
Мощно кар аудиоМного уплътнено купе има ли решение?
Започната от banana, 20 май 2009 - 20:56:40
32 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 май 2009 - 20:56
Здравейте, имам мб w124 250d седан.Купих си музика - cd pioneer deh-p7000ub,стъпало Kenwood KAC-9104D и бас pioneer TS-W3001D4(това е в кутия с фазоинвертор-бас рефлекс в багажника).Та на проблема в коя да е кола хечбек свири много яко -изпробвано,но в мерджо не ще.Някой сблъсквал ли се е с проблема и някакви идея за вдигане на децибелите.Има много ватове но няма децибели понеже е има резервоар между купето и багажника.Едната ми идея е да направя кутия тип bandpass с изведени през кората въздухоотводи,а другата да си направя нова кора на която ще сложа баса ще изрежа част от ламарините и под баса да закрепя кутия,така баса ще е в купето и ще е в кутия дори бас рефлекс ще му направя.
Последно сложих кутията от багажника директно в купето и съм много доволен,но е грозна работа.Много добре свири но не е практично.
За това питам дали някой се е сблъсквал с проблема и как го е решил.
Последно сложих кутията от багажника директно в купето и съм много доволен,но е грозна работа.Много добре свири но не е практично.
За това питам дали някой се е сблъсквал с проблема и как го е решил.
#2
Публикувано 20 май 2009 - 21:19
bandpass ще ти даде само ниските честоти в купето, а високите ще си останат в багажника.
Режи и прави кора - най-добре ще стане. С бокс под кората разбира се, стига да имаш място от резервоара
Не на последно място - бих ти препоръчал да продадеш този бас и да купиш друг (по две причини).
1. Да не разваляш качествената фабрична кутия!
2. Добре е кутията на баса да се изчисли, както и размерът и разположението на фазоинверторите. За целта си сваляш един софтуер от Интернет за изчисляване на кутии за бас, купуваш един качествен бас без кутия и с документи (в които има куп данни, които програмата ще ти поиска), задаваш ограниченията на размерите и смяташ. Ако не сметнеш бокса - може да имаш доста неприятни резонанси.
Също можеш да си вземеш някакъв изолационен материал и за го лепнеш на бокса отвън - от към багажника. Примерно Dynamat, че да не дрънчи в багажника - да си ходи музиката където трябва!
Режи и прави кора - най-добре ще стане. С бокс под кората разбира се, стига да имаш място от резервоара

Не на последно място - бих ти препоръчал да продадеш този бас и да купиш друг (по две причини).
1. Да не разваляш качествената фабрична кутия!
2. Добре е кутията на баса да се изчисли, както и размерът и разположението на фазоинверторите. За целта си сваляш един софтуер от Интернет за изчисляване на кутии за бас, купуваш един качествен бас без кутия и с документи (в които има куп данни, които програмата ще ти поиска), задаваш ограниченията на размерите и смяташ. Ако не сметнеш бокса - може да имаш доста неприятни резонанси.
Също можеш да си вземеш някакъв изолационен материал и за го лепнеш на бокса отвън - от към багажника. Примерно Dynamat, че да не дрънчи в багажника - да си ходи музиката където трябва!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#3
Публикувано 20 май 2009 - 22:20
И аз съм по-навит да сложа бокс под кората ,но на първо време това е по-лено и няма да режем нищо.За пробата ще стане ама знам че няма да съм доволен.Относно изолацията и тя ще се направи,но няма да е dynamit а нещо по-ефтино което върши същата работано това ще е доизкусуряването на кутията.Ще обадя какво е станало с евкперимента с bandpass-a.Това ще е в неделя.Очаквам още потърпевши от музиката в мерцедеса!!!
#4
Публикувано 25 май 2009 - 19:04
2. Добре е кутията на баса да се изчисли, както и размерът и разположението на фазоинверторите....Колега днес си направихме с моя прител проба и сложихме върху басрефлекса още един,просто разликата беше поне 10db нагоре за ниския бас.В края на седмицата се очертава кора с кутия ще пиша пак!
#5
Публикувано 25 май 2009 - 20:53
И аз пия шумомери сутрин, ама 10 Дб още не ги чувам като разлика2. Добре е кутията на баса да се изчисли, както и размерът и разположението на фазоинверторите....Колега днес си направихме с моя прител проба и сложихме върху басрефлекса още един,просто разликата беше поне 10db нагоре за ниския бас.В края на седмицата се очертава кора с кутия ще пиша пак!

Черпа голяма студена загорка ако някой каже какво се измерва с децибели - само първия познал!
Просто не се сдържах да оспамя...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#6
Публикувано 25 май 2009 - 21:11
Децибелите са логаритъм с основа 10 от отношението на мощността на звука към площта, върху която попада звуковата вълна 
Или са известни още като звуково налягане => с акустика не се променят
Това ли намекваше?

Или са известни още като звуково налягане => с акустика не се променят

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Публикувано 25 май 2009 - 22:43
Не точно, но пък определението си заслужава бирата, която съм обещал.Децибелите са логаритъм с основа 10 от отношението на мощността на звука към площта, върху която попада звуковата вълна
Или са известни още като звуково налягане => с акустика не се променятТова ли намекваше?
Даваш едно от най-точните определения, след това което съм чел в учебиниците!
С две думи децибела е: мякрка за безрмерни величини...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Публикувано 26 май 2009 - 02:29
Всъщност логаритъм с основа десет е белове, а децибелите са 1/10 от това отношение...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#9
Публикувано 27 май 2009 - 18:01
Исках да кажа че налягането доста по-силно стана и песни с нисък бас взеха да излизат доста добре ,което стана само от удължаване на басрефлекса.Даже един манияк който продава car audio се похвали че преди да продадат някой бас с кутия правят същото само че рефлекса се слга вътре в кутията за по-красиво.Доколкото знам не е важно отвън или вътре е рефлекса ,а колко му е дължината.
Пробвахме и с трети ,димек рефлекса стана 30 см,но вече няма разлика!
Пробвахме и с трети ,димек рефлекса стана 30 см,но вече няма разлика!

#10
Публикувано 27 май 2009 - 20:52
Видно е че си манияк на тема музика в колата. Пожелавам ти успех с начинанието и дано да постигнеш най-добрия саунд в марката.Исках да кажа че налягането доста по-силно стана и песни с нисък бас взеха да излизат доста добре ,което стана само от удължаване на басрефлекса.Даже един манияк който продава car audio се похвали че преди да продадат някой бас с кутия правят същото само че рефлекса се слга вътре в кутията за по-красиво.Доколкото знам не е важно отвън или вътре е рефлекса ,а колко му е дължината.
Пробвахме и с трети ,димек рефлекса стана 30 см,но вече няма разлика!
Аз тук с нищо не мога да бъда полезен за съжаление...
Сори за спама, но мера иска и признание!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#11
Публикувано 28 май 2009 - 12:31
Исках да кажа че налягането доста по-силно стана и песни с нисък бас взеха да излизат доста добре ,което стана само от удължаване на басрефлекса.Даже един манияк който продава car audio се похвали че преди да продадат някой бас с кутия правят същото само че рефлекса се слга вътре в кутията за по-красиво.Доколкото знам не е важно отвън или вътре е рефлекса ,а колко му е дължината.
Пробвахме и с трети ,димек рефлекса стана 30 см,но вече няма разлика!
Темата е дълга - много дълга.
http://www.bgaudioclub.org/
Като почнеш от Thielle-Small параметрите и минеш през различните акустични оформления и начините за изчисляването им, та накрая завършиш с това как купето на автомобила влияе на звука в ниските регистри - да проектираш озвучително тяло за голямо помещение е едно, а за малко затворено пространство е съвсем друго. Има си специфични особености в настройката.
Освен това масовия критерии за добър звук в колата е - да има бум-цсс, силен ударен бас (60-80Hz) и силни ниски високи (10-13 Khz). въобще желаната от "маниаците" честотна характеристика е далече от идеалната, с отклонения в двете крайности далеч над объсжданите по-горе 10dB. Ама всичко е въпрос на вкус. Малцина знаят какво е чувстивителност, и че пиезо-туитърите се връзват през съпротивления, а още по-малко са чували за термина амплитудно честотна характеристика, и как тя трябва да е равна, за да може възпроизвежданото да е максимално близо до оригинала.
Всяка промяна в дължината порта в една бас-рефлексна система има ефект върху крайната АЧХ на системата в ниския звуков регистър. По прницип по-дългия порт дава по ниска настройка за даден обем, но това е използваемо до едно положение. В един момент въпреки по-ниския общ резонанс на системата, F3 (там където АЧХ е на -3дб от средното ниво) честотата се качва нагоре. Виж приложената картинка - това е твоя драйвер - симулиран в аехоична среда, в оформление тип бас-рефлекс. И в двата случая обема е 30л., но в единия настройката на порта е на 25херца, в другия на 20. Въпреки по-ниската настройка във втория случай, първата октава е по-тиха, отколкото на кутията с по-висока настройка (по-къс порт).
По принцип тоя драйвер е направен специално за малки кутии тип затворен обем - около 15-30л. ....
Ти последно в какава кутия го сложи - колко литра и какъв диаметър и дължина на порта?
Прикачени файлове
#12
Публикувано 29 май 2009 - 12:33
Искрено те съветвам да го сложиш в такава кутия каквато препоръчва производителя - "sealed enclosure 0.5-1.0 cu. ft." - тоест затворен обем 15-30л.
Тоя драйвер е с по-особена конструкция - мембраната която виждаш отгоре е пасивна. Работната мембрана е под нея, като междината между работната и външната мембрана е запечатана херметически - оттам и "Air-Suspension"-a. Слагайки го в затворен обем, ефективно получаваш банд-пас система (заради пасивния излъчвател, който донякъде действа като присъединен обем с порт). Всеки друг тип оформление е компромис, поне за мен.
От това което си писал, ми се струва че си го сложил в твърде голям обем и настройката на порта е твърде висока - затова те попитах колко литра ти е обема на кутията, и какъв е диаметъра и дължината на порта (тръбата)?
Тоя драйвер е с по-особена конструкция - мембраната която виждаш отгоре е пасивна. Работната мембрана е под нея, като междината между работната и външната мембрана е запечатана херметически - оттам и "Air-Suspension"-a. Слагайки го в затворен обем, ефективно получаваш банд-пас система (заради пасивния излъчвател, който донякъде действа като присъединен обем с порт). Всеки друг тип оформление е компромис, поне за мен.
От това което си писал, ми се струва че си го сложил в твърде голям обем и настройката на порта е твърде висока - затова те попитах колко литра ти е обема на кутията, и какъв е диаметъра и дължината на порта (тръбата)?
#13
Публикувано 30 май 2009 - 16:52
Обема на кутията е 42-46 литра а рефлекса е 76/110 мм - 2 прости релфекса от 2лв. Лошото на кутията е ,че е от 18мм пдч но както казах ще се слага изолация отвътре поради безброй причини които сигурно са ти ясни.
#14
Публикувано 01 юни 2009 - 09:11
Вчера изрязахме дупка на ламарината и на кората(на нея сложихме декоративна решетка) и хванахме кутията за ламарината под кората.Стана доста красиво ,но този SPL не ще да свири или по-точно не както аз искам за това още днес ще звъня в Ст.Загора да мислим вариант да го продавам и да купувам други две 12-ки.
#15
Публикувано 01 юни 2009 - 09:41
Винаги съм бил фен на Pioneer,и като такъв съвсем скоро ще се оборудвам с Alpine.Усилвател и драйвер.

Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни