Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Боядисване на спирачни апарати?


  • Please log in to reply
49 мнения по тази тема

#1 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 август 2009 - 00:29

Луд умора няма. Продължавам да имам мерак да боядисам спирачните апарати (независимо в какъв цвят).
Чудя се обаче, с какви проблеми може да се сблъскам при такова начинание?

Първо две думи за различните методи за боядисването:

1. Най-евтино, най-лесно и просто: купува се спрей боя, колата се вдига на трупчета, свалят се гумите, апаратите се почистват и облепват (около тях), пръска се със спрея.
Недостатъци - нетрайно покритие, като опада става още по-зле, трябва задължително да се повтори и така завинаги.
Предимства - не се налага сваляне на спирачните апарати, съхне бързо.

2. Боядисване с двукомпонентна епоксидна боя: както при спрея колата се вдига, свалят се гумите, апаратите се почистват, облепя се, нанася се с четка или пистолет, съхне един - два дни.
Недостатъци - съхне по-бавно от спрея. Струва по-скъпо. Такива бои се намират относително трудно в България (ако някой има източник, да си признае :) )
Предимства - устойчивост на температура, корозия, масла и химикали в пъти по-добра от обикновената боя, има чудесен блякъс, който боята няма, много здраво и не пада след година. Не изисква печене.

3. Прахово боядисване: колата се вдига, апаратите се демонтират ИЗЦЯЛО, носят се при бояджия (тия дето правят прахово джанти сигурно и апарати ще направят).
Недостатъци - налага се демонтиране на апаратите, ерго - маркучи, спирачни течности, обезвъздушаване, пълна лудница. Отнема много време, през което колата няма как да се кара (аз поне без спирачки не бих я подкарал :) ).
Предимства - изключително качествено и устойчиво на всякакви влияния покритие, ясни са майсторите, материалите и местата, където може да се направи.

Лично аз, засега съм се прял на вариант 2, макар че ще трябва с някаква връзка да си докарам двукомпонентна епоксидна боя от чужбина.
За съжаление онлайн магазините отказват да изпращат химикали по куриер, така че ще трябва с някой познат да стане.
Поне краткото търсене в Интернет не даде никакви резултати къде могат да се открият такива продукти у нас. Цена в САЩ около $40 комплект с всичко необходимо за 4 апарата.
Като изключим добрите механични качества на тази боя, тя има и допълнителни плюсове. Например доста по-гъста е от спрей боята, като консистенция е като течна епоксидна смола.
ТОва качество на боята я прави "саморазливна" - не остават следи, дори и при нанасяне с четка. Освен това покритието е дебело и става изключително гладко, независимо дали самия апарат е бил полиран или матов/релефен. Гланцираните апарати се мият по-лесно и изглеждат по-добре.

Сега обаче се чудя редица неща:

1. Може ли да се боядисва апарата, без да се демонтира от колата? Като се прави, добре е да се прави веднъж - да се боядиса целия, и отзад, нищо, че не се вижда. Достъпно ли е там да се бръкне? Може би ще трябва да си намеря гараж с подемник. А ако съхне 2 дни - кой ще си даде подемника да му е блокиран 2 дни! На трупчета е кофти, трябва да се лежи по земята, не е удобно, потенциално е да стане грешка. Предните гуми могат да се завъртят, така че да е удобно, ама задните няма как...

2. Може ли боядисването на апаратите да промени температурните им характеристики? Може ли нанасянето на боята да попречи на правилното охлаждане на апарата? Да не започнат да прегряват спирачките след боядисването? Основното предимство на тази боя (механична издръжливост) е и недостатък - ако има проблем, боята не може да се свали лесно... в най-простия случай песъкоструй.

3. Сигурно има и някакви други ужасни последици, за които в момента не се сещам, ама ще ги открия по втория начин и ще ме е яд впоследствие... Та ако някой има вече горчив опит - да сподели?

4. Не на последно място стои въпросът и за избора на конкретен цвят. В момента апаратите са матово черни (може и феродовия прах да ги е оцветил, не знам).
Вариант 1 - сребристи - както са на AMG. Изглежда доста добре, заглеждал съм се. Но е банално, не се забелязва.
Вариант 2 - червени - класика в жанра, без коментар
Вариант 3 - жълти - другата класика в жанра
Вариант 4 - златисти - това е един подценяван цвят, но като се има предвид, че колата е тъмно синя и част от лайсните не са хромирани в сребристо, а в златисто, не седи никак даже зле. Освен това придава доста нестандартен външен вид.

На прикачената снимка има мостри на цветовете предлагани от една от фирмите:
сребристо, червено, жълто, златисто
черно, бяло, синьо, зелено
оранжево, лилаво, розово

P.S. ако някой вземе да се чуди за какво ми е да ги боядисвам? За кеф... иначе със сигурност няма да спират по-добре, ако са жълти/червени/сребристи

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  calipers.jpg   152,63K   161 Брой сваляния

  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#2 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 05 август 2009 - 07:30

Иля, добре си се сетил.

Обаче - праховото покритие не е топлоустойчиво, а разправията по монтажа и демонтажа е сериозна.
Аз съм си боядисал спирачните апарати отдавна, в класическия черен цвят, точно с такава боя.

Изпозвах четка, и резултата продължава да ме кефи.

Действително, малко скъпичка боица, но си заслужава

използвал съм само четка и хартиено тиксо за защита.
боята е точно саморазливна и ефекта е чуден.

не се колебай

успех!

да не ги направиш червени, ей ;)
  • 0

#3 kamenski_84

kamenski_84

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 146 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с.Ветрино обл.Варна
  • Автомобил:
    W124 купе 2.0/122к.с 1991г. Audi B4 1.9TDI

Публикувано 05 август 2009 - 08:29

Аз преди пет години бях боядисвал на колата си и все още ефекта от боята е същия боядисах ги по наи простия начин със спреиче на "Дупли колор" за спирачни апарати боята е много качествена и не е скъпа.Цветове са само три и това е недостатъка .Ако искаш пробваи Илия и ще хостанеш очарован. :flagMB new: http://www.kupilisi....oducts_id=10452
  • 0
От ръждата и човешката завист няма спасение.....

#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 август 2009 - 10:33

Вени, ти епоксидна боя ли си ползвал?
Любопитен съм може ли да се намери такава в България?
Въпреки, че е няколко пъти по-скъпо, мисля да избера такава боя пред спрея.
Всъщност подемник си трябва за два - три часа, докато се нанесе боята и секо изсъхне.
После може да се сложат гумите и колата да се паркира на непрашно място за 2 дни докато стегне окончателно.

Иначе има и прахово боядисване, което е устойчиво на температура. Зависи какви материали се ползват. Доколкото разбирам разликата между епоксидната боя и праховото е в това, че епоксидната е двукомпонентна и има втвърдител и смола, а при праховото се пече в пещ, за да се втвърди покритието.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#5 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 05 август 2009 - 10:54

Епоксидна двукомпонентна - точно за спирачни апарати
донесоха ми я от Хамериката.

не ти трябва подемник, трябва ти крик и сенчесто място
гума по гума, апарат по апарат

после туряш по един кашон върху джантите, като консервирана жигула, и се возиш в рейс два дни

праховото...

още помня на рали Хеброс преди години Илия Царски как окоси бая храсталаци - прясно боядисани прахово джанти, на които бояджията не се сетил да защити леглата на главите на болтовете.
Две джанти изпревариха колата...
Просто жегата от дисковете разтопила боицата, болтовете вече не са стегнати, саморазвиване, предварително финиширане...

прахово покритие не е за там
  • 0

#6 damian-E250

damian-E250

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 923 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    W124 E-250TD/94'
    W123 200D/79'
    Sprinter 308D Maxi/98'
    Lada Niva 1.6/94'
    kawasaki klx 250/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 август 2009 - 13:36

още помня на рали Хеброс преди години Илия Царски как окоси бая храсталаци - прясно боядисани прахово джанти, на които бояджията не се сетил да защити леглата на главите на болтовете.
Две джанти изпревариха колата...
Просто жегата от дисковете разтопила боицата, болтовете вече не са стегнати, саморазвиване, предварително финиширане...



За кой болтове говориш ?
тези на апаратите ли ?
  • 0
Публикувано изображение

#7 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 05 август 2009 - 13:38

болтовете, които държат джантата към главината/полуоската
  • 0

#8 damian-E250

damian-E250

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 923 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    W124 E-250TD/94'
    W123 200D/79'
    Sprinter 308D Maxi/98'
    Lada Niva 1.6/94'
    kawasaki klx 250/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 август 2009 - 13:51

болтовете, които държат джантата към главината/полуоската




Ясно.
Аз мислех да ги боядисвам но се отказах...
Че неми се занимаваше да облепям диска.
  • 0
Публикувано изображение

#9 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 05 август 2009 - 14:50

вероятно не си ме разбрал - трябва да се предпази от боядисване само конусната или сферична повърхност, по която болта стяга
или ако не се пази, просто после да се почисти.

все пак на рали е нормално дисковете да стигат до вишневочервено - това са ~1200 градуса...
част от тази топлина се разсейва и през джантите

боядисвай смело
  • 0

#10 damian-E250

damian-E250

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 923 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    W124 E-250TD/94'
    W123 200D/79'
    Sprinter 308D Maxi/98'
    Lada Niva 1.6/94'
    kawasaki klx 250/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 август 2009 - 15:31

вероятно не си ме разбрал - трябва да се предпази от боядисване само конусната или сферична повърхност, по която болта стяга
или ако не се пази, просто после да се почисти.

все пак на рали е нормално дисковете да стигат до вишневочервено - това са ~1200 градуса...
част от тази топлина се разсейва и през джантите

боядисвай смело



:icon_welldone:
  • 0
Публикувано изображение

#11 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 06 август 2009 - 10:08

Включвам се и аз макар че шанса аз да си боядисам апаратите е минимален но еи така - по принцип ме кефи кат са бядисани и то не за другото ами щото кат видя ръжда някъде и ми става лошо.
мене ме кефи червения цвят -не за друго ами так отдалече личи че апаратите са боядисани :D
Въпрос към Вени -за колко време засъхва тая боя? преди да се започне начинанието- апаратие са поръждясали- имаше ли изжулване на ръждата и ако да до каква степен?
Ко не се жули много с телената четка може и да се навия а и ако пак намеря спреи и тои засъхва барзо -няколко часа - ще ги опаткам.

Значи давам съвет - наи лесно ако се боядисват наистина ще стане на подемник . Кат се махнат 4 те гуми ,било то на 124,210,201 ,202 и да не изброявам всички- после има за развиване още по 4 болта на апарат - 2 дет държат накладките и 2 дет държат апарата към колата - оставя се апарата да виси на спирачния маркуч и се боядисва.

Естествено че може и по други начини -тоя е наи лесния и наи удобния и с гаранция няма да се наклепа наоколо.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 август 2009 - 10:54

Да и от други чух, че най-добрия вариант е, да се откачат спирачните апарати от дисковете, да си видят на маркучите, но да не се свалят маркучите. Най-чисто и качествено ставало.

Сега за почистването. Боята, която съм харесал е американска и не е само боя, а е цял кит. Кашончето съдържа препарат за премахване на ръждата и обезмасляване, оцветена епоксидна смола с някаква кварцова добавка, втвърдител за епоксидната смола, метален кен за смесване на смолата и втвърдителя, шпатула/четка за нанасяне, клечка за разбъркване, термоустойчиви ваденки за апликации върху апаратите след боядисването, чифт (гумени, латексови, найлонови, не знам какви точно са) ръкавици. Т.е. купуваш и забравяш. А не да ходя в 10 магазина, да издирвам 20 препарата, да се занимавам с куп неща. То затова се нарича КИТ - купуваш го и вътре имаш всичко необходимо.

Фирмата е 2G, в Интернет е пълно с информация. Това е основната конкуренция на DupliColors.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#13 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 06 август 2009 - 11:46

Въпрос към Вени -за колко време засъхва тая боя? преди да се започне начинанието- апаратие са поръждясали- имаше ли изжулване на ръждата и ако да до каква степен?


ами не мога да съм много точен - в събота сутринта я сколасах тая работа до обед, да речем, после внимателно качих гумите и прибрах колата в гаража.
в неделята не съм я карал, и в понеделник сутринта не лепнеха - подкарах я така.

апаратите ги чистих с телена четка на дрелката - конус ф60 - идеално стига до всякъде
ама един прахоляк се вдига....
  • 0

#14 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 октомври 2009 - 11:09

Аз използвах за задницата на Дупли Колор червен цвят, а отпред с жълт прост спрей от 4.50лв. От феродото се бяха зацапали апаратите и едвам се виждаше че има боя там, но един ден с гъбичката и Megglio ги направих като нови и вече 1-2 месеца си стоят с гланца :) Според мен най-доброто комбиниране на цветове е жълт отпред и червен отзад :D Всички бегачки в Русе са така и стои доста ефектно.
  • 0

signatureqps.jpg
 


#15 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 октомври 2009 - 14:09

Не вярвам че тая тема я чета в Мерцедес форума, но както каза Илия в началото "луд умора няма"........
(никога не бих си боядисал апаратите, особено жълти, червени, зелени и др. ярки цветове)
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни