автоматика прескача 2ра скорост
Започната от Lorinser, 25 авг 2009 - 23:43:47
35 мнения по тази тема
#31
Публикувано 02 септември 2009 - 18:03
Ами тогава ОК , ще пробвам още с половин оборот ако не умекне превклучването ще направя още половин и така ще станат два оборота и малко !! Дано да не се прецака нещо
#32
Публикувано 02 септември 2009 - 22:57
няма да се прецака на ако усещаш удари при превключването
може и да не се оправи от вакуума а да имаш проблеми в "мозъка"
и извинения на лоринзер май му оспамихме темата
може и да не се оправи от вакуума а да имаш проблеми в "мозъка"
и извинения на лоринзер май му оспамихме темата
#33
Публикувано 02 септември 2009 - 23:03
Здравейте колеги,
Разгледах темата, и не че съм голям специалист, но имам известен опит с автоматиците, и ще напиша това което знам. Кутията е 722.3 голямата ( В смисъл на нея има номер 126ХХХХХХ за двигатели над 2.6) Разлики има само в размерите и някой от частите в сравнение с 123ХХХХХХ или по новата 201ХХХХХХ.
1. Мерцедес автоматик тръгва от 2 ра предавка, освен в случаите на кикдаун. Това съм сигурен, че Боян го зане но все пак аз да си го напиша.
2. За да се плучи предавателното число за втора предавка трябва да сработят спирачка 1 и спирачка 2 (Така наречените колани В1 и В2) Спирачка В1 е разположена на входящия вал управлява Предавателния механизъм (ПМ) като блокира слънчевото колело на първия редуктор тип Равиньон. Спирачка В2 е на изходящия вал и отговаря за втория редуктор тип Симсън. Редуктора тип Равиньон предава въртящият момент за скоростите 1, 2, 3, R. Редуктора тип Симсън е само за 4 предавка. Според схемата на ПМ В2 е зацепен при 1, 2, 3 скорост, тоест блокира се рботата на Редутора тип Симсън. Не казвам че колана В2 ти е здрав, но със сигурност ако е олюпен ще имаш проблеми и с другите предавки 1 и 3.
Колан В1 работи само при 2 ра скорост.
3. Малко инфо за скороста (км/ч) при която трябва да превключва при отворен 100% дросел или кикдаун за S500 & SL500
1-2 Upshift ......................................... 52
2-3 Upshift ......................................... 116
3-4 Upshift ........................................ 182
4-3 Downshift ....................................... 129
3-2 Downshift ....................................... 44
2-1 Downshift ....................................... 27
След като казваш че кутията е стояла много без да се кара е хубаво да почистиш мозъка, не е трудно само разглабяй внимателно. При нас ги чистим с водна шкурка 600, но аз ти препоръчвам с 2000, все пак си го правиш за теб. Ако имаш въпроси относно метода пиши ще ти драсна едно ЛС. Важно е кутията да е стояла на кола или на сухо, ако е била свалена и е стояла на открито, по добре я пръскай и сменя наред всичко ръждата не прощава, рано или късно ще имаш проблеми.
Ако бях на теб, щях да почистя мозъка, ще премеря луфтовете на двата колана!!!,(ако са в допуски) нов филтър и масло, ако не стане пак сваляне, но този път на цялата кутия за проврка на колан В1. Съвсем нормално е да е сдал фронта. Ако отваряш кутията !!! Смени всички О -пръстени, тефлончетата и фрикционите на К3 (задната скорост).
За сега това е от мен, дано съм бил полезен с нещо, ако има нещо неясно питай.
Относно буталото на В2 има 3 модела, за щтифтове и други неща, може да се говори само след сваляне на буталото.
ПС. Имам един мозък, но е за малката кутия, на твоя номера му започва с 126., ако не а с 124 или 123 ще ти дм моя да пробваш. Сега имам малко изпити и нямам мн време, но ако мога с нещо друго да помогна свиркай.
Поздрави
Андрей Иванов
Анди, шашна ме бе пич!
Имаш задълбочени познания !
Вече направих всичко за което ми писа. Свалих мозъка, чистих го, излезе доста тиня. сглобих, налях ново масло (оригинал мерцедес), нов филтър И... ...пак няма 2ра скост
Всъщност има малък напредък--днес 1 или 2 пъти се появи 2ра,
Отделно, когато минавам по енерция, РЪЧНО от 4, на 3, после 2 и влиза 2ра, е някой път от 3та-направо на първа ми влиза и гумите свирят от моторната спирачка.
Когато ускорявам плавно, си тръгва от 1ва, като стигна примерно 2000об, пускам газта и нищо! не минава на 2ра, НО изключва от 1ва, защото оборотите падат на 800, полсе трябва да подавам газ пак до 2000, за да продължи да ускорява и като стигна 3000 об, тогава минава на 3та.
Дай съвет. Аз вече съм сигурен че явно Б1 не сработва ( по твоето описание).
БенцБоса ми писа за пружината К1, която омеквала и това ставало, днес я поръчах от БС и се надявам след смяната и да се оправи.
Другия вариянт е буталото което задайства Б1 да не сработва. Причина?
Автомата е седял все на закрито. другите предавки са супер, но 2ра...
Ти спомена че някъде работиш, с автомати ли се занимаваш?
а и още нещо, мисля, че при 229.3, които са за V8, са настроени да тръгват от 1ва, защото при V8, дифовете са с малки пред. числа и за да не се тормози кутията--тръгват от 1ва.
иначе всики други 124 и 126, които съм карал си стартират от 2ра, освен ако не си на пълна газ, или кик
#34
Публикувано 02 септември 2009 - 23:04
Да бе доста е оспамихме темата........
Удари силно казано .Почти всичко е наред само при първото превключване има лек тласак като ритане, но се замислих дифа има луфт но не вие . Като включа задна и се чува как обира луфта , може ли това да е причината да рита в ниската скорост .
Удари силно казано .Почти всичко е наред само при първото превключване има лек тласак като ритане, но се замислих дифа има луфт но не вие . Като включа задна и се чува как обира луфта , може ли това да е причината да рита в ниската скорост .
#35
Публикувано 02 септември 2009 - 23:08
пичове, я отворете една нова тема, а аз ще ви прехвърля там мненията за регулатора
#36
Публикувано 03 септември 2009 - 12:20
Здрасти пак,
Радвам се че съм бил полезен с нещо, започвам с отговорите отзад напред.
Възможно е да са ги направили така, по големите мотори да тръгват от 1 ва, днес щте се поровя из книгите по подробно, и щте пиша после.
Автоматите са ми старст така да се каже, след мерцедесите. Защо е друга тема. В момента съм студент 4 ти курс Автомобилостроене на немски език. Активно се интересувам от автомати вече година. Немците имат доста литература за тях. Това лято правих стаж в един от големите сервизи за автоматици, сега съм отпуска и уча, но от другата седмица трябва да почвам работа, надявам се.
За колана Б1, смени пружината, може да е умекнала в следствие на по голямото натоварване при запушен мозък. Буталата на коланите се вадят отстрани, не се сваля кутията но 6те ти е зор като е на колата, а и нямаш подемник гледам. Щте стане де но с повечко усилие. Направо кавам снимка каде са капаците на буталата. Ако колана е само износен то просто луфта му е по-голям и се регулира като се подлагат дистанционни шаибички. Там сега има такива вижда се на чертежа. Аз имам такива шайби но не са ми в сф могат да ми ги донесат кам неделя чак. Ако ти се чака до тогава 6те ти дам, ако не виж може да не са скъпи. Купи си комплекта О пръстени за Б1!!!!
Как се вади буталото - капачката се почиства с бензин от пепелта и се натиска СИЛНО навътре, в това време с права отвертка се вади зегерката !!!Зегерката е като тел, няма да стане със зегерклещи. Няма каде да се хване с тях!!! После капачката се отпуска плаво, иначе може да извърчи и да те удари. Операциÿта се извуршва от двама души. Пуснал съм и скица на инструмента с който се махат, ако си напртавиш такъв може и сам да го свалиш. В работата нямаме и ги вадим по примитивния начин, но пружините са мн здрави и си иска сила. Ако можеш огледай колана като си махнал мозъка, той се люпи от долните краища.
Ако ти се занимава повече първо пробвай с пружинките само, те са 2 за Б1 както се вийда от схемата. Ще ги сравниш с новите. Направи си нивото на маслото, предполагем че можеш. Внимавай мн как стягаш картера, да не го пристегнеш!!!, че се усуква и след време протича и хоп колата няма нещо скорости, а и укотена кутия сам виждал от течеща гранитура на картера.
За сега това е от мен, питай ако има нещо неясно, ще следя темата редовно.
Поздрави
Радвам се че съм бил полезен с нещо, започвам с отговорите отзад напред.
Възможно е да са ги направили така, по големите мотори да тръгват от 1 ва, днес щте се поровя из книгите по подробно, и щте пиша после.
Автоматите са ми старст така да се каже, след мерцедесите. Защо е друга тема. В момента съм студент 4 ти курс Автомобилостроене на немски език. Активно се интересувам от автомати вече година. Немците имат доста литература за тях. Това лято правих стаж в един от големите сервизи за автоматици, сега съм отпуска и уча, но от другата седмица трябва да почвам работа, надявам се.
За колана Б1, смени пружината, може да е умекнала в следствие на по голямото натоварване при запушен мозък. Буталата на коланите се вадят отстрани, не се сваля кутията но 6те ти е зор като е на колата, а и нямаш подемник гледам. Щте стане де но с повечко усилие. Направо кавам снимка каде са капаците на буталата. Ако колана е само износен то просто луфта му е по-голям и се регулира като се подлагат дистанционни шаибички. Там сега има такива вижда се на чертежа. Аз имам такива шайби но не са ми в сф могат да ми ги донесат кам неделя чак. Ако ти се чака до тогава 6те ти дам, ако не виж може да не са скъпи. Купи си комплекта О пръстени за Б1!!!!
Как се вади буталото - капачката се почиства с бензин от пепелта и се натиска СИЛНО навътре, в това време с права отвертка се вади зегерката !!!Зегерката е като тел, няма да стане със зегерклещи. Няма каде да се хване с тях!!! После капачката се отпуска плаво, иначе може да извърчи и да те удари. Операциÿта се извуршва от двама души. Пуснал съм и скица на инструмента с който се махат, ако си напртавиш такъв може и сам да го свалиш. В работата нямаме и ги вадим по примитивния начин, но пружините са мн здрави и си иска сила. Ако можеш огледай колана като си махнал мозъка, той се люпи от долните краища.
Ако ти се занимава повече първо пробвай с пружинките само, те са 2 за Б1 както се вийда от схемата. Ще ги сравниш с новите. Направи си нивото на маслото, предполагем че можеш. Внимавай мн как стягаш картера, да не го пристегнеш!!!, че се усуква и след време протича и хоп колата няма нещо скорости, а и укотена кутия сам виждал от течеща гранитура на картера.
За сега това е от мен, питай ако има нещо неясно, ще следя темата редовно.
Поздрави
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни