Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Мощно кар аудиоМного уплътнено купе има ли решение?


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#16 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,638 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 01 June 2009 - 10:16

Обема на кутията е 42-46 литра а рефлекса е 76/110 мм - 2 прости релфекса от 2лв. Лошото на кутията е ,че е от 18мм пдч но както казах ще се слага изолация отвътре поради безброй причини които сигурно са ти ясни.


В момента имаш ето това - един голям остър пик от 10 дб на 45 херца...

Attached Files


  • 0

#17 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,638 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 01 June 2009 - 10:18

Вчера изрязахме дупка на ламарината и на кората(на нея сложихме декоративна решетка) и хванахме кутията за ламарината под кората.Стана доста красиво ,но този SPL не ще да свири или по-точно не както аз искам за това още днес ще звъня в Ст.Загора да мислим вариант да го продавам и да купувам други две 12-ки.


Вместо да се занимаваш с глипости, да режеш ламарини, да пробваш говорители подред и т.н., защо не му направиш една кутийка 20-тина литра затворен обем (без портове) да видиш дали ще ти хареса.
  • 0

#18 banana

banana

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Posts:

Posted 01 June 2009 - 19:08

Вместо да се занимаваш с глипости, да режеш ламарини, да пробваш говорители подред и т.н., защо не му направиш една кутийка 20-тина литра затворен обем (без портове) да видиш дали ще ти хареса.

Не съм пробвал в малка кутия ,но без рефлекс пробвах и резултата е плачевен.Този СПЛ не може да свири високо.Утре отивам до Зарата да го сменям с дша херца примерно или нещо подобно.На място ще решавам какво ще се взима!
  • 0

#19 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,638 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 02 June 2009 - 13:39

Не съм пробвал в малка кутия ,но без рефлекс пробвах и резултата е плачевен.Този СПЛ не може да свири високо.Утре отивам до Зарата да го сменям с дша херца примерно или нещо подобно.На място ще решавам какво ще се взима!


А сложи ли го в колата? Или го слуша навън? (има значение)

Както и да е - щом си решил няма какво да те спре :).

Не знам само какви са ти очакванията за звуково налягане (Sound Pressure Level) - да думка яко в една определена честота като тъпан или да възпроизвежда вярно това което е на диска, със съответното ниво. Само ще ти кажа че затворените кутии дават страхотно налягане в купето на кола, поради един феномен наречен Cabin Gain. Проблемът на повечето хора е че това налягане не го чуват, а го усещат. След 10 мин. слушане на нормални нива спокойно може да те заболи главата, и то без да се чува храктерното думкане, кривене и дрънчене на номера и тенекии - просто вместо да имаш примерно 110 дб само на 50Hz, имаш 100 дб от 80 до 20 Hz.

Пробвай да запалиш дизел в гараж - вибрацията я усещаш с тяло повече отколкото я чуваш...

Абе както и да е - масовата представа за добър "саунд" е много изкривена, но насила хубост не става. Опитах се да дам съвет, надявам се не се сърдиш :)

За жалост това което е правилно и вярно, не е популярно - за в бъдеще ще си трая.
  • 0

#20 banana

banana

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Posts:

Posted 02 June 2009 - 23:09

А сложи ли го в колата? Или го слуша навън? (има значение)

Както и да е - щом си решил няма какво да те спре :).

Не знам само какви са ти очакванията за звуково налягане (Sound Pressure Level) - да думка яко в една определена честота като тъпан или да възпроизвежда вярно това което е на диска, със съответното ниво. Само ще ти кажа че затворените кутии дават страхотно налягане в купето на кола, поради един феномен наречен Cabin Gain. Проблемът на повечето хора е че това налягане не го чуват, а го усещат. След 10 мин. слушане на нормални нива спокойно може да те заболи главата, и то без да се чува храктерното думкане, кривене и дрънчене на номера и тенекии - просто вместо да имаш примерно 110 дб само на 50Hz, имаш 100 дб от 80 до 20 Hz.

Пробвай да запалиш дизел в гараж - вибрацията я усещаш с тяло повече отколкото я чуваш...

Абе както и да е - масовата представа за добър "саунд" е много изкривена, но насила хубост не става. Опитах се да дам съвет, надявам се не се сърдиш :)

За жалост това което е правилно и вярно, не е популярно - за в бъдеще ще си трая.

Имам 2-ма приятели единия с д серия пайнер стъпало и 2 dls-а от по 460 лв бройката ,другия е със същото стъпало и един като моя бас но по-стар модел и стъпало сони 4 канално и един kenwood бас и трябва да ти кажа че въобще нямам нищо общо с тях.В купето на мерджо нищо не се чува.Даже от зарата разбирачи ми казаха че в мерц и БМВ е много трудно да се изкара звук.Просто съм разочарован от изолацията на мерца.Днес чух един пухльо с едно ауди и един скапан усилвател пайнер дето е наполвина на моя като сила,хвърлихме един kenwood от 120лв(бас)и направо изсвири 3 пъти повече от моя каква е логиката?!?
  • 0

#21 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,501 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 03 June 2009 - 10:39

Логиката е, че БМВ и Мерцедес (най-вече), имат много добре шумоизолирани купета. По всички ламарини е фрашкано с шумопоглъщащи материали, а в много модели между купето и багажника има и резервоар (допълнителен често кух обем). Затова е трудно.

Виж темата Франсетата правят тунинг - какво разколачване на колата, при това оригинално AMG, само за да нагодят музиката. Прави си сам изводите.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#22 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,421 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Posted 03 June 2009 - 12:53

Не исках да го пиша,ама не се сдържам...Ламарината под кората не е само за фон,по скоро е един вид греда,и рязането и е крайно непрепоръчително!Сигурен съм,че изолацията е доста добра и възпрепятства звука,но въпреки това не бих си позволил повече от 2 дупки за фазонверторите на кората.Дано не съм прав разбира се!!!
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#23 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 03 June 2009 - 16:15

Не исках да го пиша,ама не се сдържам...Ламарината под кората не е само за фон,по скоро е един вид греда,и рязането и е крайно непрепоръчително!Сигурен съм,че изолацията е доста добра и възпрепятства звука,но въпреки това не бих си позволил повече от 2 дупки за фазонверторите на кората.Дано не съм прав разбира се!!!

За съжаление си прав, ламарината не е просто ламарина, има укрепваща функция.
Колегата си реже на негова отговорност.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#24 banana

banana

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Posts:

Posted 05 June 2009 - 00:05

Какво говорите бре?!?Изрязах само дупка с диаметър 30 см и не съм повредил нито една шина или носеща греда,само средата на ламаринената кора която си е здрава така или иначе.Резултата е много добър.С един херц в багажника е доста добре ще разбра утре с другия какво ще стане ,защото в магазина нямаха 2 говорителя и чакам да докарат....
  • 0

#25 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,037 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Posted 05 June 2009 - 02:21

Аз пък искам да каже ,че съм много щастлив ,че не разбирам нищо от кар аудио..само като Ви чета и ме заболяха всички херцове в главата :)....
От друга страна искам да отбележа,че ако някога реша да си слагам всякакви такива разни неща дето бумтят по колата-ще се консултирам с колегата Субсоник:)...

И последно...много ми е радостно ,че Мерцедеса е изолиран много хубаво щото като си пусна най обикновенния касетофон в колата-затворя си стъклопакета и се заслушам в музиката (има некви 7-8 колони-пише bose :unsure: на тях...убАво свирАт)...и си ми е гот...само нея си чувам:)
Поздрави и успех наколегата :)
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#26 banana

banana

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Posts:

Posted 06 June 2009 - 13:57

Колеги това рязане на 30см отвор на ламарината свърши много добра работа.Сега сложих два Hertz HX300 махнах Pioneer-а и стана просто лудница,Двата херца са в 40-42 литра кутии и си свирят убийствено.
Извода е следния никога не си купувайте двунамотков бас Pioneer TS-W3001D4,не се притеснявайте ако трябва да отрежете 30см от кората си за да има откъде да влезне звук в купето.Не вярвам да навредите на автомобила си при положение че остават още по35-40см от двете страни на кората и не се засягат носещи греди.И накрая но не на последно място ако решите да слагате говорител за ниски честоти в колата си по-добре си сложете 2 по-евтини отколкото 1 скъп.
Благодаря на всички отзовали се!!!
  • 0

#27 Silver E200

Silver E200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Posted 25 September 2009 - 17:43

имам същия проблем в багажника имам туба JBL а на кората имам infility kappa 6x9 2x110 рмс с кевоарена мембрана и какво ли още не стъпалото ми е 4 канално пак инфинити и кондензатор абе всичко и не свири и не свири както трябва а попринцип само тонколоните трябва да свирят все едно има бас каса но просто под кората няма нужния обем ако беше хечбек щеше да има музиката сватба
  • 0

#28 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 25 September 2009 - 20:18

Мдааа...
И аз си ползвам стандартното озвучаване на колата и съм доволен. Ако някога реша да го сменям, ще е заедно с колата, отново за такава със тандартно...
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#29 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 311 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Posted 15 October 2009 - 16:31

Хора а няма ли да стане ако от бас кутията вместо басрефлектор се приспособи маркуч който да отива до кората на която ще има дупка за да може баса от маркуча да влиза директно в купето?Аз сущо ще правя музика и имам 1 бошман 12ка в кутия 63литра но не съм пробвал това...ЩЕ ПРОБВАМ
  • 0

#30 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,501 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 16 October 2009 - 13:53

Е то бас рефлектора не е просто тръба, звука не е вода, да го наточиш през тръбата. Тия бас рефлектори се проектират с точност до милиметри - диаметър и дължина. Как ще го сложиш тоя маркуч - не си го представям :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users