Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * - 24 гласа

ЧАТ-ТЕМАЗа всичко


  • Please log in to reply
24116 мнения по тази тема

#21826 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 24 ноември 2017 - 13:23

Аз пък имам следния въпрос - как това ограничение от x км го вземате на такава вяра с авторитет, сякаш е някаква абсолютно доказана физична величина? Какво те кара да смяташ, че щом е закон измислен от някакви хора можеш сляпо да му се довериш? А по логиката за трагедиите, ако изобщо не караме няма как да се блъснем. Трагедия и катастрофа може да стане винаги в или извън ограничението.

 

Вчера докато се прибирах вечерта една тухла падна от строеж до пътя и се строши мощно на пътя. Падна на 20-на метра от мен. Като нищо щеше да ме остави на място, ако ми беше уцелила главата. Ами хайде тогава да не излизам повече от вкъщи? Аз излизам от спора и ще продължавам да карам, както смятам за правилно. 


  • 0

#21827 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2017 - 13:42

Еми елементарно е, просто се използва наученото от физиката, ако разбира се ...... . Повечето неща по отношение на движението са доказани, чрез формули, методи и изследвания. Не случайно се правят и NCAP краш тестове в определени КОНТРОЛИРАНИ условия. Там има само наука, всяко нещо е емпирично изследвано и подложено на много мисъл. Следователно е преценено, че за един пешеходец пределът който може да понесе от удар с кола е максимално 50 км/ч. Ето защо и в града е такова ограничението, а когато се мисли за сигурност (предполагам всеки иска да има по-голяма сигурност и безопасност или бъркам?) се започва от най-уязвимите. Логиката е същата и за другите ситуации. Нали знаеш, двама загинали - трагедия, 1000 загинали - статистика.... У нас вече думата трагедия се използва все по-рядко когато става дума за загинали от катастрофи, все повече се използува думата статистика ;)...
Примера ти с тухлата е толкова не на място, че дори не знам защо изобщо продължавам да пиша... Затова май и тази тема няма да я отварям дълго време във форума. Ти си продължавай да караш както знаеш и сметнеш за добре, но на пътя застрашиш ли живота на мен или някой от семейството ми, изобщо няма да ме интересува колега, форум, безсмислени ограничения и прочие, приеми го както искаш, и най-вече това не се отнася само и единствено за теб, а за всеки един тук и на пътя!

Желая ти дълго здраве и много безопасни километри с всякакви скорости по нашите и чуждестранните пътища.


Този пост е редактиран от Klimfilt: 24 ноември 2017 - 13:42

  • 2

#21828 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 24 ноември 2017 - 14:06

Интересна дискусия стана. По принцип съм винаги краен, като взема някоя страна, но сега мога да кажа, че и двете страни имат право. Искам само да разясня, защо, естествено според моето мнение, толкова хора умират по пътищата в България. Причината е БЕДНОСТТА. От това следва старите, не поддържаните коли, ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ужасната пътна инфраструктура, корумпираните полицай и т.н.

Хората умират, защото няма пътища, маркировка, сигнализация. Пътят между Русе и Бяла е гробище и никой не взема мерки да се промени нещо. Това е главен европейски пътен коридор, хиляди тирове ежедневно минават от там, а пътя е в повечето участаци двулентов. И там не умират хора, защото карат бързо или са джигити, а защото е просто опасно и претоварено. И след толкова погубени човешки животи и съдби никой не каза: Абе тоя път защо не го реконструираме, че да не умират хора? Не, говори се само за "затягане на контрола над шофьора, трябва да му вземем повече пари, които той няма, за да се научи!" И хората продължават ежегодно да гинат. И това е в цяла България така, за жалост. Онзи ден гледах български новини и се разплаках за това момче, което загина на пешеходна пътека наскоро. Разплаках се и зареди човешкивт живот приключил толкова несправедливо и от яд, че това нещо е ЕЛЕМЕНТАРНО предовратимо... Как може на тоя главен път, да има изцопана една изтъркана пешеходна пътека по средата и отговорниците да си мислят "Да, ние си свършихме работа, има пътека, всичко е точно." С просто око се вижда, че мястото е опасно и не можеш да разчиташ, че нищо лошо няма да стане. За това харесвам Германия, дори обичам ако щете, защото се МИСЛИ когато се прави нещо. Защото на нито един булевард, на нито една улица няма просто изцопана пътека, без светофар за пешеходците с бутон за спиране на движението. Има някой изключения, но са само на изходите на някой малки кръгови движения, където така или иначе не може да си развил скорост. А сега какво? Момчето го няма, всички плюят шофьора и всичко по старо му. И мерки това да не се повтори НЯМА да се вземат. Да, че шофьорът е виновен е ясно. Ясно е, че е бил разсеян, самонадеян или там каквото е било, но не сме ли били всички понякога с отслабена концентрация? Нямате ли и вие дни, в които усещата, че не сте на 100% в кондиция? И когато на такова опасно място срещнете още един като вас, може да стане лошо. И в Германия са хора, и тук шофьорите правят грешки, но всичко е така направено, че да е идиотоустойчиво, защото е ясно, че сред милионите коли не всички са печени шофьори, не всички са концентрирани, ясно е, че има джигити, но живота на хората е най-важен.

Лошият автопарк няма нужда от коментиране. И всичко е пак зареди бедността. Гуми втора ръка, спирачки и т.н. Малък ад. За там си трябва БЕЗКОМПРОМИСЕН контрол. Който не може да си поддържа автомобила, няма да кара. Точка. Просто е абсурдно какви коли се движат по пътищата и още по абсурдно е, че са вземали преглед. И са по-опасни от на Вонко 170-те км на магистралата.

Глобите трябва да са събираеми, а не като сега. Глобявам те 1000лв (примерно) за превишена скорост, ама тя колата ти струва 500 и просто е явно, че няма от къде да ги извадиш тия пари. И до там с глобата. Глоби го 50лв, ама веднага, да е блъскал цял ден напразно човека, и ще мисли повече нататъка.

Аз спазвам ограниченията винаги стриктно. Когато вляза на участък без ограничение на аутобана си позволявам до 200 да карам, след това усещам колата нестабилна. А и съм пъзльо, не обичам агресивното каране, за това карам и мерцедес. Тук карат на аутобаните като подивели с тия нови мощни машини, и все пак са от най-безопасните пътища в света.

Този пост е редактиран от ЦецоКолев: 24 ноември 2017 - 14:15

  • 0

#21829 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 24 ноември 2017 - 14:27

Според мен основните причини за катастрофи са: скапания автопарк, скапаните пътища и ниските умения и разсеяността на шофьорите. Хайде да кажем последното е трудно за оправяне, въпреки, че имам идея какво би могло да се направи с шофьорските курсове за да излизат много по-подготвени хора. Бараките или дъртите премиуми, които се подържат със спирачки от моргата и "едни мноо хуби гуми за 200лв" трябва да се спрат от движение, а пътищата да се направят, така че да се кара бързо и безопасно от всички.


Този пост е редактиран от vonko1988: 24 ноември 2017 - 14:27

  • 0

#21830 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 24 ноември 2017 - 14:43

Да мислим, че ние сме баш печените шофери, а всички други са смотани е доста тъпо и надменно. Да, някой са слаби водачи, други силни, но всички искаме да стигнем живи там, където сме тръгнали.
За един добър шофьор е този, който мачка газта и прави пушилка по улиците, за мен е добър този, който е внимателен и винаги има мисъл за 2 хода напред, дори когато кара бързо, който си познава колата в детайли, а не само геврека и педалите. Моята жена много се дразни като падне снега и почна да си тествам колата по паркинги или самотни пътища, но така получавам информация как е колата, как са гумите, спирачките, какво мога да очаквам ако трябва да спра рязко и т.н.
  • 7

#21831 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2017 - 14:45

И тоя ,който няма пари за нова премиум лимузина ,да не кара ,за да може тарикатите да се състезават по пътищата ТОП :kill_myself  :kill_myself  :kill_myself


  • 2
NO PAIN - NO GAIN!

#21832 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 24 ноември 2017 - 14:49

Премиум или не няма значение. Който не може да си подържа колата в надеждно техническо състояние да не кара. Както вчера един полуръждясал форд загасна на светофара в мусагеница и една камара коли отвисяхме 10мин отгоре в задръстването заради това. И на тоя като не му зацепят спирачките някъде и стане белата пак проблема ще е несъобразената скорост...ами да като колата ти е драголник сигурно трябва да караш с 80 по магистралата. Или изобщо да не ходиш там за да не пречиш. На мен като ми беше виснала кората карах с 60...


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#21833 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2017 - 15:00

Май много бързо си забравил ,че до скоро караше Е36-ца ,тогава и за тебе така са говорили.... Недейте да се самозабравяте ,че живота е колело.

Иначе аз съм пръв противник на сегашните ограничения! Визирам следното ,неможе в междублокови пространства ограничението да е 50к/ч ,там трябва да си с 20-30км. Но също така не е редно булеварди като: 

-ботевградско шосе (8 ленти с брутална видимост) да е пак 50км/ч

-цариградско около враня -50

-История славянобългарска - 50

-Околовръстен път (при казичане и при стесненията 40км/ч) :kill_myself

-Булевард Владимир Вазов - 50

-бул.Рожен (под кръговото на надлез надежда)

 

Има и много други безумни ограничения.

За мен е нормално:

-всички  тесни улички в жилищни зони ,площадки и т.н. - 30км/ч

-Всички стандартно широки улици - 50км/ч

-всички булеварди с 3+ платна в посока (като гореизброените) да е 70км/ч

За нашите магистрали мисля ,че 140 си е таван ,все пак за такова качество - толкоз.

Това са моите 5ст. по темата , като професионален шофьор картал всичко де що се движи по пътищата кажи речи...


  • 3
NO PAIN - NO GAIN!

#21834 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 24 ноември 2017 - 15:02

Е36-цата ми винаги е била подържана с нови маркови части и нови зимни гуми. Продадох я в перфектно техническо състояние, като изключим малко ръждички. И с нея си карах спокойно със 150 по магистралата.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#21835 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 24 ноември 2017 - 16:00

Нищо не казвам, но винаги съм се чудил...що ли се пръскат гумите при висока скорост...?

Дали състоянието на пътната мрежа, също не допринася..?

Всъщност, чудЕх се, вече не-защото знам отговора. Да-състоянието и поддръжката на пътната мрежа играят основна роля в пръскането на гуми по родните магистрали, и понеже имах "късмета" да ми се пръсне гума със 160 км/ч., защото едно остро метално парче си е лежало нейде по магистралата на Варна, разбрах, че всички умения, талант, фамозност и ясновидски способности се крепят на около 4 големи пощенски марки, които съставляват контакта на летящите Ви килимчета, с пътя :)

Човек трябва да прави осъзнати рискове, така че и аз като вдигна ххх километра, изпитвам кеф, но спомена за разминаването ми с един ТИР, който пръсна гумата точно в момента в който я подминах и оцелях на косъм, ме връща в реалността и се опитвам да отпусна педала...

 

Иначе всички нарушаваме, въпроса е да не го афишираме, поне това е моето мнение, и то не да не го афишираме тук, а пред себе си да не го правим, защото така си даваме извинения, за да правим глупости ;)

 

Поздрави


  • 4
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#21836 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2017 - 16:26

Турците имат поговорка за нас- “дай ми на българите втория акъл”
Тук всичко се прави след дъжд качулка. Ремонтираме тунели след като някой пострада. Слагаме легнали полицай след като прегазят някой пешеходец , започваме да караме разумно след като претърпим инцидент и т.н. Дори и полицията се крие в храстите да те накаже, а не да предотврати произшествие.



Иначе всички нарушаваме, въпроса е да не го афишираме, поне това е моето мнение, и то не да не го афишираме тук, а пред себе си да не го правим, защото така си даваме извинения, за да правим глупости ;)

Поздрави

Супер точно

Този пост е редактиран от drjivago: 24 ноември 2017 - 16:30

  • 4

#21837 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2017 - 18:11

A последно подкрепяте ли безкомпромистната техническа поддръжка?

Много ми се иска да видя автомобили, които се спират на пунктовете за ГТП, докато не се отстрани проблемът или не се приберат за съхранение в частен, без право да се движат по пътищата до отстраняване на проблемите им.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#21838 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 24 ноември 2017 - 18:40

мислех да не пиша по тая тема, ама...

 

- един много нов черен премиум се счупи на кръстовището на черни връх пред мола. напречно. задръсти движението за повече от час. 8 ленти само черни връх, отделно 4 перпендикулярно.... никога не знаеш какво може да се счупи и кога в една кола, независимо кой майстор ти казва какво и е състоянието или дори ако си я извадил нова от магазина. истории много. гаранции няма.

 

- на нашата магистрала една петък вечер в силно засилен трафик се движех със скромните 110км когато пред мен се откри спукана гума от камион. катастрофата беше неизбежна. за щастие от 110 се намаля бързо и щетите по тогавашното ми голямо и тежко возило бяха минимални. колоната от авариики пред мен в локалното беше километрична. течности, брони и т.н.... никога не знаеш какво може да ти изскочи на пътя. имам познати катастрофирали в крава на магистралата с над 140. по точно имах... животът и събитията са непредвидими.

 

- изцяло съм съгласен с предложените ограничея от хари. 

 

- изцяло съм съгласен с безкомпромисната поддръжка. само че докато можеш да минеш с тънки пари пред камерата за скорост, за алкохол или каквото и да е друго, ще можеш да минеш с тънки пари и пред гтп-то. няма значение с какви гуми караш, дали едно нещо е забранено или разрешено, след като контролата е лесно преодолима.

 

-същото за контролата показва на хората че са безсмъртни и нямат грижи да си карат с по 200 по магистралите....

 

 

всичко останало е чист късмет, стечение на обстоятелствата, статистика.

 

ние (водачите на мпс) сами не се пазим и си създаваме предпоставки за проблеми. 

 

за нашия манталитет да ни забранят колите с обем на двг над 999 кубика пак ще сме номер едно по смъртност на пътя....


  • 3

#21839 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2017 - 18:47

А, баш за това говорех и аз. Няма какво повече да допълня.
По отношение на безкомпромисните проверки, то по принцип ти самият трябва за себе си да си безкомпромисен, все пак се касае за твоята кола в която ти се возиш най-често...


  • 1

#21840 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 24 ноември 2017 - 19:16

ей тъй от днес: https://nova.bg/news...ия-видеоснимки/


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни