Dude, никой тук не се мисли за безсмъртен. Аз карам от 2012 и не съм имал ПТП-та на пътя, единствено паркинг произшествия и то докато се учех да карам. Излъгах, преди месец имах леко ПТП- една девойка с Q7 ми влезе в лентата и ме натисна леко. Не че нещо, никой не е застрахован. Един познат, който винаги си спазва ограниченията и кара като за изпит по кормуване направи челна по един път около Ловеч и само късмета го спаси. Малоумник с камион му излязъл в насрещното да изпреварва тир, моя познат избягъл от пътя и се нацелил в дърво.
ЧАТ-ТЕМАЗа всичко
Започната от a_atanasov, 11 авг 2009 - 20:46:13
24115 мнения по тази тема
#21811
Публикувано 24 ноември 2017 - 09:32
#21812
Публикувано 24 ноември 2017 - 09:39
Ако някой си мисли, че се забраняват катализаторите за нещо друго освен някой да направи пари от това е в голяма заблуда.
Погледай тази карта няколко дни около час пик и си помисли: http://airsofia.info/
София е сред 14-те зони с най-мръсен въздух в Европа
Този пост е редактиран от bronc: 24 ноември 2017 - 09:43
#21813
Публикувано 24 ноември 2017 - 09:40
Dude, никой тук не се мисли за безсмъртен. Аз карам от 2012 и не съм имал ПТП-та на пътя, единствено паркинг произшествия и то докато се учех да карам. Излъгах, преди месец имах леко ПТП- една девойка с Q7 ми влезе в лентата и ме натисна леко. Не че нещо, никой не е застрахован. Един познат, който винаги си спазва ограниченията и кара като за изпит по кормуване направи челна по един път около Ловеч и само късмета го спаси. Малоумник с камион му излязъл в насрещното да изпреварва тир, моя познат избягъл от пътя и се нацелил в дърво.
Аз не съм написал че който спазва на 100% процента правилника е застрахован.Но поне намалява процента нещо да се случи драстично.
За 5 години стаж като шофьор,още нищо не си видял от пътната обстановка,дано да не виждаш.Трябва обаче малко да се замислиш.Тия хвалби които пускаш тука са за друг форум,там са безсмърните.
Всеки преценява как да кара,обаче е длъжен да пази и другите учасници в движението,повтарям ДЛЪЖЕН Е да пази.
Този пост е редактиран от nostradamus: 24 ноември 2017 - 09:42
#21814
Публикувано 24 ноември 2017 - 09:46
Не е за вадене на пари, в интерес на истината ЕС ни натиска да се стегнем малко, че всички шеумрем.
Наистина е въпрос на мислене.
Кофти инфраструктурата води до повишена статистика с медицински проблеми, което води до задъхване на така или иначе тегавата ни система на здравеопазване.
Манталитетът по нашите географски ширини е супер противен и това се толерираше години наред.
Много ще се радвам, ако наистина спрем с циганиите и престанем да насираме вече амортизирани коли.
С 2 ръце, крака, и всякакви други крайници подкрепям тази инициатива, и дано имат воля и мотивация да прилагат някакви ефективни мерки.
Карането на автомобил е привилегия. Точка.
Никой не ти казва каква кола да караш, единственото което има значение е, да покрива определени критерии на техническо състояние.
Толкова е просто.
#21815
Публикувано 24 ноември 2017 - 09:52
Точно това написах по горе.Докато сме в пределите на страната всеки гледа да те пре...бе.
Като се излезне навънка всичко е нормално.
Пътната инфраструктура е друг въпрос.Тука в България слагаме каруцата пред коня,но се работи малко-по малко.
И в Германия има отсечки без ограничение,само че тука е малко тънко.След 130 км/ч на аутобана,не важат никакви застраховки.Риска си е изцяло на водача,ако стане нещо.
Този пост е редактиран от nostradamus: 24 ноември 2017 - 09:54
#21816 Гост_zBnerOV6MJГост_
Публикувано 24 ноември 2017 - 10:46
Ако все още има спорт за това как да караме - подкрепям вонко. Нито блъскам някой, нито някой ме блъска и като искам да си карам със 170 си карам със 170, пък ако ме глобят, ще си плащам, както съм си плащал до сега.
И без значение дали съм в Германия, Румъния, България или Таджикистан...
Това, че някой ми прави забележка за карането, еми ок, радвам се, че си буден гражданин и т.н. ама докато има идиоти, които карат в лява лента на магистрала с 80, сори ама няма да го приема за нормално.
Нищо лично към никой, всеки сам си избира начина на живот
#21817
Публикувано 24 ноември 2017 - 11:37
Ама може и да не доживееш да си платиш. За това кой ще помисли? А може и някой невинен да ди отиде без време. По начина по който се изказваш се моли да не се срещаме на пътя.
#21818
Публикувано 24 ноември 2017 - 11:40
Ако все още има спорт за това как да караме - подкрепям вонко. Нито блъскам някой, нито някой ме блъска и като искам да си карам със 170 си карам със 170, пък ако ме глобят, ще си плащам, както съм си плащал до сега.
.....Нищо лично към никой, всеки сам си избира начина на живот
Въпрос, ами ако докато караш със 170 и по някаква причина изпуснеш колата (било причината шофьорска грешка или неизправност по колата в дадения момент) и размажеш автомобила който изпреварваш, а вътре в него има 1,2ма или 3ма души + деца и някой от тях даде фира, после пак ли ще си плащаш чинно глобата в СиБанк?
Не е лично, но с тези безразсъдни действия вие (каращите с такива скорости по нашите "качествени" магистрали и "първокласни" пътища) избирате начина на живот и на хората около вас. Или на тези които се возят с вас в колата? Колко МЛАДИ (под 25 г.) си заминаха последните 3-4 г. точно поради тези факти? Вчерашен пикльо с Кенефче ( така казвам на ВСИЧКИ BMW e36) го купил за 1000лв, завъртял 3 жици в колата, качил десетокласнички на разходка и до там. Още по тъпото е че келеша зад волана оцелява, а пасажерите са 2 метра под земята... И след като си плати глобите, както ги е плащал и преди, си продължава жалкото съществуване...
Аз не мога да разбера защо си мислите, че сте сами на пътя ? И че каквото и действие да предприемете, резултата му ще рефлектира само и единствено върху вас?
И не, не се считам за буден гражданин или морален стожер и капацитет по безопасно шофиране, но ако някой ми застраши живота ми и на хората с мен в колата, докато сме на пътя, с безразсъдно и ненормално шофиране извън правилата, изобщо няма да се занимавам със забележки, снимки на гражданите и прочие модерни тъпотии, директно с голямата пръчка... Пък после да ходи да си плаща където иска.
Ако искате да сте сами на пътя и да си прелитате много ниско над земята с колата си, вземете и си купете терен, направете си идеален път и му въведете каквито искате правила, но докато сте на ОБЩЕСТВЕНИ пътища ще спазвате правилата.
#21819
Публикувано 24 ноември 2017 - 11:46
Шофирането със 170 по правите участъци на магистралата със стабилен от среден клас автомобил в добро техническо състояние е абсолютно безопасно. Ако някой не може да кара и смята, че ще си изпусне колата, тогава скоростта от 170 не е съобразена и трябва да кара с по-малко. Но пък мен никой не може да ме убеди да стигна за 4 часа до Бургас, вместо за 2 и половина. В неделята като пътувах наистина трябваше да стигна бързо до София за да свърша една работа. Съвсем стегнато и безопасно стигнах за 2часа и 40 минути, без каквито и да било рискови моменти. Където можех си карах бързо, на завоите и лошите участъци съм карал и под ограничението.
#21820
Публикувано 24 ноември 2017 - 11:48
Вчера гледах някакъв малоумник по бтв, който се хвалеше, че минавал прегледите винаги. Давал бил по 60-70лв вместо нормалните такси и никога не го връщали. Те си имали начин да му прекарат колата.
Как да не му пожелаеш на такъв А сеща ли се този г*з, че и без работещи спирачки ще го пуснат да мине и после ще му гледаме некролога нейде. Лошото е че може да завлече и невинни хора със себе си.
Малоумието за неспазването на ограниченията няма да го коментирам. Не съм светец. Многократно съм се опитвал да карам в ограничение и винаги има по някой "великан" с малка п*шка на пътя, който иска да се доказва пред другите с някой дръгел без значение нов или стар. Или ще светкат отзад, или ще се влачат в лява лента и няма никаква мисъл даже да се приберат след изпреварване....
Дано има желание за постягане на дисциплината, че верно ще изчезнем като народ.
#21821
Публикувано 24 ноември 2017 - 12:48
Да се включа и аз в безмисления спор за ограниченията. През годините, ограниченията по пътищата са се превърнали най-вече в 2 неща. Няма да обяснявам, че понякога ограниченията са съобразени със участъка и климатичните условия, защото смятам тези участъци се виждат ясно. Връщам се двете основни неща за ограниченията. Едното е за събиране на пари при дупки в даден бюджет, показни акции и поучаване на младите шофьори. За справка - в много държави полицията обявява, че ще има акции в продължение на 2 седмици примерно. После се акцентира на това, колко шофьори са глобени и как е станало по-безопасно. В доста от случаите, тези акции съвпадат с нуждите на съответната община от пари или се прави в първи учебен ден, или при тъжна статистика от предни месеци. Важното е да е показно и назидателно.
Второто нещо(по-важното според мен) e пазенето от неопитни шофьори и разсеяни шофьори. Особено сега с миграцията на хора от различни държави, с дигиталния свят и постоянното човъркане по телефони или гледане на филми докато шофират. За справка - държава като Канада, където ограничението по магистралите е 100км/ч. Магистрали, които са в пъти по-хубави от половината такива в Европа. А тук е 140. Да, но има хора дошли от Индия и карали слонове до преди месец, или китайци правещи 100км с велосипед до преди 6 месеца.
Да, има по-малко катастрофи, но то не е заради по-добрите шофьори или ограничението а заради други две неща. По-добри пътища и по-сурови глоби без възможност за измъкване с 20-50лв. Конфискуване на автомобил и $10,000 глоба при над 50км/ч. Карай и после изплащай.
Иначе и аз съм съгласен, че 170км/ч не е несъобразена скорост при изправен автомобил, добра пътна обстановка и добър шофьор. Повечето катастрофи не са от хора карали със над 140 в една лента от София до Бургас. От такива карали с доста под 140, бъркали в носа и гледащи надолу, не гледали огледалата си, сменящи ленти, засичащи други коли, спестили от гуми или спирачки, направили си сами ремонти и така нататък. Красавици, гримиращи се по Цариградско или по пътя за Пловдив, момченца взели книжки през лятото, с мощната кола на тати и без грам опит. Чичовци с 40 годишни бараки, които са бутнали 50лв и са минали преглед без преглед.
Хора, мислещи се за стожери на закона и не допускащи други да ги изпреварят защото карат в ограничението. Хора не зачитащи правото на другите.
Шофирането е огромна отговорност и колективен "спорт". Съобразяването с всички хора и фактори на пътя е задължително.
Та така колеги. Спора е безмислен и винаги ще има хора шофиращи с 170 или 200 и те няма да са тези, които да наведат везната на катастрофите. Всички останали фактори и изброени индивиди ще са.
Хубав ден
Once a year, go someplace you’ve never been before!
#21822
Публикувано 24 ноември 2017 - 12:48
Няма такова животно като абсолютно безопасно, защото пак казвам, не сте сами на пътя. Шофирането по магистрала (очевидно натам върви спора) е низ от комбинации на УЧАСТНИЦИТЕ в движението. Ако ти си на 100% уверен в способностите си, на теб и колата ти, докато си караш със 170-200 в тоя момент може да ти изскочи един ТИР да изпреварва рейс с разлика в скоростта от 5 км/ч (както често се случва тук). Ако времето ти за реакция при скорост от 130-140 е Х секунди, то в същата ситуация, но ако караш с 200, то е доста по кратко и накрая става мармалада... ДА, съгласен съм, че не си виновен ти в ситуацията пряко, защото ТИР-а засича и тн. но си косвено виновен, заради несъобразената скорост, защото със 140 си могъл да скочиш на спирачките и да не се размажеш в движещ се обект с маса +10 тона... Мислете ги тия работи, малко... Още повече знаем колко е равна Тракия след Стара Загора. При шофиране със 170 (давам пример с моят автомобил), който е с прилично висок център на тежестта (има и таквоз животно ...), а няма еърматик (следователно не се снижава когато съм на магистрала) и вляза в участъка с неравностите и почна да подскачам като пинг-понг топче едно трепване в страни с волана може да ме обърне... А като се обърне каруцата, пътища много...
Пак казвам също съм се возил и карал с високи скорости, да носи някакъв кеф, но когато видиш няколко брутално размазани коли, които са последен модел, малко почнах да се замислям... А пък и видиш ли най-грозната картинка от доста близо, тогава никак не е приятно и ако не ти светне лампичката горе, лошо...
Возил съм се навремето (тогава нямах възрастта за книжка) с пилотни коли на АКБ Форес отпред и отзад и пак не беше безопасно, а тогава нямаше, нито толкова движение, нито толкова хора с мощни и скъпи коли. София - Пловдив се взимаше за 27 минути, като под 200 км/ч се падаше само в тунелите и на отсечката на бившия турски паркинг след него заради побългарените дилатациони фуги... Старата и небезизвестна отсечка на смъртта между Стара и Нова Загора и двете пилотни заставаха отпред и пак е било страшно... А участъка прав, нов, голям, абе слънце.
Ванка, обръщам се към теб. Има кой да те убеди, като те опраскат КАТ с камерите няколко пъти и ти свалят номерата, следователно платиш едни нови въздушни възглавници в КАТ, ще ти вдигнат Гражданската и няма да можеш да "настъпваш спокойно ЦСЛ-а" както се изразяваш ти...
Апропо, знаеш ли колко е разликата (говоря времева) за пътя София-Бургас при шофиране със средни скорости от 140 и 170? При 140 стигаш за около 2:45 минути, а при 170 за 2:25 минути... Сам си направи сметката (и не само ти) дали един или няколко живота струват 20 минути...
#21823
Публикувано 24 ноември 2017 - 12:55
Иначе и аз съм съгласен, че 170км/ч не е несъобразена скорост при изправен автомобил, добра пътна обстановка и добър шофьор. Повечето катастрофи не са от хора карали със над 140 в една лента от София до Бургас. От такива карали с доста под 140, бъркали в носа и гледащи надолу, не гледали огледалата си, сменящи ленти, засичащи други коли, спестили от гуми или спирачки, направили си сами ремонти и така нататък. Красавици, гримиращи се по Цариградско или по пътя за Пловдив, момченца взели книжки през лятото, с мощната кола на тати и без грам опит. Чичовци с 40 годишни бараки, които са бутнали 50лв и са минали преглед без преглед.
Хора, мислещи се за стожери на закона и не допускащи други да ги изпреварят защото карат в ограничението. Хора не зачитащи правото на другите.
Шофирането е огромна отговорност и колективен "спорт". Съобразяването с всички хора и фактори на пътя е задължително.
Евала за коментара.
Ванка, обръщам се към теб. Има кой да те убеди, като те опраскат КАТ с камерите няколко пъти и ти свалят номерата, следователно платиш едни нови въздушни възглавници в КАТ, ще ти вдигнат Гражданската и няма да можеш да "настъпваш спокойно ЦСЛ-а" както се изразяваш ти...
Кьорав карти не играе и няма място на пътя. Ако позволя да ме изпраскат сам съм си виновен и ще си плащам. Взел съм си необходимите мерки, но накрая всичко опира до внимание, което и без това е абсолютно задължително за безопасното шофиране.
За мен истината е, че ограниченията се правят да се съобразяват с неизправни автомобили и разсеяни или неопитни шофьори. И точно първите са най-опасни.
докато си караш със 170-200 в тоя момент може да ти изскочи един ТИР да изпреварва рейс с разлика в скоростта от 5 км/ч (както често се случва тук).
Това ми се случва абсолютно всеки път като карам по магистралата по няколко пъти.
Този пост е редактиран от vonko1988: 24 ноември 2017 - 12:56
#21824
Публикувано 24 ноември 2017 - 13:14
Не взимам страна в спора, само малко факти. Безспорно е, че извън България 90% от нас карат в ограниченията, но факта е, че например в Гърция съм попадал на зверско задръстване по време на майските празници, говоря за километри от коли, но всички се движеха с около 90-100 и беше напълно поносимо. Тук лятото като се връщаш от морето и на двулентовата ни магистрала е избор м/у каране в дясната лента, където карат с 80-100 (в най-добрият случай) и лявата, където карат с 160-200! Това е просто малоумно, но това са реалностите. За това, винаги когато мога, тръгвам в 03.00-04.00 часа, слагам си автопилота на 140-150 и си карам спокойно семейството. За мен нямаме условията и то най-вече заради другите учасници в движението да си караме нормално в ограниченията, поне през повечето време. Но, това е, всеки има глава на раменете да мисли с нея, но лошото е, че много често други хора страдат от безумията на разни "шофери".
П.П. И само да добавя, тези в лявата лента са не по-малко виновни от тези дето се тътрят в дясната, защото са на принципа, аз съм шофер, колата ми е яка и ще си карам със 170....
Изпратено от моят HTC 10 с помощта на Tapatalk
П.П. И само да добавя, тези в лявата лента са не по-малко виновни от тези дето се тътрят в дясната, защото са на принципа, аз съм шофер, колата ми е яка и ще си карам със 170....
Изпратено от моят HTC 10 с помощта на Tapatalk
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
#21825
Публикувано 24 ноември 2017 - 13:15
Кьорав карти не играе и няма място на пътя. Ако позволя да ме изпраскат сам съм си виновен и ще си плащам. Взел съм си необходимите мерки, но накрая всичко опира до внимание, което и без това е абсолютно задължително за безопасното шофиране.
За мен истината е, че ограниченията се правят да се съобразяват с неизправни автомобили и разсеяни или неопитни шофьори. И точно първите са най-опасни.
Това ми се случва абсолютно всеки път като карам по магистралата по няколко пъти.
Човеко, шофирането НЕ Е игра... Не е GTA или NFS... Ок де, то глобите си нарастват вече, разходите при сам и млад човек са едни, като се пръкне жена, дете тогава плащането става малко по-трудно за някои хора. Тия с милионите не ги бъркат 3000лв глоба за превишена скорост... Нагледен пример за милионерския келеш където утрепа двама души в Пловдив на голям и широк булевард, но с ограничение 50, но бащата собственик на голяма транспортна фирма а-у.... Баща му плати глобите, кръвнина, адвокати, ще плати и на който трябва за да е условна присъдата... Но вече няколко живота са съсипани, едно семейство е 2 метра под земята, друго е разбито психически... Иначе да, сам си е платил, взел е мерки... Обаче ми е най-интересен оксиморона който се опитвате да прокарате, а именно, безопасно шофиране и каране със скорост над разрешената... Предполагам си качвате на втория етаж и съждението, че в дадена ситуация при дадени условия спирачния път с 140км/ч е примерно 100 метра, а с 170-200, е 60 метра (цифрите са условни, не ми се занимава да ги смятам и тях), а за едно безопасно (като се включва пълния смисъл на думата, а именно да спреш за теб и за останалите участници в движението безопасно!!!) спиране са необходими МИНИМУМ 80 метра...
Замисли се защо ти се случва всеки път като караш така на магистралата и пусни правотоковата инсталация и се запитай дали някой път няма да ти изневери късмета или ще се окажеш в лоша ситуация, пък после върви обяснявай за дупки в бюджета, акции и пари...
Дерзайте, но като виждам начина на мислене на някои хора тук, още повече се притеснявам за черната статистика и в частност моя живот... И респективно си затвърждавам мнението, че ми трябва джип или друга висока, тежка и сигурна кола.
Този пост е редактиран от Klimfilt: 24 ноември 2017 - 13:21
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни