Нещо не разбирам тази класация - в какъв смисъл най-скъпи. Най-много вложени средства, най-големи компании, т.е. управляващи посочените активи в милиарди или
Най-висока стойност на марката. В по-развитите държави се прави оценка и на това и оценката се включва в баланса на компанията.
Не е пряко свързана с размера на управлявания бизнес и финансови активи, а с познаваемостта, доверието и способността на марката да продава.
Е па тия как са го сметнали, че е точно толкоз?
Има разработени сериозни методики и оценката се прави от екипи, като се преоценява при настъпили значителни промени във фирмата и нейните продукти.
Значителна част от стойността на компании като Groupon или Zynga или Facebook се състои именно от това.
Има значение за данъчната политика на компанията и за оценката й при използване на инвестиционни инструменти (IPO, VC)