареса :)


капачето може и черно да е, гумено.
под него има Т-образен пин, седящ в корона. леко се вади и се върти, после--обратно в короната
  • 0

#26 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 02 September 2009 - 10:42

капачето може и черно да е, гумено.
под него има Т-образен пин, седящ в корона. леко се вади и се върти, после--обратно в короната


:icon_welldone: :beer:
  • 0

#27 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 02 September 2009 - 13:49

Сега ги погледнах скоростите, значи нищо сложно , от лявата страна точно пред машинката за задните сжетлини и за паленето се намира тази тапичка , маха се вътре има едно пинче вади се леко от коронката въртиш на ляво посока предницата и зацепваш пак в коронката !

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение


Интересува ме само може ли да се върти над половин оборот, защото аз го врътнах малко над половин оборот на ляво и като пробвах ефект имаше но не много голям . Може ли да се върти още или не е желателно ?
  • 0

#28 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 02 September 2009 - 14:23

Здравейте колеги,

Разгледах темата, и не че съм голям специалист, но имам известен опит с автоматиците, и ще напиша това което знам. Кутията е 722.3 голямата ( В смисъл на нея има номер 126ХХХХХХ за двигатели над 2.6) Разлики има само в размерите и някой от частите в сравнение с 123ХХХХХХ или по новата 201ХХХХХХ.
1. Мерцедес автоматик тръгва от 2 ра предавка, освен в случаите на кикдаун. Това съм сигурен, че Боян го зане но все пак аз да си го напиша.
2. За да се плучи предавателното число за втора предавка трябва да сработят спирачка 1 и спирачка 2 (Така наречените колани В1 и В2) Спирачка В1 е разположена на входящия вал управлява Предавателния механизъм (ПМ) като блокира слънчевото колело на първия редуктор тип Равиньон. Спирачка В2 е на изходящия вал и отговаря за втория редуктор тип Симсън. Редуктора тип Равиньон предава въртящият момент за скоростите 1, 2, 3, R. Редуктора тип Симсън е само за 4 предавка. Според схемата на ПМ В2 е зацепен при 1, 2, 3 скорост, тоест блокира се рботата на Редутора тип Симсън. Не казвам че колана В2 ти е здрав, но със сигурност ако е олюпен ще имаш проблеми и с другите предавки 1 и 3.
Колан В1 работи само при 2 ра скорост.
3. Малко инфо за скороста (км/ч) при която трябва да превключва при отворен 100% дросел или кикдаун за S500 & SL500
1-2 Upshift ......................................... 52
2-3 Upshift ......................................... 116
3-4 Upshift ........................................ 182
4-3 Downshift ....................................... 129
3-2 Downshift ....................................... 44
2-1 Downshift ....................................... 27

След като казваш че кутията е стояла много без да се кара е хубаво да почистиш мозъка, не е трудно само разглабяй внимателно. При нас ги чистим с водна шкурка 600, но аз ти препоръчвам с 2000, все пак си го правиш за теб. Ако имаш въпроси относно метода пиши ще ти драсна едно ЛС. Важно е кутията да е стояла на кола или на сухо, ако е била свалена и е стояла на открито, по добре я пръскай и сменя наред всичко ръждата не прощава, рано или късно ще имаш проблеми.
Ако бях на теб, щях да почистя мозъка, ще премеря луфтовете на двата колана!!!,(ако са в допуски) нов филтър и масло, ако не стане пак сваляне, но този път на цялата кутия за проврка на колан В1. Съвсем нормално е да е сдал фронта. Ако отваряш кутията !!! Смени всички О -пръстени, тефлончетата и фрикционите на К3 (задната скорост).
За сега това е от мен, дано съм бил полезен с нещо, ако има нещо неясно питай.
Относно буталото на В2 има 3 модела, за щтифтове и други неща, може да се говори само след сваляне на буталото.

ПС. Имам един мозък, но е за малката кутия, на твоя номера му започва с 126., ако не а с 124 или 123 ще ти дм моя да пробваш. Сега имам малко изпити и нямам мн време, но ако мога с нещо друго да помогна свиркай.
Поздрави
Андрей Иванов
  • 0

#29 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 02 September 2009 - 15:36

може да се върти и повече от един оборот
но е хубаво да си запишеш колко са
че после да може да върнеш оргиналното положение
ако я оплескаш съвсем

а на колегата от горния пост
карам втори автоматик на мерцедес и
все си тръгват на 1 ва
ако е на зимен режим тогава вярно
тръгва на 2ра предна и 2ра задна
  • 0

#30 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 02 September 2009 - 17:10

може да се върти и повече от един оборот
но е хубаво да си запишеш колко са
че после да може да върнеш оргиналното положение
ако я оплескаш съвсем

а на колегата от горния пост
карам втори автоматик на мерцедес и
все си тръгват на 1 ва
ако е на зимен режим тогава вярно
тръгва на 2ра предна и 2ра задна


Здравей колега, може да тръгва от 1 ва (аз лично съм чел друго), но не и че 722.3 и 722.4 имат втора задна предавка. Втора задна предавка има на 100% 722.6 (или W5A580) и 722.9. или (W7A700) Така наречения 7G Tronic. 722.6 е пусната през 1995 за моделпфлегето на 140 ката, Тя е първата автоматична кутия с изцяло електроннен контрол. И на двете предавателния механизъм е от три редуктора за 722.6 два Симсън и един Равинъон подредени С Р С, 722.9 два Равиньон и съответно един Симсън Р Р С, Разбира се мат и други разлики, като два еднопосочни лагера при 722.6 които участват в управлението на предавките, при 722.9 има "Лок ъп" на турбината, възможност да прескача предавки и още куп електронни нещица. Ако колите които си карал са след 95 нормално е да тръгват от първа, но при по старите като 722.3 и 722.4 разликата между икономичен и спортен режим са около 150 оборота при превключване, зависи разбира се от положение на дросела, скорост и т н... За 722.5 чесно кзано сега се интересувам, там BENZBOSS има повече опит, това което знам е че тази кутия е малко междинен модел, доработка на 722.4 с присаден симсън редуктор, който се управлява електронно чрез EGS системата и е за 5 скорост. Та и тя е с една задна предавка. Абе Мерцедес са си консервативна фирма, обичат изпитаните неща, имат супер много открития в "склада" но чакат да се раздвижи конкурента и тогава пускат, иначе само се тества, но това е друга тема.

Поздрави :icon_welldone:
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users